Jump to content

Probleme tehnice Specifice Superb 3


kthor
 Share

Postare recomandată

Se pare ca inainte sa cumpar 1.4 ACT nu am sapat destul, desi am cautat review-uri despre 1.4tsi si in mare parte am vazut ca e un motor ok, dar nu m-am gandit sa caut in mod special ceva referitor la sistemul ACT.

Sper totusi ca nu se va accentua trepidatul si zgomotul astfel incat sa imi para rau ca am ales motorizarea asta.

Momentan sunt foarte multumit de ce poate motorul pe caroseria de Superb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am inteles eu este ca initial se simteau vibratii (la primele modele 1.4ACT) apoi nu au mai fost probleme.

Oricum idee este ca acest cod motor CZEA este al 3lea de 1.4TSI ACT. Primele cu 140 au fost CHPA si CPTA. Daca au modificat intre timp, inafara de norma EU6 si cei 10cai (doar din soft oricum) ar fi bine de stiut.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego Sunt probleme clare la actualele 1.4 ACT de 150cp. Ma mir ca tu spui ca nu simti, si pe Golf 7 se simte, si pe Seat, si pe Skoda... Si din ce vad, problemele au fost inca de la inceputul sistemului ACT pe 1.4. Cand ajung in service cu prima ocazie o sa cer sa verifice daca exista update de soft si o sa pun problema trepidatiei si sunetului in modul 2 cilindri. Sper ca se va rezolva cu update de soft, desi am o presimtire ca nu se va face nimic pentru aceasta problema..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb si eu: nu se poate, din soft, "bloca" ECU sa comande 100% functionare in 4 cilindri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Asta a fost si primul meu gand. @wonder_glf a intrebat si i s-a ras in fata, dar cu siguranta o sa intreb si eu cand ajung in service si o sa cer documentare in mod special pe problema asta. Mi s-ar parea cea mai buna solutie in cazul in care nu exista un update de soft care sa rezolve asta. Senzatia e ca sta pe 2 cilindri prea mult. Daca ar comuta in 4 cand ajunge la 1600rpm de exemplu, cred ca ar fi foarte bine. Sau de ce nu, pe la 1700-1800rpm. Oricum la turatia asta e consumul mic si in 4 cilindri, nu e nevoie sa opreasca doi. Dar softul a fost gandit sa stea asa pana la 1400rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt familiarizat cu subiectul, dar singurul criteriu care comanda trecerea intre moduri este rpm-ul motorului ? Nu are si vreo setare de temperatura, ca la intrarea SS-ului ?

Daca ar avea, ar fi simplu: ii cresti setarea de temperatura la valoarea maxim admisa pe acel parametru si in felul asta nu iti mai intra niciodata in 2cil mode, sau foarte rar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, are legatura si cu temperatura apei si uleiului cred. Cand apa ajunge la 90 grade incepe sa intre, dar destul de greu pana cand urca si uleiul pe la 70-80 grade. Apoi intra mereu intre 1400rpm si 4000 rpm. Uneori in decelerare trece in 4 cilindri chiar sub 1400rpm. Intrebarea e, unde ar fi o setare de genul? Din cate am inteles totul e facut hardware + soft motor, nu cred ca e ceva ce poate fi setat ca la start-stop cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil este nevoie de o resoftare totala a ECU. Poate o sa apara din partea tunerilor, nu a fabricii. Nu mi se pare ceva imposibil, doar trebuie dat disable la ceva. 

Oricum, sincer nu ma mir deloc de cele citite pe aici, oricati arbori de echilibrare pui, un motor ce merge in 2 cilindri, nu are cum sa fie rafinat. Vine cu sunete si vibratii. Si odata cu uzura motorului, se vor accentua. Eu cred ca au facut tot ce se putea, pentru a fi cat de cat ok.. 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum cine nu a mai condus o masina cu acest motor sa nu creada ca este ceva tare observabil...toata treaba este cam cazul firului de par despicat in patru. Eu de exemplu dupa dieselul meu( cu care umblu mai mult momentan) dar conduc si un leon 1.4TSI din familie, echipat cu fix acest motor, nici nu observ cele descrise( desi dupa discutiile de aici se poate observa daca esti fooooooarte atent) . E drept stilul meu de condus rareori lasa turatia sub 2000 rpm si 95% folosesc aria de 2000-4500 rpm,  acolo nu observi asa ceva...mie mi se pare un motor mult mai reusit fata de prima generatie de TSI. Iar cine nu a mai condus asa ceva nu o sa observe in veci cele descrise mai sus :) . Singurul semn de intrebare pus si de catre mine: acest mecanism de actionare/decuplare cilindri cum o sa reziste in timp( ca intra in functiune cam tot timpul, adica lucreaza mult)? Plus as fi curios cum o sa arate supapele / cilindri sa zicem dupa un 120 K km la acei cilindri  se decupleaza si la cele care nu... cu timpul o sa aflam raspunsul dar sa speram, cat mai tarziu :) 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, Bebeee said:

Oricum, sincer nu ma mir deloc de cele citite pe aici, oricati arbori de echilibrare pui, un motor ce merge in 2 cilindri, nu are cum sa fie rafinat. Vine cu sunete si vibratii. Si odata cu uzura motorului, se vor accentua. Eu cred ca au facut tot ce se putea, pentru a fi cat de cat ok.. 

