Jump to content

Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Salutare !

Ma intereseaza sa cumpar un "SUV" in primavara anului 2021. Si preferinta noastra nr.1 ar fi un Tiguan. Stiu ca mai ceva timp pana atunci .... da vroiam niste sfaturi ...daca aveti ! ☺️

Bugetul este de maxim 24.000 euro. Vreau sa cumpar un model cu "livrare imediata" deoarece m-as incadra in buget cu reducerea oferita de dealer. Am vazut chiar un Tiguan 1.5 TSI 150 CP - ACT (cutie manuala) in oferta de acum cu echipare Confortline , la vreo 23600 Euro. Daca apare faceliftul in acest an poate prind ceva reduceri la ce mai au pe stoc...daca nu o prea tarziu la anu' ... ?

Nelinistea mea este vis-a-vis de motoarele 1.5 TSI ... de 130 CP sau 150 CP... daca o sa am probleme cu el...daca consuma mult ... Merita sa dau banii pe un Tiguan cu motor TSI ?

Vad pe forum foarte multi posesori de Tiguan cu motor diesel .... si nu pot sa-mi fac o imagine asupra functionarii (fiabilitatii) motorului .

Mentionez ca fac doar maxim 11.000 km pe an , preponderent in oras ...deci nu ar fi cazul de motorina.

(Avem un Golf 6 1.4 TSI cu 122 CP ...cumparat in 2011. Pana acum nu ne-a facut mari probleme (are doar 68.000 km parcursi mai mult in oras). Mie mi se pare ca aud totusi un tacait cand merge la relanti ...dar cand apas pedala de ambreiaj dispare...mecanicul zice ca asta e zgomotul motorului ...ca nu e de la lant....Ma rog, suna asa de ceva vreme insa nu s-a defectat nimic pana acum).

Daca sunteti posesori de Tiguan cu o astfel de motorizare, sau aveti experienta vis-a-vis  de motoarele astea, va rog sa-mi dati un sfat !

Multumesc !

Modificat de vdragos
Offtopic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa iti dau un sfat, acesta este sa iti iei acum. Sunt reduceri substantiale (pe site-ul lui Porsche apar reduceri de peste 3500 euro la toate motorizarile, la care adaugi si reducerea oferita de programul Rabla). Deci acum e momentul ptr achizitie. Daca stai pana la anul, ai avantajul ca iei comanzi face-liftul, dar adio reduceri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Programul Rabla nu se aplica pt " autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km." ?!?

Nu prea sunt modele Tiguan care sa se incadreze ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa punctez la o intrebare, discutiile despre 1.5 TSI se poarta aici:

Nu in ultimul rind, ca de fiecare data, recomandam drive test si nu datul cu parerea pe forum. Ce e bine pentru unii nu e bine pentru altii samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI se incadreaza la Rabla (cel putin in 2019 s-a incadrat si, daca se mentin cerintele, se incadreaza si in 2020). Programul rabla cere emisii de maximum 140g/km, masurate conform standardului WLTP. Tiguanul cu  motor 1.5 TSI are emisii de 134g/km conform standardului WLTP, deci se incadreaza cu brio. Ce spui tu Sorinho, adica 120g/km, este o emisie conform standardului NEDC, care nu se mai aplica in prezent. Mai mult, daca motorul are emisii de sub 105 g/km (masurate tot conform WLTP), se primeste un bonus de casare de 1000 RON, peste cei 6500 RON oferiti de programul rabla clasic. 

Mai multe date despre motor gasesti la linkul postat de moderatorul @vdragos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai dreptate...gasisem un articol mai vechi...

Apoi , am gasit un articol din 2019 , care prezinta datele tale :

"Cuantumul primei de casare pentru Programul „Rabla Clasic” este de 6.500 de lei pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de opt ani, dat spre casare şi se acordă pentru achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g de CO2/km, în regim de funcţionare mixt (maximum 140 g CO2/km conform standardului WLTP)."

Mersi ! Sper sa fie valabil programul si in 2021 ... :)

 

Modificat de vdragos
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este in continuare un discount semnificativ la Tiguan, datorat probabil iminentei unui face-lift.

