Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Scrie pe undeva de undeva de unde e luata.

 

(La motorul meu monitorizez comportamentul pulsatoriu de putere ce apare in special vara sau dupa o excursie de ~4000  km iarna.

Am verificat si catalizatorul, dat jos de 5 ori tija actuatorului, pus tot felul de saibe care sa ia jocul tija-westgate, etc. Plaja de turatii e mereu aceeasi incepe la 2400 rpm pana la 3100 rpm - in special cu acceleratia la podea)

 

Mersi.


Se manifesta si cu si fara tuning. Am incercat in garantie sa dovedesc fara succes comportamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apoi pe tija aia poti sa tot montezi saibe si alte chestii. Ca problema ca agata nu e data de jocul parghiei, ci de faptul ca la temperaturile de operare ale motorului dupa un timp deltaT metalele alea din tija si din parghie incep sa se dilate. Probabil in mod diferit, ca nu cred ca sunt din acelasi aliaj. Asta duce la agatatul tijei - daca nu e gresata.

Jocul parghiei probabil este o consecinta a fortarii de catre capsula care actioneaza tija atunci cand tija agata.

 

Problema (de proiectare zic eu) la turbina motorului asta e amplasamentul wastegate-ului. La motorul asta tija actuatorului e intre motor si turbina deasupra galeriei si acoperita de scutul termic. Ceea ce inseamna temperaturi mari si ventilatie proasta.

La alte coduri de motor 1.4 TSI (m-am uitat doar la vro 2, nu la toate) tija e pe partea cealalta, adica vine motorul, turbina si dupa aia tija.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ce simptome aveai? Aveai si misfire?

Eu raman la parerea mea legata de problema cu missfire la tine. Nu e bine pusa la punct. Este decalata admisia de evacuare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma faci sa ma duc cu ea in reprezentanta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Am repetat cand am mai discutat si repet. Se caleaza motorul doar cu o cala speciala care are toleranta intre pini de 7mm. Ai totul in linkul pe care ti l-am dat. Nu e coincidenta missfire dupa distributie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca toate problemele mele proveneau de la bujii si bobine. acum cu ele schimbate au disparut complet toate simptomele ce le aveam dupa schimbarea distributiei ( mers in suturi si ralanti imperfect )

Off-topic, as vrea sa ii multumesc in public lui Bogdan Moraru pentru sfaturile ce mi le-a oferit si ajutorul acordat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

:) ma bucur ca ai rezolvat. Pacat ca o chestie asa minora a fost atat de costisitoare dar daca rezultatul este cel asteptat, restul nu mai conteaza.

Oricand!

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam scumpa rezolvarea....daca ai schimbat toate bobinele + bujiile la vw oem. Cat te-au ajuns de curiozitate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

So,

 

Recomand cu caldura ungerea tijei de la wastegate. Am ramas uimit cat de greu se misca a mea si ce zgomote scotea. Spre deosebire de rusi sau de colegul nostru eu am desfacut si suportul de tabla de sub capacul motorului pentru un acces mai bun.

 

Ca si rezultat, functioneaza altfel, raspunde mai bine la accelerare si urca liniar. Parca e alta masina, si nu e placebo :) Mai urmeaza o ungere cu sonax, dar probabil in cursul zilei de maine. Pana nu se va misca usor nu ma las.

 

De asemenea, unde vine tija prinsa in siguranta am realizat ca este un defect de proiectare al articulatiei care cateodata duce la blocarea tijei. Sa am timp sa analizez si eventual sa proiectez impreuna cu mecanicii o alta articulatie. Pana acolo, cateva poze.

post-22182-0-08732100-1406227507_thumb.j

post-22182-0-50543500-1406227532_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sahdowzz : cam 1500 RON ( ~ 1100 bobinele si ~400 bujiile ) la PBV.

@Bogdan Moraru : comandat si eu Sonax, dar eu inca nu simt pulsatiile respective, sa dau sa o las asa ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Sunt adeptul, nu te mananca, nu te scarpini :) Mai lasa masina momentan :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile OEM sunt 100 lei bucata!? Adica eu am luat NGK la juma' de pret fata de OEM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu de ce te miri :) preturile in reprezentanta sunt nesimțite. Eu am luat de acolo pentru ca ma saturasem sa tot umblu de colo colo cu mașina și vroiam sa o repar cat mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ngk laser premium ceva de genu sunt bujiile si ajung cam 200 de lei , e aceeasi bujie fara vw pe ea ..pt stickerul cu vw mai dai diferenta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bkr7eix - 50 euro setul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan Moraru.. scuze ca intreb... tija aceea este conducta de inox??!

Unde se face mai exact gresarea?

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Iata.

 

Ai imbinarea "jos" si tija care duce pana la valva. Greseaza tija Inchis/deschis la valva (Sus) si imbinarea la turbina (Jos).

 

LE: daca era din inox, nu aveam toti o viata mai usoara? :))

post-22182-0-42674300-1406284498_thumb.j

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult.

Am vazut mai sus ca s-au inlocuit bujiile cu tipul ngk laser premium Bkr7eix. Am cautat dar nu am gasit asa ceva pt 1.4 tsi, nici pe site-ul ngk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PZFR6R este codul NGK(bujii) pentru 1.4TSI CAXA. De asta am eu de 20 000 km si merge perfect. Zi buna va doresc . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 tipuri.. PZFR6R sunt cele care le inlocuiesc pe cele oem, BKR6/7EIX sunt cele aftermarket, orientate mai mult pe performanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca este o chestie interesanta...am cautat pe net, desi este acelasi motor, pt mine nu sunt valabile ngk-urile. Toate magazinele dau bujii bosch, numai pe ceva extern am gasit si denso, si da chiar si pe link-ul denso.

Dar de ce nu Ngk?? e acelasi motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Presupun cavd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum nu gasesti NGK daca ai CAXA??? . Dar ca zici, ai 1,4TSI nu ai zis mare lucru fiindca sunt multe alte coduri motor 1.4TSI care nu sunt CAXA si difera considerabil fata de aceasta. OK la skoda CAXA este(in afara de Fabia RS) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!