Usor OT, dar sa stii ca motoarele 2L ce se pun pe motociclete de exemplu sunt ok, andurante si fiabile. Japonezii fac motoare 2L de moto de vreo 10 ani.

Revenind ON, cred ca problema nu e neaparat de la functionarea in 2L, ci de la cuplarea/decuplarea celorlalti 2 cilindri, de la efectul decuplarii asupra motorului, in sensul in care apare un dezechilibru in functionare, care nu poate fi preluat integral de arborii de compensare. Just a guess, nu am aprofundat subiectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate multi dintre voi nu au aprofundat modalitatea de functionare act-ul:

Mai degraba tind sa cred ca ceva intra in rezonanta in conditiile in care concret tot 4 pistoane se misca. 

Daca tot vreti sa cautati acul in carul cu fan zic sa aprofundati si functionarea motoarelor v8 act din echiparea Audi, poate si acolo oamenii s au plans de functionare vibranta..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 are dreptate, @Andrei1980 nu cred ca se pune problema cu cei "2 cilindri" care nu functioneaza. De fapt nu opreste tot timpul aceiasi 2, si nici macar nu ii opreste fizic. Problema e ca vibratiile si sunetul se schimba, asta e clar. Si nu e sesizabil tot timpul, dar in special cand motorul e incalzit bine se simte oricat de "nesimtit" ar fi soferul la zgomote/vibratii. Da, fata de un diesel, nu ai o vibratie mai mare, poate nici atat, dar o simti pentru ca strica rafinamentul motorului mersul ala, pe Superb cel putin in regim normal, motorul nu se simte/aude deloc sub 3000rpm. Pe de alta parte, daca stai cu motorul peste 2000rpm mereu, clar nu vei simti nimic niciodata, decat un sunet putin diferit in 2 cilindri, dar pe care trebuie sa stai cu muzica oprita si la viteze destul de mici ca sa-l auzi.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le: pt cei care au mult timp la dispozitie: mergeti si faceti test drive cu fiat twinair, motoare in 2 cilindri, si asa veti putea stabili daca modul 2cyl de la act este "o problema" sau asa e normal sa functioneze. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt convins ca e normal sa fie asa, dar pentru a nu strica rafinamentul motorului si confortul oferit de el, mi se parea frumos din partea VAG sa faca softul pentru managementul motorului astfel incat sa evite trepidatiile la turatii joase, de exemplu prin impunerea unei turatii minime ceva mai ridicata, suficient cat sa scada consumul la viteze de croaziera de 90+km/h in treptele superioare.

Una peste alta, nu-mi pare rau ca am cumparat motorizarea asta, doar ca sper sa nu se accentueze o data cu uzura motorului. Daca ramane la nivelul actual, e acceptabil. Daca totusi se va putea candva opri sistemul si lasat sa functioneze numai in 4, atunci voi alege clar sa il folosesc tot timpul in 4, e mult mai placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu zic ca VAG a implementat ACT cu gandul principal de a scadea consumul. De ce oare ar permite sa opreasca sistemul, daca asta a fost de la inceput scopul lui in viata ? 

Pana una alta eu nu cred ca sunt probleme (reale) cu acest motor, si banuiesc ca prin alte tari s-au vandut destule masini cu aceasta motorizare, basca aia mai fac si zeci de mii de Km anual. Altfel, ca 2 cilindri nu-s ca 4, care nici astia nu-s ca 6, care nici aia nu-s ca 8 - asta stim cu totii.

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca deja suntem OT si eventual ne putem muta pe zona de tehnic, intrucat nu e o "problema" specifica modelului Superb 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord. Mai bine se muta discutia intr-un topic nou de 1.4TSI ACT. Ieri am incercat sa reproduc vreun sunet si fara succes, din fericire as zice. Mers cu 60kmh in a 5a fara zgomot, 70kmh in a 6a la fel nimic. Totul in mod 2 cilindri si cu muzica oprita. Am incercat si 60kmh in a 6a. Ce vibratie am simtit eu acum ceva timp nu mai este. Zgomot suplimentar in 2 cilindri nu a fost vreodata. Putem incerca o intalnire ca sa ne lamurim ce e normal si ce nu. Am trecut de pragul de 14 000km.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar fi rău să se mute discuțiile de când am pus problema asta aici, într-un topic nou despre 1.4 ACT.

