Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Salutare.am schimbat turbina,ulei nou, filtru ulei, am folosit si solutie liqui moly peste uleiul vechi( spala motoru de reziduri)..am schimbat n75 si n249 ..este alta masina..a scazut si consumul..la 130 km pe autobahn consum de 6.5. inainte era 7.2....doar ca am un usor suierat-fluierat (aproape insesizabil) 1500-2300 ture..asa era si la vechea turbina..cea veche avea axul ovalizat (cel dinspre catalizator)...un baiat a zis ca e normal sa se auda acel mic suierat, ca atunci intra turbina in functiune..dar se aude si pe deccelerari..si nu se aude mereu..de la ce poate fi??

Modificat de catalin_2401
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am patit azi pentru prima data o chestie cel putin ciudata... am dat sa pornesc masina, electromotorul a invartit putin dupa care s-a oprit.

La fel si urmatoarele 3-4 incercari. Indiferent cat tineam cheia electromotorul invartea odata si se oprea.

Am lasat-o un minut, apoi a pornit fara probleme.

 

Cred ca exista un senzor care decupleaza automat electromotorul atunci cand motorul a pornit. In mod normal chiar daca tin cheia mai mult sa zicem, electromotorul se opreste imediat ce motorul a pornit.

In cazul de fata eu tineam cheia dar electromotorul se oprea ca si cand motorul ar fi pornit.

 

Nu a aparut nici o eroare pe vcds.

 

Ce credeti ca ar putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e ok. Electromotorul iar e ok, imediat dupa acest episod a pornit fara probleme.

Senzorul de turatie... la asta ma gandeam si eu dar asteptam si o confirmare pana sa ma apuc sa desfac si sa-l curat.

filtru de benzina poate avea un rol in treaba asta? L-am schimbat in urma cu o luna, am pus filtru mann 6.6 bar.

Modificat de lucianm86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de tacanituri si caraituri la prima pornire la aceasta motorizare: dupa multe lecturi si discutii cu colegul de forum Fixpixu caruia ii multumesc si pe aceasta cale, am trecut si eu pe ulei Ravenol 5W-40 VST si filtru de ulei Mahle(inainte foloseam MANN) si dupa 2000 km parcursi pot sa afirm clar ca carait de lant la prima pornire nu am avut deloc si tacaniturile de supape la prima pornire de dimineata s-au diminuat considerabil, chiar le intalnesc foarte rar. Ramane de vazut daca in timp ramane asa...sau cum se oboseste uleiul o sa reapara. De altfel am citit si eu in mai multe locuri ca pentru aceasta motorizare cele mai indicate sunt filtrele de ulei MAHLE si pana acum sunt de acord. 

Mentinonez ca am 90 680 km pe masina, si nu am lant schimbat sau orice altceva in motor. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce o fi cu  filtru Mahle? O avea supapa de sens? Sau densitate mai mare? 

Ca uleiul vad ca are vâscozitate mai mare și va trebui sa încălzești bine motorul la prima pornire până să îi dai talpă! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul Mahle are arc elicoidal iar Mann lamelar. Mahle are și supapă de sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cel OE cum este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai scump. În rest nu știu, dar cu el aveam zgomot de tacheți mai des

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Ca uleiul vad ca are vâscozitate mai mare și va trebui sa încălzești bine motorul la prima pornire până să îi dai talpă! 

Oricum ma uit pe maxidot pe temperatura ulei si pana nu ajunge la 80-85 grade nu trec de 3000 rpm orice ar fi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

La chestia cu uleiul si filtrele toti suntem subiectivi si nicio masina nu va face ca alta.

 

Personal, cu Mann nu m-am inteles deloc iar cu Mahle a fost bine. Cu 5W40 am mers ceva vreme la recomandarea mecanicilor (e bun pentru lant, e bun vara etc etc). Am avut bataie de tacheti etc dar nu am auzit vreodata nici inainte nici dupa schimb lantul. Am o ureche fina.

 

Varianta finala care ma multumeste este filtru Oe si ulei Motul Speficic 5W30. Am mai avut dezbateri in acest sens pe acest thread si am decis sa raman pe norma 5W30 504-507 parca, nu imi amintesc exact. Dat fiind faptul ca tot auzim pe afara de low ash, depunere pe supape etc. am decis sa raman pe 30

 

De Ravenol am auzit numai de bine, dar nu am avut ocazia sa il testez.

 

Dupa cum zicea un coleg ceva mai in urma, pana la final fiecare pune in masina ce doreste :) (numai Castrol romanesc sa nu fie)

 

LE: a venit primavara, nu uitati sa gresati tija de la wastegate :grrrrrr:

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul mahle are arc elicoidal gros si tare care preseaza cartusul filtrant pe flansa de prindere, ca si garnitura pe flansa e o membrana cu rol de unisens, arcurile lamelare nu arcuiesc la fel de bine, stiu asta deoarece am taiat multe filtre si doar mahle la taiere mai are ulei in el si arcul impinge flansa cu putere. Pozele sunt pe un alt topic daca sunt interesati...

 

Ar fi bine ca cineva care schimba un filtru oem sa-l taie si sa vada ce si cum, si sa-l pastreze sa-l compare cu mahle, poate sunt unul si acelasi lucru, dar pot fi si mai ieftin realizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva filtrul OE are codul 03C 115 561H? Am inteles ca e ultimul tip de filtru , avand ca element filtrant materiale sintetice.

Modificat de teologul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca VW a revizuit tot sistemul de distributie pentru CAXA.

Incepanda cu 11.05.2015 mai toate reperele din sistemul de distributie au coduri noi.

 

Variator: 03C109088G
Pinion fix distributie: 03C109571K
Lant: 03C109158H
Intinzator: 03C109507BC
Patina ghidaj: 03C109469R
Bolt de lagar patina: 03E109511
Patina ghidaj pe partea cu intinzatorul: 03C109509AA
Bolt de lagar patina: 03E109511
Pinion de jos: 03C105209BD
Surub pentru intinzator: N91097201

 

Carcasa de la distributie: 03C109210CP cod nou din 1 feb 2015

 

Are cineva mai multe informatii in legatura cu aceste schimbari ?

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Le reviziuieste de bune ce sunt........no comment :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma pregatesc sa schimb distributia; am cerut cotatii de pret de la cateva reprezentante, am primit raspuns de la Brady si PBV1.

Brady a calculat cu codurile puse de @fixpixu si mi-a raspuns cu un deviz de 73XY RON, iar PBV1 a pus si coduri mai vechi si mi-au cerut 49AB RON.

Intre timp, ma uit la service-uri prticulare cu cat pot sa ies mai ieftin.

As dori sa va spuneti parerea despre zgomotul de la decelerare din clipul de mai jos:

https://youtu.be/4AzUoqbXyP4

e aparut recent si am banuit DV-ul, dar cred ca nu ar mai trage masina daca ar fi de acolo.

Totodata, poate fi vorba si de o tabla slabita; am capacul de la motor si scutul termic al turbinei date jos, iar zgomotul din clip pare sa vina de la distributie, e undeva in stanga, cum stai in fata masinii. "Pe ascultate" mi s-a spus ca e distributia.

Multumesc @fixpixu pentru update-ul PN de la distributie.

LE: e vorba despre fasaitul la eliberarea acceleratiei; nu, nu e zgomot normal. Sau masina mea nu a fost normala pana acum :).

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

si eu am luat piesele ,dar pe codurile precedente. Oricum mi se pare destul de scump cel de la Brady. Mai pui inca 1000 euro si iei alt motor. Cauta piesele si pe ebay ,poate le iei mai ieftin. Eu am luat variatorul cu 100 euro (cu litera E In coada) in comparatie cu preturile de la noi unde era in jur de 2000 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cotatiile diferite intre revizia noua si cea veche de distributie sunt posibile de faptul (parerea mea) ca la revizia noua trebuie schimbate absolut toate reperele din distributie, pe cand la cea veche trebuie schimbat doar lant, intinzator, optional patine si variator.

 

Ca o completare, variatorul se gaseste foarte ieftin pe ebay in germania. Aprox 270 eur cu tot cu transport.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tineti cont ca eu am dat toate codurile postate de @fixpixu, la care s-a adaugat manopera, uleiul si filtrul de ulei; nu tin minte daca si antigel.

@fixpixu: am gasit si eu anuntul de pe eBay cu variatorul la 270€, dar din descriere nu sunt convins ca imi vor trimite ultima revizie, ci cea cu B sau mai veche..

LE: aveti idee cu ce e mai bun noul capac? costa cca 2000 RON..

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Am urmatoarea problema cu un CAXA: uneori, cand o pornesc (motor rece), imi variaza foarte mult turatia la ralanti, are consumul instantaneu foarte mare (3-5 l/h) si suna de parca ar fi inecata incontinuu. De multe ori imi moare motorul, in special daca calc acceleratia si ii dau drumul, atat in mers cat si daca stau cu ea pe loc.

 

Odata cu incalzirea motorului, problema se manifesta mult mai putin pregnant sau chiar deloc. Uneori nu imi apare nici la pornire. Foarte rar, dupa un drum chiar si de 100km in afara localitatii, la primul semafor dintr-o localitate, cand calc ambreiajul, moare motorul (desi nu se mai aude ca si cum ar fi inecata).

 

Ce este foarte ciudat este ca treaba asta se manifesta doar cand motorul e rece, iar temperaturile de afara sunt intre 5-25 de grade, cu aproximatie. Cand este foarte frig sau foarte cald, motorul porneste OK.

 

Codul de eroare pe care motorul il genereaza constant este P2188 - System too rich at idle. Masina are ~117000km, am luat-o din Germania cand avea 90k. La inceput nu mi-a facut treaba asta, a inceput la vreo 6 luni si 10000 km dupa ce am luat-o.

 

Am fost cu ea in service de mai multe ori, unde am facut urmatoarele:

 

91800km - service Augsburg:

- schimbat distributie: lant, patine, intinzator, pinioane, NU si variatorul axului cu came - citind despre problemele cu lantul intins am zis sa nu risc si sa schimb tot pana imi omoara tot motorul, dar la momentul acela mi s-a parut prea scump variatorul

- schimbat sonda lambda 2 (de dupa catalizator) - dadea ceva eroare, nu mai stiu codul

- schimbat senzor turatie vilbrochen - dadea ceva eroare, nu mai stiu codul

 

Abia dupa aceea a inceput sa apara problema cu turatia, pe la vreo 100000km. Am dus-o de mai multe ori la testat, mereu aparea eroarea cu system too rich at idle. Cum o stergeam, cum aparea la loc in maxim 100km.

 

104000km:

- schimbat senzor de presiune de pe galeria de admisie (cred ca G71) - dadea eroare ca e stricat, martorul de check engine permanent aprins

 

109000km - in service autorizat VW:

- update soft motor

- curatare corp clapeta acceleratie

- realiniere monitorizare gaze evacuare - nu mai stiu ce inseamna asta, trebuie sa caut diseara devizul de lucru pe acasa

- verificare presiune pistoane - totul OK

 

116500km - service autorizat VW (acum vreo luna):

- schimb bujii

- schimb filtru benzina

- verificare presiune pistoane - totul OK

 

In mod dubios, dupa fiecare vizita in service, 1-2 saptamani masina mergea impecabil. Dupa ce trecea perioada asta, spontan incepea sa porneasca prost in conditiile de temperatura atmosferica de mai sus (5-25 de grade). In service nu mi s-a manifestat niciodata defectul, doar a trebuit sa povestesc despre el. Foarte frustrant, mai ales cand se uitau aia la mine de parca inventez simptome.

 

Acum sunt dimineti cand abia reusesc sa plec cu ea dupa 10 minute de injuraturi si rugaminti. Pleaca extrem de prost, gatuita si fara putere, iar cand calc ambreiajul prima data moare motorul. Daca n-o fortez si stau pe loc cu ea, dureaza enorm pana se incalzeste motorul si incepe sa mearga acceptabil. Chiar si stand pe loc, tot imi cade turatia si se mai opreste din cand in cand. Plus ca suna ca un tractor.

 

Am remarcat ca mai sunt oameni care au avut cate ceva similar cu problemele mele, dar nu fix acelasi lucru, plus ca nu am gasit pana acum scrisa vreo solutie pe care sa n-o fi incercat-o, in afara de schimbarea variatorului. Aveti vreo alta sugestie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un test de compresie (folosind compresmetru vas) sa vad cum mai sta motorasul la aproape 90k si a iesit :

cil 1 : 10.8

cil 2:  10.9

cil 3:  10.7

cil 4 : 10.7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva filtrul OE are codul 03C 115 561H? Am inteles ca e ultimul tip de filtru , avand ca element filtrant materiale sintetice.

 

Nu, mie la revizie mi-au pus 03C 115 561J ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!