Jump to content

Bora 1.6 Rus


MajeStik

Postare recomandată

Salutare tuturor !

 

Acum aproximativ 8 luni am intrat in posesia unei VW BORA 1.6 16V AZD din 2001 pe care o  voi prezenta mai jos. Masina am achizitionat-o de la un batranel care a adus-o in tara in 2013 din Germania. Destul de ingrijita masina, la interior arata foarte bine, nefumaor, 2 seturi de roti iarna table / vara jante OEM pe 15. M-am confruntat cu cateva probleme tehnice pentru ca respectivul de la care am cumparat-o a facut schimburile la un service de cartier pe bani cat mai putini. In momentul achizitionarii  masina avea 213000 km, in momentul acesta are 225000.

 

MOTOR:

 

  • 1.6 16V AZD 105CP euro4
  • 225000 KM
  • 2001 fabricatie
  • Cutie viteze 5 trepte manuala

 

DOTARI:

  • ABS, ESP, ASR
  • Incalzire in scaune
  • Geamuri electrice fata-spate
  • Becuri H4 Osram Night Breaker Unlimited
  • Proiectoare ceata cu lupa
  • Oglinzi electrice incalzite
  • Spalator far
  • Jante aluminiu 15 vara / jante tabla 15 iarna
  • Interior semi-piele pe comanda
  • Schimbator nou
  • Lumini led interior
  • Sistem audio MTX (subwoofer + amp), player Alpine 2DIN si condensator 1.2F JuiceWD

 

 

IMG_1440.jpg

 

 

IMG_1439.jpg

 
IMG_1445.jpg

 

1. Prima problema s-a dovedit a fi furtunul de vacuum de la servo-frana. Turatia o lua razna, dadea sa moara si apoi sarea peste 1000 de ture, facea asa din 2 in 2 secunde, in viraje murea si motorul. Comandat furtun noi, 80 de lei parca.

 

2. EGR. Desi credeam ca furtunul cel nou ar rezolva problema cu turatia, din pacate nu a fost asa. Egr-ul mi-a facut destul de multe probleme. Am curatat clapeta, am schimbat cu alt egr, l-am blindat...la fel. Am scos mufa de la egr si masina merge perfect. Momentan merg cu mufa scoasa pana voi verifica mai insistent. Probabil ceva cabluri oxidate fac pe nebunele.

 

3. Catalizator. La scurt timp dupa ce am luat-o, pe timp de vara pe calduri sufocante, masina tragea putin mai greu. Pe dedesubt auzeam un fasait urat si am observat ca tabla catalizatorului era gaurita. Am decis sa il golsec si sa las doar carcasa. Se simte diferenta la puterea masinii, respira mult mai bine. Cu ocazia asta am schimbat si intermediara care era destul de mancata de rugina. (120 de lei).

 

4. Pompa de servodirectie. Momentan nu am intervenit asupra ei, am observat ca la caldura se ingreuneaza destul de mult. Am schimbat si uleiul dar nici o diferenta...

 

5. Alternatorul. Nu functiona la capacitate maxima, cu motorul pornit avea 13.3V in loc de 14. L-am reconditionat si totul e ok.

 

 

Cam atat pe partea tehnica pana acum. Sa va prezint si interiorul si restul de modificari.

 

Fiind masina de nefumator si nu de uz intens, se prezinta excelent la interior. Cam asa arata cand am luat-o (fara player):

 

IMG_1447.jpg

 

1. MUZICA. Fiind pasionat de muzica, mi-am instalat un sistem audio pe care il aveam pe masina precedenta (renault symbol 2010, a ramas a tatalui). Subwoofer MTX RT12AV cu amplificator tot MTX si condensator 1.2F JuiceWD, boxe de usi MTX Terminator si player Alpine CDE180RM.

 

IMG_1248.jpg

 

 
IMG_1249.jpg

 

2. HUSE. De ziua mea de nastere am primit din partea iubitei si a colegilor de munca un set de huse semi-piele facute pe comanda. Sunt superbe si se potrivesc perfect. Sunt facute dintr-un material de calitate si adera foarte bine la materialul scaunelor ca sa stea bine fixate.

