Jump to content
neos

Sfat achizitie VW Jetta

Recommended Posts

loghy

Tu vrei sa schimbi dacia doar din motiv de consum? Daca da, eu zic ca nu merita.

Daca vrei insa sa o schimbi din motive de confort si siguranta, conteaza asa de mult ca vei avea acelasi consum? Mai ales ca 1.6 MPI de la vw este la fel de nepretentios ca cel de la dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
amoukl

@neos

Ce zici de skoda aia ? E super dotata fata de jetta ce ai gasit, e drept km mai multi, dar motor cr.

Ca si consum afara nu se compara cu Logan, iti zic pt ca si eu la fel am facut. In oras dsg e vis, daca ai ocazia sa conduci un pic asa ceva o sa iti placa.

Nu in ultimul rand diferenta de siguranță nu se compara. Loganul e f usor pe spate tocmai de asta am si avut accident cu el si am zis ca imi iau o masina mai sigura ca viata una am... bani se mai fac.

Cum e vb aia "safety first".

Poate nu iti place ca e combi... dar altfel mi se pare alegere f buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Km mai multi? Mie mi se par foarte multi..

Share this post


Link to post
Share on other sites
amoukl

Da sunt 99 % convins ca sunt reali.

200k inca nu e asa mult. Mai ales ca el va face 20k/an. Adică in 5 ani va fi la 300k daca vrea sa o schimbe si masina va fi ok mai ales daca are grija de ea.

Daca mai trece si prin reprezentata in astia 5 ani o sa o vanda ok ulterior cu istoric.

Banuiesc ca octavia alea sunt masini luate de firma in romania si vandute la terminarea leasing pe buy back. Eu zic ca merita.

Decit sa iei o jetta in stare mai proasta cu km samsariti...

Nu poti avea pretentia de masina ca noua, km putini, bani de nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Da, exact dar la peste 200.000 KM pot sa cada rapid volant, ambreiaje DSG si alte piese scumpe.. 

Trebuie cautata cea mai noua masina, cu cei mai putini KM in bugetul alocat.. Daca e VAG, sa fie VAG. Oricum orice varianta pe benzina, ca e 1.4, ca e 1.6 tot 10% va consuma in oras, ca si Loganul. 

In situatia data as vedea ca o alegere rationala un Logan 2, 1.5 DCI cu km putini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
amoukl

E drept motorizarea de 1.5 este reusita. Consumul e f ok, poate omul vrea si din alte cinsiderente schimbarea masini decât consum.

Sa vedem ce mai zice si el. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
neos

treaba sta in felul urmator, acea jetta din focsani de la scorpion exim are cam tot ce vreau eu, singura chestie care ma sperie este acel motor bxe. unii spun ca nu au probleme, altii ca 1 din 3 ( mai sus ) are probleme. cat despre logan, nu vreau. nu vreau sa cred ca din 100.000 masini cu bxe 30.000 au probleme. Am tot vazut pe forumuri treaba asta si as vrea sa stiu ce se poate face , adica pot sa ii fac ceva sa nu se rupa biela ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Desfaci motorul si pui alta revizie de biele mai rezistente?

Share this post


Link to post
Share on other sites
amoukl

Pai si de unde stii ca ce pui o sa te tina ? Sunt uni la care nu s-a rupt chiar si cu km mulți. Plus iti iei masina sa o repari din start ?

@neos

Te inteleg. Ai vazut masina si ti-a placut. Atenție sa nu te lasi vrajit de momentul achizitiei unei masini cum multi patesc. De asta e bine sa intrebi si de alti care nu sunt implicati emotional in achizitie. Nu stiu daca intelegi ce vreau sa zic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

II schimbi piesele care duc la ruperea bielelor, am vazut ceva cum ca cuzinetii ar fi problema, schimbi cuzinetii si faci o inspectie periodica odata la 2-3 ani (40 000km), este cu dus si intors, majoritatea masinilor din 2007-2008 vin cu motorul BXE daca nu e bxe este BLS (cu filtru de particule).  O alta varianta buna ar fi sa te uiti la 2.0 TDI BKD, ax cu came cu role, nici vorba de biele iesite prin bloc, consum apropiat de 1.9. 

 

Motorizarile noi pe benzina nu consuma asa de mult precum cele mpi (insa nu as indrazi sa recomand nimic de la vag pe benzina, nici 1.2 si nici 1.4).

 

 

Stiu ca nu este berlina, si e foarte greu sa treci de la berlina la hatch, dar pt oras ar merge un :

 

http://autovit.ro/anunt/volkswagen-golf-plus-ID7GfSUD.html#5935a354a2

 

 

LE: e cam busita masina, capota nu se inchide la linie, airbag pasager cam polishat.

