Jump to content

Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Salutare și Neața tuturor, 

Va mulțumesc mult pt retur / păreri mai ales lui @cristi511, @CristiALF, @DDoc, @ct_act, @vizitator, @dercos și @acidone77.

Va reamintesc + completez echiparea pe care o vizez în acest moment : Tiguan 2.0 TDI 150CP 6MT AWD 4Motion Highline R-line (nu varianta Allspace).

Acum, am comparat și eu (mersi @cristi511/@DDoc pt ponturi comparative) dar situația nu este asa de rea între același motor pus pe un A4 și pt Tiguan :

http://www.zeperfs.com/en/match1812-7228-6501.htm

Acum este și după preferințe, cum toată lumea zice ca o mașină nouă merge cu cutie automată în ziua de azi, eu ma simt mai OK cu manuala + nu vreau sa știu / anticipa viitoare pb DSG (dc deja nu sunt cunoscute pana acum). 

O sa revăd lista de opțiuni dar și ideea de a trece la 190CP + DSG în contextul în care nu m-aș încadra la timp cu tichetul Rabla. 

Zi buna și nu ezitați sa reveniți cu noi detalii/remarci/comentarii cum toată critica voastră este constructiva pt mine care nu sunt încă posesor de Tiguan!

PS: Reiau discuția cu dealerul meu pt un drive test comparativ 6MT - DSG atât pe versiunea de 150CP dar și pe 190CP. Am mers puțin de fapt la un drive test cu Kodiaq 2.0 TDI DSG 190CP și DA, cuplul motor și puterea se simțeau atunci când calci pedala de accelerație. 

Cu respect, 

Cristi

Modificat de Vartanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kmeleonuss

Felicitari! Sa te bucuri de ea ! Hai cu prezentarea, poze si impresii !!!! ?

Modificat de DDoc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vartanel: personal nu sunt fan al DSG-ului. Mi se pare ca in modul drive (ca sa nu mai vorbim de cel economic) cutia schimba vitezele prea repede, la turatii joase, si asta va afecta mult dinamica masinii. Am mers cu un Passat 2.0 tdi 150 CP cu cutie DSG si, desi era nou, se taraia la propriu prin giratorii si prin oras. Schimba mult prea jos, ma chinuiam cu el in oras. Trebuie trecut pe modul sport, daca vrei dinamica.

Eu as renunta la cutia DSG, la trapa, chiar si la culoarea metalizata (punand alb-uni), la sistemul de sunet dynaudio, numai si numai sa imi pun un motor mai potent (adica 2.0 tdi 190 CP). Extraurban se simte plusul de putere fata de varianta de 150 CP. 

Programul Rabla nu il mai prinzi anul acesta, decat daca se extinde perioada de valabilitate a voucherelor (de la 4 la 6-7 luni). Criza cu coronovirusul nu trece asa usor. Cand mi-am comandat masina din semnatura, termenul de livrare a fost de 6 luni din cauza exploziei de la Fokushima din Japonia. Skoda avea multe subansambluri livrate de japonezi, acestia au intarziat livrarile, si termenul s-a prelungit la 6 luni. Criza de acum e deja una globala, cu fabrici care se inchid zilnic, ma indoiesc ca iti vine masina in 3-4 luni.

Cat despre motor, trebuie sa te hotarasti ce motor pui in momentul in care dai comanda. Unele optionale mai pot fi schimbate pana cand masina e confirmata pentru productie , dar nu si motorul.

O masina de pe stoc te-ai gandit sa cauti? Ai avantajul ca nu ratezi programul Rabla.

https://cc.porscheinformatik.com/sl-ro/ro_RO_VW/V/list?BNR=10101&mgb=198_Tiguan&fuelType=Diesel&radius=0

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vartanel

In comparator ai pus versiunea 150cp fara 4Motion care e mai usoara.

Există topic separat pentru versus intre mașini, scrii acolo si tag-uiesti pe cine ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor !

Am incheiat zilele trecute contractul pentru Tiguan. 