Dilema care ma bantuie este daca merita sa astept un facelift, la un pret probabil fara acest discount, in conditiile in care se pare ca in 2022 va aparea a treia generatie. 

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da discount si la benzina, si la motorina? Direct la dealer? Cam cat este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel aproximativ 10% + - un pic, la benzina undeva la 5% ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Navi said:

Este in continuare un discount semnificativ la Tiguan, datorat probabil iminentei unui face-lift.

Dilema care ma bantuie este daca merita sa astept un facelift, la un pret probabil fara acest discount, in conditiile in care se pare ca in 2022 va aparea a treia generatie. 

Si eu am avut dilema asta. Asteptarea pana al sfarsitul anului 2020,  niste faruri ce seamana cu Golf 8, MIB3 si un buton mic in loc de schimbator de viteza nu meritau fata de cei 6000 de Euro discount primiti la modelul actual. Asa ca desi stiam de facelift am comandat in mod constient fara. S-a livrat in doua luni de la comanda, 2.0 TSI.

Plus ma enerveaza disparitia butoanelor, totul e touch incepand cu Golf 8. Eu am crescut la butoane, nu mangaind ecrane ca generatiile din mileniul asta.

Dar ca sa dormi linistit poti astepta  prezentarea faceliftului de luna viitoare de la Geneva. Ca de obicei o sa fie prezentat R-line-ul ca sa-ti scoata ochii si  care mai costa cateva mii de Euro in plus fata de modelul normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discountul la benzina este de aprox 3700 euro. La el se mai adauga discountul pe care il da dealerul (si care difera de la dealer la dealer) si se mai adauga si programul rabla (aprox 1350 euro). Deci reducerea totala ar fi 3700 euro+ 3% (sau 4%)+ 1350 euro. Sunt reduceri f bune, dupa parerea mea.

@Navi: eu as lua acum, fara sa astept face-liftul.  La Volkswagen modificarile sunt minore de la modelul de baza la facelift, iar daca mai scot si din butoane, cu atat mai mult trebuie sa iti iei acum. Face-liftul il vei lua cu mult mai multi bani.

Daca nu apucam deja sa imi cumpar o masina acum 10 luni, acum as fi luat Tiguan II fara ezitare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @hiro si @vizitator. Cred ca asa voi face. 

Azi am facut un drive-test cu TSI 1.5 ACT, 150 de cai, DSG, dar pe T-Roc, ca nu aveau Tiguan pe benzina la drive-test. Mi s-a parut ok, desi parca Golful meu cu TSI 1.2 se misca un pic mai bine, dar poate este doar o impresie subiectiva.

Am mai condus Tiguan cu DSG intr-un drive-test acum cativa ani si mi-a placut, dar acum mi s-a parut si mai placuta la condus aceasta cutie automata. Cred ca voi lua cu DSG de data asta. Mai renunt la cateva optionale si gata! Sper ca s-au mai rezolvat si problemele pe care le avea acum cativa ani. Atunci m-am razgandit cand am citit ce probleme avea si am luat manuala pe Golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva navigatie pe Tiguan? Eu nu am luat pe Golf, mi s-a parut foarte scumpa atunci, dar m-am cam saturat de Waze si de telefon pe suport, care mai cade si se descarca atunci cand ai mai mare nevoie de el.

700 de euro nu e o avere daca navigatia isi face treaba bine. Iar cu noul afisaj digital care poate reda intreaga harta in locul ceasurilor de bord pare o opțiune tentanta.

Ce ziceti?

 

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti pune in locul ceasurilor de bord navigatia din telefon (maps / waze). Doar pe display-ul central.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Navi IMHO nu e nevoie de navigatie ci doar de appconnect, la masinile mele de vreo 4 ani nu mai folosesc navigatia OE ci doar Waze/Google Maps. Deci merge bifata si o multimedie mai ieftina care stie AA si Carplay. Iar in aceste conditii, Virtual Cockpit pare cam superfluu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @RazvR si @vdragos.

Asa cum a spus @RazvR nu iti apare in locul ceasurilor de bord navigatia de pe telefon chiar daca ai AppConnect si digital display. O poti vedea doar pe display-ul central, adica o sa cam intorci capul dupa ea. Pentru mine asta este un incovenient. 