@The_Ego partea ciudata e ca la ultimele drumuri nici eu nu am reușit sa reproduc. În 8 din 10 încercări pot reproduce, dar uneori efectiv nu trepideaza și nu scoate niciun zgomot. La fel, uleiul sa fie cat mai aproape de 90-95 grade, altfel sunetul nu se aude iar vibrația e aproape inexistenta. În schimb când e cald și ești de ex în a5a la 60km/h sau a4a la 50km/h, dacă încerci sa accelerezi ușor, astfel încât sa nu dezactiveze modul 2 cilindri, dar sa fie la limita, trepideaza. Dacă ești în București în prima saptamana din noul an (de pe 2 încolo) putem sa ne întâlnim într-o seara, și eu sunt tare curios cum merge a ta și sa am un termen de comparație. Ce benzina folosești?

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/23/2016 at 10:31 PM, Gorillaz_Doktor said:

Dus masina la Avia pentru lucrari de caroserie si schimb ulei si filtre. Nu am putut lua masina pentru ca "au aparut erori de soft la calculatorul care comanda pompa de motorina din rezervor, si in mod aleator, masina se poate opri in mers sau sa nu mai porneasca".Mi s-a comunicat ca exista si o informare asupra acestei probleme. Piesa vine pe 27, se va schimba pe garantie. Dupa ceva parlamentari, mi-au pus la dispozitie o alta masina. Stie cineva ceva despre acest defect?

 Si eu am schimbat calculatorul pompei de motorina din rezervor la G7 pe la ~21k km. Problema in cazul meu a fost pierdere spontana de putere (nu se tura mai tare de ~2800 rpm in treapta a doua), problema apatura sporadic, de 2 ori in 5000 km, deci greu de reprodus. Cei de la service au observat si o usoara ezitare la accelerari bruste, si in final i-au dat de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci vorbim de "probleme tehnice motor 2.0TDI familia EA288"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, RzzV said:

Nu ar fi rău să se mute discuțiile de când am pus problema asta aici, într-un topic nou despre 1.4 ACT.

@The_Ego partea ciudata e ca la ultimele drumuri nici eu nu am reușit sa reproduc. În 8 din 10 încercări pot reproduce, dar uneori efectiv nu trepideaza și nu scoate niciun zgomot. La fel, uleiul sa fie cat mai aproape de 90-95 grade, altfel sunetul nu se aude iar vibrația e aproape inexistenta. În schimb când e cald și ești de ex în a5a la 60km/h sau a4a la 50km/h, dacă încerci sa accelerezi ușor, astfel încât sa nu dezactiveze modul 2 cilindri, dar sa fie la limita, trepideaza. Dacă ești în București în prima saptamana din noul an (de pe 2 încolo) putem sa ne întâlnim într-o seara, și eu sunt tare curios cum merge a ta și sa am un termen de comparație. Ce benzina folosești?

Pana acum am mers doar cu Mol Evo, nimic altceva in Ro. Eu sunt prezent in Bucuresti. Discutam pe PM.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, RzzV said:

nu cred ca se pune problema cu cei "2 cilindri" care nu functioneaza. De fapt nu opreste tot timpul aceiasi 2,

 Gresit. Tocmai ca cilindrii care se pot opri sunt doar cei 2 din mijloc. Primul si ultimul merg permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, daca e sa ne exprimam corect, nu se "opreste" niciun cilindru. Si nici pistoanele nu se opresc, nu se decupleaza de pe arborele cotit.

Tot ce se poate opri este "alimentarea" cilindrilor, astfel incat pistoanele 2 si 3 se "plimba" in gol. Cuplarea/decuplarea este facuta de catre axa cu came, care nu mai actioneaza supapele cilindrilor 2 si 3. Filmuletul de functionare pus mai sus este elocvent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, am greșit eu în explicația data mai sus. Am făcut azi vreo 40km jumate urban jumate extraurban și am urmărit din nou comportamentul. Pana când motorul se încălzește bine, nimic sesizabil. Apoi, cu a3a la 40km/h de exemplu, dacă încerc sa accelerez la limita cat sa nu treacă înapoi în 4, trepideaza, la fel cu a4a la 50km/h. În același timp, ținut peste 1800rpm, e insesizabil orice comportament de genul. Practic nu auzi și nu simți ca merge în 2. Am urmărit puțin și consumul, la 70km/h cu a4a și ~2000rpm merge foarte frumos în 2, consumul fiind în jur de 5%, aceeași viteza, cu treapta 5 la ~1600rpm parca, trepideaza dacă încerc sa accelerez, iar consumul la mers constant e tot în jur de 5%, nu am văzut o diferență notabila (poate maxim un 0,2%, greu de observat urmărind consumul instant).

Dacă accelerez cat sa intre toți 4 înainte,  nu trepideaza deloc la accelerare de la turația aia. 

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 75NOR changed the title to Probleme tehnice Specifice Superb 3
  • vdragos a închis acest topic
  • 75NOR a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!