 

Motorul e 100% bxe sau bls :)), da un telefon omului cu kia ceed (totusi garantie ramasa si 40 000km reali) nu consuma 10-11 in oras.

 

 

Auzi, dar de un ibiza 1.6 tdi 2010-2011 ce zici? ar fi mai ok decat 1.9 bxe.

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

http://autovit.ro/anunt/volkswagen-jetta-ID7GfUod.html#f80a42acf7

 

Jetta aceasta pe care a pus-o colegul mai sus am vazut-o si eu in Galati si am stat s-o admir. A avut de acum 1-2 ani numar de Germania cu ,,BB", numar albastru, si vad ca acum a fost inmatriculata in Galati. La capitolul dotari nu ai ce sa ceri mai mult de atat.

 

Edit: Am dat zoom la imagine si kilometrajul arata peste 220.000 si nu 180.000 cum scrie in anunt : http://img41.autovit.ro/images_autovitro/819152785_7_1080x720.jpg

Edited by GolfMk1Vr6

Share this post


Link to post
Share on other sites
paul_e88
 

II schimbi piesele care duc la ruperea bielelor, am vazut ceva cum ca cuzinetii ar fi problema, schimbi cuzinetii si faci o inspectie periodica odata la 2-3 ani (40 000km), este cu dus si intors, majoritatea masinilor din 2007-2008 vin cu motorul BXE daca nu e bxe este BLS (cu filtru de particule).

  

Sau BKC pana in 2006, desi e greu de gasit unul pana in 200k km. Dar nu am auzit de probleme la BKC cum e cazul la BXE.

 

O alta varianta buna ar fi sa te uiti la 2.0 TDI BKD, ax cu came cu role, nici vorba de biele iesite prin bloc, consum apropiat de 1.9. 

 

Consumul la 2.0 TDI e sesizabil mai mare decat la 1.9. Plus eventualele probleme cu chiulasa.

Edited by paul_e88

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Care probleme cu chiulasa? la revizia A si B te referi, bkd se face din 2005/2004? masinile produse in 2008 au deja revizie C la chiulasa. 

 

Suna si intreaba cat de accidentat a fost golful asta plus: http://autovit.ro/anunt/volkswagen-golf-plus-ID7GfSUD.html#5935a354a2

 

 

Cea mai buna varianta ar fi asta:

 

 http://www.autoscout24.ro/Details.aspx?id=281576214&cd=635875965000000000&asrc=st|fs

http://www.autoscout24.ro/Details.aspx?id=282356120&cd=635878553010000000&asrc=st|fs

 

Dar nu e aceasi clasa ca si jetta.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Omul vrea Jetta pt ca probabil vrea ceva spatiu in plus si calitate sporita. Sa recomanzi Ibiza care din clasa Mini a VAG (...) mi se pare ca nu-ti pasa deloc de dorintele lui. Design-ul e discutabil, dar nu stiu cati dintre voi - chiar si fani impatimiti - puteti spune ca bordul ala nu este de-a dreptul hidos. Despre materiale nu mai zic. Sau de exteriorul disproportionat. 

 

Dar ma rog, n-are rost sa intram in polemici. Sunt 2 masini complet diferite. 

 

Golf-ul ala cross, a fost facut muci si reparat ieftin si prost. Tot botul e stramb, iar bordul e "made in china". Ia urmariti naibii textura!! se vede ca nu e de Volkswagen OEM! Volanul schimbat si ala.

 

Cum (...) poti macar sa sfatuiesti omul sa sune sa intrebe de jaful ala?  

 

"Miroase a noua.."  DA! DE LA BORDUL SI VOLANUL NOI!!!

Edited by Ioana

Share this post


Link to post
Share on other sites
neos

Ca sa fie treaba treaba. Caut Golf sau Jetta , fara glof plus sau altceva de genul care are aspect de masina de famile. Cat despre masina de care vorbeste deenman, am logan 1,4 benzina si nu mai vreau in veci motor puturos. Si la masinile din 2010-2011, diesel , exista filtru de particule care nu prea se impaca cu regimul de oras ( mai ales Bucuresti ). 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ioana

Va rog frumos sa respectati regulamentul si sa folositi un limbaj adecvat forumului. 

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
neos

Imi cer scuze daca am folosit un limbaj injurios sau de alta natura , care nu este adecvat acestui forum. Revenim la discutia cu bxe. eu lucrez la o companie si exista  in parcul auto numai skode, undeva la peste 10 maisini cu motor pd si acum m-am dus direct la o octavie cu 226k km sa vad ce motor are: BXE, langa ea una cu peste 300k km. Nici una cu probleme la motor. Ma urc pe pereti !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Ioana se referea la mine . Imi cer scuze, m-am aprins vazand cat de "orbi" sunt unii colegi si cum, voluntar sau nu, influenteaza si pe altii. Atata tot. 