Nu am intrebat, ca abia dupa ce am plecat din showroom mi-au venit ideile astea costisitoare, dar tot cu bani (multi?) se face actualizarea datelor din sistemul de navigatie? 

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei actualizare de la inceput, adica mapcare, e o suta si ceva de euro pe trei ani parca. Daca nu iei de la inceput, e vreo 250 de euro actualizarea si sunt vreo doua pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau faci actualizarea online, era un link pe undeva, daca o mai merge.

Eu folosesc navigatia de fabrică atunci cand am nevoie sa vad o iesire dintr-o zona necunoscută, dau un zoom pe AID si vad rapid traseul sau vad daca o strada se înfundă. Cu App-connect dureaza, pana il conectezi la fir, telefonul isi ia locatia, ii dai directia... navi OEM stie permanent unde se afla.

Daca e strict pe costuri, este evident ca navi OEM nu isi face banii, cu exceptia cazului de mai sus si că dă bine pe ecranul ceasurilor dar App-connect il vad ca minimul necesar indiferent de varianta aleasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu doar da bine pe ecranul ceasurilor, dar este si foarte utila si usor de urmarit in pozitia aceea. Evident ca poate fi inlocuita cu telefonul, dar parca nu prea mai vreau asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din ce am vazut in configurator, la varianta comfortline, nu este doar 700 euro! Vine cu optionale pe care ti le baga pe gat in valoare de vreo 920 euro si asa ajungi la pretul discovery pro care e 2000 euro si are ecran mai mare...daca tot vrei sa arunci cu banii pe fereastra aiurea. 

Nu vad utilitatea navigatiei daca nu mergi foarte mult in afara localitatii/tarii. Waze/gmaps sunt vis in oras si chiar si in afara orasului. Sunt optimizate sa consume net putin, au harti actualizate mereu, etc. Singurul lucru nasol este ca trebuie sa bagi/scoti cablul mereu din telefon. Avantajul este ca se incarca in timp ce-l folosesti asa. Daca era optiunea de android auto wireless si wireless charging era best buy ever. Parerea mea.

Stiu ca exista optiunea de wireless charging dar nu este si android auto wireless.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce telefoane aveti voi, dar al meu vara se încinge, ca bate soarele in el in parbriz, si se inchide, asadar adio navigatie cand poate ai cea mai mare nevoie de ea. De aceea acum folosesc telefonul impreuna cu un dispozitiv gps de la Garmin. Iar incarcarea telefonului in slotul USB este placebo, ca de fapt se descarca intr-o veselie daca ai datele mobile pornite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Iar incarcarea telefonului in slotul USB este placebo, ca de fapt se descarca intr-o veselie daca ai datele mobile pornite."

Scuze, dar n-am inteles-o pe asta. Cum adica? Al meu este mereu 100% cand sta conectat in cotiera pe AppConnect (Waze/Google Maps). Si dureaza fix 5 sec atunci cand ma urc in masina sa ii bag firul si sa-l plasez in locul special din cotiera. Si nici nu se incinge pentru ca nu mai sta in parbriz. 

Sfatul meu este ca si cel al colegilor de mai sus, ia-ti AppConnect si nu cred ca vei regreta. Acum intr-adevar este buna si Navigatia, in tari care nu sunt in SEE (Serbia, Bosnia, Rep. Moldova si altele) in care vei folosi navi in locul telefonului. Dar si asa.. cat de des vei merge in astfel de tari? Si atunci exista aplicatii free pe telefon in care bagi harta tarii prin care treci si o pui pe display si ai rezolvat.

Bafta in alegerea dotarilor. Asta e cel mai greu pas :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pe AppConect as merge si eu. E cel mai ieftin, si ai avantajul ca vezi pe ecranul central aplicatiile telefonului (Waze si Google Maps).

Eu, la Honda Civic am sistem de navigatie Garmin din fabrica. Ecran mare, frumos, luminos dar inutil in orase ptr ca nu vede aglomeratia. Ma baga in cele mai mari aglomeratii si niciodata nu imi da date reale din trafic. Asa ca, in orase, pun telefonul pe waze si dupa asta ma iau. Un sistem de navigatie care nu iti da date reala privind aglomeratia din trafic nu este prea util, dupa parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!