Jump to content

Golf 7 vs Astra K vs Megane 4 vs Honda Civic


The_Ego
 Share

Postare recomandată

44 minutes ago, V A L I said:

@Rave De banii cu care iti iei Mazda 3 G120 iti iei un Golf 7 / Octavia 3 1.5 Tsi cu dotari similare sau chiar in plus.  Sa nu mai zicem ca unii nici nu stiu sa faca o diagnoza la o masina japoneza apoi sa ii mai faca si Stage 1. 

O Mazda 3 G120 automat Revolution era sub 23.000. Mie imi dadea PBN un Golf 7 1.5 TSI 130cp, DSG 7 cu faruri halogen si Composition Media la 23.000... si lista de dotari difera drastic, in avantajul Mazdei.

Nu zic ca e mai buna dar cateodata nu conteaza doar sigla sau numerele unui motor. Exista pe piata, din fericire, cate ceva pentru fiecare si e oarecum gresit sa zicem noi ca X e mai buna sau Y e mai ok. 

Fiecare trebuie sa isi aleaga masina in functie de ce considera el mai important. Mie-mi plac motoarele turbo asa ca am luat una care, zic eu, ofera mai multe la mai putini bani si unele le face foarte, foarte bine. Adica suspensia mi se pare infinit mai confortabila si mai buna, desi foarte sport si destul de dura, la asta decat la Mazda, Volvo, Seat si chiar si Golf, dar tot setup-ul este incredibil de complicat si, presupun, oarecum scump de intretinut. Asta in timp ce lista de dotari cuprinde mai multe decat un Golf la acelasi pret si motorul este peste ce poate oferi cam oricine altcineva la banii astia, doar Civic-ul se apropie.

O fi bine, o fi rau... Nu stiu! Eu mi-am dorit mai mult decat o masina la fel ca toate celelalte de pe strada si nu eram dispus sa platesc ~30.000 pe ea. Asa ca am riscat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, Golful este scump. Dar uite ca Ford Focus (da, 3 cilindrii..nu suna minunat) 1.5T costa vreo 17.500 varianta Titanium (manuala) - si-a luat un coleg, ieri a ridicat-o :) (ticket Rabla inclus) - din pret total de lista vreo 23.000 (!). Deci daca vrei si automat mai e nu stiu cat..1500 sa zic. Deci Golf e scump, asa este, dar uite ca exista si alte variante in gama la care poti lua exact la fel de multe optiuni (pentru cine vrea optionale optionale optionale :D ) cu mai putini bani decat Mazda. Intr-adevar, daca vrei sa ii pui gaz, Mazda aspirat e cea mai buna varianta ! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, Cristian a scris:

A compara un motor aspirat, cu cuplul maxim incepand de la 4000 rpm, cu unul turbo, la care cuplul maxim incepe de la 1500 rpm

Eu peste tot am vazut dat cuplul maxim de 210 nm la 4000 rpm, adica intr-un punct, nu pe o plaja de turatii cum e la restul motoarelor turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva: cred ca noul Kia Ceed este de luat in seama in aceasta gama, mi-ar placea sa vad un comparativ Golf vs Focus vs Ceed..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa facem o echipa de drive-test marca VWForum, ne strangem cativa, conducem aceleasi masini si scriem pe forum impresiile. Ce ziceti ? Cu ocazia asta mai animam topicul cu informatii reale, impresii la cald si la rece, comparatii cu masinile pe care le conducem deja.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant daca n-ar sterge cineva posturile dupa aia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar ma gandesc ca daca am rezistat 100 + ani impreuna, nu e aghiuta asa de negru. Hai la Multi Ani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca ne apucam de treaba cu testele de masini si asta am si facut: saptamana viitoare m-am programat la teste cu Focus si Astra. Si ma gandesc sa pun pe hartie concluziile si intr-o formula matematica. Asta pentru a ajunge la o nota argumentata solid de calitatile fiecarei masini. M-am gandit sa urmaresc urmatoarele:

image.png.b9b53b399ffd36334e5386921e1101f9.png

Pentru a obtine scorul fiecarei masini, se inmulteste ponderea cu nota pentru fiecare componenta si se aduna rezultatele. Asa vom obtine un clasament pentru fiecare clasa de masini. Intentionez sa testez toate masinile din clasa compacta non-premium. Tabelul, chiar daca este adaptat pentru nevoile mele, poate fi usor convertit pentru necesitatile fiecaruia, fie modificand ponderile, fie modificand din lista de caracteristici urmarite.

