Jump to content

Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Eu te cred dar si cand o sa vad pretul o sa-mi treaca cheful de Audi 😀. Intreb si de Audi dar trebuie sa raman cu picioarele pe pamant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as sugera sa nu iei masina noua, ci mai degraba ceva cu KM putini si garantie 2,3 ani, si compromisuri la optionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare @CiprianB

 

Aceeasi dilema am avut-o si eu acum un an. Inclusiv Tarraco a fost o optiune. In cele din urma am ales Tiguan-ul Allspace.

 

La inceput prima optiune a fost Kodiaq din cate motive. In primul rand spatiul mai mare, apoi ergonomia interioara (inclusiv comenzile fizice de la clima si de pe volan), pretul de pornire putin mai mic la aceleasi dotari (~5%) si lucrurile marunte gen protectie usi la deschidere, umbrela, racleta.
In plus, mie parca imi place mai mult cum arata la exterior Kodiaqul (dar asta e subiectiv).

 

Ca si echipare, Kodiaq-ul l-am inceput de la SportLine iar Tiguanul de la RLine, ambele 2.0 TSI. Configurarile au ajuns pe la 50k cu vreo 2-3k mai putin la Kodiak in momentul respectiv.

 

Intre timp insa (la inceputul anului) au disparut o perioada din optiunile Kodiaq-ului side assist-ul si ACC-ul. Vad ca nici acum nu sunt disponibile. Pentru mine au fost decisive dotarile respective, asa ca am mers spre Tiguan, care nu avea nicio restrictie de configurare.

 

Comanda a fost data la mijlocul lui Februarie, iar la ultima verificare (la inceputul lui Noiembrie) aparea saptamana 52 de livrare, deci aproape un an de la comanda. Lipsa de componente si intreruperea lucrului de vreo 2 ori in fabrica au intarziat 3-6 luni livrarea. In plus e drum lung din Mexic :)

 

Acum cred as face acelasi lucru. Desi daca Skoda ar avea toate dotarile, m-as gandi serios.

 

Legat de alegerea intre Tiguan-ul nou si Allspace-ul actual, eu as merge spre varianta actuala (daca se mai poate).
Din cate stiu cel nou este comparabil cu Tiguan-ul normal la spatiu. (Inca) nu este varianta "Allspace". Aici pentru mine ar fi o problema. Cel mai probabil pentru doritorii de spatiu, VAG va pastra doar noul Kodiak si Tarraco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca nu am putut alege side assit pe Kodiaq m-a făcut sa mă gândesc un pic. Nu e ceva fără de care nu pot conduce dar parcă dacă tot iau ceva nou măcar să fie la zi cu dotările. Nu prea înțeleg politica Skoda și de ce au scos, pe orice mașină se poate pune. După mini vacanța asta mă hotărăsc dacă comand ceva acum sau aștept modele noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Side assist este o optiune care iti usureaza condusul la drum lung, dupa parerea mea. La inceput mi s-a paut ciudat ca volanul sa se miste singur, dar acum m-am obisnuit si, imediat ce ies cu masina din oras, activez optiunea. Volanul face micile corectii pentru tine, si iti usureaza munca. Deci eu nu as renunta la optiune!!

PS: asa cum a zis colegul The IOP, si Seat Taraco este o optiune. Ai mai mult spatiu decat la Tiguan, se conduce bine si e mai ieftin.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O să mă uit și la Tiguan Allspace. Din cauza side assist-ului nu am luat Kodiaq. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ajungi la Enyaq, are side assist si e la reducere min. 15.000E 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mare nebunia cu side assist...Sincer, nu mi se pare deloc o optiune vitala. Ok, e bine sa fie acolo dar daca nu e la fel de bine. Eu am la tiguan ACC adaptiv, lane assist etc, mai putin side assist si nu duc lipsa. Pana la urma tot te uiti in oglinzi la schimbarea benzilor. Iar la iesirea din parcari este chiar un "pain in the ass", cel putin la parcarile in spic in oras unde iti franeaza brusc masina cand vrei sa iesi cu spatele. Cel putin asa este la Audi Q5 pe care il mai conduc din cand in cand. La VW e altfel? Nu cred.

Eu zic sa alegi masina cu mai multe dotari si care ti se pare mai confortabila si aratoasa (aici e chestie de gusturi).

