Jump to content

Passat - Fulgerul Gri


mariuscbn

Postare recomandată

Breaking News...

Butonul OEM de avarii statea degaba si fara lumina, noaptea se vedea urat.
Astazi mi-au sosit cele 2 butoane:
-Buton senzor de parcare de Vw Sharan (Cod OEM: 7M3919281). 
-Buton dezaburire (Cod OEM: 3B0959621D) + mufa de conectare.
Am luat butonul de dezaburire si i-am pus capacul de senzor de parcare si am legat 2 fire pentru a sta becul rosu aprins macar sa stea aprins pana voi monta senzorii de parcare.

De cand am schimbat kitul levierului de la timonerie, la schimbarea treptelor de vireza avem niste scartaieli (“greieri”) in consola centrala in zona scrumierei, am dat fuga la Bi-loud si am luat o coala de burete fonoabsorbant, am izolat totul pe sub scrumiera (NU si bricheta), peretii cotierei si suporturile de pahar…acum e o liniste de nedescris!


 

 

Link către comentariu

Breaking News...

Am gasit niste bare transversale OEM Cod OEM: 7L0-071-151-666 de Vw. Tuareg la pret decent pe care l-am modificat pt. Wv. Passat B5.5.


WhatsApp-Image-2020-10-22-at-15.37.28598


WhatsApp-Image-2020-10-24-at-13.01.12b35


WhatsApp-Image-2020-10-24-at-13.01.12-13

Link către comentariu

Confirm treaba cu barele, daca nu pui cutia pe masina se va auzi naspa tare cam de pe la 80km/h in sus, cel putin asa facea la mine la seat cu bare oem facute de thule.

Link către comentariu

Am vazut ca ai pus masina pe OLX, te-a sunat cineva? Am vazut ca printre cele mai scumpe exemplare  puse la vanzare. Ce vrei sa iti iei?

Link către comentariu
On 24.10.2020 at 15:08, mariuscbn a scris:

Breaking News...

Am gasit niste bare transversale OEM Cod OEM: 7L0-071-151-666 de Vw. Tuareg la pret decent pe care l-am modificat pt. Wv. Passat B5.5.
 

La cat ai gasit Barele transversale? :)

Link către comentariu
On 10/26/2020 at 11:54 AM, B_U_T said:

Am vazut ca ai pus masina pe OLX

anuntul acolo incepe cu Breaking News... ?

Link către comentariu
On 10/24/2020 at 5:41 PM, calin.g said:

O sa primesti un mare concert la viteze de peste 100/h.


Am mers pe A3 cu 130km/h de vro 4 ori pana acum, NU se aude decat un mic fasait de aer....si ala daca esti foarte atent si sti cum face masina fara ele, plus ca eu am paravanuri si NU se mai inchid perfect geamurile.
 

On 10/24/2020 at 9:34 PM, gabriel88 said:

Confirm treaba cu barele, daca nu pui cutia pe masina se va auzi naspa tare cam de pe la 80km/h in sus, cel putin asa facea la mine la seat cu bare oem facute de thule.


Am avut bare AM, alea fluierau la peste 80km/h....astea OEM stunt pe mucles si la 130km/h, la astea NU confimi bine si te pot lua oricand la o plimbare sa te convingi.
La urmatoarea iesire pe o autostrada am sa incerc sa fac o filmare...
 

On 10/27/2020 at 5:18 PM, Emy D said:

La cat ai gasit Barele transversale? :)


Mah au fost o oferta modica pentru mine de la un amic, am dat 200Lei pe ele....mai are unele pentru Berila OEM, dar NU mai are cheile la ele (se pot schimba butucii).

 

On 10/26/2020 at 11:54 AM, B_U_T said:

Am vazut ca ai pus masina pe OLX, te-a sunat cineva? Am vazut ca printre cele mai scumpe exemplare  puse la vanzare. Ce vrei sa iti iei?


