Jump to content

Probleme tehnice Specifice Superb 3


kthor
 Share

Postare recomandată

În speranța că va ocupa cât mai puține pagini, vă invit să postați aici tot ceea ce se încadrează în titlul acestui topic. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Detin in utilizare, urmatoarea configuratie:

Skoda Superb Hatchback, motorizare 2.0 TDI (110kW), DSG6, echipare Style), la care s-au adaugat urmatoarele:
- culoarea argintiu metalizat
- pachet Fond, ce consta din: USB si priza 230V in consola centrala din spate, "Sun Set " geamuri spate + luneta (mai inchise), suport tableta
- sistem navigatie "Amundsen"
- ACC 210 (adaptive cruise control, pana la 210 km/h)
- Park Assist 3.0
- Roti pe 18" cu jante "Zenith"
- roata rezerva 16"
- volan multifunctional piele (+ padele DSG)
Dotarile standard ale versiunii Style, difera putin (in bine) fata de versiune Style din Romania (conform configuratorului online). Din ce am identificat la o prima vedere, unele din diferente ar fi "KESSY" si "Blind-spot detection" (incluse in pachetul Style de aici, optionale pe cel din Romania)

Si acum problema: dupa aprox 800 de km (ma rog, poate a aparut mai devreme, eu cam acum am sesizat-o).
Satelitul de comanda de pe volan (cel din dreapta), responsabil cu setarile generale ale sistemului ACC (nu maneta de ACC din stanga volanului, care e OK), comenzile de telefon si schimbarea meniurilor in display-ul de bord nu functioneaza corespunzator (se blocheaza, incurca comenzi, etc.) Fie are o problema cu ceva contacte fizice (3+1 butoane + rotita derulanta), fie o problema software.
Nu afecteaza in mod direct functionalitatea sistemelor (care se pot ajusta in mod independent din meniurile HU central), ci doar confortul psihic.  
Azi merge la service sa vedem ce e de facut. In principiu nu am nevoie de masina pana miercuri dupamaiaza, asa ca timp ar fi berechet; de vineri incolo insa, planific ceva drumuri mai lungi, si nu pot "imobiliza" deloc masina in service pentru, cel putin, urmatoarele 2 saptamani. Daca ar fi sa raman doar "loco", n-ar fi problema, ca service-ul furnizeaza masina de schimb pentru perioada "imobilizarii", dar am programate niste drumuri externe destul de consistente (+2000 km).
Cam asta e singura ingrijorare, in cazul in care trebuie schimbate ceva piese ce nu sunt pe stoc, va trebui amanata procedura pana la inceputul lunii viitoare. Vedem.
Sper sa nu mai prind si alte "boli" ale copliariei, si sa fie doar un accident nefericit de montaj, sau calitate a modului respectiv.

L.E. Partea incercuita din poza, decat ca, la mine, in locul butonului de comanda vocala (pe care il am in stanga volanului), sunt setarile generale ale sistemeului ACC/Blind Spot/etc.

skoda-superb-steering-wheel.jpg

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca volanul de mai sus este cel pus pe Superb 2 FL. In principiu ai putea sa ai o problema cu felul in care butoanele fac contact, este o lamela metalica pe care apasa fiecare buton pentru a face contact... Se poate schimba doar zona aia a butoanelor si ar trebui sa se remedieze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu ce mi-a venit mai rapid la mana de pe net, ca nu am chef sa cobor pana la masina...Volanul arata exact la fel, cu diferentele de butoane specificate, comanda vocala vs. ACC systems. Ideea de baza e aceeasi.

Sper sa se miste la timp service-ul si sa aiba piesa/piesele pe stoc. Oricum, sunt putin dezamagit, desi, probabil/posibil a fi o problema minora, ea a aparuta mult prea curnad, considerand nu am abuzat de nici un fel satelitul de comanda, iar masina e noua (o saptamana si 800 de km).

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu e cazul sa te panichezi, din contra.

E o problema a sub-furnizorului de piese al fabricii. Ca fapt divers, pot exista "x%" repere care pot prezenta probleme. Nu exista "0 deffects", doar in aviatie se foloseste standardul asta. Verificarile de lot se fac AQL, adica "Acceptable QualityLimit". Nu sta nimeni in fabrica sa testeze fiecare buton si fiecare functie a fiecarei masini, pentru asta se ofera garantie.

