Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Ba da, pai martorul de bord m-a determinat sa le schimb si scartaitul la franare :D. Daca nu aveam frane nu miscam masina din parcare, culmea, asa cum aratau masina frana bine, insa eu nu abuzez frana, cum sunt alti soferi care calca frana si la drum drept, folosesc deseori frana de motor.

Anul trecut in vara cand a fost UNIX la cluj de faceau teste gratuit la frane si suspensii am fost si eu. Nu mi-au spus ca e nevoie sa le schimb, inca mai am hartia cu rezultatul, in afara de faptul ca pe spate era o diferenta intre stanga si dreapta (la uzura) de vreo 15% era totul ok....

Cred ca finalul placutelor si a discurilor a fost cand am traversat Transalpina, acum cateva saptamani :), desi martorul s-a aprins miercurea trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

Trebuie sa-mi schimb tot ce e pe spate si anume: Discuri, placute si amortizoare.

Am luat discuri si placute TRW.

Am inteles ca trebuie unse cele 2 pistonase ce tin etrierul de portetrier ( 2 suruburi ) cu vaselina grafitata.

Nu am gasit vaselina grafitata si nici mecanicul nu are.

Am in schimb vaselina cu litiu pt rulmenti si vaselina normala pt rulmenti.

Are ceva daca folosesc una dintre ele ( cea cu litiu cred ca e mai buna) si nu folosesc grafitata?

Cu ce e mai buna cea cu grafit fata de cea normala? Pe cutia celei cu litiu scrie ca rezista si la temperaturi mai mari.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe spate oricum nu se fac cine stie ce calduri ca sa fie absolut necesara vaselina grafitata...

pune vaselina normala de rulmenti ca rezista 2-3 ani fara probleme

oricum trebuie verificat sistemul de franare la 2 ani, in sensul ca desfaci cele 2 suruburi, mai ungi pe acolo, verifici garniturile, polizezi babura de pe disc.. etc

asta e pentru oricine tine la viata lui, si vrea sa fie sigur pe frane :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata exista tot la fel, acelasi sistem cu suruburi ce treb unse?

Ar fi o pbma daca pe fata as unge tot cu vaselina normala?

SIncer acolo nu am umblat niciodata decand am masina ( 5 ani la mine, vreo 7 cred in total, discurile fata fiind schimbate de neamt la 60.000km).

Garniturile la care faci referire, sunt cele de la piston? Pentru ca pe spate le-am comandat si le schimb indiferent de starea lor.

Discurile si placutele sunt cele originale, cred ca 170.000 km le-au ajuns si garniturilor.

Ms.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.. pe fata tot 2 suruburi exista, numai ca se desfac cu imbus pe interior.. pe spate cu cheie de 13 tubulara, si eventual tii contra cu 14 fixa langa portetrier...

deh.. difera pentru ca pe fata sistemul e facut de Ate, iar pe spate e facut de TRW

garniturile ar trebui sa fie ok, daca nu s-au copt de la temperaturi mari... T5-ul are dublul km tai, si garniturile sunt ok

mai este si garnitura principala de la pistonul care actioneaza placutele.. pe spate daca e crapat si a intrat apa... sigur a ruginit si n-ai sa mai poti invarte pistonul inapoi ca sa pui noile placute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garniturile suruburilor sunt vizibile printre spitele jantei si sunt in stare buna.

Garnitura principala de la piston am comandat-o si o voi inlocui indiferent de starea ei.

Cum e bine sa actionez daca totusi constat ca pistonul a ruginit si nu-l mai pot invarti inapoi?

Pot folosi vaselina grafitata pt planetare la ungerea suruburilor?

De asta pot face rost.

Multumesc

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am patit asa la T5 pe dreapta spate.. era rupta garnitura si a ruginit pistonul..

am bagat spray de degripare Wurth la greu, am invartit inainte-inapoi pana si-a dat drumu pistonul

oricum e greu daca nu ai cheia speciala de invartit.. eu am facut cu taicamiu una artizanala ca la fel este si la T5 si la golf

cum ti-am zis, poti pune si vaselina simpla.. cu, conditia sa verifici peste 2 ani (in functie de km) starea acelor pistonase.. sa nu fie blocate

cea grafitata are avantajul ca nici nu se intareste in timp, si nici nu se face lichida de la caldura

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eureka.

