Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Salut, pana acum citeam cu detasare cumva acest topic...nu am avut pana pe la 100.000km decat N275 si N249 schimbate la motor...si cam atat...

 

 

Deci, pe scurt, Golf 5 motorul 1,4TSI de 140CP cod BMY cu 111.000km la bord, mi-a aparut la un moment dat acum ceva vreme, un "tzacanit" ca de tacheti (mentionez ca am ascultat zgmotul produs de lanturi...nu seamana)...la prima pornire la rece, tinea initial cateva secunde, apoi cateva zeci de secunde, 1-2 minute si apoi silent.

Dus masina la un service (ce-i drept nu reprezentanta) si schimbat tachetzii, zgomotul a disparut complet....dar...ceva e in neregula ori cu distributia ori cu altceva...

 

Motorul "balbaie" la ralanti ca naiba...la turarea pe loc cam pe la 1900-2000 de ture se simte cum se misca motorul...in mers cam la aceleasi turatii, face doar un scurt "hacait" daca o tii la turatie constanta, se misca si turometrul puuutzin, culmea, in sus cam 50-100 ture...parca nu mai urca in turatii ca inainte, mai apare un "hacait" undeva spre 3900-4000 de ture...dar in rest nu sunt alte simptome, consumul nu a crescut, de ulei nu-mi dau seama, s-a arins becul la un  moment dat si am completat vreo 200 mililitri, dar nu stiu cat ulei era pus dupa schimb...

Nici un martor aprins la bord, scanat cu VCDS, cu VAS...absolut nimic...doar ca la turatia respective de 1900-2000 ture apar daca tii constant misfire-uri, dar nici macar suficiente pentru a declansa un cod de eroare.

Daca scot mufa la valva N205 (care controleaza variatorul axelor cu came) nu mai are simptomele de la 1900 de ture, raman doar cateva "balbaieli" la ralanti...dar apar in plus bineinteles, bec aprins la bord, urca mai greu in turatii (inteleg ca ECU-ul seteaza o valoare "low" pentru avans...sau medie, habar n-am, dar in orice caz nu-I mai da avans corelat cu probabil apasarea acceleratiei sau cu ce o fi corelat...)

Verificat cam tot ce s epoate verifica direct, electronic etc...punerea la punct a distributiei de vreo 2 ori (iese ca e bine pusa), bobine (nu exista erori, schimbat intre ele, nimic, incercat cu altele noi, la fel), bujii noi, valva N205 noua, chiar si compresie pistoane, pompa de combustibil, incercat cu benzina mai buna....nimic nu pare defect...dar functioneaza in continuare cum am descris mai sus...

 

Acum s-a ajuns la concluzia ca acel variator al axelor cu came ar fi de vina...ce parere aveti?

Eu sunt de acord ca se strica piese la masina, dar in acest caz "defectul" a aparut doar in urma interventiei "umane", nu au existat simptomele inainte...presupun ca daca distributia nu era pusa cum trebuie, nu puteam merge deja vreo 10.000 de km asa...este posbil sa se monteze variatorul numai defectuos?

 

Chiar nu stiu ce sa-i mai fac...momentan merg cu mufa de la N205 scoasa (suspendata practic functionarea acelui variator)...dar nu intentionez sa merg asa la nesfarsit, dar nici nu stiu la cine si cum sa-i dau de cap...si nici n-as vrea sa schimb pe incercatea jumate din motor (variatorul e vreo 500 de EURO)

 

Deci...ce sa fie, ce sa fie...si unde sa rezolv "problemutza" in siguranta si cu pretul corect al pieselor intr-adevar defecte?

Daca a mai intalnit cineva simptomatica macar...

 

Ms,

Dragos

Modificat de Dragos1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_2401

Mie mecanicul cand am schimbat variabilul, mi-a explicat ca acest variabil poate sa prinda joc si sa nu mai mearga in parametri..cei de la vw ai zis ca trebuie sa ai cu litera E la sfarsit..eu aveam cu litera B si l-am schimbat...poti sa ii spui mecanicului, ca daca el garanteaza ca este de la acest variabil tu platesti,dar daca priblema persista sa iti dea vanii inapoi,ca tu nu faci experimente pe banii tai....eu aceste ezitari(delayuri in accelerare la 2000-3000 ture) le aveam si de la turbo si dupa ce am schimbat turbo am scapat de probleme...mai verifica la turbo acea electrovalva care este actionata de tija metalica..eu aveam un joc f mare in aceasta tija..mecanicul a zis ca de la aceasta tija s-a stricat,ca turbo o fost suprafortat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

vezi ca nu mai este de actualitate variatorul cu litera E. A aparut o versiune mai noua. Poti gasi variator cu litera E la 100 euro pe ebay,sau 200 euro varianta ultima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

N-am gasit inca nici o rezolvare la problema din postul   #1502 http://vwforum.ro/topic/51645-14-tsi-tfsi/?p=2563653

 

Nu memoreaza nici o eroare, invarte odata, da sa porneasca si se opreste. I-am dat recalibrare la clapeta de acceleratie, curatat senzor turatie... nimic.