Eu zic sa stai linistit, e un fleac pana la urma, nu vad de ce trebuie sa lasi masina. Te duci, se constata, se notifica importatorul, primesti OK-ul pentru schimbare, se comanda piesa, cand ajunge te duci sa o schimbe. Dureaza 1h max sa-ti schimbe piesa aia.

Faptul ca ti-a aparut imediat dupa ce ai ridicat masina confirma ca e defect de fabricatie si nu de utilizare. Asta sa fie singura ta problema cu masina :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Habba Eu am avut 2 defecte de fabricatie in ultimii 2 ani: o bucata de plastic de la reglajul lombar a scaunului s-a stricat si scartaia enervant. A fost schimbata o parte din scaun pe garantie. A doua, nu prea are legatura cu masinile, e un robinet de apa rece care a puscat la 2 saptamani dupa ce a fost montat. Dupa cum zicea si @75NOR, uneori ai ghinionul sa te afli in acei x% care reprezinta marja de eroare a producatorului. Te poti multumi cu ideea ca nu ai avut un defect mai grav, dar butoanele de pe volan sigur nu se fac la Skoda ci la un subcontractor, asa ca cei din fabrica nu prea au ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va dati seama ca nu m-am panicat. Putin dezamagit doar. Am avut pana acum, de noi, un Logan si doua VW Golf 6. Toate 3 fara nici o problema in primii 3 ani. Asta e. Vesem cum evolueaza Skoda pe parcurs.

Am lasat azi masina la dealer sa vedem ce se constata, teoretic vad miercuri cand ma intorc. Intre timp sunt im delegatie cu avionul.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update...ieri am ridicat masina reparata. Din ce mi s-a comunicat (nu am ridicat masina personal de la service), s-s schimbat complet modulul de comanda de pe volan. Testat, deocamdata, totul pare OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Fota Ionut Catalin

Salut,

Nu stiu daca este o problema sau nu stiu eu sa folosesc optiunea insa comanda vocala la apasarea butonului de pe volan imi returneaza mesajul "Comanda vocala inactiva". Stie cineva daca se activeaza de undeva sau care ar fi problema.

Masina din dotare : Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG Style cu sistem Columbus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

@Fota Ionut Catalin comenzile vocale merg numai daca este setata limba pe engleza. (posibil si alte limbi de circulatie internationala). za robot not spic romanian...inglish pliz...

 

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Inca in asteptarea Superbului citeam zilele trecute pe "briskoda" sau chiar aici in aria "Octavia" despre una alta si vad ca sunt ceva probleme si la noul model. As vrea sa va intreb si pe voi daca ati intampinat una din urmatoarele:

- consum ulei?

- consum antigel?

- zgomote suspecte (la cei cu DCC am auzit sau la plecarea de pe loc cu rotile virate spre maxim, etc)?

- system multimedia se blocheaza, reseteaza?

- tapiserie cu probleme, cusaturi desfacute?

- umbrele cu probleme (se strica mai ceva ca niste chinezarii)?

- vopsea de calitate slaba(crapaturi, exfolieri, decolorare)?

- placute, discuri frana (uzura prematura)?

- system KESSY cu problema deschideri usoare si chiar furtul autoturismului?

- si nu in ultimul rand, fiind si motivul pentru care am postat, este legat de portbagajul electric. O problema grava semnalata de anumiti proprietari ar fi aceea ca si-au gasit portbagajul deschis in parcare. Mi se pare extreme de neplacut sa patesti asa ceva intr-o parcare de supermarket sau chiar in mers. Si aici ma refer la deschiderea accidentala, nu datorata incercarii de spargere sau furt.

Daca ati mai intampinat si alte probleme de asemeni as fi curios sa le aflam si sa tinem aproape in eventualitatea unor rechemari.

Aici nu am amintit de eventuale neplaceri legate de patarea cromajelor, care s-ar parea sunt determinate de solutiile neconforme din spalatorii sau anumiti greierasi, sa fim seriosi, apar oricum mai devreme sau mai tarziu.

Modificat de skoderia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skoderia: fara suparare, dar nu mi se pare ok abordarea ta.

Nu mi se pare ok sa iei tot ceea ce reclama cei de pe briskoda ca fiind probleme (unele mai inchipuite ca altele) si sa le bagi aici ca "probleme ale modelului", mai ales ca aici nu s-a plans nimeni din care chiar au si folosesc Superbul lor.

Fair mi s-ar fi parut sa lansezi o intrebare si apoi sa vezi din colegii posesori, cine cu ce s-a confruntat. Nu sa pui in carca modelului din start toate problemele auzite, fara ca tu macar sa faci 1km cu Superbul tau.