Masina e acolo de cca. 4 ani...am avut 2 clienti care mi-au dat oferta ceruta la vremea respectiva, am avut in iarna 4.300Euro banul pe bord...dar nu mai vreau sa o iau de la inceput cu alta masina.
La asta am schimbat si reconditionat totul pe ea (dacaca ai citit in anunt), si cand spun totul am acte doveditoare in valoare de peste 8.500Euro (in afara de pretul de achizitie al masinii)....am un singur element vosit pe ea, bara fata care e una noua OEM si vopsita ca ma atins o doamna neatenta,  in rest caroseria si voseaua e OEM pe ea. Sa cauti 3 ani niste roti de W8, sa le reconditionezi ca de fabrica (doar rotile la ea fac 2.000Euro). 
Sa cumpar acum alta masina, un model mai nou, ar insemna doar o distributie, o revizie si 2 seturi de anvelope, un minim de 2.000Euro + diferenta de model vro 5.000Euro minim....NU merita un alt model care ma duce tot din punctul "A" in punctul "B" si cu costuri mai mari, plus ca noile modele sunt mult mai problematice.
Sunt exemplare si mai scumpe ca a mea pe OLX...da NU au mai nimic schimbate pe ele...a mea a venit cheala!
Chiar saptamana trecuta am ajutat un amic sa isi vanda masina, un Passat B5.5 din 2003 1.8T full option si cu Stage 1 pe ea, cu trapa smd...la dat cu 3.900Euro....si-a luat o Skoda Octavia 3 si ii pare rau dupa Passat B5.5.
Ca am investit asa de multi bani in ea, e extrem de incapatoare si confortabila la drumuri lungi...o sa o tin pe viata si sa o trec ca vehicul istoric...piese la ea sa mai gasesc ca sa pot merge cu ea inca 15 ani, minim.
Mah NU cred ca as vinde-o nici daca vine unul si imi arata 5.000, am pus prea mult suflet si prea multa pasiune pe masina asta...am sa merg cu ea si am sa platesc orice eventuala taxa de mediu (ca sunt constient ca in 2021 se va baga) panaaaa nu se mai poate , si atunci o sa o trag pe drepta si o sa-mi i-au alta cu care sa ma misc.

 

On 10/28/2020 at 8:27 AM, Muale said:

anuntul acolo incepe cu Breaking News... ?



Mah jur ca o sa trec...bun pont! 

Modificat de Rave
Link către comentariu
  • 5 months later...

Breaking News...

 

Daca va intrebati (da stiu ca NU) "Fulgerul Gri" face bine, a depasit 300.000Km, merge perfect, i-am pus rotile de vara alataieri.
Astazi am fost la colegul nostru @F l o r i n sa ii remediem niste mici probleme pe partea electrica...schimbat ambele switch-uri de la ambele usi pe fata, Display-ul Maxidot (care facea figuri la rece si la cald si NU mai afisa valorile), si LED-urile albe din ceasurile de bord (aveam cateva arse)...pe urma am siliconat tablele zincate cu silicon negru de lipit acvarii acetic (este facut pentru a rezista la apa si NU ataca tabla ca cel acrilic).
Acum e totul brici si ii multumesc si pe acesta cale lui Florin (MARE boier, MARE caracter)...!!!



WhatsApp-Image-2021-04-12-at-10.53.49c8d



WhatsApp-Image-2021-04-13-at-16.09.543aa


WhatsApp-Image-2021-04-13-at-16.08.251da


Un mic filmulet aici:


 


 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Multumesc de apreciere.
Te cred, eu am cautat 3 ani jantele astea si abia am gasit unele in mintile lor!
La ora actuala jantele fac mai mult de cat valoarea masinii pe piata...le iubesc!

Link către comentariu
  • 1 month later...

Breaking News...


Azi “Fulgerul Gri” a primit:

-450g de freon.

-reglaj faruri.

-asigurare RCA pă 6 luni.

-benzina 27 Litri.

-GPL 42 Litri.

-igienizare clima.

Din 2015 de cand e “Fulgetul Gri” la mine AC a mers brici pana anul acesta cand am simtit zilele trecute ca ma sufoc in cotet, am zis ca e cazul sa completam freonul. In masina mai aveam 150g din totalul de 600g…450g se ușchise in timp si NU am sesizat. Peste tot unde am vrut sa completez, NU m-au lasat mecanicii, citez: “domne daca baga aer rece las-o asa si NU umbla la ea”. Parca de vara trecuta sesizasem ca NU mai baga rece cum baga odinioara de ingheta parbrizul.