 

Se intampla doar cu motorul rece, indiferent de temperatura exterioara.

Modificat de lucianm86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca de vina era senzorul pozitie ax came ( G40 ). Azi a decedat de tot si a aparut si eroarea.

 

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
               P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

 

Codul oem - 030 907 601 E,  cod Bosch - 0 986 280 418

 

E bine de stiut pentru cine mai intampina problema asta fara sa afiseze eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

E bine de stiut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucian: distributia e ok? Eu am avut eroarea aia cand s-a dus motorul si cand l-am deschis am gasit distributia intinsa destul de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cateva incercari, masina porneste bine. tind sa cred ca distributia e ok, in mers nu da nici un semn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da :( , este lantul, insa cat tine numai atat, si numai sporadic, nu-i stres.... Apare intotdeauna mai des cand afara este foarte cald...iarna dispare complet...cel putin la mine pana acum asa a facut (93 k km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a aparut zgomotul cam de 1 saptamana. Nu l-am auzit niciodata pana acum. Oare rezolv ceva daca ma duc la service cu inregistrarea sau o sa-mi toarne celebra placa, nu ai eroare inseamna ca este ok ?

Sunt destul de stresat deoarece masina are doar 47000 km si sunt deja la a doua cutie de viteze deoarece mi s-a spart un pinion in urma cu aprox 2 luni.

Modificat de aurelmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercarea moarte n-are, dar o sa iti spuna ca pana ce nu suna min. 5 sec si zilnic, nu are nimica...sa stii ca la mine au aparut primele zgompte de genul acesta dupa 30k km... acum am 93... Cel putin la Cluj si la 85 k km cand i-am intrebat nu ar trebui sa inspectam lantul, totusi are km, mi-au zis la reprezentanta ca nu are nimica. Dar intentionez sa fac un test de alungire lant undeva pe la 100 k km. Numai ca trebuie desfacut acolo la motor si masurat o parte din lant..deci bani . ..

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Zgomotul acela este de la lant. Momentan e ok ,primele secunde pana creste presiunea de ulei in intinzator,se aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la midocar cu ea sa inlocuiesc incuietoarea de la portbagaj si l-am rugat sa asculte si inregistrarea. Omul a confirmat ca este lantul insa mi-a spus ca trebuie sa o las la ei peste noapte sa o porneasca si ei dimineata.

Marea problema este ca nu face tot timpul, de ex astazi fiind racoare afara nu a scos nici un zgomot la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa lasi masina la ei pana vor reusi ei sa inregistreze sunetul. Aceea inregistrare o vor trimite la fabrica si fabrica le va da ok-ul sa faca reparatia sub garantie/culanta.

Nu pot trimite inregistrarea ta, nu exista nicio alta metoda de a-ti accepta garantia/culanta, nu se stie cand va face iarasi sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa apara si ceva la scanarea masinii. Sunet, scanare si inca ceva. 3 conditii trebuie ca sa se inlocuiasca pe garantie/culanta. Asta din ce mi s-a zis la reprezentanta.

 

Clipul este foarte relevant si se poate diferentia exact ce inseamna sunet de lant vs cel de tacheti. Primul care apare este cel de tacheti care e mai discret, mai putin sacadat peste care se adauga cel de lant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scanat masina mai devreme, nu apare nimic in log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zic scanat de catre ei, nu cu vagcom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am exprimat gresit, ei au facut scanarea mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

E sunet de lanț. Apare până se unge. Și eu am avut transmisie pe lanț , dar nu mi-a făcut așa decât după 200 kkm. Dacă tragi de ulei, uzezi lanțul ( printre altele).Vezi în ordinea asta :nivel ulei,schimb la max 15 kkm, întinzătoare, uzura lanț.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt simptomele ca sunt pe duca N75 si N249? Martor in bord ca check engine banuiesc ca nu apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 cam la toate motoarele se manifesta prin reprize de accelerare neuniforme, pierdere de putere. 

 

N249 la fel ca cele de la N75 + consum mai amre.

 

 

Cu N75 am avut eu treaba, acum are bypass cu o valva manuala si e lasat conectat sa nu dea check.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu ca va duceti cu masina la reprezentanta sa inregistreze lantul parcati masina inclinata spre stanga (adica rotile din drepata sa fie urcate pe burdura)

 

Va zic din propria experienta ca asa sigur o sa aveti zgomot de langa din cauza ca ulei o sa ajung mai greu la sorb care e pe partea drepta.  Eu zic sa incercati o zi inclina spre stanga o zi spre dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am observat un alt zgomot, de data aceasta cand apas pedala de ambreiaj. Zgomotul nu apare de la inceput ci dupa ce mergi cam 10 min cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Accelerare neuniforma poate da si 03C906283, am schimbat-o eu recent si nu mai face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!