Comentariile mele cu rosu, mai jos, pe textul tau.

13 hours ago, skoderia said:

Inca in asteptarea Superbului citeam zilele trecute pe "briskoda" sau chiar aici in aria "Octavia" despre una alta si vad ca sunt ceva probleme si la noul model. As vrea sa va intreb si pe voi daca ati intampinat una din urmatoarele:

- consum ulei?  Problema generala VAG

- consum antigel? Problema generala VAG

- zgomote suspecte (la cei cu DCC am auzit sau la plecarea de pe loc cu rotile virate spre maxim, etc)? Problema generala VW/SKODA

- system multimedia se blocheaza, reseteaza? Problema generala VW/Skoda

- tapiserie cu probleme, cusaturi desfacute? 

- umbrele cu probleme (se strica mai ceva ca niste chinezarii)? Pe bune ? In  aproape 4 ani de cand o am, nu s-a stricat.

- vopsea de calitate slaba(crapaturi, exfolieri, decolorare)? Ti se pare o problema specifica Superbului ? 

- placute, discuri frana (uzura prematura)? Cu ce e de vina modelul pentru modul de folosire defectuos al utilizatorului ? Daca vroiai sa fii mai specific, ii puteai intreba pe colegi daca au sesizat o presupusa uzura prematura a discurilor spate de la frana de mana electromecanica suspectata a nu decupla complet etrierii. 

- system KESSY cu problema deschideri usoare si chiar furtul autoturismului? Inteleg ca am citit toti articolul din Autobild, dar e o problema generala a tuturor producatorilor de masini ce echipeaza cu kessy, nu e specific Skoda. Oricum, nu se obosesc hotii sa fure Superb, fura Audi si BMW...

- si nu in ultimul rand, fiind si motivul pentru care am postat, este legat de portbagajul electric. O problema grava semnalata de anumiti proprietari ar fi aceea ca si-au gasit portbagajul deschis in parcare. Mi se pare extreme de neplacut sa patesti asa ceva intr-o parcare de supermarket sau chiar in mers. Si aici ma refer la deschiderea accidentala, nu datorata incercarii de spargere sau furt. Nu a semnalat nimeni ca se deschide portbagajul in mers. Multi din cei care s-au plans de deschideri accidentale au recunoscut ca tin cheia in buzunarul spate de la jeans

Daca ati mai intampinat si alte probleme de asemeni as fi curios sa le aflam si sa tinem aproape in eventualitatea unor rechemari.

Aici nu am amintit de eventuale neplaceri legate de patarea cromajelor, care s-ar parea sunt determinate de solutiile neconforme din spalatorii sau anumiti greierasi, sa fim seriosi, apar oricum mai devreme sau mai tarziu.

Parerea mea e ca ar fi mai bine sa te dai cu masina si sa vezi ce si cum apare, nu sa stai asteptand "drobul de sare" :) 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aproape trei luni cu Superbul dar:

1. La consumurile de ulei/antigel ar trebui specificate motorizarile si nu o "constatate" generalizata!

2. Ma indoiesc ca este cineva care isi alege Superbul dupa calitatea/durabilitatea umbrelei! :)

3.  system KESSY - cum o deschizi pe asta le deschizi si pe restul. Am deschis o Jetta prin telefon pe speaker, care nu avea KESSY. Daca hotul are "comanda" la masina ta: la revedere!

4. Deschiderea portbagajului in mers??? Merge? O sa fac o proba la viteza mai redusa. :D

Modificat de sebip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza cu umbrela am ris cu lacrimi, eu la Passatul B6 n-am avut umbrela in dotare de serie dar una compatibila cu gaura din usa (si care a tinut pina am dat masina fara nicio uzura) a costat 25 de lei ...

Cit priveste consumurile de ulei, ele la diesel nu prea exista la EA 288 iar la turbo benzina tin de principiul de functionare si de stilul de condus ... nu s-au constatat pina acum probleme de constructie ca la 2.0 TSI generatia 2008-2009.

De fapt in afara de treaba cu placutele de frina, niciuna din probleme nu e specifica Superbului. Avantaj politica de platforme comune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrebat doar, nu am dat cu parul. Sper din tot sufletul sa nu fie semnalate de nimeni de pe aici, eram doar curios daca cineva a sesizat vreuna. 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38 minutes ago, vdragos said:

De fapt in afara de treaba cu placutele de frina, niciuna din probleme nu e specifica Superbului. Avantaj politica de platforme comune :)

Bun punctul tau de vedere.

Ref la ce semnalau unii cu frana spate, eu nu cred ca e o problema cu frana de mana. Toate jantele se incalzesc in mers sustinut, deci nu e relevant decat daca cele spate "frigeau" ceea ce nu e cazul.

Eu suspectez mai degraba proasta folosire, neglijenta la primele 2-3 frane ale zilei, mai ales in mediu umed cum e in UK. Daca incingi - in loc sa cureti - oxidul depus pe discuri e garantat ca vei avea santuri in discul spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

skoda din dotare, 17k km.

duza parbriz dereglata din fabrica - s-a reglat cand am schimbat parbrizul - totusi, la viteze mari bate cam jos, adica la baza parbrizului. nu pot sa nu compar cu modelul vechi unde aveam o pulberizare uniforma, nu jeturi, si functiona impecabil si la limita superioara a vitezei legale pe A2.

dupa schimbarea parbrizului - la skoda - zgomot de vibrare in partea din fata a bordului..parca nu e prins bine....

am completat cca 200 ml de antigel, la atentionarea senzorului. G12, desi pe vas scrie G13. In masina e G12 (posibil G12 +). G13 e mov. Eu am rosu. din fabrica.

atinsa pe toate partile, dar asta e human error - soferul cu soft mai vechi.

zgomot metalic sub masina la trecerea peste denivelari - drum neasfaltat.

cand si cand unit media mai da rateuri - rar

mi s-a deschis si mie porbagajul. cheia din buzunar e de vina. ma omoara insa ca trebuie sa te duci la masina sa inchizi ....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gorillaz_Doktor: in sfarsit, good to have you back. :)

Chiar eram curios ce impresii ai mai strans.

Apropos de faza cu duzele care stropesc si nu pulverizeaza - ca la S2 - acum ca sunt pe punctul sa dau comanda de S3, ma gandesc cu groaza efectiv ca voi plati clar mai mult decat pe S2 si ca voi primi o masina care desi e noua si e de generatie noua, are destule aspecte - enrvante - care sunt sub S2: duzele de spalare care stropesc si nu pulverizeaza, lipsa LED-uri in manerul de deschidere usa, lipsa LED-uri in tavan pentru iluminare ambientala si altele probabil...Apropos, tu cum te-ai obisnuit cu lipsa iluminarii ambientale de la S2 ? Benzile alea de LED de pe fata de usa si bord suplinesc cele de la S2 ? 

Ref la completarea de antigel - vezi ca problema cu pompele de apa nu a fost remediata de fabrica, daca o sa tot completezi - te paste o schimbare de pompa de apa.

Chestia cu zgomotul metalic sub masina - urmareste-l cu atentie, sa nu fie de la DCC, zgomot de functionare puntea spate. Se plang de el cam toti cei cu DCC din UK, vezi pe forumul de acolo...

 

Alte impresii referitoare la build quality de la S3 ne mai poti oferi ? Mai ales comparat cu S2 ma intrereseaza :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca lichidul G12 nu se mai fabrica de ceva timp, e inlocuit de G13.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era doar reglata prost duza? Sau e facuta sa stropeasca fara sa pulverizeze ca la Octavia 2/Superb 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin eu cu o mica plangere. La curbe mai stranse scaunul soferului mi se pare ca se misca un pic - lateral - si se aude un zgomot metalic - ca si cum ar fi un surub slabit si scaunul ar aluneca. Nu il simt efectiv cum se misca sub mine dar simt lovitura metalica sub fund. Ati mai citit/vazut pe undeva problema asta? (Scaunul e electric)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@_ionut: exact aceeasi problema am avut-o la Superb2. Remediata pe garantie - se schimba suportul metalic ce tine scaunul pe podea, adica se schimba tot ce e sub sezul, sub tapiterie. 

Fugi la garantie, nu sta cu ea asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuvant urat..si actiunea de a baga. Cat a durat la tine reparatul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se constata, se obtine ok de la importator, se comanda piesa. Cam 1 saptamana toata treaba. Montatul - vreo 3 ore. Trebuie dat scaunul afara din masina

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR am sunat la ei, m-am programat. Ai pe undeva un link cu problema respectiva, descrisa de altii? Vreau sa imi fac temele de acasa dar sunt o caruta de scartaiturii si chitaituri cand caut dupa probleama asta..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 75NOR changed the title to Probleme tehnice Specifice Superb 3
  • vdragos a închis acest topic
  • 75NOR a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!