Acum e ce trebuie si i-am facut cadoo si o igienizare.

Am mai descoperit ca am pierdut un capac de vizitare la becul de semnalizare fata si 2 brate superioare dreapta fata care au bucsele crapate crapate si semnalul din oglinda exterioara dreapta NU mai face servicii, martor frana care se aprinde doar la pornirea masinii (asta NU stiu la ce sa ma uit) … le voi rezolva cumva curand.


199176782_4265392250159357_7322709722513


198857722_4265392560159326_3656182618990


199246738_4265393050159277_7103567102905


198763390_4265403823491533_8465226038477

 

Eroarea la frana apare doar la pornirea motorului cateva secunde, pe urma dispare….a aparut cand am fost la vulcanizare unde mi-a fost ridicata doar roata dreapta fata si am bagat in treapta a 1-a. De atunci apare doar la pornire atat. Precizez ca discurile sunt ok, placutele sunt 60% ok, lichidul de frana e schimbat si la nivel maxim iar frana tine si intra si ABS foarte bine. 

Link către comentariu

Cica e normal sa pierzi o catitate de freon/an.... deci, necompletand nimic...ai cam ramas fara. Ar trebui sa merg si eu sa verific cat am...ca sigur intra vreo 50 grame acolo... :))

 

Link către comentariu
  • 3 months later...

Breaking News...

Ohooo de cand n-am mai trecut pe aici, trebuia sa fac schimbul de ulei si cum de ceva vreme franarea ma seca, am schimbat si placutele.
Ma incapatanam sa admit ca placutele ATE nu mai sunt ce erau odata, primele din viata mea care scataiau la si o simpla incetinire ca trenul in gara de intorcea toata lumea capul dupa mine desi era la jumatate.  Oarba dupa ele.
Schimbat:
-Ulei Ravenol HCS 5W40. 
-Filtru ulei Mann. 
-Filtru Aer Mann. 
-Filtru Polen Antialergen Mann. 
-Placuta frana fata Brembo. 
De astazi, traiasca Brembo!!!


WhatsApp-Image-2021-09-22-at-08.25.24af9


WhatsApp-Image-2021-09-22-at-08.25.24-1c


WhatsApp-Image-2021-09-22-at-08.25.24-2e


@Emy D da, cunostem si eu acest aspect, dar probabil ca mecanicilor le era frica sa NU strice valvele de alimentare ca sunt destul de dese cauzele sau sa gasesca una blocata...cred ca asta e motivul care NU au vrut sa imi ia banii si au venit toti cu scuza "daca merge si baga aer, las-o asa".
Adevarul e ca aerul conditionat a mers perfect pana in acesta vara, si ii dau drumul chiar si iarna tin clima pe "Auto"

Link către comentariu

Hai sa va fie de bine, o perioada stai linistit cu revizia si franele.

 

Anul trecut am schimbat la Passat franele pe fata, am vrut musai Ate si am nimerit discuri de Germania si placute de Cehia. Pana s-au pasuit (desi daca era disc nou si placuta noua nu a durat mult) a fost ok, apoi m-a disperat scartaiala la fiecare atingere de pedala de frana, intorceau oamenii capul pe strada cand puneam frana. Era totusi un avantaj, nu mai foloseam claxonul. 😀

La Octavia am zis sa merg pe Brembo, nu mai vreau sa aud de Ate (cel putin o perioada), am schimbat discuri si placute momentan doar pe fata si e totul ok, franare ok fara zgomote dubioase.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Breaking News...

Va salut, NU am mai trecut pe aici ca au fost probleme de conectare cu Safari.
Am facut ITP pe data de 12/10/2021 si a trecut fara probleme...NU am mai putut face ITP la RAR, cum l-am facut pana acum, din cauza cozi la programare...asa ca l-am facut intr-un service autorizat.


WhatsApp-Image-2021-11-27-at-10.14.12f3e

 

 

 

Pe data de 18/10/2021 am trecut pe rotile de iarna, au fost dejantate, schimbate valvele, echilibtate si facuta geometria 3D...rotile de vara au fost spalate, facuta presiunea minima si depozitate.