Am ales 1.5 TSI 150 CP - cutie DSG, echipare Comfortline (Pret brut : 29.640,52 €), cu urmatoarele dotari :

2 Interfete USB pentru iPod/iPhone:17,85 €

Vopsea exterior Alb (pure white uni) : 134,47 €

App-Connect: 192,78 €

Faruri LED TOP: 1.801,66 €

Pachet Function 2: 158,27 € ( Radio CD Composition Media + instalatie spalat faruri)

Pachet Iarna: 304,64 € (scaune fata incalzite + duze incalzite)

Pachet R-Line Exterior: 2.488,29 €

Selectarea modului de conducere: 174,93 €

Servodirectie progresiva: 214,20 €

Total : 35.127,61 €

Pret final : 29.550 Euro (fara tichet). Masina se incadreaza si la programul Rabla 2020.

Am dat comanda, dar am un gust amar. Parca nu mai am nici o bucurie cand vad ce vremuri am apucat sa traim. Cine stie ce va mai fi ...

Tiguanul o sa ajunga la noi cand o sa fie posibil. Nu mai este nici o graba. Noi sa fim sanatosi si sa ne bucuram de vremuri mai linistite. 

 

Modificat de SORINHO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dotarile sunt bine alese, dupa parerea mea, inclusiv farurile top-led si selectarea modului de conducere. Felicitari pentru comanda.

Pe de alta parte, asa cum am scris mai sus, nu cred ca vreo masina va mai sosi in 4 luni, si asta peste tot in Europa. Fabricile se inchid, si epidemia nu va trece asa usor. Bine macar ca dealerul a fost cinstit si nu si-a luat vreun angajament privind termenul de livrare...Dupa ce se duce coronavirusul, tare imi e teama ca intai se vor indestula comenzile din vest, si abia la urma cele din Romania (cum a fost la inceput cu comenzile ptr motoarele 1.5 TSI, cand se statea cu lunile la rand).

Poate guvernul va prelungi valabilitatea tichetelor Rabla, si nu pierzi tichetul.

Bafta in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vartanel culoarea e subiectiva . Orice culoare vei alege va fi perfecta pentru tine. Daca este vorba de motorizare eu as alege 190 cp. Masina incarcata cu 4 persoane si bagaje plus aerodinamica nu prea buna si o masa de 1600 kg goala nu va ajuta foarte mult la depasiri. Acum tu stii mai bine. 

Personal as renunta la trapa (arata bine ,dar nu cred ca o vei deschide foarte des plus ca trebuie o intretinere riguroasa si destul de costisitoare ). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vartanel din cate stiu eu, nu exista pe tiguan combinatia tdi 190 cu cutie manuala. Exista la un moment dat combinatia asta pe passat, dar si acolo a disparut de dinainte sa apara modelul facelift.

Legat de motor, conteaza la ce vei folosi masina. Daca nu ai pretentii sportive si nu mergi mereu cu masina incarcata, motorul de 150 de cai va fi suficient. In schimb, daca vei folosi masina mai mult extraurban, eventual cu ceva bagaje, lipsa cutiei automate nu o vei simti asa mult, in schimb 40 de cai in minus da vor face diferenta si iti vei aminti la fiecare depasire chestia asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pot sa imi dau si eu parerea, ca posesor de Tiguan DSG 150 4M si Passat DSG 170 ...

Personal nu mi se pare o tragedie sa alegi motorul de 150, fiind diesel, ai cuplu decent, mult mai mult ca motorul 1.5 TSI de 150.  Daca eu conducand si Passat de 170, cu care merg destul de tare as zice - ma descurc si cu Tiguan de 150 la drum lung ( punand la socoteala si greutatea in plus si aerodinamica mai de dulap). Da, recunosc ca mi-ar fi placut nu cel de 190, ci cel de BiTDI de 240, dar masina merge si asa suficient de tare cat sa poti depasi in siguranta, ba chiar sa mergi destul de tare (destul zic - nu foarte), daca te infigi in ea.  In locul motorului de 190, eu as alege ( si am ales)  fara doar si poate DSG - mai ales ca masina e noua, sunt mici sanse sa ai probleme cu cutia in primii 10 ani. Passatul meu DSG are deja 320K km, si nu m-as mai intoarce la manuala.

My 2 cents...umil posesor de 2.0 tdi 150 ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ontopic, la impresii... diferenta intre 143/150cp si bitdi este imensă, in special la depășirile extraurbane, pe masură ce crești viteza ies mai mult în evidență cuplul si puterea.