 

IMG_2046.jpg

IMG_2048.jpg

 

3. SCHIMBATOR. Pielea de pe cel original se deteriorase destul de mult.

 

IMG_2028.jpg

 

4. MANERE, SCRUMIERA SPATE si PLASTIC SCHIMBATOR. Demontate, curatate si revopsite. Pentru toate am folosit PLASTI DIP, vopsea cauciucata, au iesit excelent, insa din pacate, pentru manere nu este o vopsea tocmai recomandata pentru ca la uz intens se duce...Acestea le voi revopsi cu negru mat.

 

manere.jpg

 

consola-schimbator.jpg

 

scrumiera-spate.jpg

 

 

Iarna a venit (calendaristic doar...) si am echipat masinuta pentru zapada. Jante tabla pe 15 cu anvelope noi Tigar. Ma gandeam sa pastrez aliajele si pentru iarna, dar am zis ca mai bine julesc un capac sau janta de tabla, decat aliajul...Am montat si o grila sport fara emblema pentru a schimba putin lookul :D

 

IMG_2015.jpg

 

Geamul clusterului se prezenta destul de nasol, era zgariat si matuit in partea dreapta sus, la lumina soarelui se vedea oribil. Am cumparat un polish pentru acrilyc din Carrefour si m am pus pe treaba. Rezultatul este excelent !

 

IMG_2072.JPG

 

De Sfantul Andrei, am primit cadou tot de la iubita (stie ca sunt foarte pasionat :D ) un player noi 2DIN Alpine care a inlocuit playerul vechi si magazia originala. Noaptea se vede mult mai frumos, culorile se potrivesc perfect.

 

IMG_0035.jpg

 

IMG_2098.jpg

 

 

Tot la capitolul reconditionare elemente de interior, am revopsit si carcasa volanului, cea dintre volan si bord. Era destul de zgariat, se vedea foarte urat. Initial l-am vopsit cu PLASTI DIP dar nu mi-a placut rezultatul, daca se punea praful pe el se vedea destul de urat, asa ca l-am revopsit cu negru mat si rezultatul e astfel:

 

carcasa-volan.jpg

 

Cam atat pana acum, urmeaza si alte modificari. Pana la primavara sper sa am interiorul pus la punct. Vreau sa imbrac volanul in piele, sa schimb manetele la AC cu unele rotunde chromate ca cele de mai jos si bloc de lumini chromat:

 

Car-Air-Conditioning-on-off-turning-swit

 

 

Astept parerile voastre :D

Modificat de MajeStik
Link către comentariu

Foarte frumoasa!Cu ce fel de spray ai vopsit elementele din interior?Ti-au iesit bine.

 

Am precizat si mai sus, PLASTI DIP si spray negru mat.

 

Multumesc :D

Link către comentariu

Fain edition-ul tau.

Interesanta alegerea echiparii, la configurarea initiala - spalatoare de faruri, incalzire in scaune, proiectoare, dar nu si climatronic.

Link către comentariu

Fain edition-ul tau.

Interesanta alegerea echiparii, la configurarea initiala - spalatoare de faruri, incalzire in scaune, proiectoare, dar nu si climatronic.

 

Mersi. Si eu m am mirat cand am luat masina, fara climatronic si computer bord. Nu prea ma intereseaza climatronicul dar CB-ul era un must have...Probabil il voi adauga si pe acela peste ceva timp.

Link către comentariu

Mai lipseste ceva :), nuca schimbator imbracata in piele

 

De curiozitate, spray-ul plastidip de l-ai folosit e cumva de la ART? am gasit la un magazin de piese auto la 30 lei si nu stiu cat de calitativ este pentru a face grila radiatorului negru mat.

 

 

Butoanele cromate la comanda de climatizare sunt in trend :icon_thumleft:  sa stii, chiar dau bine!

Iar blocul de lumini cu crom ai grija ce cumperi cunosc pe cineva de i s-a ars.

Modificat de kicker
Link către comentariu

Mai lipseste ceva :), nuca schimbator imbracata in piele

 

De curiozitate, spray-ul plastidip de l-ai folosit e cumva de la ART? am gasit la un magazin de piese auto la 30 lei si nu stiu cat de calitativ este pentru a face grila radiatorului negru mat.

 

Nu vreau nuca imbracata :D Special am luat-o cromata ca sa se asorteze cu elementele de unde se deschid usile si noile butoane care vor veni pentru AC.

 

Am dat 100 de lei pe spray de pe site-ul lor: http://shop.plasti-dip.ro/cauciuc-lichid-plasti-dipr-spray-400ml-negru.htmlsi a venit a 2a zi. Banuiesc ca cel la 30 de lei nu e tocmai reusit sau poate cine stie, ai noroc si e bun. Nu recomand pentru manerele de la usi pentru ca se va duce, se farama. Pe plasticul de la schimbator a iesit foarte bine, lucios insa pe manere nu stiu de ce nu a iesit la fel. Am aplicat in acelasi fel vopseaua, acelasi numar de straturi (4 straturi). Iti recomand vopsea negru mat spray si nu vei avea probleme.

Link către comentariu

Arata foarte bine masina, sa o stapanesti sanatos.

 

Personal, as lasa grila originala, arata mult mai bine decat cea fara emblema.

Link către comentariu

Urmeaza modifiarea ledurilor de la cluster in alb si lumini la picioare. Sper sa iasa totul ok.

Link către comentariu

Inca doua poze cu husele. Pe cea de la sofer trebuie sa o mai intind putin ca s-a lasat.

 

post-151485-0-40653100-1450710979_thumb. post-151485-0-21590400-1450710984_thumb.

 

Asta vara am facut un drum destul de lung, Ploiesti -> Herculane -> Alba Iulia -> Sibiu -> Brasov -> Ploiesti. Masina s-a comportat excelent. 1000 de km parcursi cu 70L, mers intre 90 si 130.

 

post-151485-0-16758300-1450710999_thumb. post-151485-0-54366300-1450710992_thumb.

Link către comentariu

Felicitari pt masinuta, imi place ca ai grija de ea :icon_thumleft: cat mai multi km fara probleme.

Faine husele :) bine ca au fost inspirati sa faca cu textil pe mijloc...am avut si eu dar din piele ecologica peste tot si vara tineau fff cald, iar iarna frig...asa ca le-am vandut :))

Modificat de ~LauR~
Link către comentariu

Felicitari pt masinuta, imi place ca ai grija de ea :icon_thumleft: cat mai multi km fara probleme.

Faine husele :) bine ca au fost inspirati sa faca cu textil pe mijloc...am avut si eu dar din piele ecologica peste tot si vara tineau fff cald, iar iarna frig...asa ca le-am vandut :))

 

Multumesc la fel :D

 

Oricum simt husele dimineata cand ma urc sunt sloi :)))

Link către comentariu

Ceasurile sunt gata :X Multumiri lui Florin. Nu e foarte reusita poza, o sa incerc cu alt telefon :D

 

post-151485-0-21039300-1450733150_thumb.

 

Am schimbat si tetierele. Cele originale erau cam mari si nu aveam huse pentru ele. 

 

post-151485-0-93273700-1450733155_thumb.

 

Urmeaza reconditionarea volanului cu Vopel, am vazut ca mai multi si l-au facut si a iesit ok, apoi iluminare la picioare pe pozitie albastru sau rosu (ma mai gandesc) si la deschiderea usii alb.

Modificat de MajeStik
Link către comentariu

Am mai luat odata geamul de la cluster la polishat, m-am asigurat ca a iesit impecabil :D

 

post-151485-0-71239100-1450809534_thumb. post-151485-0-71205600-1450809547_thumb.

 

Link către comentariu

parerea mea ca rosu merge iluminarea pe pozitie, ai mai mult rosu in bord si da mai bine asa

 

Te referi la picioare ? Asa ma gandeam si eu, tot rosu.

Link către comentariu

Pai si iti place pe alb la ceasuri ? :)

 

Da, arata mult mai bine si se vad si pe timp de zi :)

Link către comentariu

daca tot iti plac aprinse si ziua, seteaza sa se aprinda  odata cu punerea contactului :icon_thumleft:

 

Hmm, e o idee buna, nu stiu daca implica vreo modificare la modulul meu de comfort sau daca depinde de acesta.

 

15. Butoanele Reply si Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata cu avertisment verbal, iar in cazul repetarii cu warning.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu

Ce parere aveti de farurile aftermarket cu lupe si xenon ? Unii spun sa raman la originale si sa pun lupa, altii spun ca sunt ok si cele aftermarket. Ma interseaza sa nu se abureasca/matuiasca dupa cateva luni...

Link către comentariu

Salut. Pai depinde de ce vrei de la ele si ce buget ai. Nu stiu cam la ce suma se invart farurile aftermarket, dar sa pui lupe te costa ~200 lei lupele + ~150 lei kitul xenon. Si asa vei avea lumina super suficienta.

Link către comentariu
  • Vizitator a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!