La urmatoarele achizitii eu voi urmari in mod special rafinamentul masinii, nivelul de atenuare al suspensiilor, etc. Asta pentru ca la noi distantele sunt mici dar drumul este foarte lung si plin de surprize. Si sa fiu sincer, m-am saturat de suspensia de pe Octavia.

Cateva explicatii:

Ponderile, evident, arata importanta fiecarei caracteristici a masinii in nota finala.

NVH - Noise, vibration, harshness.

Suport producator se refera la planurile de viitor al producatorului pentru modelul respectiv dar si pentru platforma (pentru ca toti producatorii seriosi au trecut la un astfel de ciclu tehnologic de dezvoltare), disponibilitatea pieselor de schimb, precum si la profesionalismului serviceului oficial in Ro pentru modelul & motorul aferent. De exemplu, in cazul Opel, cu toate ca serviceul este OK-ish, toate masinile proiectate inainte sa schimbe nemtii engleza de la GM cu franceza de la PSA sunt la capat de linie, nu vor primi niciun FL sau imbunatatiri anuale. Vor fi direct inlocuite cu platformele dezvoltate de Peugeot. Probabil ca nici furnizorii de componente nu vor mai face serii mari, iar la ce dezastru financiar si organizatoric se anunta la GM, daca este ceva de reproiectat in cazul unei piese prost gandite -> Lemon Car.

Usurinta configurare, sunt anumite marci care te forteaza la combinatii absurde in cazul dotarile fixe. De exemplu, eu vreau un sistem tempomat cu radar, absolut normal dpmdv pentru 2019, si pentru asta trebuie sa iau o configuratie fixa care are piele crem de magar, trapa portal StarGate, portbagaj electric si alte optionale total nedorite de mine si care imi urca pretul cu mii de Euro.

De asemenea, voi urmari prezenta anumitor dotari / functii, fara de care nu voi lua in calcul masina: prezenta joja de ulei (da, exista si motoare la care nu poti verifica nivelul de ulei decat din sistemul multimedia si asta doar dupa ce ai mers 10-15 minute, pentru a putea masura corect).

Evident, sa fie bullet-proof la NCAP & IIHS. In cazul cutiilor cu dublu ambreiaj, evident fara DQ200 / EDC uscat, etc. 

Daca aveti propuneri constructive si relevante pentru acest demers, nu va ascundeti in spatele monitorului.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform tabelului un hibrid cu tranctiune integrala si transmisie automata ar bate tot :) Nu cred ca gasesti totusi asa ceva in clasa compacta non-premium. Nu uita sa pui si pretul masinii ( cu sau fara discount?) Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hibrid cu tractiune integrala si transmisie automata = Toyota Prius

Imi place tabelul respectiv; am o impresie ca Skoda si in general grupul VAG o sa fie in top :) (cel putin a fost la mine cand am facut un tabel de genul destul de asemanator)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul Prius are un fel de tractiune integrala.

Unele chestii de acolo sunt subiective, de ex un DQ200 poate sa fie perfect pentru cine merge putin prin oras si dezastruos pentru cine foloseste masina doar urban si la ore de varf, punctul slab al cutiei fiind doar acolo. Asa ca, folosind tabelul, 2 utilizatori diferiti pot da 2 punctaje diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim de Prius AWD - i, nu este inca disponibil la vinzare si nici nu se stie cind si daca va fi ... inca nu a fost prezentata oficial in Eu. Si intr-adevar are un sistem care merge awd continuu doar pina la 10 km/h ... si poate asista punctual masina pina la 70 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/1/2018 at 9:22 PM, Iulian M said:

Britanicii au o obsesie pentru Focus si produsele Ford in general, asa ca nu ma mira faptul ca Focus a castigat comparativul. La ei comparatia se face in stilul, Ford vs restul. 

