Jump to content

Zgomote distributie


marianu
 Share

Postare recomandată

La inceputul anului la motor a aparut un zgomot cudat un fel de huruit, care am impresia ca sa mai intesificat pina acum. Distributia are 40000. Teoretic nu ar trebui sa am probleme cu el. Cureaua de la alternator nu a fost schimbata, dar el dupa cite stiu chiar daca e uzata scoate sunete inalte nu joase. Intinzatorul de la cureaua de alternator l-am verificat si este Ok. Nu am ideie de unde apare zgomotul. L-am inregistrat si il postezi aici poate voi ati trecut prin problema asta si-l recunoasteti.

Huruit nefiltrat

Huruit filtrat

Astept sugestiile voastre :)

Ce pot sa-ti zic ,ca groso modo se aude asa si la mine, ce ai ALH?

Defapt am mai ascultat si alt ALH de pe skoda si nu era deloc sunetul ca al meu, in schimb pe o bora era exact lafel, am si ghicit ca are alh tipul :P.

E drept ca la mine, teoretic am 80.000 u distributia asta, practic, cine stie :P, posibil sa coincida.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius1982.11

    15

  • marianu

    7

  • Kinu

    7

  • mariusmrs

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

adi_bm

Daca ar fi volant nu ar trebui sa-l simt pe schimbatorul de viteza, cind dau blana, si eu cam dau blana. Oricum nu se simte nici o vibratie pe schimbatorul de viteza.

marius1982.11

Este AXR si am 40000 totusi este la jumate fata de al tau. Crezi ca ar fi cureaua?. M-am uitat la ea si arata bine cu exceptia margini care are un pic de uzura totusi 40000 ceva trebuie sa aiba. Pun si citeva poze, poate ma insel.

Oricum am fost la doi mecanici, care bineinteles au avut pareri diferite din cauza asta incepi sa sap, ca sa nu ajung in situatia sa schimb "jumat de masina" nu de alta dar n-am bani de aruncat pe criza asta. Cu cit mai multe pareri asemanatoare cu atit provabilitatea creste.

Oricum multumesc pentru cei care au raspuns si astept parerile voastre in continuare :)

post-10843-1253000576_thumb.jpg

post-10843-1253000581_thumb.jpg

post-10843-1253000586_thumb.jpg

post-10843-1253000590_thumb.jpg

Modificat de stabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

De ceva vreme am si eu o problema asemanatoare: doar la relanti se aude un "harst!!!, harst!!!" din zona alternatorului, mecanicul meu m-a atentionat de cand am schimbat distributia ca am rola de la alternator uzata (sau fulie de la alternator, cum este corect?). Mai pot incerca sa ung putin curea cu caneluri sau sa caut alta rola de alternator pentru a o schimba ? Mentionez ca zgomotul se aude doar la relanti si nu are o intensitate mare, dar reprezinta un sunet strain si vreau sa-l elimin. Va multumesc anticipat. Cu stima, Costel P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stabi, cureaua aia intradevar arata mai bine ca a mea, cu exceptia marginii alea ,care la mine nu e roasa, sau nu am observat a fi. zici ca da sa pice jos ,dar nu cred ca o lasa carcasa si rola intinzatoare. Cauza nu o stiu, dar daca ai garantie eu zic sa nu mai pierzi vremea...

Prca si dintii par putin scobiti, asa pare numai? in ultima poza.

Costel P. ,se numeste fulie sau frei mai zic unii iar daca ti-au zis ca trebuie schimbat , schimba-l, daca e uzat merge in ambele sensuri fulia, asa am mai citit pe aici. Bine-nteles ca poate sa fie si rola intinzatoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Itradevar pe margine zici ca e despicat dar pe o portune nesemnificativa. Poate freaca pe undeva aparatoarea sau stiu eu ce :scratch: . O sa verific in weekend cu atentie, poate de acolo provine si zgomotul :P , totus am mers cu el 40000.

Garantie? dupa 4 ani si 40000 cine-ti ofera sau nu stiu eu :scratch: . Problema este ca nu l-am schimbat in tara si nici nu mi-am pus problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stabi, cureaua aia intradevar arata mai bine ca a mea, cu exceptia marginii alea ,care la mine nu e roasa, sau nu am observat a fi. zici ca da sa pice jos ,dar nu cred ca o lasa carcasa si rola intinzatoare. Cauza nu o stiu, dar daca ai garantie eu zic sa nu mai pierzi vremea...

Prca si dintii par putin scobiti, asa pare numai? in ultima poza.

Costel P. ,se numeste fulie sau frei mai zic unii iar daca ti-au zis ca trebuie schimbat , schimba-l, daca e uzat merge in ambele sensuri fulia, asa am mai citit pe aici. Bine-nteles ca poate sa fie si rola intinzatoare...

Ai avut dreptate, marius1982.11, este de vina rola intinzatoare de la alternator, si nu fulia pentru acel harsait de la relanti. O sa caut sa vad daca gasesc pe aici un cod de piesa pentru aceasta rola, pentru masina mea. Mersi mult. Cu stima, Costel P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cind te referi la cureaua, ca arata mai bine la mine decit la tine,ma-i exact la ce te-ai referit la partea de sus sau la partea cu dinti, ca lateralele am lamurit-o.

In afara de asta am observat ca pe piata sint doua tipuri de curele, si aici ma refer ca compozitie. Unele cu culoarea mai inchisa (neagra) par mai degraba a fi cauciuc si unele de culoare maroniu care par a fi facute din granule ( am zisi ca par nu ca ar fi sau cel putin asa mi-se pare mie) ca de exemplu cea de pe masina mea.

Care este mai buna?

Ca sa fiu mai explicit pun si niste poze.

post-10843-1253290855_thumb.jpg

post-10843-1253291313_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca si la alte tipuri de motoare dar: la ALH sunt 2 tipuri, una inainte de seria motor 500.000(CT 946 K2) si alta ,dupa(CT 1044 K1), care cred ca tine si 120k nu 90k, fapt pe care nici volksman nici autokarma nu il stiau, a trebuit eu sa sap. A mea e cu granule in interior, neteda pe exterior, fara textura de orice gen atat cea de pe masina(Bosch) cat si cea noua(Conti).

Cea de pe masina nu e ca a ta in sensul ca nu e roasa pe margine :), dar in schimb are crapaturi mici pe suprafara exterioara, se vede ca are deja o varsta cureaua si e neteda, nu texturata pe exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre uzura din margine incep sa nu-mi fac probleme mari. In Elsawin scrie ca la cureaua de 30mm(PD) uzura maxima la care trebuie neaparat schimbat cureaua este de 27mm, si al meu are 29.5. Pun si o poza cu o curea uzata schimbata la 90000

Mai mult ma ingrijoreaza zgomotul. Am sapat un pic si am dat de urmatoarele informati:

1. cureaua este supusa la intindere in timpul injectiei.

2. Dantura de pe roata dintata de pe arborele cotit care comunica cu cureaua are dantura cu pasul schimbat in anumite zone pentru a reduce uzura curelei in timpul injectiei. Cea ce explica faptul ca zgomotul nu este constant si ca este mai accentuat pe partea de jos a motorului.

Anexez si pagina din documentatie

Intrebarea mea este, daca dai de multe ori blana, exista posibilitatea de a uza cureaua de transmisie inainte de termen?

post-10843-1253354007_thumb.jpg

1.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,am si eu o intrebare,poate imi da cineva niste sfaturi...Cind iau viraj la stinga,sau cind intorc ,facind la stinga se aude un huruit..dar nu pot spune sigur ca de la motor vine.Asta se intimpla numai cind virez mult la stinga.Cear putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de servo este zgomotul pe care il auzi tu. Incearca sa nu mai tii virat MAXIM stanga sau dreapta si nu vei mai auzi nimic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane ,multumesc dar as vrea sa te mai intreb daca este grav lucru asta si ce ar trebui sa fac?Banuesc ca este vorba de pompa de sevodirectie?Dar de ce se aude numai cind virez la stinga?La dreapta nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa faca asa, desi la mine nu prea o aud, cand dai la maxim lasa volanul sa revina cat vrea el, asta pe loc. In mers lasa-l cu cativa cm inainte de bracajul la maxim. Apropo, poate sa vina si de la calitatea proasta a uleiului servo. Verifica-l ,nivelul si culoarea, verzui mar sau galben.

Asta e offtopic aici, se poate muta in aria corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreo modalitate sa iti dai seama de uzura distributiei? Cureaua de distributie la mine am impresia ca e destul de...lejera, deci nu intinsa "teapan"... Ar fi vreo problema sau asa ar trebui sa fie? :D

Am uitat sa precizez: Golf IV 1,6, cutie automata... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se aude un huruit doar in mers cand iau picioru de pe acceleratie,cand accelerez nu se aude nimic.Golf 4motor ASZ,sa fie dela pompa de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut.

La golful din semnatura kitul de distributie a fost schimbat la 111.000 km (martie 2006),iar eu am cumparat masina la 133.000 (iulie 2008).La ora actuala am ajuns la 154.000 km ,dar kitul se schimba la 60.000 km.Intrebarile mele sunt urmatoarele: S-au facut aprox. 40 000 de km de cand a fost schimbata cureaua,teoretic n-ar fi probleme, dar peste 2 luni se implinesc 4 ani de la prima inlocuire....Sa ii fac o verificare?Si cat ma costa aceasta verificare?...Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va luati doar dupa starea curelelor!! Eu mi-am schimbat distributia in weekend, cureaua chiar parea ok, insa auzeam cum scartaie rolele si dupa ce le-a dat jos, mi-a aratat cum doua role intinzatoare erau crapate :eek: :eek: .

Mind your car & :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Peste ~10 000km trebuie sa schimb si eu distributia, am discutat cu mai multi cunoscuti despre cat de pretentioasa este (sau nu) aceasta operatiune.

Un amic a reusit sa ma faca curios spunand ca mecanicii cu adevarat profesionisti regleaza distributia cu ajutorul unui ceas comparator (sper ca nu am gresit denumirea). Acest ceas se ataseaza la pompa de injectie (sper ca nu zic o prostie) si in momentul cand indica o anumita valoare se fixeaza distributia.

Metoda cu fixat distributia la semne si reglatul avansului cu ajutorul testerului, cica se rezuma la starea de spirit a mecanicului din acea zi, daca are sau nu rabdare la mai multe incercari astfel incat sa ajunga cat mai aproape de optim.

Respectivul ceas il poseda foarte putini mecanici.

Alti amici considera ca nu este iesit din comun aceasta operatiune din moment ce se poate realiza si fara aparatura si dotarile unui service respectabil. Sunt multi mecanici care schimba distributia in fata blocului si nu ii ia mai mult de 2 ore, sustin ca nici reclamatii nu are.

Si atunci de ce costa peste 200ron manopera ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar 200? esti norocos :rolleyes:

nush ce ceas ar putea fi ala care-ti zice unde este pompa in raport cu celelalte. dar ma rog, o fi.

eu de ex cand am schimbat-o nu am reglat pompa, am pus-o exact cum era cureaua veche, la semn si a fost exact intre cele 2 paralele avansul, la prima cheie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
doar 200? esti norocos :)

nush ce ceas ar putea fi ala care-ti zice unde este pompa in raport cu celelalte. dar ma rog, o fi.

eu de ex cand am schimbat-o nu am reglat pompa, am pus-o exact cum era cureaua veche, la semn si a fost exact intre cele 2 paralele avansul, la prima cheie :D

Buna ziua,

Am un Golf4 din 2001 motor AXP. In luna Decembrie 2009 mi-a facut figura cu uleiul aruncandu-l pe la carter, s-a spart un O-ring. Dupa ce m-a atentionat martoul de compresie (lampa rosie) am mai mers vreo 3 km deoarece nu aveam unde oprii. Am fost la service, au remediat problea si m-au asigurat ca nu s-a intamplat nimic la motor. Dupa aceea la 700km ca si la ceilalti "patiti" a inceput sa se auda un suierat ca si cand ar fi fulia de alternator, cureaua de transmisie am schimbat-o cand am fost pentru o-ringul de la carter (Contitech) si are doar 700 km rulaj, rolele fiind verificate. Dimineata la pornire nu se aude suieratul, apare imediat dupa ce misc masina. Am crezut ca e din ambreiaj. Dupa o deplasare de 30-35 km cu o viteza medie de 100km/h suieratul dispare. Am fost la service, au dat jos cureaua de transmisie, si au pornit motorul insa suieratul persista. Au dat jos distributia (are 30 000 km de cand a fost schimbata cu piese de la service de unde am fost acum 2 ani si aproape jumatate) si au zis ca e de la pompa de apa. Am schimbat pompa de apa, suieratul persista. Au verficat rolele si curele de la distributie si transmisie, au dat cu 2 tuburi de spray pe curele, insa fara rezultat. Suieratul nu este constant, se accentueaza si apoi se aude mai slab sau chiar deloc. La turatie se aude parca mai tare, ca si cand ar patina o curea, insa distributia nu poate patina din cate stiu. Ma ingrijoreaza acel suierat deoarece in primul rand e enervant si in decurs de doua saptamani de la aparitie s-a accentuat. Daca ma puteti ajuta cu ceva sugestii, va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am idee ce ar putea fi...am si eu o intrebare cam cat costa schimbarea distributiei la golf 1.9 tdi scrie ca a fost schibata la 93k acum masina are aproape 175k din cate am intrebat mi s-a spus k tot la 90k se schimba la motorul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-am schimbat si eu distributia,totul pare ok doar ca parca mi-a crescut putin consumu si parca cand stau pe loc imi trepideaza putin masina.

Ar putea avea legatura cu faptu ca am schimbat distributia?Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Am un Golf4 din 2001 motor AXP. In luna Decembrie 2009 mi-a facut figura cu uleiul aruncandu-l pe la carter, s-a spart un O-ring. Dupa ce m-a atentionat martoul de compresie (lampa rosie) am mai mers vreo 3 km deoarece nu aveam unde oprii. Am fost la service, au remediat problea si m-au asigurat ca nu s-a intamplat nimic la motor. Dupa aceea la 700km ca si la ceilalti "patiti" a inceput sa se auda un suierat ca si cand ar fi fulia de alternator, cureaua de transmisie am schimbat-o cand am fost pentru o-ringul de la carter (Contitech) si are doar 700 km rulaj, rolele fiind verificate. Dimineata la pornire nu se aude suieratul, apare imediat dupa ce misc masina. Am crezut ca e din ambreiaj. Dupa o deplasare de 30-35 km cu o viteza medie de 100km/h suieratul dispare. Am fost la service, au dat jos cureaua de transmisie, si au pornit motorul insa suieratul persista. Au dat jos distributia (are 30 000 km de cand a fost schimbata cu piese de la service de unde am fost acum 2 ani si aproape jumatate) si au zis ca e de la pompa de apa. Am schimbat pompa de apa, suieratul persista. Au verficat rolele si curele de la distributie si transmisie, au dat cu 2 tuburi de spray pe curele, insa fara rezultat. Suieratul nu este constant, se accentueaza si apoi se aude mai slab sau chiar deloc. La turatie se aude parca mai tare, ca si cand ar patina o curea, insa distributia nu poate patina din cate stiu. Ma ingrijoreaza acel suierat deoarece in primul rand e enervant si in decurs de doua saptamani de la aparitie s-a accentuat. Daca ma puteti ajuta cu ceva sugestii, va multumesc anticipat.

Am rezolvat enigma.....unul din semeringurile de la distributie e "vinovatul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In speranta ca cineva ma poate ajuta, postez si eu problemea mea in ciuda faptului ca am incercat sa deschid un nou topic dar in zadar.

Deci,detin masina din semnatura.In momentul in care o pornesc se aude un zgomot ciudat in zona indicata in poza 2,zgomot care se aseamana cu o descarcare a unei bujii,o bataie regulata,un tacait,oricum o miscare cu frecventa destul de mare,parca cu frecventa de relanti,sincron cu motorul.

Daca ma apropii cu urechea si incerc sa localizez zgomotul(poza 1) pare sa fie in zona indicata de sageti dar nu sunt sigur.de asemenea poate ma nedumereste cineva ,ce anume sunt piesele acelea din zona marcata?

Mentionez ca zgomotul apare la pornirea motorului,persista cateva minute dupa care dispare.Daca repornesc iar se aude dinnou cateva minute.

Multumesc.

Atasez si link ul cu pozele

poza 1, poza 2

Modificat de Paulorossi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!