Jump to content

Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am finalizat si eu configuratia pentru un Tiguan Comfortline 1.5 TSI ACT DSG, urmeaza ca undeva saptamana viitoare sa lansez si comanda (dealer-ul imi spune ca au termen de livrare de 10-12 saptamani). Dotarile optionale alese sunt urmatoarele: pure white uni, actionare electrica hayon, airbaguri laterale spate, app-connect, faruri led basic, keyless, lampi spate rosu inchis, lumini ambientale, oglinzi exterioare rabatabile electric, pachet function 2, pachet de iarna, pachet r-line exterior, scaun sofer ergoActiv, selectarea modului de conducere si servodirectia progresiva. 

Pretul de lista este de 36.750 EUR (~29.650 EUR masina si optionale in valoare de ~7.100 EUR), iar discount-ul este de aproximativ 14%. 

La acest pret aveam optiunea unui T-Roc Sport cu aceeasi motorizare/cutie si dotari echivalente (mai putin scaunele ergoActiv si in plus active info display si suspensie adaptiva), insa spatiul din Tiguan este de neratat. Discount-ul oferit in acest moment pe Tiguan cred ca nu este de ignorat (daca ai in vedere achizitia unei astfel de masini), iar facelift-ul cu siguranta ar anula aceste promotii in schimbul digitalizarii interfatei cu soferul. 

Am ales benzina pentru ca trendul in Europa este de restrictionare a motoarelor diesel, dar m-a "ajutat" si faptul ca nu mai pot configura un Comfortline diesel (pentru pachetul R-Line) cu tractiune fata. Sunt ceva variante pe stoc cu 2.0 TDI tranctiune fata si pachet R-Line, insa din configuratia mea lipseste actionarea electrica a hayoun-ului (optiune impusa de catre cel de-al doilea viitor sofer). Am incercat motorul+cutia pe un Karoq (care este cu ~150kg mai usor), mi-a placut, pentru mine e perfecta combinatia. 

Sunt de acord cu ce s-a tot discutat referitor la lipsa navigatiei si implicit nealegerea active info display, iar  faptul ca app-connect-ul va face toti banii. 

Ceva pareri? Ce ati mai alege in plus? Ce nu ati pune pe masina din ce am configurat eu? 

 

Referitor la navigatie si date mobile limitate, inteleg ca aplicatia Maps.Me (navigatie offline care presupune descarcarea in avans a hartilor) este disponibila in CarPlay - prin App-Connect. Nu am incercat, dar ar trebui sa functioneze (https://maps.me/blog/en/mapsme-in-carplay).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce ai pus mai sus eu as schimba farurile led basic - led top. Pentru o diferenta de 800 euro, diferenta de aspect dar si vizibilitate este mare.  Evident, daca pt tine sunt de ajuns, atunci asa sa fie :) 

E clar ca parerile noastre sunt subiective si fiecare prefera ceva in detrimentul altei dotari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reducerea de 14% include si cei 1350 euro oferiti prin programul Rabla? Sau programul Rabla se adauga la acesti 14%? Oricum, reducerea e buna..

Eu as renunta la oglinzile pliabile electric, as mai pune putini bani si as lua culoare metalizata. La Octavia am oglinzi pliabile electric si nu se pliaza la fel de mult ca cele cu pliare manuala. In plus e pacat sa dai peste 30 000 euro pe o masina si sa nu ai culoare metalizata pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sNaKeyy

Eu vorbesc de incarcarea telefonului prin slotul USB. Priza de la bricheta este ocupata de incarcatorul de la GPS.

AppConnect voi lua cu siguranta. De altfel acesta este inclus si in pachetul cu navigatia. Dar daca nu iau navigatie iau AppConnect.

Dar daca nu iau navigatie nu prea se mai justifica nici bordul digital. Mi-ar cam parea rau sa renunt la el. Pe cel clasic il am la Golf si as vrea altceva.

O intrebare: parbriz climatic (aproximativ 800 de euro, fiindca cere si incarcare wireless pentru telefon) sau webasto? Una din astea doua iau sigur, dar nu stiu prea multe despre ele si cu atat mai putin pe Tiguan. 

 

 

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Navi said:

O intrebare: parbriz climatic (aproximativ 800 de euro, fiindca cere si incarcare wireless pentru telefon) sau webasto? Una din astea doua iau sigur, dar nu stiu prea multe despre ele si cu atat mai putin pe Tiguan. 

intre astea 2 as alege webasto.

strict parbrizul il poti curata usor ajutat de solutii cu alcool, racleta si incalzirea (ventilatia) masinii.

dar in caz de freezing rain sau dimineti geroase cand pleci la drum, webasto incalzeste tot si ajuta. 

 

pe de alta parte webasto e mai complex , ezista mai multe chestii care se pot strica.

parbrizul merge pana se sparge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator pretul nu include rabla, achizitia va fi facuta pe persoana juridica.

Oglinzile pliabile electric fac mai putin atractiva plierea lor manuala de catre diferite persoane "binevoitoare" de pe strada. Iar RLine-ul imi place mai mult pe alb si oryxwhite-ul de 1.000 eur mi se pare cam mult.

Modificat de b94uri
completari punctuale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Navi Recomand AppConnect. Telefonul se incarca prin USB cand folosesti Android Auto sau Apple CarPlay, are un amperaj suficient. Din comentariile tale pare ca nu esti familiarizat cu modul de functionare AA/CarPlay. In mod simplist: conectezi telefonul prin cablu la masina si controlezi Waze/Gmaps etc de pe displayul unitatii multimedia a masinii. Telefonul va sta cu ecranul inchis si il poti pune in suportul de tel, de pahar  sau chiar si in cotiera. Nu se incinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Navi fix cum a zis si colegul de deasupra, noi vorbim tot de incarcare direct din portul USB. Nu am zis ca il bag in bricheta. 

Mergi cu cineva care are Apple Carplay sau Android Auto (din cate stiu este mai evoluat dpdv software Apple) si fa-ti o parere. Este foarte util si confortabil de utilizat. Nici vorba sa nu aiba destul amperaj, de aceea am spus ca la mine e mereu 100% sau chiar incarca fara probleme pana la 100% in caz ca are mai putin si il utilizez cu Waze, muzica, vorbit etc.

De asemenea si eu as inclina tot catre Webasto dintre cele doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu am AppConnect la Golf, cred ca nici nu era in 2013. Eu ma refeream strict la ce se intampla in Golful meu: incarcarea prin USB a telefonului este mult prea inceata si daca folosesti Waze, telefonul se descarca ca si cand nu ar fi conectat incarcatorul la portul USB. 

Cat despre webasto, as fi incantat daca cineva care il are pe Tiguan ar oferi niste detalii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu App connect fara Navi si AID  - intradevar, ar fi aratat mai bine chiar si navigatia pe mijlocul ceasurilor - dar merge si fara, sunt destule imagini cu care te poti juca. Sunt de acord, e cam incomod ecranul pus, central si putin in jos, dar te inveti dupa o perioada. Am fost recent cu Ateca si e pus mai sus si il poti urmari mai bine, ca are ventilatia mai pe lateral, nu deasupra. Portul USB, folosit si cu Note10 si cu XS Max, incarca telefoanele, nicidecum sa le descarce.

Webasto nu am , deci nu imi pot da cu parerea.

Top Led as recomanda si eu - mai ales pe Rline exterior.  Plus ca se vad ft bine - eu facand comparatie cu xenon passat 2009. La Tiguan se rabateaza destul de fain oglinzile si merg automat cand inchizi usa keyless. Recomand si haionul electric - se murdareste usor si e destul de inalt sa tragi de el manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Navi sigur portul tau nu este doar pt AUX? Si tu crezi ca incarca dar de fapt el este doar pt output? (play songs)

Cat despre Webasto, nu vreau sa spun prostii, dar cred ca principiul este acelasi atat pe VW, Audi, Seat si Skoda. Colegul @Muale a zis corect, se poate strica. Recent i s-a stricat unui prieten cu o Octavia si trebuie sa-l repare, o suma considerabila, dar asta este, vrem confort si tehnologie, platim :) 

Referitor la AID si Navi pe centru si cei care aveti deja Carplay; la voi cand conectati carplay, mai apare navigatia pe bordul digital (cadranele din fata soferului)? La mine la Audi daca nu e conectat telefonul prin Carplay si dau pe Navi, apare harta intre cadrane; daca am conectat telefonul pe Carplay in locul navigatiei apare doar busola. Ar fi bine de stiut si acest aspect referitor la partea cu navi si bordul digital care arata frumos :) 

Eu nu sunt fan AID .. imi plac ceasurile clasice.