Dar, în condițiile pandemiei este bună orice motorizare iar cei 150cp sunt suficienți. Am un bitdi in curte, stă de 16zile cu toti caii + newtonmetrii disponibili și face praful pentru că mai nou lucrez... online.

Umil posesor de PRAF pe BiTdi. :(

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut ca majoritatea am vrea bitdi sau cel putin 190, nu sunt in dezacord cu voi la asta, dar din anumite ratiuni ( buget pt unii, pt mine ca nu eu am configurat masina si avea deja 2 ani cand am cumparat-o, conformitate pentru programe rabla, combinati de motor/cutie/tractiune), mai sunt si momente cand te pricopsesti cu tdi 150 de cai.

La modul serios, daca mergi cel putin saptamanal la un drum de 500 de km prin tara, pe drumuri cu 1 banda, zic si eu ca e nevoie de macar 190 de cai pe Tiguan 4M. Daca mergi ca mine, odata pe luna poate exterior cu familia, prin tara,  ajungi cu 15 minute poate mai tarziu cu Tiguan 150 4M decat ai ajunge cu un A4 de 143 de cai la un drum de 4-500 de km.

Mai departe, fiecare poate alege in functie de buget si preferinte. 

Zicea cineva mai sus ca motorul e cel mai greu upgrade de facut - cred ca vdragos (adminul forumului) l-ar contrazice, un stage 1 dureaza 2 ore :D. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste tot si intotdeauna trebuie sa existe un echilibru , in caz contrar se ajunge la consecinte grave

Masinile cu motoare mai lenese vor fi depasite de masinile cu motoare mai puternice , e ok , nu e nicio tragedie

Daca toti ar avea masini cu motoare puternice , s-ar da bot in bot de zece ori mai multe masini decat acum

Cine se pune la drum cu ideea ca vrea sa depaseasca tot va fi , inconstient chiar , stresat , la limita , nervos , etc

Asa ca mai bine linistit si relaxat la volan ptr marea majoritate a masinilor din trafic , in felul asta scapa cu viata si cei cu motoare puternice - din categoria Depasitori

Cine are motor puternic are tendinta sa sa riste la depasiri

Cine are motor puternic si merge corect , toata stima

Cine are motor lenes si se crede din categoria Depasitori , aia da , uita de ei pe contrasens , sunt un real pericol - IQ mic - la fel ca cei care ne pun batranii in periocol in ziua de azi

@SORINHO , nu iti fa probleme , oricum nu te puteai bucura cu adevarat de masina pana nu trecea criza - va fi bine - trebuie sa trecem si noi prin mici greutati , oricum am fost cei mai norocosi oameni de pe pamant - am scapat de razboaie si foame - nici nu ne putem imagina prin ce au trecut bunicii / strabunicii si toti dinaintea lor - noi avem probleme de putere motor la depasiri :Driver:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... adica trebuie sa depasim momentul motor slab versus motor puternic, intrucit 190 de cai sunt mai buni decit 150 devine un loc comun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Great news! Masina a ajuns la Curtici.

Asa ca pentru cine are masina comandata , fabricata si necesita doar livrare , se fac aceste lucruri. Dealerul mi-a confirmat ca masiniile fabricate vor ajunge in perioada contractuala. La mine a fost 12 saptamani si a ajung in 8

Se pare ca saptamana viitoare o pot si ridica. Sa vad cum fac cu adeverinta sau declaratia pe propia raspundere :)

Pacat ca nu pot pleca niciunde cu ea, in afara orasului.

Toate cele bune!!

 

Radu 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare !

Am observat ca pe configurator cea mai ieftina variantă de Tiguan este la 23.000 euro. Parcă era mai ieftin. S-a scumpit sau ma înșel eu ?!? Citisem într-un articol ca anumiți producători de piese pt VW s-ar putea să crească prețurile...din cauza pandemiei.

 La R-line pretul a crescut un pic...Nu am analizat toate detaliile, dar am observat ca la echiparea Comfortline apare în plus optiunea "Park Pilot ", care costa și ea vreo 400 euro...

Sper sa nu ma înșel...

Modificat de SORINHO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru configuratia mea a crescut pretul cu 450 EUR (380 EUR la pretul de plecare pentru Comfortline 1.5 DSG si 70 EUR la optionale). Sunt curios daca mai au discounturile de la inceputul anului. 

Referitor la Park Pilot (senzorii de parcare fata/spate) eu o am ca dotare de serie pe configuratia comenzii finale, nu se platea extra. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile cresc oricum, la mașina mea pretul de listă a crescut cu 3000eur in 2 ani.

Probabil ca reduceri mari vor fi la mașini de 80k, reduse pe la 50k, dar la masinile noi cu pret pentru popor, reducerile vor fi mult mai mici. Fabrica o sa vrea sa acopere niste costuri, lucrătorii lor au stat acasă dar ceva tot au fost plătiți. 

Ca fapt divers... pentru unii "criză" înseamnă ca au nevoie de mai multi bani. Altii așteaptă in schimb reduceri, dar uită ca reducerile nu sunt in mâna lor. Stiu ca sună neplăcut, dar trebuie sa fim realiști. E un joc de asteptare, producătorul câștigă oricum, lasă la preț acum, te jupoaie urmatorii 3 ani la piese in garanție.

Noi sa fim sănătoși... :)

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Mda.. Alerta primita de la dealer, și anume de extra +4% la prețul Tiguan ului începând cu luna Mai.2020, s-a concretizat?

Configurația mea (pt care am temporizat-o puțin față de lansarea oficiala a comenzii) are un +2K euro deși pe opționale nu-s mari schimbări, totul este în prețul de bază. 

Băieți, cei care aveți Tiguan Highline150/190CP 4M diesel de ceva vreme sunteți mulțumiți complet de el după ani de folosință dpdv : confort condus, abilități reale 4x4, ergonomie, practicabilitate, costuri întreținere !? 

Dc există un alt topic pe acest forum legat de această nelamurire a mea, va rog sa mi-l recomandați! 

Mersi! 

Cristi/Vartanel

 

Modificat de Vartanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem topic-uri despre revizii, consum, functionare echipamente, deci spor la citit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vartanel

Si rubrica "Masina mea" conține detalii, dar trebuie săpat sa gasesti fix modelul de interes pt tine. 4% nu e o crestere oarecare. :(

In plus, pentru cei interesați de comenzi noi, trebuie considerat că după apariția noului model, o perioadă de timp discounturile vor fi mai mici sau inexistente. 

Tough times.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru reactivitate!

Legat de modelul nou / facelift 2020 Tiguan nu prea sunt asa de încrezător că-l vom avea anul acesta... Cel puțin dealerul cu care țin eu legătura mi-a spus clar că întâi se vor onora comenzile actuale ca abia apoi sa se schimbe ceva în linia de fabricație pt noul model.. Slabe șanse zic eu să-l avem anul acesta, noul model.. 

Mersi, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou,

pentru modelul FL exista deja topic dedicat asa ca nu are rost sa deschidem o discutie aici. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Cred că a venit momentul pentru o nouă achiziție! Sau poate nu? ce mă sfătuiți în perioada asta, este de achiziționat un auto sau nu?!

După nevoi, ne-am gândit la un  Tiguan Allspace Highline - 2,0 TDI 4M DSG 190 CP, culoare neagră, tapițerie storm grey (așa avem pe golf și suntem mulțumiți de ea).

Ca dotări extra aș vrea, interfață telefonie comfort, încălzire staționară cu pachet iarnă extins, oglinzi rabatabile, parbriz încălzit, cameră mers înapoi și park pilot, servodirecție progresivă, control presiune pneuri, DCC și volan încălzit. Credeți că ceva de aici nu este foarte folositor? Altceva ce credeți că este musai de avut și nu am enumerat?

Mulțumesc anticipat pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La optionale e greu de dat indicatii, e dupa gusturi si ai pus destule, eu as tăia telefonia confort (daca folosesti android auto nu e necesara) si tot ce are "incalzit" din enumerarea ta: parbriz, staționara si volanul, conduc de peste 20 de ani si nu am avut nevoie nici cât degetele de la o mână. Si rămâi cu scaune încalzite in toata mașina.

Neapărat sa ii pui app-connect si led top.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!