Oricum, si Focusul mi s-ar parea o masina faina, daca n-ar fi toate motoarele in 3 pistoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricat de obsedati ar fi britanicii dupa Ford, articolul din topgear mi se pare decent si obiectiv. Cat timp, in articol apare urmatorul paragraf: "Perhaps the reason the Golf gets a kicking for ‘being boring’ is because it’s just so damn good at so many things. The smartest materials. The best built. Boxiest, so it’s spacious – particularly in rear headroom compared to the Astra – and the glassiest, for maximum light into the cabin. Take note, lumpy-looking, dingy Focus. This is a five-year old model, well into its facelifted twilight and still, it’s an ergonomically peerless, quiet, comfortable-riding device." Sau urmatorul: "Incredibly, it’s the VW that works out cheapest per month, thanks to its bulletproof residuals.....This VW Golf 1.0 SE Nav doesn’t succeed because of its badge, or because it’s the prettiest, or because it’s been loaded up with lots of options that cheat the base price out of existence. It’s simply the most complete car here, and potentially the cheapest". Iar concluzia mi se pare ca pune punctul pe i: "On points, the Focus could sneak the win. Perhaps in its sportier trim, it will. But there’s no escaping the sense the VW’s quality runs deeper, against much newer machinery. On the test, everyone agreed it was the product they found most compelling for most occasions, not to mention less offensive looking than the guppy Ford. Even as the chasing pack score their own minor victories, this VW is still – just – the most complete product. The consistent all-rounder. The evergreen benchmark."

Prin urmare, Golf-ul 7, o masina de 5 ani deja, cu usorul facelift de la jumatatea ciclului de viata a generatiei curente, ramane etalon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos Acuma nu vreau sa par rautacios dar cine se duce azi intr-o reprezentanta Toyota sa dea avansul pentru o precomanda de Prius AWD-e are sanse mari sa primeasca masina inaintea unuia care se duce azi intr-o reprezentanta Skoda/Seat si da avansul pentru o comanda de Ateca/Karoq TSI :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar eu as putea sa-ti replic ca e adevarat doar in cazul masinilor comandate ... Priusuri pe stoc cu AWD n-o sa vezi si nici putin rulate :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climatizarea nu ar trebui testata si pe timpul verii in anumite conditii pentru a da un verdict final ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cu ceva intarziere datorata operatiunilor de tip "Kill the Pig & Drink the Wine" - nu mai tin minte exact ordinea, incepem Operatiunea 20-20 cu scopul de a evalua oferta de masini de pe piata mioritica in vederea schimbarii agregatelor actuale cu modele MY2020. Mai precis, caut inlocuitor pentru Octavia 3 FL si pentru Civic IX FL. In principiu am estimat anul 2020 pentru aceasta operatiune.

Cam care are fi cerintele minime:

Pentru masina de drum lung:

- 4 pistoane, transmisie automata, benzina, putere 170-250 CP, spatiu interior si cargo foarte bun, cat mai multe sisteme de asistenta autonome, NVH foarte bun pe toate nivelurile: suspensie, antifonare, vibratii.

Pentru masina de oras:

- transmisie automata, benzina, hibrida sau PHEV, spatiu interior bun, cat mai multe sisteme de asistenta autonome, NVH decent per-total, Suspensie mai moale.

In mod normal cumpar doar masinile compacte non-premium dar evaluez si alte categorii de caroserii pentru a identifica raportul optim pret / dotari-calitate-confort. In topicul de aici voi detalia experientele non-SUV.

As face o singura exceptie de la benzina si clasa de masina, si anume pentru Tuareg. Da, sare in buget si nu este nicicum o masina compacta dar sunt situatii (cand apare un model nou sau FL) in care pretul Tuaregilor pe stoc poate fi extrem de competitiv. In 2017 puteai lua pe stoc Tuareg 7P la 37K in conditiile in care poti configura lejer o Octavia DSG + AWD la peste 30K si nu ajungi la dotarile de Tuareg.

Evident, toate impresiile de aici sunt ale mele si sunt subiective. Pe de alta parte, cum scopul este de a cumpara optim pentru bugetul meu, voi fi extrem de obiectiv cu evaluarea facuta pentru fiecare marca in raport cu cerintele mele.

Seria 2020, Episodul 1 - Opel Astra, Opel Insignia

Opel Astra

Motor - 8. Am testat 1,4 T 140 CP, motor corect, performante bune pentru puterea declarata. Nimic impresionant. Automata cu convertizor este buna, mai pierde ceva putere pe drum dar nu iti tremura cardul ca peste 2-4 ani vei schimba ambreiajele de la mers in oras precum la DQ200.

Usurinta configurare - 10. Iti poti configura masina cum vrei. Ai vreo 3 echipari de la care poti bifa doar optionalele ce te intereseaza. Ai cam toate optionalele gasite la concurenta germana si nu numai. Fara repros.

Consum - 7. Nimic impresionant.

Spatiul interior si cargo - 5 si 7. Slab si mediu raportat la concurenta.

Ergonomie, Calitate Interior - 7 si 7. Nu mi-am gasit o pozitie de condus comoda, multimedia cam aiurea.

Climatizare - 7. Nu are guri de ventilatie spate pe cotiera, nu poti controla suplimentar viteza AC si de pe gurile de ventilatie. Am inteles ca ar fi disponibile pentru pachetele cu piele dar mai sari cu 2000 Euro pentru asta.

Pret -  9. Desi pretul de lista nu e mic, reducerile sunt bune atunci cand esti hotarat sa semnezi pentru o masina si per-total, pretul real platit este bun spre foarte bun.

WLTP - cred ca sunt printre primii care au trecut la inceputul lui 2018 de testele de emisii Euro 6D cu toata gama de motoare/modele/echipari. Asadar, nu au furat prea mult la emisii nici pana acum.

Suport producator / dealer - 6. Cam toate platformele dezvoltate de Opel inainte de vanzarea catre Peugeot au zile numarate si vor fi inlocuite cu variatiuni de EMP2 de la PSA. Si inca ceva, are garantie de doar 2 ani.

Nu sunt nici foarte convins de know-how-ul serviceului de la noi, am interactionat cu vanzaciosii si nu am fost impresionat de ei. De fapt, am fost chiar impresionat in mod negativ de nivelul lor de cunostinte despre masini si optionalele disponibile.

Per total, masina este corecta, ai optionale fara numar, motorizari si transmisii bune.

Totusi, eu nu m-am putut acomoda cu interiorul foarte anost. Si am tot vizitat dealerul Opel de vreo 2 ani urmarind Astra K, apoi Insigna noua. Nu pot sa imi scot din cap impresia de masina de rent-a-car. Asadar, Astra iese din calcul pentru ambele categorii.

Opel Insigna

Alt confort fata de Astra, dar problemele raman cam aceleasi. Nu ma pot obisnui cu interiorul de rent-a-cat, nu ma impresioneaza motorizarea 1.5 benzina, spatiul este mediu pentru clasa din care face parte.
 
La final, designul interior Opel nu ma atrage cu nimic si nu ma face sa imi doresc acest brand. Nu imi transmite nimic, nicio emotie, nicio stare.

Cam asa arata clasamentul pana acum, am pus si masinile echipate cu transmisii manuale sau DSG indezirabil pentru referinta.

Loc.    Masina                                       Nota
1        Octavia 2.0 TSI DSG AWD       1328
2        Octavia 2.0 TSI DSG                 1295
3        Octavia 1.5 TSI M6                   1255
4        Honda Civic 1.5 iVTEC CVT    1244
5        Octavia 1.5 TSI DSG                 1225
6        Ford Focus 1.5 A8                    1223
7        Honda Civic 1.5 iVTEC M6      1202
8        Opel Astra 1.4 Turbo A6          1126
9        Opel Astra 1.4 Turbo M6         1066

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/5/2018 at 2:46 PM, Iulian M said:

am o impresie ca Skoda si in general grupul VAG o sa fie in top

Imi mentin parerea. Cand mai ai in plan alte test drive-uri?

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am testat deja Focus si o sa scriu zilele urmatoare, si cred ca ii sun si pe cei de la VW si Seat, poate apuc pe 27-28 decembrie locuri libere. Oricum, chiar vreau sa testez toate masinile compacte care se vand la noi, precum si anumite masini din clasa medie. Lista este cam asta:

- Leon 5F, Golf 7, Scala

- Ceed 2018, Optima 2018, Soul 2019

- i30 2018

- Mazda 3 2018, Mazda 3 2019, Mazda 6 2018

- Corolla 2019, Camry 2019 - ne tot ameninta Toyota ca il aduce si pentru saracii din Europa.

- 508 2019

- Megane 4

- Impreza 2019

Precum si variantele hibride:

- Corolla

- Niro

- Ioniq

Si ce mai apare intre timp. Si intre timp se pare ca Dacia se pregateste sa produca masini care sa tina pasul cu siguranta. Adica noul Sandero va fi pe platforma de Clio 2020. Adica 5 stele EuroNCAP. Chiar m-a bucura sa imi pot cumpara o masina romaneasca si sa nu imi fie frica in ea. Macar si pentru masina de oras.

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mentiune de care vreau sa tii cont: cand vei testa Reno-ul mare grija caci hatch-ul si sedanul sunt doua masini total diferite. Cele doua nu impart decat numele in rest...e alta Marie cu alta palarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!