Jump to content
Sign in to follow this  
kasius

Intrebarile mele pentru o viitoare achizitie

Recommended Posts

kasius

In primul rind, salut! 

N-am mai trecut de ceva vreme prin zona. Desi intru uneori, dar nu postez din lipsa de timp si alte maruntisuri. 

 

Ma uit zilele astea dupa o masina. Si am cochetat cu Volvo o perioada, Mitsubishi Lancer si ASX insa aparent nu ma incinta ce vad sau aflu. 

 

Pentru inceput cam dupa ce ma uit. 

 

Motor benzina. Nu 1.2, nu 1.4. Nu. Daca vreti sa spuneti ceva de bine despre aceste motoare, va rog nu postati. Pur si simplu nu. 

 

Poate 1.6, dar e foarte improbabil. 

 

Cutie automata. Asta e prioritatea maxima pentru ca sint satul de manuala. Si pentru asta pot face concesii chiar si la motor. Adica diesel. 

 

Caroserie sedan sau break (ca sa intru din nou in Cartel :) ) 

 

Marca? Aici e buba. Ca bugetul e mic spre foarte prost, insa nici nu ma grabesc cu vreo achizitie de curind. 

 

Tot vad Octavia 1.8 tsi cu DSG. Si nu zic nu, e cel putin interesanta combinatia. Doar ca am inteles din ce am mai rasfoit pe aici ca e vorba de DSG7 care e ceva mai putin fiabila. Si sa bag mii de euro pentru o reparatie parca nu ma lasa inima. 

 

Si as vrea niste pareri despre masina si nu doar. As vrea sa mai stiu cum e DSG-ul dupa probabil 170.000 km. Mai merge? Sau pica? Vorbim totusi de intretinere regulata si corecta, ca sa nu fiti nevoiti sa specificati. 

 

Si da, primesc si recomandari de la alte marci, desi sintem aici. 

 

Ziceam mai sus ca m-am uitat la Mitsu Lancer. Au un motor de 1.8 benzina cu cutie CVT. Masina aia imi place foarte mult, insa sint putine la vinzare si de demult. Si la preturi cam maricele. Dar per total pare o masina solida si foarte aratoasa. ASX din nou putine si parca motorul ala de 1.6 parca nu e cel mai potrivit. E cam la limita.

M-am uitat mult la Volvo. S60, V60 si V50. Doar ca cutiile automate la astea sint cam problematice si sincer nu am chef de batai de cap fix cu asta. 

Ford sub nici o forma. Interiorul ala, chiar si la echiparea de top, cu argintiul ala spalacit e sub orice critica. 

Frantuzesti nu. 

 

 

Asadar ce e cu DSG6 vs DSG7 relativ la fiabilitate, cum vine Octavia aia de 1.8 tsi echipata? Mai e vreun model in cadrul grupului cu combinatia asta? 

Alte recomandari? Chiar si alte marci. Dar tineti cont ca vin de pe Touran, deci nu fabia, golf, polo. 

 

Bugetul ar fi pina in 10k euro. Desi si asta e cam prea supraestimat. Dar e limita la care ma uit. Si anul de fabricatie de la 2010 spre prezent. Si eventual Euro5. 

 

 

Stiu ca ma pot uita in zeci de locuri, insa as prefera sa primesc niste raspunsuri aici. Daca vorbeam de forumul Mitsubishi, era simplu. In doua ore era citit cap coada. Aici e ceva mai complicat. 

 

ps: stiu ca e greu, insa daca cineva are de gind sa aduca vorba de "forumul de marca deci la ce te astepti sa-ti recomande lumea", il rog sa nu posteze. Nu e cazul. Sint trecut prin multe discutii si pur si simplu e iroseala de timp sa-mi povestesti asa ceva. 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Am uitat sa specific. Motivul pentru care m-am uitat la Volvo e ca am condus un Focus Break pe benzina anul asta si mi-a placut tinuta de drum foarte mult. Interiorul era praf la design, insa mi-a placut masina ca tinuta si comfort.Si Volvo V50 e de fapt aceeasi masina, poate putin mai grea, dar cu interior decent. Si echipare cel putin decenta in orice varianta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

DSG7 cu peste 150.000km este cu adevarat o loterie, bine orice cutie automata ajunge sa fie, dar cu atat mai mult DSG7. Exista DSG6 si 1.8TSi, dar cu 4x4.

Mai degraba un 2.0TDI DSG6 care a vazut multi km extraurban decat o benzina care sigur a vazut mult mers in oras. Mersul mult in aglomeratie nu face casa buna cu DSG7.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Motivul pentru care nu mai vreau diesel e fapt mai multe :) 

 

Diesel: 

- EGR

- turbina

- injectoare

- volant

- alternator (stiti pe aia cu pornirea grea la cald? asta e motivul)

- furtune IC

- etc. lista poate continua

 

Benzina:

- bujii

- bobine inductie

- clapeta de acceleratie

 

Din lista de la diesel am avut aproape toate. Injectoarele nu au avut probleme niciodata, EGR-ul nu m-am atins de el desi ar fi trebuit macar curatat. Alternatorul a ramas asa, Volante am schimbat vreo trei sau patru. 

La benzina, ca am in familie una cu care merg acum, bujii si curatat clapeta de acceleratie in 155k km. Care kilometri sint cam pe acolo ce am facut cu dieselul. 

 

Si recunosc, mi s-ar potrivi de minune Octavia Scout 4x4 cu DSG. 

 

Cit despre mersul urban. Stau in afara Bucurestiului si fac zilnic intre 33 si 44 de km dus. Urban vorbim de circa 3-4-5 km de aglomeratie, deci nu atit de mult. Si oricum in oras rar circul cu masina la ore de virf. De obicei in weekend sau iau metroul. Ca nu sint atit de lenes. In rest DN1/CB sint drumurile frecventate. Si de obicei sint ok din punct de vedere al traficului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rayn

Opel Insignia 1.8/ 140Cp benzina sau Mazda 6 2.0 DISI

L.E- Honda accord 2.0-156cp

      -Mazda 6 2.0 disi -155cp

      -Opel Insignia 1.8 -140cp

 

asta ar fi topul personal

Edited by rayn

Share this post


Link to post
Share on other sites
MariussBV

Salut,

 

Am fost si eu in situatia ta. Cu un buget de maxim 10.000 E , doream neaparat DSG6 si alte dotari. Am cautat destul de mult timp, intr-un final am ajuns sa achizitionez un Golf 6 , motor 2.0 , 130 cp , DSG 6 , etc.

 

Am vazut ca vrei sa eviti diesel , aici nu pot comenta, nu-mi plac masinile pe benzina ( fara turbo , evident ). In schimb, un motor mai mic de 2.0 diesel , nu recomand...

 

Evita Opel , am condus multe variante, inclusiv Insignia , in afara de aspectul cat de cat frumos, este o masina foarte slaba, din toate punctele de vedere. Am fost fan Opel multi ani ( am avut Opel astra GTC ) + Insignia condusa mult timp.

 

As mai merge pe un passat 2010 + sau mazda 6 , 2.0

 

Orice ai alege, sa fie cu noroc. 

 

P.S: Cutia DSG , este fenomenala, dar depinde si de noroc. Eu am 230.000 km si inca functioneaza in parametrii normali ( zic eu ). Sper sa o tina asa, mult si bine :) 

 

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites
R_a_z_v_a_n

Am sters aberatiile.

 

alios, daca nu ai nimic de spus, te rog abtine-te. Are dreptate kasius cand ti-a spus ca ai citit pe diagonala primul post in care detaliaza ce-l intereseaza.

 

Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Mersi Razvan! 

 

@MariussBV Insignia recunosc sincer, ca design arata superb. Dar nu e pe lista mea de prioritati. Adica as alege orcind un passat daca ar fi sa aleg. 

La diesel clar nu o sa fie decit 2.0 cel mai probabil. Daca e sa fie. Eu prefer acum benzina din motivele expuse mai sus. 

 

Golf VI, VII, xxx nu. Desi imi plac, nu se potrivesc pentru mine. 

 

Cit despre DSG cam asta e feedbackul pe care il astept. Si mersi pentru el. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
uhu10uhu

In topul meu ar fi ca idee:

Passat 2.0 TFSI, B6 sau B7, DSG 6

Octavia RS TFSI, break eventual facelift, DSG 6

Honda Accord tourer 2.0 benzina, 155 cai sau cat mai are- aici nu stiu ce cutie automata are masina, probabil clasica, nu dublu ambreiaj.

 

Acum totul depinde si de consum, tu decizi care e limita superioara care-ti convine. Avand in vedere ca faci km in afara orasului e mai avantajos diesel, in ciuda problemelor posibile, ar fi condus la drum intins, nu in orash, deci ar fi putine probleme cu DPF si altele fata de o masina condusa preponderent in oras. Iarasi, privitor la problemele dieselului, depinde in ce stare e masina, cat de rulata si cat ai de gand sa o tii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Multumesc! 

Insa bugetul, tine cont de buget :) 

2.0 tfsi e totusi usor cam mult pentru gusturile mele. Am eu ceva cu 1.8 :) 

Accordul parca nu se mai vinde in UE, deci parca nu m-as baga la o masina fara prea mult suport. Poate ma insel, dar numa zic. Si Accord Tourer arata misto. 

 

Inca nu as vrea sa ajung din nou la diesel, chiar daca in teorie nu as avea probleme majore cu DPF-ul. 

De tinut, probabil ceva ani ca nu am obiceiul de a scapa de masini chair asa usor. Sint comod :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Intrebare intrebatoare, ca tot am vazut ca multe motoare 1.8tfsi ar avea ceva probleme cu segmentii. S-au rezolvat dupa un anumit an sau depinde de noroc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Salutare Kasius,

 

Am vazut ca mentionai mai sus despre Lancer 1.8 CVT. Am un prieten foarte bun care are una luata de noua din 2008. 

Am mers cu ea la scurt timp dupa ce a cumparat-o si, intamplator, la 2 saptamani dupa ce am luat si eu Passat-ul.

 

Impresiile mele, dupa vreo 20 de km de mers cu ea prin oras:

- interiorul este foarte slab calitativ, materiale foarte dure, imbinari nu prea fericite - design-ul tine de gust, pe mine unul nici nu ma incanta dar nici nu ma deranjeaza. 

- Cotiera centrala de la bacheta spate n-are si ea un opritor, daca vrei s-o cobori cade izbindu-se de sezut - asta e o chestie de detaliu, nu stiu

- motorul destul de lenes, chiar si pe padele. 

- consumul maricel (dar poate normal pt o benzina aspirata, automata)

 

Fiind la inceputul relatiei cu ambele masini la vremea respectiva, mi-a fost mult mai suor sa vad diferentele intre cele 2. Passat B6 vs Mitsu Lancer. 

Nu se compara.. Nu spun ca e o masina rea. Doar ca e scumpa pt ce ofera. Nu spun nici ca Passatul e vreo "straluciciune" de masina..  

 

Insa, omul e foarte multumit de ea. Are 160.000 km si nu a avut probleme cu ea. Nimic in afara de consumabile. La cutie doar uleiul l-a schimbat. De 3 ori pana acum parca..

 

 

 

In concluzie, eu ti-as recomanda sa mergi pe ceva asiatic. Cu toate ca suntem pe forum VAG, trebuie sa fim realisti. Despre niciun VAG din ultimii 10 ani (de totul omul - vw, seat, skoda) nu poti spune cu mana pe inima ca e ok. Orice motor are "probleme tipice", suspensiile bat de noi(din constructie) si asa mai departe. Cu parere de rau o spun. Caci nici eu, ca intr-un VAG, nu ma simt in nici o alta masina. Dar de as fi in situatia da, nici eu nu as stii catre ce sa ma indrept.. caci nu cred ca ar mai fi VAG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Mersi Andrei. 

Nevasta-mea a avut pe mina un lancer 1.8 benzina cu CVT vreme de vreo doua saptamini. Nu-i venea sa-l dea inapoi. Stiu, consumul e ceva mai maricel, insa ea a scos si 6%. Am condus-o si eu putin si mi-a placut. 

Interiorul nu e cel mai nasol, dar nici nu straluceste. Si daca e sa compar cu interiorul de Colt, atunci spun ca e chiar decent ala de pe Lancer. Si daca e sa comparam interioarele intre passat si lancer, clar passatul o sa cistige de departe. Mitsu are ceva probleme la cap cu aranjarea si anumite functii pe care zici ca le-a proiectat un urangutan. Dar e o masina solida. Si am intrebat si la service si am cautat si pe net diverse probleme cu masinile astea. Greu am gasit chestii si 99% doar la motoarele diesel. 

Si la alte asiatice nu m-as uita prea mult. Desi tin coada ochiului pe unele. 

Cu Mitsu am avut in general experiente ok cu privire la service si corect, excluzind accidentele, masinile nu prea cer interventii in afara de revizii. Coltul are 160k km si daca e sa ma gindesc, nu a avut de-a face cu service-ul in afara de revizii. Excluzind accidentele, ca nevasta il conduce. 

Ce e in neregula cu masina asta: http://autovit.ro/anunt/audi-a4-b7-ID7GfjTz.html 

Sau asta? http://autovit.ro/anunt/audi-a4-b8-ID7Gf5HD.html#b46632f3b7 

 

Preturi foarte bune, descriere optimista, insa ce dracu au de au preturile alea? Sa nu-mi spuneti ca asta e pretul pietei ca nu cred. Presupun ca au DSG7?

Edited by kasius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Primul anunt nu "poate fi gasit".

 

A 2-a e ieftina. Si pare in regula.. Dubios.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
uhu10uhu

Primul link nu merge.

A doua e dubios de ieftina pentru rulajul pe care-l are, insa are 2 probleme: 1 E din Arges, unde sunt majoritatea samsari. 2. Spune ca e full options dar e departe de asa ceva.

Merita investigata insa, in opinia mea

Share this post


Link to post
Share on other sites
loghy

Import germania cu 60.000 km, chiar si benzina greu de crezut.

Cu exceptia cazului in care a luat-o de acolo noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Reparat primul link ca avea ceva caracter in plus.

Full options a devenit o caracterizare cam prea generalista.

Prima e din Galati, vinduta de o firma care se ocupa cu asa ceva aparent.

Ce inseamna dubios? In afara de kilometrii dati inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Mie mi se par mult prea ieftine. Oricum, fara o verificare, nu se poate pronunta nimeni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emilut

Insignia e o masina ok. Motorul de 1.8 consuma cam mult dar nu are probleme. Si motorul de 1.4t (stiu ca nu vrei asa ceva) e bun, are si distributie pe lant. Il am pe astra j si il recomand. Astra j poate sa fie si ea o optiune. Un alt motor bun la opel -1.6t. Cutia celor de la opel (CVT) nu e cea mai performanta (nu se poate compara cu dsg-ul) dar e fiabila.

Ford Mondeo?

O alta optiune Renault Latitude (stiu ca nu vrei nici frantuzeasca) dar merita sa arunci o privire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

atentie ca Lancer este dintr-o clasa inferioara Passat, Avensis,Insignia;

de aici si diferenta de calitate la interior despre care vorbea cineva mai sus(bine, aici Lancerul oricum este chiar si sub masinile din clasa sa - Golf, Astra etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

Of @bossake , o fi clasa inferioara si alte alea. Sincer nu-mi pasa de clasa. Imi pasa de spatiu interior si dotari si altele. Habar nu am care sint clasele de masini si cum se impart ele. Adica stiu ca sint mici, medii, mari, lux. premium ceva si cam atit. Ca lancerul e in alta clasa decit passatul, sincer nu ma coafeaza. Daca e sa te uiti la ele au cam aceleasi dimensiuni. 

 

Renault Latitude arata can logan :)) Mai mult imi place laguna. De fapt e singura masina de la ei care imi place.  Dar au alte bube si in general evit astea frantuzesti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emilut

Latitude se detașează de laguna. Eu il consider o alegere mult mai buna, comparativ cu Lancer, daca e sa o luam așa. Motoarele pe benzina sunt bune, la fel si dci-urile.

Mondeo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Cine mai recomanda in zilele astea masinile Opel care sunt niste vaci grase, submotorizate si implicit gurmande?

1.8-ul era nu tare energic pe Vectra C care era considerabil mai usoara decat Insignia(>200kg). De ce ai fi masochist? De ce? Musai tbuie sa fie cu cui de tractare. Sa ai remorcuta-cisterna dupa tine. Insignia mai vine si numai cu imensitati de roti care ghici ce.. sunt si alea grele. 

 

Lancer-ul ca e in alta clasa de confort,etc de acord, nici o problema. Dar faptul ca e in aceeasi clasa de PRET nu mi se pare ok.. 

Edited by Andrei_Tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

1.8 TSI CDAA a avut ceva probleme cu distributia ce s-au rezolvat la sfarsitul lui 2010/inceputul lui 2011 in schimb sunt destule cazuri cu posesori ce reclama un consum de ulei foarte mare (caz in care motorul necesita o reparatie capitala).

 

Eu am dat la buy back acum cateva luni Octavia (O2 FL 1.8 TSI 2011 cu 45.000Km) si de noua a avut un consum de ulei cam de 1l/10.000km.

Edited by Iulian M

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasius

@Andrei, multumesc de feedback.  Fiecare cu recomandarile lor.  Unora poate le place Opel. Altii posibil sa se plinga sa nu te da pe spate cind o calci pina la 2500rpm. :) Glumesc, insa exista preferinte si preferinte si inteleg asta. Rotile le poti schimba. Eu nu sint fan roti de 17-18. 16 imi sunt de ajuns. 

Cirligul de remorcare mi-ar fi de folos. Stau la tara si uneori as vrea sa pot lua o remorca. 

 

Clasa de pret pentru o masina SH e alta discutie. Inteleg ce spui, insa una e sa dau 9000 euro pe un polo cind la aceeasi bani pot lua un passat. Si poate fi inselatoare ideea clasificarii in functie de clasa de pret. Prefer ideea de a plati pentru o masina atit cit cred ca face. Daca eu as crede ca acel Polo la 9000 euro merita banii, atunci eu nu am o problema cu faptul ca puteam lua Insignia in aceeasi bani. Poate insignia la aceeasi bani avea cine stie ce probleme. Si e foarte posibil ca asta sa fie situatia in general pentru oferte care par bune. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri