Jump to content

Zgomot motor 1.4 TSI (CZCA) la relanti dupa stationare mai lunga


hiro
 Share

Recommended Posts

Salutare,
 
La masina din semnatura (Golf VII Sportsvan 1.4 TSI 125CP CZCA) de nou este un zgomot ciudat la relanti cand motorul este rece. Zgomotul se atenueaza si dispare odata cu incalzirera motorului.
 
Am facut o inregistrare: https://youtu.be/aBK9-YoqO1s
 
La service-ul VW au spus ca e normal sa sune asa pana se amorseaza pompa de ulei. Au dat ca referinta  o informare tehnica (TPI 2037299/3 din 17 Septembrie 2015) de la VW   care zice asa:
 
 
"Howling noises at engine start from front end/engine compartment after stationary period.
The flowing noises occur at the oil pressure is built up during the engine start and are particularly pronounced after a long stationary period of the vehicle. The noises are construction-related and normal. There is no parts damage."

 

In informarea TPI este si o inregistrare audio in care se aude doar plansetul scurt la pornrie, tipic TSI-urilor noi si identic cu cel din aceasta inregistrare https://www.youtube.com/watch?v=0av3EvS-X4g
 
Service-ul VW sustine ca zgomotul de la mine este o continuare al zgomotului din TPI si ca e normal.
 Eu nu sunt convins deloc ca zgomotul meu are legatura cu TPI-ul si cred ca e o defectiune.

 

As vrea sa intreb daca sunt colegi de forum cu motoare TSI noi cu distributie pe curea  (poate chiar EU6) daca au acest zgomot.
 
Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu tine doar de E6. Se aude si la mine, inca de la inceput dar e mult mai slab.

Link to comment
Share on other sites

Si cat dureaza zgomotul in cazul tau?

Link to comment
Share on other sites

Cateva minute, nu i-am mai dat atentie dupa ce am vazut ca si cei de pe afara il aveau. DAR, este totusi incomparabil mai slab decat la tine.

Link to comment
Share on other sites

Unde ai vazut mai exact ca il au si cei de afara? Imi poti da te rog vreo referinta

 

Ma itnereseaza orice informatie pe aceasta tema ca sa pot demonstra ca e un defect,

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Am cautat pe acolo si nu am gasit ceva asemanator.

 

In schimb pe un topic dedicat Golf VII Sportsvan frantuzesc unde sunt mai multi posesori de aceasi motorizare ca a mea (CZCA, EU6) mi s-a  spus ca nu e normal zgomotul..

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare OK, dar putin probabil ca asta sa provoace zgomote in interiorul motrului. Ca la service-ul VW au zis ca e zgomot normal din pompa de ulei.

 

Mai multi posesori de Golf VII Sportsvan 125 CP cu acelasi cod motor ca al meu de pe un forum frantuzesc auspus ca ei nu au acest zgomot si  ca nu e normal. Asa ca va trebui sa ma intorc din nou la service.

 

Oricare din cele doua varainte sunt triste:

 

1) Sa fie zgomotul inofensiv si sa traiesc cu el la o masina nou-nouta.

2) Sa trebuiasca desfacut motorul

Link to comment
Share on other sites

@hiro---iti spun din propie experienta ca daca nu vor sa il accepte ca fiind o problema...nu ai ce sa faci, incearca la alta reprezentanta. Daca este o problema ( si dupa cum suna pare o bataie intre doua piese metalice) o sa crape si bine ar fi ca atunci cand crapa sa ai deja inregistrate in sistem plangerile tale anterioare. Ca fapt divers , clipul cu masina albastra este skoda mea 1.4 chpa si dupa pornire chiar nu se aude ca a ta. Ar putea fi o problema la filtrul de ulei saucarcasa , eu amvazut un tsimodel pe lant care batea in relanti si cum oaccelerai se potolea, ramasese garnitura veche de lafiltrul vechi de ulei. Bec de presiune in bordnu aprindea.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare OK, dar putin probabil ca asta sa provoace zgomote in interiorul motrului. Ca la service-ul VW au zis ca e zgomot normal din pompa de ulei.

 

TPI-ul face referire la zgomotul de amorsare al pompei, fara nicio legatura cu ce se aude la tine. Mai ales ca la tine dureaza ceva si intr-un TPI la un zgomot considerat normal ce are mai mult de cateva secunde se precizeaza si cat (strict ca exemplu la distributia pe lant este normal zgomotul la pornire pana in 5 secunde, peste 5 secunde nu). La tine clar daca ti se adresa TPI-ul se spunea ca dureaza pana la incalzirea motorului sau x minute.

 

Se modifica zgomotul daca apesi acceleratia? Trebuie sa ajungi sa faci tu sapaturi, altfel ei nu isi dau niciun interes, nici macar un minim obligatoriu.

Singura garantie la noi este ca n-ai garantie ca se rezolva.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

@ The_Ego

 

De unde esti asa sigur pe tine, ca nu isi dau niciun interes, nici macar un minim obligatoriu cei de la service VW?  Este posibil ca cei de la service VW inca sa nu fi intalnit astfel de caz/reclamatie din partea clientilor cu model 1.4TSI / EU6, mai ales ca masina d-lui hiro este ultimul model de 1.4TSI / EU6 aparut pe piata...

 

Si cum in Tg-Mures  la ora actuala NU exista vanzari VW, nu cred ca circula foarte multe astfel de modele similare pe strazi....

 

 

Va asigur ca s-au facut demersuri! :icon_thumleft:

Link to comment
Share on other sites

De ce i s-a aratat TPI-ul si clasificat din start ca un zgomot normal de amorsare a pompei cand ce a reclamat nu are nicio treaba cu acel zgomotul scurt la pornire mentionat in TPI?

Cand se da interesul intai se asculta zgomotul si se compara cu cel din informare, din cate am inteles i s-a pus direct sablonul de zgomotul normal si gata.

 

Ce treaba are ca e in Tg Mures? Cat timp exista reprezentanta unde se poate investiga sursa zgomotului, inregistrare, trimitere la fabrica pentru o posibila solutie, poate sa fie si prima masina din Romania cu asa ceva. Mai ales ca vorbim de garantia de 2 ani acoperita de fabrica. Daca in urma demersurilor vine raspuns de la VW ca e normal, atunci da, case closed. 

 

Ultimul model in ce sens? Ca s-a schimbat eventual o litera din codul motor? Difera cu ceva constructiv fata de 1.4TSI 122 lansat pe MQB initial? Mare mi-ar fi mirarea sa fie diferit la constructie. Sa vorbim pe ceva concret daca exista informatii. Asa VW a mai avut motoare ce difereau la o litera si de fapt erau identice, CAXA si CAXC (primul pe VW, Skoda si urmatorul pe Audi, Seat) initial euro 4, apoi euro 5.

Exact aceeasi schema cu 3cp in plus pe hartie, in rest nm, curba de putere, compresie la fel, indiferent de norma de poluare, de cod.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, modelul de care amintesti mai sus, 1.4TSi 122 ( CAXA ) distributia era pe lant, modelul d-lui hiro ( CZCA ) este pe curea de distributie...

 

Dar nu cred, ca ajutam pe dl hiro, prezentand modelele 1.4 TSi aici in acest topic. . .

 

Si cum am scris si mai sus, s-au facut demersuri ( inregistrari de sunet ) pt a rezolva acesta solicitare si cand o sa avem informatii concrete din partea uzinei VW,  vom anunta pe dl hiro. :icon_thumleft:

 

Deocamdata stam si asteptam...

Link to comment
Share on other sites

Eu spuneam de CAXA vs CAXC pt generatiile trecute. Acum ar fi CMBA, CXSA si CZCA toate 1.4 122/125 200nm, euro 5 sau mai nou euro 6.

Link to comment
Share on other sites

Se modifica zgomotul daca apesi acceleratia? Trebuie sa ajungi sa faci tu sapaturi, altfel ei nu isi dau niciun interes, nici macar un minim obligatoriu.

Singura garantie la noi este ca n-ai garantie ca se rezolva.

 

 

La accelerare creste frecventa zgomotului (bataia ritmica) iar odata cu incalzirea motorului nu se mai aude.

Saptamana trecuta am fost rechemat in service si au facut o noua inregistrare si au inaintat problema catre importator.

 

Intr-adevar inca nu sunt multe exemplare din acest model, nici macar lin tara pentru ca a trebuit sa fac omologare individuala la RAR.

 

Pandras29 are dreptate, nu pot sa spun ca nu si-au dat interesul cei de la service-ul VW si consider ca n-ar fi normal sa se apuce sa faca bucati o masina nou-nouta pentru un defect necunoscut fara sa primeasca indicatii de la fabricant.

 

Acum astept sa fiu sunat de service daca spune ceva legat de zgomot  importatorul sau producatorul.

Edited by hiro
Link to comment
Share on other sites

Omologarea individuala la RAR e o forma de a transfera costul spre clientul final, adica spre tine, nu pentru ca nu ar mai fi trecut "codul respectiv de motor" pe la RAR. Si pentru motoare populare fac la fel.

 

Omologare individuala se face in cazurile in care nu sunt suficiente omologari pe un model din gama respectiva ( masina d-lui hiro ) ce vinde importatorul. Se poate intampla cand un model este NOU aparut pe piata, sau sunt prea putine vanzari/omologari ca sa renteze imporatorului sa emita carti de identitate. Dar aici nu discutam de transferarea costurilor catre client, aceste costuri sunt suportate de importator/dealer. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Inca o data confirm spusele lui Pandras29, nu a trebuit sa suport cheltuiellie de omolgoare.

Ba mai mult, dealerul a facut programarea si a dus masina la RAR.

 

In alta ordine de idei, inca nu m-au sunat de la service. Inseamna ca inca nu e nicio veste de mai sus (Porsche/VW) :(

Link to comment
Share on other sites

My bad atunci, in cazul meu eu am suportat cheltuielile de omologare, pentru o motorizare dealtfel populara. 

 

PS: In cazul in care costurile de importator, nu-mi ramane decat sa-i multumesc dealerului din Timisoara inca odata pentru corectitudine, si sa-i aduc aminte pentru a N'spea oara ca scaunele se numesc ergo-active, nu energo-active  :D

Link to comment
Share on other sites

Dupa o saptamana de asteptari am fost rechemat  la service pentru ca departamentul de dezvoltare/cercetare de la VW le-a cerut sa filmeze masurarea presiunii de ulei in acelasi timp cu zgomotul.

 

Din cate am inteles presiunea  oscila in acelasi timp cu zgomotul iar dupa ce s-a stabilizat presiunea si zgomotul  a disparut,

Nu era lipsa de presiune nici in timpul oscilatiilor, asta e linistitor.

 

Sa vedem ce mai zice VW dupa ce vede filmarea.

Edited by hiro
Link to comment
Share on other sites

Au schimbat electrovalva care comanda pompa de ulei. Zgomotul e tot acolo.

Urmatorul pas logic dupa parerea mea ar fi pompa de ulei. Sa vedem ce urmeaza.

Edited by hiro
Link to comment
Share on other sites

Daca ramanea acea electrovalva blocata ar fi fost blicata pe presiune mare, cel putin din schema de prezentare a motorului asa se spune . Urat sa paresti asa ceva, iei o masina noua si te alegi cu una reparata, nu cred ca scapi de chiulasa demontata. Bafta si rabdare!

Link to comment
Share on other sites

Pompa de ulei are doua moduri de functionare, presiune inalta 3.3 bari si presiune joasa 1.8 bari.

Comanda o da ECU prin electrovalva respectiva si  face comutarea dintr-un mod in altul.

 

Conform masuratorilor dupa pornire la relanti presiunea de ulei oscila in timpul zgomotului intre 3.2-3.4 bari (presiune) iar dupa o vreme trecea pe 2 bari (presiunea joasa) moment in care si zgomotul a disparut.

 

Asa ca sper ca nu ca au fost blocaje si probleme de presiune sau de ungere. Mai ales ca nici pe bord nici la diagnoza nu au fost indicii legate de abateri de presiune.

 

 

Eu banueisc ca au incercat cu valva mai intai pentru ca e o operatiune mai simpla si mai ieftina.

Nu stiu ce o sa decida service-ul dar pasul urmator logic ar fi sa dea jos baia si sa inspecteze pompa de ulei si  s-o schimbe daca e cazul.

 

Am mai dat peste icna un tip din Ungaria cu motorul de 150 CP la care a inceput sa-i sune al fel dupa o luna jumate de la cumparare. El merge in Budapesta la service saptamana viitoare, sa vedem poate cei de acolo au alte idei. Cred ca am prins o serie defecta la ceva piesa.

Edited by hiro
Link to comment
Share on other sites

A trecut o luna de cand m-am prezentat la service si inca nu s-a rezolvat problema.

A trecut inca o saptamana si nu a venit niciun raspuns de la  VW. 

Cei de la service tin masina acolo in speranta ca zice ceva VW si pot efectua reparatiile in garantie.

 

Acum stau si ma intreb ca garantia oferita de VW e chiar reala?

 

Iar intre timp facturile de leasing trebuie platite si masina nu poate fi folosita. Sunt foarte dezamagit de firma VW.

Link to comment
Share on other sites

De ce trebuie sa stea masina in service cat timp nu a venit rezolvarea?

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

Mi s-a explicat ca de obicei indicatiile cu ce sa faca vin repede de la VW si ca sa nu trebuiasca sa refacem procedura de receptie si programare pentru, fiecare test si posibila solutie. Asa ca mi s-a cerut s-o las acolo.

 

Ninci nu am insistat sa-mi dea masina pentru ca fiind o [problema in jurul presiunii de ulei, daca se intampla ceva catastrofal cu motorul sa nu fiu scos vinovat ca nu am lasat masina la service ca sa efectueze reparatiile.

 

Poate ca toti inginerii de la VW sunt ocupati sa rezolve problema cu Dielsalgate si nu au timp de garantii :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!