WhatsApp-Image-2021-11-27-at-10.12.50eb6


Totul e perfect atunci cand masina merge perfect!

Link către comentariu
  • 1 year later...

Breaking News...

Va salut, NU am mai trecut pe aici de foarte mult timp, de aproape un an...am fost prins cu job-ul si familia..
Asadar sa incepem cu noutatile de anul acesta.
-Prin Februarie 2022 ma lasat bateria 307.547km si am zis sa merg tot pe Exide Premium ca am fost foarte multumit de ea...deci am baterie noua tot Exide Premium
-Prin Mai 2022 ma lasat cuplaj/imbinare tevi evacuare 309.685Km....a fost inlocuita cu una noua italieneasca.
-Prin Septembrie 2022 am facut revizia (schimb de ulei Ravenol HTC , aditiv flush motor Ravenol, filtru ulei, flltru aer, liltru combustibil, filtru de polen carbon si antialegen toate de la MANN, schimbat flitre instalatie GPL toate acestea la 14.270Km.
-Prin Octombrie 2022 am facut schimbul de roti si am trecut la cele de iarna 315.387Km.



Acum tocmai am terminat de segment motorul ALZ la "Fulerul Gri"

O masina veche intradevar, dar una in care s-au investint multi bani (peste 9.000€ cu acte doveditoare si cu istoric) si NU este inclusa aceasta lucrare, o masina extrem de confortabila si incapatoare si la care am decis sa mai investesc niste bani sa o pun total la punct ca am de gand sa o tin multi ani, poate pe viata! 

 De ceva timp ma batea gandul ca ar fi cazul si se impune o segmentare a motorului, are 316.450km si incepuse sa haleasca ulei, vasul de expansiune se colora/contamina cu ulei, pus ca trebuia sa fac distributia ca avea 4 ani in care am facut doar 53.800Km in regim de familie. 

 

In mare cam stiam ce implica si ca este mult de munca si am inceput sa ma interesez de mecanici priceputi si de cat m-ar costa manopera la o asa lucrare ampla.

Am cautat initial un mecanic prin Bucuresti, dar NU prea am fost multumit de interesul si preturile lor.

Stiam ca fratele meu si-a facut motorul in urma cu aproximativ un an la un service din Urziceni, l-am intrebat daca este multumit de ce s-a facut la motor si cat la costat.

Dupa o dicutie telefonica mai detaliata am zis sa dau o fuga la Urziceni si sa discut cu patronul Marius si mecanicul serviceului XTECH Garage. M-am urcat in masina si glont acolo unde am discutat mai multe cu Dorin (mecanicul) despre ce implica si ce costuri estimative sunt la manopera si am convenit sa ma programeze in 1-2 saptamani.

Dupa o saptamana jumatate m-am prezentat la orele 08:00 la serviceul din Urziceni XTECH Garage, dupa racirea motorului la orele 09:15 masina mea intra pe elevator pentru a fi demontata de catre Dorin.

La orele 13:00 era data chiulasa jos si am primit vestea poasta ca NU se mai poate rectifica nimic si ca imi trebuie alta chiulasa pe care sa o rectific, alt ax cu came nou, alte supape, culbutori noi smd…ma lovit asta ca un traznet in moalele capului.

Am scos telefonul si m-am apucat sa caut chiulasa pe internet, toate erau intre 1.500 si 2.000Lei.

Atunci am luat decizia sa caut un motor complet ca ies mai ieftin…pe intrenet gasisem motoare pe benzina 1.6  ALZ  de la 800 la 2.500Lei. Era cat pe ce sa plec la Floresti (Cluj) in acea zi, da NU a mai raspuns vanzatorul sa imi de-a locatia.  

 

Am fost si am vazut un motor undeva pe langa Afumati, dar NU mi-a placut “vanzatorul” si NU i-am spus ca NU sunt interesat…i-am zis ca ma mai gandesc.

 Eram disperat, dar NU vroiam sa arat asta … si totodata trebuia sa fiu cumpatat sa i-au decizia buna pt mine, inclusiv din punct de vedere al cheltuielior.

M-am dus si mi-am cumparat o sticla de “uichean” si m-am dus acasa la frate-miu unde iara m-am pus pe cautari de motoare si pe dat telefoane. Pe la orele 21 an dat de un baiat foarte amabil care era de pe undeva de pe langa Ploiesti (Carbunesti), mai exact la 85km si am convenit ca a 2-a zi de dimineata la orele 10 sa ma duc acolo sa imi arate un motor ALZ. Am ajuns la orele 09:45 si el cu inca un baiat erau pe treaba sa demonteze motorul, am luat motorul, am mai luat ceva furtune de plastic un trager si am venit glont la Dorin de la service XTECH Garage la Urziceni sa imi de-a ok-ul daca e buna chiulasa, am ajuns la orele 12. In 10 min. mi-a dat ok-ul si al plecat cu alt glont spre Bucuresti la Aidin, un turc de pe langa Filaret care se ocupa numai cu reconditionari chiulase.

Am ajuns, m-am prezentat si am spus ca vin din partea lui Dorin de la XTECH Garage din Urziceni si ca ma grabesc cumva ca ii tin si elevatorul mecanicului blocat cu masina mea si il cinstesc daca e cazul numai sa ma rezolve cu reconditionatul chiulasei cat mai urgent posibil. Mi-a spus ca maine e gata…si din discutii aflasem ca avem niste cunostinte comune. 

A doua zi iar am stat ca pe ghimpi, pe la orele 15 pimesc telefon de la o doamna ca chiulasa mea e gata reconditionata, m-am urcat in masina si m-am dus iar glont spre ei unde am ridicat chiulasa si supapele reconditionate. NU a acceptat sa-l cinstesc si i-am multumit in toate limbile.

L-am sunat pe mecaniul meu (deja) si l-am anunta ca am chiulasa, el mi-a spus ca e taziu, viind vineri pe seara iar sambata el vine doar 2-3h la garaj, mi-a spus sa vin luni la 9 acolo.

 

 

    Luni la orele 09:00 eram acolo cu chiulasa reconditionata, kiturile de distributie si accesorii, radiatorul de ulei (termoflot), un set de bujii, tamponul antibalans si 2 sticle de antigel in portbagaj.

Dorin intre timp a dat comanda de restul pieselor care ii mai trebuiau la motor si erau toate acolo.

Costatasem ca avem deja urcare pe masina pistoanele segmentate, pompa de ulei si baia de ulei, iar blocul motor era tipla si pregatit sa ii fie montata chiulasa si restul, pe semne ca Dorin muncise mult in tot acest timp ce eu alergam dupa piese. 

La orele 09:15 sa apucat sa monteze piesele pe chiulasa si pe motor. In jur de 12 ne mai trebuia o garnitura la galeria de evacuare, a venit repede comanda si am trecut la montajul kitului de distribuie. Am mai costatat ca senzorul de racire era corodat si am zis sa comandam si acesta si scaunul/flansa unde vine montat la capatul chiulasei, in jurul orelor 16 au venit.

Baiatul s-a miscat exceptional cum NU mai vazusem pana acum, la orele, la orele 17:30 era gata motorul si i-a dat prima cheie la el. Au mai urmat niste reglaje si bibileli si la orele 21:00 motorul era reglat si merga rotund si brici, ca un ces elvetian.

Eram toti obositi, am lasat pentru marti dimineata montarea barii, scutului si rotilor, la orele 10:00 era masina data jos de pe elevator si scoasa afara in curte pentru a merge motorul la relanti cca 1h.

La orele 11:00 am plecat spre casa, spre Bucuresti.

 

Nescesar piese:

-Chiulasa. 

-Rectificare chiulasa si supape. 

-Kit de distributie + pompa Contitech.

-Kit accesorii alternator Contitech.

-Kit accesorii AC Contitech.

-Radiator racire ulei (Termoflot) Nissens.

-Tampon antibalance OEM.

-Bujii NGK 4 buc.

-Antigel Hepu 2 sticle 1,5L.

-Apa distilata 3L.

-Set segmenti Mahle.

-Garnitura chiulasa Victor Reinz.

-Flansa lichid racire Topran.

-Garnitura flansa Febi.

-Garnituri galerie admisie Elring.

-Garnituri galerie evacuare Elring.

-Simering Arbore cotit Victor Reinz.

-Dop chiulasa ax cu came OEM.

-Garnitura capac supale Victor Reinz.

-Set suruburi chiulasa Victor Reinz.

-Ax cu came Motive.

-Garnitura esampament catalizator MTS.

-Senzor Lichid de racire OEM.

-Filtu ulei Mann.

-Ulei 5W40 Castrol Magnatec 5L.

-Coliere 3 Buc.

-Ulei servodirectie Febi FE0616.

 

         Ma bucur ca l-am intalnit si cunoscut pe Dorin, “Dumnezeul mecanicilor” (l-am denumit), in primul rand un om, un profesionist de o calmitate NEmaintalnita, un tipicar, un adevarat necanic pe care il voi recomanda oricui.  

 

Multumesc Dorine, multumesc ca m-ai suportat sa asint la acesta lucrare, multumesc Marius XTECH Garage. 

Iubesc masina asta si va iubesc si pe voi! ☝️

Sper ca “Fulgerului Gri”  sa faca multi km fara reparatii doar datorita voua! 


Aveti aici un colaj...

 

 


Sa ne revedem cu totii sanatosi!

Link către comentariu

Bravo ! Felicitari pentru efortul pe care il depui mereu, ca sa o pastrezi intr-o forma de invidiat !

Link către comentariu

Pana la urma se pare ca un Passat de genul e un fel de masina de lux, 10000 de euro pentru 100000 km bagati in reparatii si mentenanta as zice ca e destul de mult + timpul pierdut cu toate astea pe care nu il cuantifica nimeni. Dupa o varsta nu prea mai au sens economic masinile de genul asta daca nu esti atasat emotional de ea si/sau nu ti-o repari singur. Ma zgarie pe ochi faza cu lasatul la ralanti o ora dupa refacerea completa a motorului, cand pe toate "gardurile" scrie ca asta e cel mai rau lucru pe care poti sa il faci. Motorul se rodeaza in sarcina, nu la ralanti. Totusi te felicit pentru modul cum ai grija de ea si pentru faptul ca pui pe "foaie" ce inseamna sa tii o masina veche in stare buna. Apropo, cu rugina cum stai ?; intr-un final cam asta e ultimul cui in conscigul unei masini batrane folosite zi de zi. 

Link către comentariu

Rugina e ultimul cui? Nici pe departe... se rezolva si aia :) Daca se fac bine reparatiile, tin mult si bine. :)

 

Link către comentariu
în urmă cu 6 ore, F l o r i n a scris:

Bravo ! Felicitari pentru efortul pe care il depui mereu, ca sa o pastrezi intr-o forma de invidiat !

 Multam frumos MARE boier, MARE caracter!

 

în urmă cu 4 ore, adrian001 a scris:

Pana la urma se pare ca un Passat de genul e un fel de masina de lux, 10000 de euro pentru 100000 km bagati in reparatii si mentenanta as zice ca e destul de mult + timpul pierdut cu toate astea pe care nu il cuantifica nimeni. Dupa o varsta nu prea mai au sens economic masinile de genul asta daca nu esti atasat emotional de ea si/sau nu ti-o repari singur. Ma zgarie pe ochi faza cu lasatul la ralanti o ora dupa refacerea completa a motorului, cand pe toate "gardurile" scrie ca asta e cel mai rau lucru pe care poti sa il faci. Motorul se rodeaza in sarcina, nu la ralanti. Totusi te felicit pentru modul cum ai grija de ea si pentru faptul ca pui pe "foaie" ce inseamna sa tii o masina veche in stare buna. Apropo, cu rugina cum stai ?; intr-un final cam asta e ultimul cui in conscigul unei masini batrane folosite zi de zi. 

Iti respect parerea, dar tare sunt curios ce model de masina mai nou va arata ca a mea dupa atatia ani, masina mea e de Club, e imaginea Passat B5.5 pe sosele, NU imi permit luxul sa ma fac de ras cu ea.
Da eu am bagat 10.000Euro in 7 ani si intr-o maisina de 20 de ani care are totul schimbat pe ea, are 1 singur element vopsit, in rest are vopseau originala de fabrica si care acum dupa 20 de ani are doar putin puscata vopseaua la aripa fata dreapta si aripa spate dreapta si bara spate putin julita ca avem idioti care NU stiu sa parcheze...la anul voi ma voi ocupa si de aceste aspecte sau o voi revopsi integral, inca ma mai gandesc, NU e impecabila, recunosc, da are totusi niste ani!
Patronul vopsitoriei se roaga de mine de 2 ani sa mi-o vopsesca integral GRATUIT si eu NU am vrut pana acum, da la anul cred ca e cazul.
E o masina confortabila, incapatoare si ieftin de intretinut...iar asta conteaza cel mai mult.
Vin eu si te intreb, tu cati bani ai bagat in masina/masini in 7 ani???
Ca eu daca impart aia 10.000 astia la 7 ani de cand este la mine sunt 1.430 de Euro, au fost multe de schimbat la ea, multe dintre ele sunt consumabile, dar abia de acum incolo incepe distractia...ma mai duce inca 20 de ani cu motorul facut ca nou!
Lasa ce scrie pe garduri...aia NU au motoarele pe viata, eu sunt deja la al 3-lea pe care il refac in viata mea iar celelate merg inca si astazi ca le-am facut rodajul ca la carte si NU am scos masina din service si am inceput sa le turez ca un turbat...l-am crescut viteze si turatiile motorului treptat (daca vrei sa vezi Olcit 12 TRS si un Golf 2 care merg si astazi cu motoarele rodate de mine imi zici).
Astazi la masinile noi motoarele vin gata rodate din fabrica!
PS: Altii in 7 ani au schimbat 7 masini si au chetuit mult mai mult de cat mine...diferenta e ca eu a o masina pusa total la punct, o masina care ma va mai tine multi ani de acum incolo!
LE: Cum e mai bine, ca am un model mai nou (sa zic B7/8) cu filtru de particule si EGR anulate ca NU imi permit sa intretin una, sa mai dau pe una acum 7-10.000 si sa incep sa bag bani in ea (distributia, revizie, anvelope vara-iarna sunt 2-3.000Euro doar astea) ...sau un cotet vechi ca al meu care face ITP anual in cuda varstei doar la RAR si sunt felicitat de toti tehnicienii de acolo...unde ajunde un model nou, ajunge si modelul asta vechi...diferenta o face costul si confortul, atat?!
 

 

în urmă cu 2 ore, Emy D a scris:

Rugina e ultimul cui? Nici pe departe... se rezolva si aia :) Daca se fac bine reparatiile, tin mult si bine. :)

 

 Excelent punctat...va vedea in 2023 ce lucrare se va face si la tinichigerie/caroserie!
Mai naspa e cand ai o masina de 3-4 ani si ai rugina!

Link către comentariu

Intamplarea face ca am una de 18 ani (luata de noua) si peste 500 000 km in care nu s-au bagat atatia bani si care e in stare decenta ... dar nu despre masina mea e vorba pe acest topic. Daca repari tot timpul la ea evident ca teoretic o masina poate tine la infinit, in schimb pentru mine conteaza si efortul pe care il depui pentru a atinge scopul asta. Iti ziceam doar sa contemplezi cu ideea ca poate ar fi variante mai bune fianaciar vorbind si nu numai. Acum daca tu esti sigur ca Passat-ul asta e cea mai buna masina pentru tine ... nu iti urez decat sa te bucuri de ea in continuare. Legat de rodaj, cam prin toate cartile (de aici expresia cu pe toate "gardurile") scrie ca nu e indicat sa lasi motorul pentru perioade lungi la ralanti in faza de rodaj. Acum, pare ca tu stii mai bine ce si cum, asa ca pentru mine acest subiect este inchis. Apreciez acest jurnal pentru valoarea pe care o aduce cand vine vorba de cati bani se cheltuie si ce inseamna o masina trecuta bine de prima tinerete. Sunt sigur ca altii (printre care si eu) au invatat din experinta ta. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!