Jump to content

Problema Electroventilator


marianionut38
 Share

Postare recomandată

Va salut, sper ca nu am gresit ca am facut topic nou dar am mare nevoie de ajutor. In urma cu cateva zile am lovit un caine pe A2 si am avut mai multe daune la partea din fata, problema este ca nu gasesc electroventilator pe nicaieri, cei de la magazine nu au pe stocuri, se comanda doar din afara si nu stie nimeni daca vine cu totul. Gasesc doar modele cu doua ventilatoare si mie imi trebuie cu unul. Am inteles ca se potrivesc si de la VW Golf 5 sau 6 dar nu stiu exact. Atasez o poza, daca ma poate ajuta cineva, de preferat ar fi din dezmembrari ca e cam scump, dar pana la urma si nou. Va multumesc !post-144394-1452093419632_thumb.jpg

Modificat de marianionut38
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Cel mai bine fa o cerere pe pieseauto.ro si sigur gaseti din dezmembrari.

Oricum nu era nevoie de un topic nou pentru asta

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauti exact dupa codurile de pe ventilatorul tau, la fel si pentru difuzorul rotund.  Sunt mai multe modele si pentru cele cu un singur ventilator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. Se poate sterge. Am gasit pe cineva in Constanta care mi l-a lipit, nu era foarte rau rupt. Mi-a zis ca nu o sa am probleme. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, o intrebare daca se poate, va rog frumos: Trebuie sa-mi schimb ventilatorul mic (am plansa cu doua ventulatoare) si nu prea stiu cum sa fac! Am vazut pe youtube ca se scoate pe la scut... dar eu nu am elevator si vreau sa stiu daca trebuie musai elevator sau nu? Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut mikutzu99,

Grupul de ventilatoare se scoate prin partea de jos. Nu este neapărat ca mașina să fie pe elevator, eu am ridicat mașina mea pe capre. La mine ventilatorul mic nu se învârtea, problemă cauzată de uzura cărbunilor. Am pus grupul de ventilatoare la loc (tot prin partea de jos) și de atunci funcționează fără probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge sa le scoti si pe sus, dar mai demontezi gura de admisie a filtrului de aer de pe suportul radiatoarelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mana mai finuta, cat un bustean, si ma gandesc ca nu pot sa desfac mufa de jos de la electroventilatoare... si din cauza asta cred ca ma complic fara elevator! Plus ca am scutul metalic, si suruburile un pic ruginite. Va multumesc pentru sfaturi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu functioneaza ventilatorul mic. Am scos plansa de ventilatoare pe sus fara probleme ( e mult loc de manevra ), demontand admisia de aer (2 suruburi). 

Mai multe intrebari :

- intre marcile TYC, QWP si NRF ati recomanda ceva? (preturi similare in jos de 200 lei). 

- l-a desfacut cineva? :) Pare capsulat bine de tot. 

O zi frumoasa!

LE : Pana la urma, inainte sa comand un ventilator nou, am procedat in a-l desface pe cel vechi. Desi il batusem cu o coada de ciocan ca sa fiu sigur ca nu e de la un carbune blocat, am zis sa vad ce-a patit. Desfacandu-l destul de anevoios (nefiind gandit sa fie desfacut, e clar), am descoperit ca unul din carbuni era blocat bine de tot. L-am deblocat si astfel merge brici acum :) Mai era mult material de carbuni si rotorul centrul avea uzura scazuta :) Inainte sa cumparati unul nou verificati-l pe cel vechi :)

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut baieti!

Am o problema la o skoda octavia 2 din 2005 cu motorizarea de 2.0 (bkd). Mai precis, la pornire imi pornesc si ventilatoarele degeaba.Am pus vcds si imi am constatat ca senzorul G83 este problema. Nu stiu unde se afla acest senzor in ciuda faptului ca am cautat si pe net si cu nasul in motor . V-as gura sa ma ajutati sa il localizez si nu in ultimul rand sa comand unul compatibil.Sa nu cumva sa il confund  cu G62 .
multumesc!

Modificat de stanciudoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca daca te straduiai un pic gaseai si singur, dar de ce sa facem efort cind putem pune fraierii la munca?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a zis nimeni ca sunteti fraieri si ca va dau de munca. Am pus o intrebare si am sperat sa gasesc raspunsul. Am cautat tot forumul insa nu am gasit topicul pe care tocmai mi l-ai pus. Pentru asta imi cer scuze. Insa tot nu cred ca e nevoie de atata irascibilitate. In fond, scopul acestui forum e sa gasim solutii la problemele pe care le intampinam. Sau cel putin asa era in capul meu.