Modificat de Cristi S.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Side assist nu e nicidecum o optiune minune sau fara de care sa nu se poata conduce o masina. Nu as alege masina in functie de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba doar de side assist. Am și scris mai sus ca nu e ceva fără de care nu poți conduce. La electrica sigur nu ajung. Inițial mă gândeam si la o hibridă, acum am ajuns între Kodiaq și Tiguan doar motor 2.0 TSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si uite asa am ajuns de avem gadgeturi pe roti in loc de masini...

 

Pe la altii nu iti face nimic cu ochiul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buget de 40~50k ?

Am inteles bine ?

La bugetul asta nu gasesti un Q5 cu dotari si km putini si garantie ?

Daca gasesti o masina impecabila cu istoric sigur si cu vanzator serios , e ca si cum ti-ai fi luat-o noua acum 12 luni luni cu 70k , adica e practic noua ptr durata ei de viata

Si ai masina faina inca x ani de acum incolo , e alta clasa

Ca dupa Tiguan-ul normal de acum nu intoarce nimeni capul in afara de momentul cand verifica daca s-a incuitat , pana si Kodiaq-ul arata mai bine din afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au făcut mai multe cu ochiul, dar după ce le-am văzut am rămas la Kodiaq și Tiguan ca ii pot pune ce vreau eu. Second îmi place X3 și Q5 dar m-am tot gândit și răzgândit cu cele second. Probabil cu răbdare găsești o mașină bună.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMW X3 este super la condus, dupa parerea mea, insa te sfatuiesc sa mergi pe masina noua. La o masina second-hand este foarte probabil sa se  strice ceva la ea, iar multi propietari chiar din acest motiv le si vand. Am un foarte bun prieten care e samsar de masini, le aduce din Germania si le vinde in Romania. Nu a vrut sub nicio forma sa imi aduca si mie o masina din afara, pe motiv ca nu vrea sa stricam prietenia. O masina la mana a doua este o loterie, oricand poti trage lozul necastigator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa reveniti la subiectul topicului , acesta nu este un topic de X versus Y  la diverse modele auto! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, tavitara said:

Ca dupa Tiguan-ul normal de acum nu intoarce nimeni capul in afara de momentul cand verifica daca s-a incuitat , pana si Kodiaq-ul arata mai bine din afara

Ei, hai... întorc eu capul după un Allspace 2018... nu doar sa verific ca e încuiat și e la mine de 5 ani.

 

@CiprianB

Personal as tăia din opționale și as alege suspensia cea mai bună (cea mai independentă/cu mai mult aluminiu/cu mai mult road feel) la care pot sa ma întind. Optionalele sunt can-can la discuții seara cu prietenii. Nu fac versus, dau indicii printre rânduri. :) Testează toate variantele direct de la volan.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să știți ca e foarte greu să găsești mașină la drive test echipată cum ai vrea sau măcar să se apropie de ce vrei, cel puțin în Timișoara. Tiguan-ul de la drive test era unul basic cu motor 1.5 iar Kodiaq-ul 2.0 TDI Sportline echipat foarte bine. Nu prea le poți compara. După diverse documentări suspensia DCC e prima opțiune pentru bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si la Arad, eu de acolo am luat mai ales ca au dat reducere mult mai mare decat la Timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat, cea mai bună ofertă la Tiguan am primit-o de la Porsche Bucuresti Nord iar cea mai bună la Kodiaq a fost de la Procar Timișoara.

Credeți ca noile modele vor fi superioare celor de acum, la insonorizare si la alte capitole? 

Modificat de CiprianB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil mai complexe la lumini , procesare , aplicatii , etc , cu erorile aferente direct proportionale cu dotarile

Ma indoiesc sa fie ceva superior la materiale si asamblare

Valabil la tot ce se face acum , nu doar la masini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact de asta am întrebat, mi-e frică ca doar complexitatea crește și de aici și multe alte probleme. Sincer la câte mașini am văzut în ultima perioadă nu mi s-a părut un salt mare la materiale și asamblare și aici compar cu Octavia din 2012. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca da, noul Tiguan va fi superior actualului model. Am vazut multe videoclipuri cu noul model, arata mult mai bine si are mai multa electronica. La calitatea materialelor din partea de jos a habitaclului am inteles ca s-a facut economie, dar asta e valabila ptr toti. La puntea independenta de pe puntea spate nu au cum sa renunte, deci eu zic ca nu va fi regres fata de Tiguan II la calitate. Pretul in Marea Britanie s-a anuntat ca va fi cu 5000 lire mai mare decat la actuala generatie, deci si la noi va fi mai scump cu vreo 5000 euro. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi este scos din configurator Tiguan-ul, probabil urmeaza introducerea noului model. A ramas disponibila optiunea de configurarea a versiunii Allspace...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare!

Revin cu cateva noutati si impresii legate de comanda.
Voi incerca sa grupez cat de cat informatiile pentru afi mai usor de parcurs.

 

Preambul:
Comanda a fost facut in Februarie 2023 (Tiguan Allspace RLine 2.0 TSI, 190CP).
Ca si dotari, am mers aproape de maxim, exceptand plafon panoramic, pornire din telecomanda si camere 360).
In rest am pus cam tot ce mi-am dorit (scaune piele, Harman Kardon, Navigatie pro, DCC, etc., chiar si carlig remorcare).
Suma totala a fost in jur de 52000 - 53000EUR.
Estimarea initiala de livrare a fost de 40-50 de saptamani.

 

Livrare:
La mijlocul lui Ianuarie 2024 am fost contactat de dealer. Masina a sosit in curtea reprezentantei (Autoworld Floresti Cluj). Din ce am inteles a ajuns undeva in Decembrie, spre sfarsitul anului. Desi pe parcursul anului 2023 am mai intrebat termene pentru a vedea situatia comenzii, se pare ca estimarea initiala a fost foarte apropiata de realitate (48 saptamani).

 

Probleme:
Din pacate nu a decurs totul ca la carte. Inainte de livrare mi s-a comunicat ca se pierduse o cheie. Aveam de ales sa astept pana se comanda si vine o a doua cheie, sau sa ridic masina doar cu o cheie (ceea ce am si facut). Ce nu a fost OK aici e ca a durat o luna si jumatate pentru a primi cheia, timp in care a trebuit sa fac tot felul de artificii cu sotia pentru a putea folosi amandoi masina. Eu m-as fi astepta sa existe chei pe stoc (sau mai usor de obtinut) si sa poata fi usor codate in reprezentanta.

 

Impresii masina:
O sa incep cu concluziile, si anume masina este peste asteptari.
Pana acum cateva zile am detinut un Passat B8 care abia ce a implinit 5 ani si jumatate. Foarte multumit de el, si ce pot sa spun e ca varsta nu se simtea. Sper ca si noul proprietar sa se bucure de el la fel de mult si fara incidente.
La Tiguan am observat doar minusuri la prima vedere: materiale apropae peste tot de calitate inferioara, oglinda sofer fara efectul heliomat, torpedouri fara material "velvet", etc.
Totusi, in ciuda materialelor si a finisajelor de calitate inferioara passatului, in interior experienta este cel putin ca in Passat. Este surprinzator de bine izolat (insonorizat) iar confortul e comparabil cu Passat-ul. Am fost foarte placut surprins.
Ramane de vazut daca si peste 5-6 ani se va mentine la acelasi nivel.

 

Happy ending:
Ca sa inchei am si un feedback pozitiv si pentru cei de la reprezentanta. Pentru livrarea cheii de rezerva au fost foarte reactivi. Am scris responsabililor de vanzari si am primit de fiecare data raspunsuri cu situatia actuala. In plus am primit si un voucher de reparatii (pe care sper sa nu trebuiasca sa il folosesc), valabil un an.

 

P.S.
Mai las un mesaj de final. O comparatie intre livrarea Passat-ului (in 2018) cumparat tot din acelasi loc si a Tiguan-ului.
Cei de la vanzari din reprezentanta si-au mentinut nivelul de profesionalism si grija fata de client. 
Insa o diferenta a fost ca la livrarea Passat-ului am primit gratis covorul de cauciuc din portbagaj si o sticla de sampanie.
La Tiguan insa, nimic. Nu mai suntem in boom economic ca in 2018 :).

 

Numai bine!

 

IMG_20240125_140448.thumb.jpg.ba3209fe97121c4f51bd7fb500c84e26.jpgIMG_20240125_140229.thumb.jpg.187228e39eaf8ab2aa06e435cd627800.jpg

Modificat de The IOP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai parte de ea. Pe mine m-ar obseda pierderea cheii inainte de livrare. Sa nu fi ramas pe la vreun sofer sau cine stie...si te trezesti intr-o dimineata fara masina. 😮

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!