Jump to content

2015 Cupra 280


saibot

Postare recomandată

Am facut un topic separat masinii sa nu se inghesuie cu FR-ul pe aceeasi sectiune.

 

Atentie, urmeaza post lung!

 

Cupra a fost cumparata de un prieten de-al meu, la indemnarea mea, avand un impuls de a conduce ceva care sa dea adrenalina, pe sistemul  - odata traim. Eu am ridicat masina la 0 km de la Bucuresti si am postat si aici niste poze.

El de altfel pasionat de masini dar nu de genul asta de masini...

 

A configurat-o cu cele trebuinta pentru planul lui, ala cu adrenalina de v-am spus mai devreme dar sa fie si safe si accesorizata.

 

Dupa doar 5 luni si 4000km in compania ei ma suna de la sediul de la Welt-Samsar si imi spune entuziasmat ca vrea SUV si da masina. Ca e misto Cupra dar simte ca nu-l reprezinta si a prins o reducere la un SUV si ca nu mai astepta sa o vanda el.

Reactia mea a fost: Aaaaa...cum...cupra...aaaa..de ce...Bah esti nebun?!! Ai semnat ceva?

El: Inca nu ca e final de program si o lasam pe maine. Le-am si dat masina, ramane doar sa semnam maine.

Eu: Nu semna nimic. Iau eu masina.

 

Si uite asa m-am ales cu minunatia asta desi nu era in plan.

Am facut miscarea din 4 motive:

1. Pentru a nu da satisfactia celor de la Welt-Samsar sa cumpere masina pe un pret de nimic.

2.Pentru satisfactia de a sulfa masina de sub nasul la Welt Samsar

3. Pentru sansa de a detine un model Cupra

4.Pentru a nu da satisfactia celor de la Welt-Samsar sa cumpere masina pe un pret de nimic. Nu, nu am uitat ca am mai scris odata si la pct 1 :)

 

Pe langa lista cu dotari standard care include bunatati ca frane mari si ventilate fata-spate, diferential fata blocant mecanic controlat electronic, suspensie adaptive si directive progresiva, LED-uri (iuhuuuu am scapat de halogene, am intrat in lumea buna) drive profile, jante pe 19, senzori peste tot, comanda vocala,bluetooth, tot felul de conexiuni si alte  nimicuri....

 

Pe langa asta s-au mai adaugat: DSG cu padele, Scaune scoica incalzite cu tapiserie alcantara, Navi cu cartografiere RO si Europa, Seat Sound, Airbaguri spate, pachet led la interior si din lista de accesorii sertare si sertarase, plase de bagaje peste tot, bare thule...etc

 

La exterior: Culoare Negru perlat+Orange Pack.

In total un mizilic putin peste 35.000 Euro

 

Se conduce foarte usor si este extrem de docila si silentioasa. La ralanti cu radio oprit nu se aude motorul. Pe drive si mers normal desi cutia schimba la putin peste 2000 mersul este lin si fara trepidatii (stiu ca se mai plangeau unii posesori de dsg). De asemeni reactioneaza instant la apasarea pedalei, nu are lag..

 

Suspensia: cei de la Seat nu au fost chiar nebuni cand au pus rotile pe 19. Cu suspensia pe comfort este acceasi senzatie care o am in FR cu roti pe 17. Nu scutura, nu vibreaza, masina ruleaza in liniste si amortizeaza bine denivelarile. Datorita talonului mic este insa nevoie de atentie la urcarea pe borduri si gropi, numai ca treaba asta e valabila si la restul de dimensiuni. 235-urile au putina buza de protectie a jantelor. Cert e ca pentru vara se poate trai cu 19 pe masina asta fara probleme. Odata selectat modul sport sau cupra se intareste si incepe se scuture pe denivelari si gropi. Pe curbe insa e senzationala si face echipa buna cu directia progresiva care la randul ei este extrem de distractiva in oras :))

 

Motorul: trage din orice pozitie, nu are lag si suna extrem de bine in ture. DSG ul scoate tot ce e mai bun din el si are niste reprize fantastice. Pe modul Cupra urla ca un animal, cutia retrogradeaza si 3 trepte dc ii dai talpa.

Mergand zilele astea cu DSG mi-am dat seama cat de mult imi place cutia manuala si va spun sincer ca pentru mine ramane nr 1. Totusi in cazul la Cupra pentru senzatii si performante maxime DSG-ul nu are rival. Nici nu as baga M6 in configurator pt modelul asta.

 

Consum: In jur de 10-11 in oras fara sa ma abtin de la nimic dar nici cu exagerari. Se merge anevoios oricum in Ploiesti - orasul e un mare santier....lucrari peste tot care nu se mai termina.Pe distante scurte sare si la 13-14...normal de altfel. In exterior intre 6 pe DN mers legal si 10 pe autostrada (nu am mers tare, am zburat jos :)) )

 

Nu am cum sa pastrez ambele masini, asta e clar. Pe zi ce trece devin mai indecis ce sa pastrez. Imi plac ambele foarte mult.

Cel mai simplu e sa le bag la vanzare pe amandoua si merg pe principiul care pleaca prima

 

FR ul e versatil, puternic, confortabil si extrem de economic

Cupra e o bestie rafinata cu care te poti duce la fel de bine si la piata si pe circuit

 

Nu am sa pun masinile la vanzare momentan nicaieri. Cred ca o sa le dau prin cunostinte.

In cazul in care e cineva interesat sa cumpere vreuna sa imi dea mesaj dar numai cei interesati nu si cei curiosi. O sa dau FR ul la un pret avantajos si Cupra ...o sa il dau la un pret derizoriu din punctul meu de vedere dar nu la oricine. Nu caut sa fac profit cu masina asta, vreau sa ma bucur de ea si dc nu si viitorul posesor la fel. Oricum nu ma grabesc pentru ca imi scot oricand banii pe ea, la anul in primavara mai vad ce fac cu ele.

Cupra o voi folosi pana incep temperaturile negative si pe urma o bag la garaj ca nu e pregatita de iarna.

 

Cam asa arata:

post-47479-0-30304300-1447418473_thumb.j

post-47479-0-81671100-1447418482_thumb.j

post-47479-0-11120800-1447418491_thumb.j

post-47479-0-76968800-1447418499_thumb.j

post-47479-0-54328000-1447418511_thumb.j

post-47479-0-11872100-1447418593_thumb.j

post-47479-0-11395700-1447418602_thumb.j

post-47479-0-22696300-1447418619_thumb.j

post-47479-0-41889500-1447418630_thumb.j

Link către comentariu

De dragul masinii...tot nu ma pot abtine ....  :Computer:

 

Inca mai am nostalgia unui Polo Cross portocaliu cu mtm...asa ca orange-pack-ul doar imi invarte cutitul in nostalgie :))

 

Sa te poarte cu zambetul pana la urechi :D

Link către comentariu

Geniala masina, sa te bucuri de ea cat mai mult !

 

Imi place foarte mult interiorul, in tema negru mat. Fara cromuri inutile pe comenzile climatronicului si aeratoare, just black.

Volanul si scaunele...arata demential. Cred ca se si simt pe masura.

Maciulia DSG mica...exact cum ar trebui sa fie.

 

Hm...ce bine suna motorul....

 

Ca tot suntem la "wishful thinking" eu asta as comanda: 

Si as schimba rotile pe 19'' cu niste Chicago pe 18'', ca au acelasi design  :)

post-9928-0-37801300-1447421242_thumb.pn

post-9928-0-77554700-1447421252_thumb.pn

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Imi place cum arata ST ul dar eu nu am nevoie de spatiu asa mare. In plus e mai scumpa si mai grea..

 

Portbagajul de la hatch imi este arhi-suficient

 

post-47479-0-80389900-1447422948_thumb.j

Link către comentariu

Dap, e looks only si pentru mine, pur si simplu imi place mai mult spatele...

 

49kg in plus, 0.2 sec pana la 100km/h mai slab ca hatch si vreo 900E mai scump :)

Link către comentariu

Avand in vedere ca stai in masina si nu in spate cu 900euro aia poti sa pui ceva sa te bucuri la interior ;)

 

Scaunele sunt confortabile si cu suport lateral foarte bun . Cele standard le gasesc odioase

Link către comentariu

Corect, de 900Eur poti pune niste jucarii faine.

 

Scaunele...stai asa. Te referi la scaune de FR vs Cupra sau la scaune Cupra alcantara vs scaune Cupra optionale (alea Scoica alcantara, la 1,300Eur) ?

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

uite că ai motiv să nu mai vorbești numai de consum mic :)

acuma ia și o căruță mai veche să poți vorbi și de probleme! :))

 

L.E. chicioasă rău cu portocaliul ălă!

hai sâmbătă pe valea mureșului să am de ce să plâng :))

Modificat de guppster
Link către comentariu

Corect, de 900Eur poti pune niste jucarii faine.

 

Scaunele...stai asa. Te referi la scaune de FR vs Cupra sau la scaune Cupra alcantara vs scaune Cupra optionale (alea Scoica alcantara, la 1,300Eur) ?

 

Alea de Cupra din echiparea de serie sunt urate rau(adica nu-mi plac mie), ce am eu sunt scoici, care desi sunt scumpisoare eu zic ca merita banii.

uite că ai motiv să nu mai vorbești numai de consum mic :)

acuma ia și o căruță mai veche să poți vorbi și de probleme! :))

 

L.E. chicioasă rău cu portocaliul ălă!

hai sâmbătă pe valea mureșului să am de ce să plâng :))

 Dc nici eu n-am avut topic cu probleme n-a avut nimeni. Nu de alta dar am schimbat o jumate de masina intreaga la O2 RS :))

 

E putin departe Muresul de mine :)

Modificat de saibot
Link către comentariu

A se sublinia, ai avut :)

Mi-am făcut program mâine că fugeam în sud de dragul artei.

E frumos de mers pe valea Doftanei, la Paltinul și mai sus, dar nu știu cât de bun e acum drumul.

Apropo de plimbare pe E60, București - > Brașov <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Brașov -> Tg. Mureș și cea mai frumoașă porțiune (din punct de vedere al condusului nu piesaj) între Sighișoara și Tg. Mureș. Subliniez, mă refer doar la condus de dragul de arde benzină.

Link către comentariu

Daca cea alba arata foarte bine, asta e superba in adevaratul sens al cuvantului! Dupa ce o mai plimbi putin poate poti face un comparativ legat de consumul intre cele doua.

Link către comentariu

Sunt multe destinatii de ars benzina, numai ca sotia si copilul, care stau pe bancheta din spate, nu sunt foarte entuziaste in abordarea virajelor :))

E greu de comparat consumul :))) estimez cel putin 2L% in plus pt sorcova, la mers normal asta.

Modificat de saibot
Link către comentariu

Faci ce faci si tot la 2.0 benzina revii. Eu zic ca e un semn :lol:

Daca nu te deranjeaza consumul mai mare eu zic ca n-ai la ce sa te mai gandesti...

Link către comentariu

La mers normal-legal cam atat e. In alte regimuri se mareste diferenta. Oricum in exterior nu sare de 10 orice i-ai face, cel putin din ce am observat pana acum. Foarte bun mi se pare consumul pentru ce ofera :)

Link către comentariu

Din ce am observat pana acum consuma mai putin in oras si cam la fel in exterior. Avand in vedere ca are doar 5000km cred ca o sa mai coboare consumul. In plus de asta Cupra are DSG, O2RS aveau M6.

Azi am dat o fuga pana la BV si am avut ocazia sa testez diferentialul atat pe Posada si Timis cat si pe sectorul BV-Poiana BV.

. Spre deosebire de XDS care franeaza masina sa se incadreze pe trasa, LSD-ul se simte cum trage masina pe directie fara sa micsoreze viteza. E prima masina cu LSD pe care o conduc si e putin surprinzator comportamentul fata de o masina FWD conventionala in sensul ca reactioneaza la schimbarile de directie mai repede si mai précis decat te-ai astepta.

Suspensia face masina sa se simta ca pe sine, 0 ruliu. Destul de mult peste suspensia de FR (care e exceptionala la randul ei)

Daca un sofer bun poate scoate tot ce e mai bun dintr o masina normala, cu siguranta Cupra poate scoate ce e mai bun dintr-un sofer normal, cum sunt eu :)

Ploiesti-BV-Poiana BV-Ploiesti - 8.1% , mers destul prin ambele orase, stat destul cu motorul pornit(cozi si ambuteiajele aferente din oras si Valea Prahovei ) mers pe modul "Cupra" pe serpentine.

Ma chinui de ceva vreme sa-i gasesc un punct negativ - nu l-am gasit inca. E posibil insa sa fie subiectivism, nu neg asta dar astept pe altii sa-mi dovedeasca contrariul - review-urile sunt pozitive :)

Spor la LED-uri. :P

post-47479-0-48464200-1447526628_thumb.j

post-47479-0-09273900-1447526673_thumb.j

Modificat de saibot
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos!Am citit povestea,foarte frumoasa si totodata foarte bine ca ai reusit sa o cumperi,macar a ajuns la un om pasionat.Arata demential in contrastul black-orange,desi la noi in tara masinile inchise la culoare au cel mai mult de suferit,dar la ce senzatii ofera masinuta ta,se trece rapid cu vederea peste acest aspect.

Sigla "Cupra" in contrast cu luminile spate este de vis.Daca te-ai hotarat sa il vinzi,poate totusi gasesti un om la fel de pasionat ca si tine sa aibe grija de ea.Pana atunci,multi km fara probleme! :)

Link către comentariu

Multumesc la fel!

Azi a intrat la garaj si o sa intre cat de curand si la vanzare impreuna cu FR-ul.

I-am mai facut totusi cateva poze inainte :)

 

post-47479-0-02781500-1447601564_thumb.j

post-47479-0-70656600-1447601572_thumb.j

post-47479-0-67622700-1447601600_thumb.j

post-47479-0-67468100-1447601608_thumb.j

Link către comentariu

Si eu as tine Cupra. Problema e ca am dat multi bani pe FR, pe care intentionam sa l tin cel putin 5 ani. Ca sa tin Cupra trebuie sa iau pe el o suma acceptabila. La ce asteptari financiare au potentialii clienti de la o masina sh(indiferent de km si stare) ma face sa cred ca o sa dau Cupra inainte...

Link către comentariu

Ziua de sambata a fost o revelatie - Multumesc Saibot ! :beer:

 

Am descoperit CUPRA ! (si de atunci nimic nu a mai fost la fel :)  )

 

Ma asteptam la o masina inghesuita, rigida, inconfortabila, cu boc/trosc la fiecare denivelare...dar cat de departe de asta e Cupra.

 

In primul rand - static

- Spatioasa (latimea interioara in fata e aproape cat in Superb)

- Scaunele fata sunt geniale, te imbraca perfect. Alcantara e delicioasa.

- In spate se sta foarte bine, chiar ai loc la picioare

- Fetele de usi si cotiera sunt imbracate in piele

- Volanul - excelent

- Maciulia DSG - scurta, neagra, combinatie de piele cu plastic excelenta

- Feelingul comenzilor foarte bun, toate butoanele si comenzile se simt bine facute

- Orange pack: de vis pentru o masina inchisa la culoare. Pe viu iti dai seama ca nu este prea bling si o spune unul de 35 ani.

- Interiorul e bine facut, imi place ca au renuntat la crom pentru gurile de ventilatie si comenzi climatronic. Totul e negru si arata bine. Mai ales plafoniera si mocheta de pe plafon - evident negre.

- Singurul punct oarecum de criticat - in buzunarele fetelor de usi si torpedo nu ai mocheta. Dar...cu rabdare, cred ca se poate bricola ceva...

 

In al doilea rand - in mers:

- Socant de confortabila si docila. Schimba in zona de 2,000rpm, cade pe 1,500-1,600rpm, linistita, nu trepideaza, nu pare subturata. Evident - DSG nu smuceste, se potriveste foarte bine si benzinei.

- Suspensia nu scutura, nu troncane, nu se simte in niciun moment rigida. Pe Confort fiind, denivelarile si rosturile se simt aproape la fel ca si cu Superbul cu roti 17''

- Rotile de 19'' cu 235/35 sunt perfect armonizate cu trenul de rulare, ma asteptam la socuri in ficat, dar nici gand.

 

- Pe Cupra: motorul maraie si urla intr-un mare fel, inclusiv pocnete din evacuarea spate la schimbat in sus. Pe retrogradare are un sunet genial.

- Suspensia se intareste, dar nu cat sa deranjeze.

- Masina este efectiv lipita de asfalt. Nu are ruliu, nu are subvirare, nici chiar pe acele de par cu raza variabila, care strang. Dif-ul blocabil lucreaza superb, masina e in tractiune continua, in niciun moment nu scartaie roata de pe interiorul virajului.

- Consumul - extraordinar de decent. 9% pentru o masina cu care te si joci, de 280cai este genial.

 

O nota speciala pentru frane, sunt "altceva" fata de ce ofera in mod obisnuit VAG - pe masinile "normale". 

 

 

Caracterul dual, tip Dr. Jekyll and Mr. Hyde este fabulos, masina efectiv poate fi condusa de oricine.

 

Concluzionand: e o masina care iti aduce un mare zambet/ranjet pe figura, te simti ca un copil care se joaca cu trenuletele....

 

Ce sa mai zic? E luni. De sambata ma gandesc doar cum sa fac sa iasa de o Cupra. Si am o singura dilema: Hatch sau Break ?  :D

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!