Multumesc pentru raspuns.

 

Modificat de vdragos
Citare inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well - considerind ca mie mi-a luat circa 30 de secunde sa gasesc poza respectiva, tind sa nu te cred. Dar fie si un lup mincat de o oaie, ne bucuram ca am putut fi de folos.

Si ca sa nu uit - postarea fara cautare prealabila, ca si citarea inutila, se sanctioneaza conform Regulamentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Tata are un Skoda Octavia 1.6 TDI din 2010 si de cateva zile a aparut o problema ciudata. In timp ce masina este oprita se intampla ca ventilatorul sa porneasca singur (s-a intamplat chiar si dupa o zi de stationare). Prima data a mers atat de mult incat s-a descarcat bateria si masina nu a mai pornit.

Stiu ca se ventilatorul poate sa ramana pornit un timp daca ce a fost oprit motorul atunci cand filtrul de particule isi facea regenerare (cel putin asa e la Audi A4 B8), dar nu am mai auzit ca el sa porneasca dupa o perioada de stationare cu motorul oprit.

Am pus testerul (VCDS) pe masina si nu am gasit nicio eroare ce ar putea fi legata de problema asta (ventilator, motor, DPF, etc.).

Are cineva vreo idee care ar putea fi problema? Am cautat pe aici pe forum, dar nu am gasit nimic asemanator.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii pentru cei care vor mai intampina vreodata problema descrisa de mine.

La 1-2 zile dupa ce am scris aici, masina nu a mai pornit si ECU nu mai raspundea pe VCDS. Masina a fost dusa la reprezentanta unde s-au verificat cablajele si s-a observat ca 3-4 fire care duceau la ECU erau rupte. N-am idee de ce s-au rupt, dar dupa ce au fost refacute legaturile, totul s-a rezolvat.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, va rog sa ma ajutati cu o parere pentru problema mea la Golf 6 variant, 1.6 diesel. La cel mult 5-10 minute dupa pornire, cu aerul conditionat oprit si apa inca neajunsa la 90 grade, porneste electroventilatorul de racire si creste turatia pana la putin peste 1000 rpm (pana in 1100). Cu masina oprita, la rotirea volanului maxim stanga sau dreapta, se mai blocheaza volanul apoi isi revine repede, ca si cum ar pierde din putere (doar cand se manifesta asa, cu ventilatorul pornit). Acumulatorul masinii este schimbat recent (mai 2017), sigurantele sunt verificate si bune iar programul de diagnoza nu arata nici o eroare. Pot sa spun sigur ca nu este vorba despre regenerarea DPF, altfel se manifesta masina atunci. Joi sunt programat la un service, dupa ce am fost la un altul unde n-au putut sa ii dea de cap. Ma puteti ajuta cu un sfat ce l-ar ajuta pe urmatorul tehnician?

 

Modificat de shyne
Imi pare rau ca am postat gresit, am incercat cu search sa gasesc un topic potrivit si am nimerit la Skoda... abia acum am observat.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shyne: Cu titlu de exemplu, apropos de n-am gasit:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Constat ca electroventilatorul mic de la radiator nu functioneaza. Probabil ca asa am luat masina, dar acum am bagat de seama, dupa ce a aparut in cateva randuri eroare la scanare legata de ventilatoare, care dupa stergere a mai aparut sporadic.

Ventilatorul mare functioneaza pe ambele trepte. Din cate am inteles, ele sunt legate in paralel si merg amandoua cand e pornita clima.

As incerca sa il repar inainte de a comanda altul. Pot sa il demontez numai pe el sau trebuie sa demontez tot cadrul de pe radiator?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie demontat tot cadrul de pe radiator.

Nu au 2 trepte, ele au turatie variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa am loc sa il scot pe sus si sa fie de vina doar cel mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il incerci pe direct, are doar 2 fire. daca merge.. este defect modulul din cel mare. Daca nu merge, pui un bec H7 in mufa care vine dinspre cel mare si dai un test de actionare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, masina e benzina, e mai mult spatiu in fata. Zici tu ca nu se poate pe sus? Andrei, voi face testele inainte de a ma apuca de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti face testele inainte intruct mufa lui este intre cadrul pe care sunt prinse si radiator, deci demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!