 

@neos

 

Cat despre BXE.. Eu ti-am spus niste statistici. Nu neaparat oficiale. Stiu si eu cazuri de BXE care au peste 200.000 fara probleme la motor - interne. Una a schimbat turbina, iar cealalte nimic de luat in seama. Chiar si de va fi nevoie sa schimbi tacheti si axa, nu sunt chiar atat de costisitoare. In rest, sunt motoare foarte ok. 

 

Te sfatuiesc sa nu elimini din calcul varianta BKD-ului (2.0tdi). Problemele sunt cama celeasi cele ce pot aparea dar motorul este mai rafinat decat 1.9. Nu vibreaza la fel de tare si este ceva mai silentios. Si trage considerabil mai bine.

 

Citeste aici ca sa te dumiresti. http://vwforum.ro/topic/82542-uzura-prematura-la-axa-cu-came-a-motoarelor-bxe/

Edited by Andrei_Tdi
Done.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_

Imi cer scuze daca am folosit un limbaj injurios sau de alta natura , care nu este adecvat acestui forum. Revenim la discutia cu bxe. eu lucrez la o companie si exista  in parcul auto numai skode, undeva la peste 10 maisini cu motor pd si acum m-am dus direct la o octavie cu 226k km sa vad ce motor are: BXE, langa ea una cu peste 300k km. Nici una cu probleme la motor. Ma urc pe pereti !

asa e in multe locuri insa cei care nu au probleme nu vin pe forum sa le laude ci numai acei putini care au probleme

sunt foarte multe masini cu motor BXE care nu au probleme, e cel mai popular motor si a avut cea mai mare vanzare la vremea lui

Share this post


Link to post
Share on other sites
neos

Am sunat la scorpion exim sa fac o rezervare in service pt sâmbătă. Și domnul de la telefon îmi spune ca are mecanic doar la 8 dimineata. Ii spun ok, plec din buc la 4. Si întreb dar partea structurala si vopseaua? Ca o face el in parcare. Serios???!??!?! Dau 7000E sa îmi verifice masina un nene la bordură? Ca doar el aparat de verificare a stratului de vopsea si ca cei din reprezentanta vin si il imprumuta de la el cand eu nevoie. Aia din reprezentanta , serios, tu ce doamne iarta-ma esti ??!!???! Dupa aia ca mergem unde vreau eu sa verificam masina. Am sunat la skoda ivas, evident ca cei de acolo nu au asa ceva. Eu unul cand am fost la erebus sa vad o masina am platit 210 lei si masina a fost verificata din bara in bara. Istoric,vopsea, motor, revizii, electric. Absolut tot. Eu inteleg ca masina asta e in consignatie, dar trebuie verificate cele spuse de tine . Ca are nr de km, ca nu a fost lovita incat sa ii atinga partea structurala, notiuni de genul. Eu sincer cred ca e ceva putred la mijloc si voi anula rezervarea. Masini sunt multe si eu pot sa astept. Eu efectiv sunt stupefiat. O reprezentanta volkswagen sa imi ofere asemea raspuns. Ca ce o sa imi spuna cel care face verificarea masinii pot sa vad si eu, de parca eu am raze x si vand prin vopsea si chit. De parca eu stiu unde sa ma uit sa vad daca un lonjeron a fost atins sau nu. Eu vreau negru pe el nota de constatare ca masina prezinta sau nu prezinta urmatoarele avarii.

Edited by neos

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_

neos tu vrei cam multe, pana la urma cumperi o masina de 10 ani nu una noua

masina se verifica usor daca a fost lovita asa de tare incat sa-i atinga structura de rezistenta, iti sare in ochi de cum o ridici pe elevator

faptul ca a avut o aripa sau portiera inlocuita nu e mare pierdere iar daca s-a facut asa cum scrie la carte atunci chiar nu e nici o problema

tine cont si de faptul ca au fost masini care au iesit impecabile la test la reprezentanta si in cateva luni au inceput sa apara piese uzate ca turbina, cutie de viteze, pompa de injectie si alte subansambluri destul de scumpe

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
amoukl

Am vazut un post undeva pe aici pe forum in care cineva vroia sa ia o masina si se iveau tot felul de probleme la ea, mai ca nu ii cadea motorul, si omul era cat pe ce sa o ia. Pana la urma s-a linistit si a luat alta masina si a fost ok.

Tare mult seamana situatiile....

Cand esti acolo zici ca hai ca nu e chiar asa grav nush ce pe masina, apoi mai observi ceva.. etc etc dar tot te bate gandul sa o iei, moment in care trebuia sa renunti de mult.

Nu zice nimeni ca o masina de 10 sa fie ca noua, da nici coteț nu tre sa fie. E clar ca o masina second la un moment va cere investiții in ea...

Eu acum dupa prima masina second as fi mult mai atent la achiziție, pot zice ca am avut noroc cu a mea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
neos

Nu vreau marea cu sarea, doar vreau transparenta. Cer așa de mult?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Toti ne-am dori asta, aflandu-ne in situatia ta. Insa, ce trebuie sa intelegi, fata de ce ti-au spus si Bogdan, amoukl si altii inainte ar fi:

 

1. In 7-10 ani este aproape imposibil ca masina sa nu aibe macar 1 element revopsit/inlocuit. 

   

    De ce? 

 

    Pai f simplu:

- o gasesti lovita/zgariata/infundata in parcare

- oricat de atent si bun sofer ai fi, in locul si momentul nepotrivit se gaseste un neatent sa te loveasca - am patit-o si eu si multi altii

- sar pietricele, vopseaua sare. mai devreme sau mai tarziu o dau in rugina. La fel, am trecut si eu prin asta si problema este larg discutata pe forum.

- intr-un moment nefericit, o atingi tu insuti. Schimbi bara, capota, orice.. asta e, se intampla. 

 

* mai ales cand cineva detine si o polita CASCO, o va folosi din plin. Vor revopsi element pt orice mizilic aparut. Si uite asa, apare cumparatorul dupa si nu-i convine ca a fost revopsita. Nu va crede nimeni adevarul. 

 

2. o masina de 7-10 ani va cere bani, inevitabil

 

de ce?

 

- masina e facuta din metal, cauciuc si plastic. Cu exceptia ultimului, toate imbatranesc, se degradeaza, se uzeaza.

- O masina intretinuta bine si fara pb de fabricatie va tine destul, dar tot va cere si ea bani cu trecerea anilor si efectuatul km-trilor. Este perfect normal si inevitabil.

    *** O masina intretinuta corespunzator o vei simti de la test drive. Vei merge la test de rampa si restul doar ca o formalitate, pt a fi linistit psihic si sufleteste. Ti-o spun din proprie experienta. Am trecut prin asta cu multe masini.

 

3. Nu te uita dupa masinile cele mai ieftine. Vezi care e media pietei si uitate peste aceasta. Evita masinile cele mai scumpe, sunt supra-apreciate de catre vanzatori. 

 

De ce? 

 

Unii sunt de-a dreptul depasiti de problema, lacomi si irealisti. 

 

 

Un vanzator care stie ca are o masina buna nu o va vinde ieftin. Ma refer acum la masinile aflate imediat sub medie piatei.  Nu-si va bate joc de banii lui decat daca are o situatie financiara f buna. Dar fiind vba de un proprietar de Jetta tinuta 7-10 ani, nu cred ca se pune problema de asa ceva. 

Masinile care se vand ieftin, se vand asa pentru un motiv. In anunt nu va specifica nimeni problemele ascunse. 

Multi vand masinile cand ajung in punctul in care reparatiile ce se impun nu mai merita efortul financiar pentru ei. (pentru simplul fapt ca nu isi permit)

 

Ocaziile, in care se vand masini f bune la preturi sub media pietei, sunt extrem de rare! 

 

 

4. Si nu in ultimul rand, atitudinea ta ca si cumparator.

 

Multi cumparatori cauta perfectiunea. Unii stiu exact ce vor, fiind mai realisti si chibzuiti. 

 

Unii vaneaza dotari, alti vaneaza masini in stare tehnica f buna in detrimentul dotarilor ori, uneori, al aspectului estetic. Retusurile nu costa atat de mult pe cat costa reparatiile serioase ale unei masini prost intretinute si exploatate ani de zile.

 

Inclusiv la mine a venit un tip convins ca el cauta o masina in stare tehnica foarte buna. Eu asta ofer in primul rand. A vazut-o, a mers cu ea..era tot numai un zambet. 

Dar in final, a ales-o pe cealalta. Doar pt ca avea Piele. Nu a mai contat kilometrajul aproape dublu si starea tehnica. Chiar el imi spunea ca acea masina avea nevoie de chestii sanatoase. Pretul era similar.  Nu l-am judecat, i-am respectat alegerea. Insa, am vrut prin asta sa demonstrez un lucru. Am reusit?

Edited by Andrei_Tdi
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
neos

Nu m-am facut inteles se pare. Nu ma deranjează ca o masina are elemnte revopsite, eu vreau o masina care nu a fost atinsa la structura.

Edited by neos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri