Jump to content

Bucsele la Golf 4 & Bora - probleme


postman
 Share

Postare recomandată

am fst azi la un mecanic s a uitat la roata si spune k este caseta de directie.cam nasoala treaba el spune sa ma interesez daca exista kit pentru caseta k mie imi trebuie bucsa din dreapta de la caseta,asa mi a spus el.aveti idee se gaseste?ast sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, bucsa aceea intra si prin simpla presare dupa ce, bineinteles, a fost lubrifiata cu vaselina siliconica sau glicerina...

exclusa utilizarea compusilor petrolieri (ulei, vaselina...etc) pt. ca sunt absorbiti de cauciuc si duc la alterarea compozitiei acestuia.

o alta varianta de a insera bucsa este aceea de a folosi un tub usor conic care are la un capat cota interioara aceias cu cea a lagarului in care vine bucsa montata pe bascula iar la celalalt capat o cota ceva mai mare decat bucsa ce urmeaza a fi montata.

unealta ajuta la dimensionarea temporara a bucsei in mod treptat si la pozitionarea perfect verticala pe lagar.

Salut, is mai mult musafir la aria asta, am golf 3 in parcare... :rolleyes:

Ieri am schimbat ambele bucse de la bratele fata la golfu meu(la G3 arata la fel ca si la G4). Am dat quote la postul anterior din urmatorul motiv...

Bucsa din fata bratului(cea cu miez metalic si exterior de cauciuc) ca sa intre usor a pus vaselina normala, nu siliconica. Intrebarea mea ii cat de mult poate inmuia/dizolva vaselina cauciucul bucsei? Se poate strica sau uza bucsa mult mai repede?

Avand in vedere ca bucsa ii foarte stransa pe brat.. ma gandesc ca nu ii cantitate mare de vaselina ce o ramas intre bucsa si brat. Dar intreb sa fiu linistit

Si ca si producator, la bucse Febi is ok? Din experienta voastra.

Mersi.

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Si exteriorul bucsei este tot metalic daca vorbim despre bucsa mare de la bascula. Aluminiu mai precis.

2. Nu se foloseste vaselina niciodata la montarea bucselor pentru ca ataca cauciucul. Se foloseste sapun lichid, johnson's baby oil, ulei de gatit.....sau ce mai are omu' prin casa.

3. Din experienta mea si nu numai, daca montezi febi arunci banii degeaba. Originale nu sunt cu mult mai scumpe dar in schimb tin mult mai mult.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam de bucsa din fata bratului(vine spre botul masini, nu sofer), aia mai mica si subtire care are exteriorul de cauciuc. Ii montata si ii cu vaselina acuma. Sper sa aiba ceva protectie cauciucul bucsei pe exteriorul lui.

Daca stai sa te gandesti... cauciucul are compusi pe baza petroliera ca si vaselina, ii normal sa interactioneze si sa dizolve unu pe altu :)) .

Sper ca, ce cantinate de vaselina o mai ramas dupa ce s-o indesat bucsa in brat sa nu are mari efecte. Asa invata omul

Bucsele ce erau pe masina, cred ca erau din 1994, aveau data fabricatiei pe ele, deci de cand ii masina ... 16 ani si 230.000 km. Is convins ca Febi nu o sa tina asa mult dar macar un sfert din atata, ar fi suficient pt mine.

Si inca o chestie.... bucsele noi din brat trebuie stranse cu masina suspendata pe cric sau cu masina pe pamant?

La mine o strans bucsele cu masina suspendata si apoi lasata jos. Asta ii procedura corecta?

Mersi.

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omu' care ti le-a schimbat era frizer de meserie ? Doua greseli destul de mari a facut. Trebuiau stranse cu masina pe roti evident, si nu trebuia folosita vaselina sub nici o forma.

Problema cu febi si alte bucse aftermarket nu e ca n-ar tine, ci ca sunt mult mai moi decat cele OEM ca si material si din cauza asta se duc foarte repede.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, o sa trec azi sau maine pe la el si ii zic sa ridice masina, sa slabeasca bucsele, sa o lase pe roti si apoi sa le stranga...

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am zis si eu, pana am pus mana la mine, si am dat cu vaselina siliconica si faca le strangi cu ambele bielete desfacute se misca liber cu mana bara stabilzatoare dupa ce le stang pe amandoua, deci in final nu prea conteaza.

Tosusi, pt a fi sigur am lasat masina pe roti si am strans asa bieletele alea 2 care o prind pe bratul oscilant.

Am pus OEM si tin bine mersi :angry:. Au deja un an jumate daca nu mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucse schimbate la inceputul lui martie 2010. Nu stiam ce se aude pe fata:

2sbl55g.jpg

Bucsa brat -bascula. Ce risc daca mai merg asa? Trebuie sa fac un drum urgent de vreo 300 km. Tipul bucselor e : MAYLE. :))

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o parere personala. N-as mai merge cu masina in starea asta. Risti sa strici bascula. Costurile reparatiei s-ar putea mari exponential. Oricum cred ca a fost montata gresit din moment ce s-a rupt asa. Nu mai monta prostii, o bucsa de bascula originala costa 50 de lei. Alea meyle cat au fost bucata ?

LE. Iti dai seama ca s-a modificat acum si unghiul de cadere al rotii, si s-ar putea ca anvelopa ta sa capete varfuri de profil mai popular spus, adica o sa huruie pana in momentul in care te vei hotari sa o schimbi.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat undeva la 60 ron pe 6 bucse(cate doua la fiecare brat + bucsele bara stabilizatoare) luate de la un prieten cu reducere. De schimbat o schimb dar luni-marti. Maine am un drum de vreo 300 km. Montata gresit in ce sens...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meyle este considerata de programul UNIX si Meteor ca fiind "Calitate de fabrica". Nu cred sa fie asa proaste.

Dupa schimbarea bucselor de la bascula, mari + mici, trebuie refacuta geometria ? (Habar nu am cum se schimba :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montata gresit in ce sens...?

Pe bucsa este o sageata imprimata in relief sub forma unui triunghi de fapt (cel putin pe cele originale). Acel triunghi trebuie sa fie cu varful indreptat catre triunghiul stantat pe bascula in cazul in care montajul s-a facut corect.

N-am spus ca nu ar fi de calitate, am spus ca sunt porcarii, prin prisma faptului ca materialul din care sunt facute este mai moale decat materialul celor originale. Pe golful alb detinut de minte anterior celui actual, am montat bucse febi la bascula neluand in considerare sfaturile celor care stiau despre ce vorbesc. Stii cat au tinut ? Maxim 4-5.000 de km dupa care le-am inlocuit cu bucse originale pe care am dat la vremea respectiva in jur de 45 de lei pe bucata, bucse cu care am facut cca. 35-40.000 de km si erau inca intr-o stare foarte buna.

Pe actualul golf, nu s-au schimbat bucsele niciodata, nici la bara stabilizatoare nici la bascula, si inca nu s-au rupt, iar masina are acum 141.000 de km din care ultimii ~3500 facuti pe drumurile patriei. Se cer schimbate, aia e clar, dar nu s-au rupt. Se vede materialul imbatranit si avand fisuri in el, dar pana la rupere mai e mult.

Acuma, depinde de fiecare ce prefera. Sa cumpere bucsele ieftine si sa munceasca sa le schimbe sau sa plateasca manopera la fiecare 5-10.000 de km + dureri de cap si nervi. Sau in cazul al doilea, sa dea un ban gramada pe care dupaia stie ca nu-l mai are :icon_rambo: si sa cumpere niste bucse de calitate, sa munceasca odata pentru 30-50.000 de km ca mai mult nu tin oricum din cauza drumurilor noastre minunate.

@SIMA, nu stiu ce programe sunt Unix si.......dar daca asa zice acolo, asa o fi. Pe drumurile bune ale germaniei probabil nu se simte nici o diferenta. Eu tot la convingerea mea raman.

In alta ordine de idei, in principiu nu trebuie refacuta geometria, dar daca ajungi intr-un caz similar cu MasinaPoporului, ar trebui. Depinde daca demontezi pivotul de pe bascula si-l lasi in fuzeta asa cum fac mecanicii parati ca sa nu mai slabeasca planetara, sau pivotul ramane pe bascula. Daca ramane pe bascula, in principiu nu trebuie facuta o verificare a unghiurilor directiei.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De montat au fost montate corect...ca eu le-am schimbat cu un prieten si imi aduc aminte de acel semn(varf de sageata). Cand am dat bucsele jos erau originale din 2000 de cand e masina. Nu bateau doar ca erau imbatranite...crapate putin.

Daca pivotul se demonteza de pe brat bascula trebuie facut unghiul dupa. Daca se scoate de pe fuzeta atunci nu mai trebuie.

Unix, Meteor nu sunt programe ci niste firme(depozite de piese).

P.S:Ce parere aveti de bucsele de Audi TT si ce pret au?

Bucsele erau MEYLE nu MAYLE cum am scris mai sus. :biggrin:

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi la bucsele pline...cele de cupra...pot sati spun ca sunt foarte ok...si cred ca sunt multi de aceeasi parere

ca si pret au fost 60 ron bucata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

buna baiet,imi puteti spune cat m-ar costa schimbarea tuturor bucselor de pe spate.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Dupa ce am schimbat bucsele de care vorbeam in posturile de mai sus am o mare problema:

1. Cand trec prin gropi, sau peste liniile de tramvai se aude o bataie aproape fier pe fier pe amdoua partile din fata. Bataia se aude la ficare gaura din asfalt.

2. Cand dau in marcharier si pun frana se aude o pocnitura, si rotile parca raman pe loc si masina se mai duce cativa centimetri. La fel si cand plec sau o las in frana de motor.

Bucsele brat + bucsele bara stabilizatoare au fost schimbate. Care ar putea fi posibile cauze: pivoti, capete de bara, flanse amortizor?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se scot/monteaza bucsele de pe bascula? trebuie presa? exista vreun DIY?

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se scot si se pun la presa. Probabil ca merge si la ciocaneala dar nu recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@abuwz : exista un DIY cu poze pe un sait rusesc, daca cauti pe aici pe forum...tin minte ca era pe undeva o directionare spre sait, ceva ,,msk.forum".

Dar si aici mai sunt posturi despre acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@abuwz,

uite chiar in acest topic, cum am procedat eu pentru inlocuirea celor mari, din partea din spate a basculei, la postul 282.

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1166980

De fapt in acest topic se spune si cred ca este adevarat, ca bucsele din fata ale basculelor, nu se inlocuiesc decit in cazuri extreme, daca sunt facute praf. In general aceste bucse din fata nu se uzeaza.

Atentie la inlocuirea celor mari, din spate, au o anumita pozitie de montaj, cu sageata in dreptul unui reper de pe bascula si cu unul dintre goluri si nu oricare dintre ele, catre exteriorul masinii. Exista o poza exemplificatoare la postul 267 din acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare...In ultima vreme cand trec peste denivelari(gen limitatoare de viteza) aud pe fata in special un mic scartait/fosnet ...parca se freaca 2 cauciucuri...Sa fie de la bucse?Cele pe spate stiu ca le-am schimbat anul trecut...dar pe fata nu stiu cand au fost schimbate...Cat costa cele de pe fata si ce marca ar fi mai ok?

Modificat de bujulache
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat bucsele de care vorbeam in posturile de mai sus am o mare problema:

1. Cand trec prin gropi, sau peste liniile de tramvai se aude o bataie aproape fier pe fier pe amdoua partile din fata. Bataia se aude la ficare gaura din asfalt.

2. Cand dau in marcharier si pun frana se aude o pocnitura, si rotile parca raman pe loc si masina se mai duce cativa centimetri. La fel si cand plec sau o las in frana de motor.

Bucsele brat + bucsele bara stabilizatoare au fost schimbate. Care ar putea fi posibile cauze: pivoti, capete de bara, flanse amortizor?

Multumesc

Salut , sa nu fie de la caseta de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...In ultima vreme cand trec peste denivelari(gen limitatoare de viteza) aud pe fata in special un mic scartait/fosnet ...parca se freaca 2 cauciucuri...Sa fie de la bucse?Cele pe spate stiu ca le-am schimbat anul trecut...dar pe fata nu stiu cand au fost schimbate...Cat costa cele de pe fata si ce marca ar fi mai ok?

Bucse bara stabilizatoare.... si ale mele ma scot din minti.... mai trebuie sa am putina rabdare pana schimb uleiul si atunci schimb si bucsele. nu sunt scumpe, in jur de 20 de ron bucata si sunt 2. Sa ai grija ca sunt de mai multe dimensiuni 21, 19 si parca 23 sa mergi cu talonul sa ti le dea dupa seria de la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am gasit cauza problemei mele de mai sus. Pivotii erau praf...acum nu se mai aude nici un zgomot nimic. Am masina noua. Cat de urat putea face din cauza pivotilor. I-am schimbat singur in fata blocului (si @radural mi-a tinut lampa ca era intuneric ) si am pus tot TRW ca si bucsele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo domnu ma bucur ca ai scapat si e bine de stiut care este urmatoare cauza a troncanelilor dupa: bucse bara stabilizatoare si bucse brat.

Banuiesc ca se impune si geometria dupa schimbare pivoti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!