 

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sNaKeyy

Am un singur slot USB si cand pun telefonul in el arata ca se încarcă, numai ca foarte foarte greu. Nu stiu daca asa trebuie sa fie, sau am eu o problema la slotul ala ori cablul nu este de calitate. Dar in general incarcarea in porturi USB cred ca merge destul de incet, chiar si la in PC sau laptop. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, b94uri said:

Oglinzile pliabile electric fac mai putin atractiva plierea lor manuala de catre diferite persoane "binevoitoare" de pe strada.

Ale mele sunt pliabile electric si nu le folosesc niciodată, doar consilierul service le pliaza cand intră mașina in service. ? Eu sunt pe principiul "mai bine sa imi radă oglinda decât usa si aripa". Nu le-am gasit niciodata pliate de altii.

La subiect: renunță la Led basic, opteaza pt LED Top! Pentru ele eu as tăia hayonul electric (doar daca nu te urci in masina prin hayon) si keyless (daca nu scazi suficient fara hayon). Faruri iti trebuie cat mai bune, restul sunt bling-bling sa iti ia ochii.

@Navi

Depinde de tipul de USB, amperaj, de pc, de cablu, suntem offtopic. Incearcă cu un cablu original al tel. 

La App-connect ecranul telefonului este preluat pe masina si telefonul sta cu ecranul stins (scapi de incalzire si de screen burn-in la amoled).

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sNaKeyy

pe Discover Media (am eu): Navi OEM merge doar pe cate unul din ecrane, pe rand, fie AID fie pe celalalt; app-connect nu merge pe AID, doar pe ecranul radio si nu se poate muta. Cand waze este pornit si dă indicatii, navi OEM se închide pe AID (cu unele exceptii aleatorii cand conectezi telefonul in mers si merge vreo ora jumate dar apoi isi da seama ca l-ai pacalit). Daca waze arata doar locatia curenta atunci merge harta OEM pe AID si waze (in mod viewer sa ii spun) pe ecranul radio.

Pe Discover PRO: navi OEM poate merge simultan pe ambele sau doar pe cate unul din ele. Despre waze nu stiu, intuiesc ca e la fel ca la Discover Media

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Navi intre cele doua mergi pe webasto. Pana sa il am nu stiam cum e sa ajung la -10 grade la masina si sa fie cald innauntru.

Si iti dezgheata si parbrizul. In sens invers nu merge. Parbrizul nu iti va incalzi masina.

Sa nu mai spun ca motorul cand porneste deja este "preincalzit" ceea ce se traduce prin uzura mai mica la pornire si implicit un consum mai mic.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-a fost livrata masina Tiguan Highline 2.0 TSI 190CP.

Am avut surpriza placuta ca masina e conectata la Internet si se poate controla de pe telefon cu aplicatia We-Connect.  

Se pot cere rapoarte de la distanta, vezi daca usile si portbagajul sunt inchise, luminile stinse, arata locatia unde e parcata pe harta, se pot actiona avariile si claxonul si cel mai tare e ca se poate deschide sau inchide cu telefonul.

 Ca sa mearga treaba asta e nevoie de Navigatie si Emergency assist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumuri bune si sa te bucuri de ea!

Eu la un an si jumatate incă nu am primit stick-ul de date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hiro

Ce intelegi prin "treaba asta"? Tot ceea ce ai scris in al doilea paragraf sau doar o parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, b94uri said:

 

 

Ceva pareri? Ce ati mai alege in plus? Ce nu ati pune pe masina din ce am configurat eu? 

Ai pus o gramada de optiuni sport insa motorul de 150CP sincer de abia misca bodega. E o apreciere subiectiva, bazata pe un test drive. Ar fi bine sa testezi si tu un Tiguan nu Karoq si sa incerci o depasire in urcare pe un deal cu niste pasageri. O sa intelegi despre ce vorbesc. Prin Bucuresti si singur ajunge pana si motorul de 130CP., depinde la ce vrei s-o folosesti.

R-line exterior inseamna aspect super misto si jante de 19" frumoase insa: consum mai mare, confort redus, anvelope mai scumpe.

Scaunul ergoactiv are sustinere laterala buna si masaj insa mi s-a parut cam rigid si pe Internet sunt posesori care se plang ca la drumuri lungi e incomod. Posibil sa depinda si de statura fiecaruia. Asa ca e mai bine sa-l incerci.

Un lucru e sigur, orice ai alege... o sa-ti placa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, Navi said:

@hiro

Ce intelegi prin "treaba asta"? Tot ceea ce ai scris in al doilea paragraf sau doar o parte?

Partea de control de la distanta. E o pagina de la VW cu un tabel in care sunt descrie ce optiuni trebuie sa ai si ce sunt incluse in fiecare serviciu de la ei.

Eu am Security & Service Plus

https://connect.volkswagen-we.com/ro_RO/descoperire-car-net.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Mulțumesc. 

Stie cineva cat este de utila acea servodirectie progresiva?

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este utilă. Progresivitatea este la raportul_volan versus raspunsul_la_roată.

1. Învârți mai puține ture de volan, cres 

2. pe măsură ce învârți se schimbă gradul de bracare, variază, nu este fix (o rotație de cateva grade de volan aduce din ce in ce mai multe grade de rotatie la roată pe măsură ce te duci mai departe de centru). Una standard are acelasi raport de rotație pe toată cursa volanului.

Tehnic: ai o distanta variabila la dinții cremaliera/pinion si un motor mai puternic la servo.

Practic: raspunde mai bine, mai sportiv, esti mai rapid la parcari cu mai puțin efort si trebuie sa te obișnuiești cu ea mai ales cand conduci alternativ mașini cu/fara servo progresiv, cum este cazul meu. :)

Revenind la motorizari, pe Tiguan vad necesar un minim de 190CP daca încape in buget, masina e destul de grea.

Eu as fi mers pe ceva din stoc, sunt sanse la masini mai bine dotate si la pret mai bun.

Vad ca a aparut in configurator si un nivel de dotare "United" pe Allspace.

Daca sunt multe optionale, câteodată merita tras cu ochiul la o echipare superioară, per total poate ieși mai ieftin.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa lamurim subiectul cu incarcarea pe portul USB ... azi am pus testerul pe port si am inregistrat urmatoarele rezultate: cu telefonul pe waze, bateria full, consum de 0,6-0,8A cu spike-uri de 1A cand deschideam ecranul(la semafor). Am observat ca la stationare aveam 0,4-0,6A. In deplasare se ducea pe la 0,7-0,8A. Cel mai mare spike observat a fost de 1,2A. Deci concluzia este ca portul duce peste 1A ceea ce este mai mult decat nec esar pentru functionare waze, bluetooth pornit tot timpul si date mobile. Bateria este full mereu. Telefon - Nokia 8, USB-C.

In ceea ce priveste motorul, da, este adevarat, masina este grea, dar daca mergi 90% din timp singur, in oras, motorul de 1.5 este super ok. Am fost si in deplasare cu familia si nu am simtit nevoia de mai mult, nici macar la munte. Acum sincer - sa-ti iei un motor mai mare pentru ca urci de 2 ori pe an niste dealuri? As fi ales motorul de 190CP dar venea automat cu 4 motion, adica cu vreo 100-150Kg mai grea din start. Si nu stiu cat de important este 4 motion daca mergi 90% din timp in oras.

Apropos, explicati-mi si mie un mister: multi spun ca motorul de 190CP pe aceasta masina consuma mai putin decat cel de 150CP pe motivul ca masina este grea si motorul mai mare se chinuie mai putin sa o puna in miscare. Si totusi, in specificatiile oficiale, consumul(care stim cu totii ca nu este cel real) este mai mare cu 1L la motorul de 190CP....

Per ansamblu sunt foarte multumit de masina, am plecat convins sa cumpar Karoq care era cu 10cm mai scurt si putin mai usor dar nu regret. Pe mine m-au cucerit banchetele spate care gliseaza si astfel se mareste portbagajul foarte mult.

tiguan_usb.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti va rog sa nu iesim din sfera sfaturilor de achizitie, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!