Am gasit vaselina grafitata la Unix.

Tub 60 ml 8 lei. Nu am luat mai mult de un tub, mi se pare destula vaselina.

Am fost astazi si am vazut piesele.

M-am mirat putin vazand kitul de reperatie etriere.

E Bosch si are o garnitura mare, un semering si o gramada de surubele. Cam multicele componente, ma asteptam sa fie mai simplu. Oricum nu o sa fac eu operatiunea, il las pe mecanic.

O sa revin cu poze inainte si dupa operatie.

Multumesc soila pt toate sfaturile.

Sa dea Domnul sa iasa totul bine.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 4 ore de munca, am reusit cu succes sa schimb discuri, placute, kit reparatie piston, telescoape, toate pe spate.

Kitul reparatii etriere e compus din garniturile pistonasului, aerisotor, capace de protectie si vaselina rosie pt cauciuc.

Acest kit mi-a dat cea mai mare bataie de cap, fiind o operatie migaloasa, garnitura exterioara a pistonului fiind putin mai greu de introdus in fagasul ei. Toata chestia a fost sa imping la maxim pistonul, insa pana m-am prins mi-a luat ceva timp si chin.

Desigur, dupa ce am montat totul la loc a trebui sa efectuez si aerisirea sistemului de franare.

Acum frana tine mult mai bine, atat la pedala cat si cea de mana.

Toate garniturile erau in stare perfecta, fiind doar mai moi decat cele noi. Pistonul era impecabil, fara pic de urma de rugina.

Discurile vechi erau destul de obosite, prezentau microfisuri pe suprafata lor, insa, m-am mirat vazand placutele uzate perfect uniform atat pe interiorul cat si pe exteriorul discului, la ambele roti din spate.

Placutele mai aveau 3mm de carne pe ele.

Desigur, cele 2 pistonase ce vin pe portetrier aveau inca vaselina pe ele, garniturile fiind in stare f buna. Le-am curatat si uns cu vaselina grafitata.

Sunt f multumit de rezultat, insa si mai multumit si putin mirat am fost de starea foarte buna a sistemului de franare, tinand cont ca masina e din 2002, are 164.025km si pe spate nu s-a umblat niciodata. Atat sistemul de franare cat si suspensia erau originale.

Cel mai greu a fost cu caldura, dupa ora 9 fiind jale. Daca era inorat, cred ca terminat cu cel putin 1 ora mai repede.

Pt amortizoare am optat pt Sachs Super Touring. Am schimbat absolut tot, kit protecite amortizor, flansa, suruburi prindere.

Ca si costuri, in total piesele m-au costat 700 ron si manopera 50 ron.

Atasat poze inainte si dupa operatie.

Mentiune: scurgerea respectiva dupa schimb e de la un spray degripant cu care s-a dat in locasul unde vine flansa L-am rugat pe mecanic sa dea cu putin spray pe acolo desi nu erau urme de coroziune si acesta a dat cu simt de raspundere. :)

Protectiile amortizorului ce se vad in poza cu discurile noi sunt tot protectiile vechi, erau inca pe drum cele noi. Le-am schimbat pt ca prezentau rupturi pe burduful ce acopera tija amortizorului.

Insa eram nerabdator sa-i testez franele, sa fiu sigur ca nu mai trebuie reaerisit sistemul.

sam0526.jpg

sam0534q.jpg

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era frumos daca curatai si vopseai etrierii si portetrierii

cu niste vopsea gen 3in1 protectie... care protejeaza mult timp

ori argintiu cum am dat la T5, ori rosu de efect cum am dat la golf :)

oricum poti sa o faci si acum, dai cate o roata jos in weekend si cu pensula vopsesti frumos

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrierii si portetrierii i-am curatat cu smirghel fin, degresati si dati cu solutie de la nigrin ce "mananca" rugina si protejeaza impotriva ruginirii.

De vopsit, nu am avut la indemana cele necesare, iar cu vopsea normala nu i-asi fi vopsit, pt ca nu-mi place sa se exfolieze vopseaua. Daca ar fi fost dupa mine, i-as fi vopsit gri inghis.

Dar dezastruos nu aratau nici inainte, oricum eu sunt f multumit de cum se rezenta sistemul de franare la anii ce-i are masina.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ce marca de discuri si placute ai optat ? Si de unde le-ai achizitionat daca nu e secret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vin intrebarile: de unde ai luat si cat a costat kit-ul de reparatie pentru etrieri? Am facut prostia sa las placutele pe ultimul moment si acum mai am aproximativ 1 mm de ferodou pe placutele de pe fata si deja huruie cand franez brusc si ma gandesc ca daca a iesit pistonasul atat e posibil sa gasesc ceva depuneri sau rugina pe-acolo si sa stiu de unde pot sa ma duc sa cumpar repede asa ceva.

Si inca o intrebare: pe 1,6 16v ce discuri vin de fabrica? de 256mm parca, nu? sau 288? cred ca 256. Spre rusinea mea, am uitat dimensiunile...dar au trecut 2 ani de-atunci. M-au tinut eroic 55k km placutele, in conditiile in care 75-80% din distanta parcursa e prin Bucuresti si mi s-a pus pe chelie deseori si am cam dat cu frana.

P.S.: cum se simte masina cu amortizoare schimbate pe spate? Cred ca eu le am pe cele originale acum pe masina...Si le-as cam schimba ca daca am 2 oameni in spate se face putin balans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o intrebare: pe 1,6 16v ce discuri vin de fabrica? de 256mm parca, nu? sau 288? cred ca 256. Spre rusinea mea, am uitat dimensiunile...dar au trecut 2 ani de-atunci.

La masina mea sunt pe 280 pe fata (ATE) si 256 sau 232(nu mai retin) pe spate(TRW). Insa cred ca difera la alti producatori

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza diametrul discului ca stiu ce placute sa iau. Data trecuta mi le-au dat bine de la Ferodo doar cu seria de sasiu, dar mi-e sa nu apuc sa desfac si sa vad ca nu se potrivesc.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Sincer nu am masurat nici un fel de diametru. Am mers la incredere.

Eu sunt adeptul originalului, si cum discurile si placutele oem costau destul de mult, am mers pe producatorul de prima echipare, care pt puntea spate este TRW. Pe fata, la golf 4 ca prima echipare s-au folosit de la Ate componentele.

Toate piesele au fost achizitionate de la o firma din Bacau, Interauto. S-au comandat pe baza vin-ului masinii. Mie mi-au fost comandate de un prieten ce lucreaza la un service de roti pt ca el beneficia de un discount mai mare decat daca m-as fi dus eu la respectiva firma sa le cumpar.

Pe fata discurile stiu ca sunt de 256 la golfurile noaste, pe spate nu stiu, o sa le masor astazi.

Important e ca cine iti vinde sa fie de meserie si daca comercializeaza piese pe cale oficiala, nu o sa ai pbme la ce iti va recomanda.

Kiturile de reparatie sunt Bosch, insa exista si de la TRW precum si de la alti producatori, insa doar cele Bosch erau disponibile in momentul comenzii.

Avantajul celor Bosch fata de TRW este ca au mai multe piese componente. Mai exact, cele TRW vin doar cu un semering ce vine pus in interiorul pistonului si garnitura mare ce vine pe piston. ( cele 2 garnituri mari din poza).

Cele Bosch, vin cu un colier de bronz (pt frana de mana chipurile, insa eu nu l-am montat), cu aerisitoate, cu ceva garnituri mai mici ce mai sunt prin locasul unde intra pistonul in etrier, capace de protectie pt praf si nu in ultimul rand vaselina rosie. Deci in mare toate garniturile posibile din etrier.

Insa, cele mai importante sunt cele 2 garnituri mari din cadrul kit-ului si anume cele ce sunt pt piston. La mine nu a trebuit schimbat nimic, insa au fost schimbate aerisotoarele, si garniturile de la piston. In rest nu am umblat, chiar nu avea rost. Garniturile vechi erau doar putin mai moi decat cele noi, in rest aratau perfect, nici macar nu aveau urme de imbatranire pe ele.

Vaselina rosie am pus-o pe corpul exterior al pistonului si astfel mi-a lubrifiat si garnitura mare exterioara. Tin sa precizez faptul ca la desfacere, nu am gasit nici urma de vaselina la piston, insa am folosit-o pe cea din kit, cred ca nu degeaba a fost pusa acolo.

Uitati ce parti componente au aceste kit-uri ( un kit m-a costat 54 lei, deci in total 108 lei ambele )

http://setreparatieetrierpunte.jpg

Putin offtopic, ina daca m-ati intrebat va raspund.

Referitor la amortizoare. Ale mele inca mai traiau, se impingeau destul de greu in jos si reveneau insa ce-i drept mult mai incet decat cele noi.

Problema la mine ( din aceasta cauza a trebui sa schimb si pe fata amortizoarele acum 15k km) a fost o groapa pe serpentinele Oituzului, care era vizibila doar in ultimul moment si avea cred ca minim 30 cm adancime si cel putin jum de metru diagonala. A sarit saracuta masina ca un balon cand am luat-o in plin cu partea dreapta, si dupa un an a inceput sa-mi curga telescopul din fata. Acesta de pe spate iarna trecuta a inceput sa cloncane cand erau sub -10 grade si in primul km facea galagie. Dupa aceea se comporta normal.

Desigur, cu masina plina sau la un mers mai in forta pe serpentine, simteam cum spatele facea un mic balans si parca dadea sa fuga putin fundul masinii in curbele luate cu mai mult de 60 km la ora.

Cu cele noi, nu am mers ieri decat putin pe serpentinele din preajma Bacaului ( Magura pt cei cunoscatori) si unde cu cele vechi aveam emotii la 60km, cu cele noi masina e mai stabila chiar si la 80 la ora. Mai tare nu am mers, pt ca nici nu vroiam a abuzes de frane, in primii 200 de km fiind recomandat sa nu apesi mai mult de jumatate de cursa din pedala decat doar in cazuri extreme.

Dar, daca ma apasam pe masina nu oscilau deloc amortizoarele. Repet, la mine doar cu mai mult de 3 pers in masina simteam ca umpic balanseaza la denivelarile mai mari. Cred ca daca nu aveam acea cloncaneala, le mai lasam cel putin inca un an.

Dar, daca suspectati ceva pbme la amortizoare e bine sa le schimbati, pana la urma si ele sunt responsabile de stabilitatea masinii.

Pt cei interesati, va scriu preturile componentelor schimbate:

Disc frana TRW: 90Lei/buc

Placute frana TRW: 85 lei/set

Amortizor Sachs Super Touring: 157 lei/buc

Set reparatie etrier Bosch: 54 lei/set

Suruburi OEM : 2 bucati pt prindere disc frana, 2 suruburi+piulite pt prindere amortizor de punte, 2 suruburi pt prinderea flansei amortizorului de caroserie: 14 lei

Setul de placute a venit cu alte 4 suruburi pt prinderea etrierilor, iar amortizorul avea piulita pt prinderea sa de flansa.

Total: 701 LEI

Manopera era inclusa in pret, insa l-am dat eu 50 de lei pt ca au lucrat atent si mi-au facut toate mofturile.

Desigur, beneficiez si de garantie, service-ul unde am executat montarea fiind acreditat pt operatiile efectuate.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine detaliat, multumesc! Mai e o intrebare de amortizoare si terminam cu off-topic-ul: alea sunt pe gaz presupun, nu?

Sper sa gasesc si eu kit-ul de reparatie pentru frana de pe fata in caz de nevoie. Eu am gasit sa cumpar suruburile alea pentru prinderea etrierilor la un magazin de piese din provincie ca aveam si nevoie ca s-a stricat filetul surubului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, amortizoarele pe spate la golf 4 sunt pe gaz.

Doar cele de pe fata sunt cu ulei.

Sigur ca vei gasi kit-uri pt etriere. Mai ales ca esti din Bucuresti. Daca nu Bosch, cu toate semeringurile acelea, macatr un kit cu cele 2 mari. In principiu orice magazin mai mare de piese ar trebui sa aiba pe stoc asa ceva, sau daca nu are, sa-ti poata aduce pe comanda in cateva zile.

Suruburile e bine sa fie schimbate de fiecare data cand se schimba si piese, pt ca ele sunt supuse la stres destul de mare si pana la urma acest lucru e recomandat si de vw. La mine doar cele mari care tin telescopul de punte ( unde e bucsa de la baza telescopului) erau oxidate, insa celelalte aratau f bine.

Revin cu ceva lamuriri:

In postul 1984 am speficiat ca am schimbat si flansele, respectiv kitul de protectie amortizor.

Nu am dat preturi pt ele deoarece le aveam mai demult, flansele fiind Lemforder iar kit-ul fiind de la Monroe. Flansele nu ar trebui sa coste mai mult de 60-70 lei/buc, iar setul parca am dat in jur de 50 de lei pt ambele amortizoare.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca masura de precautie,cand mai lucrati la etrierul spate verificati si culisele etrierului.Setul de reparatie este produs de TRW si are codul ST1160 (in jur de 50-60lei pt 2 roti).Poza nu este conforma cu realitatea..in set vin 2 culise normale si 2 culise mai groase si cu alte forma.

Si inca un lucru bun de facut:desfaceti capacul butucului de roata si gresati rulmentii.Va achizitionati un spray de vasilina(20-25lei)si cu teava lunga de la spray care se baga atat cat permite printre bilele cilindrice ale rulmentului de exterior,pulverizati in 4 pucte (sus/jos-dreapta/stanga)vasilina.Tratamentul previne uzarea prematura a rulmentului puntea spate care din cate stiti vine in versiunea ''butuc complet'' si a carui cost este destul de maricel,in jur de 300lei.

post-64586-0-37375300-1340365205_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 2 culise ( pistonase ce vin in portetrier in posturile mele anterioare) le-am uns cu vaselina grafitata.

Insa, din punctul meu de vedere, probleme apar doar in cazul in care respectivele garnituri nu etanseaza bine sau prezinta fisuri.

Pentru ca in cazul meu, culisele erau inca pline de vaselina grafitata, care la culoare, respectiv la consistenta, care am verificat-o cu degetele nu imi arata ca era altfel decat vaselina noua ce am folosit-o pt ungere.

Insa e bine sa se stie unde trebuie verificat si la ce sa te astepti.

Eu sincer daca nu erati voi, colegii de pe forum, nu cred ca ungeam culisele, eu personal nici nu le verificam, nici prin cap nu-mi dadea ca acolo e asa ceva iar in cazul in care aveam vreo garnitura dusa imi luam adio de la uzura egala a placutelor de frana.

Pt asta va multumesc, in special lui soila.

Ca tot veni vorba despre butucul de la roata.

Acesta se poate desface si acum? Sa zic ca dau doar roata jos. Sau se desface cand e dat discul de frana jos?

Oricum nu-mi fac asa mari griji in privinta acelui rulment, eu am vazut golf cu 600.000 km care nu avea rulmentii de la roti schimbati.

Doar daca supraincalzesti butucul, sau de la un soc se deregleaza ceva la roata de se scurge vaselina sau se contamineaza cu elemente straine sa ai probleme.

Iar ca tip de vaselina ce trebuie folosita, stiu ca pentru rulmenti e buna cea cu litiu.

De fapt marea majoritate a vaselinei din comenrt ce e facuta special pt rulmenti am vazut ca contine litiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrierii si portetrierii i-am curatat cu smirghel fin, degresati si dati cu solutie de la nigrin ce "mananca" rugina si protejeaza impotriva ruginirii.

De vopsit, nu am avut la indemana cele necesare, iar cu vopsea normala nu i-asi fi vopsit, pt ca nu-mi place sa se exfolieze vopseaua. Daca ar fi fost dupa mine, i-as fi vopsit gri inghis.

ce exfoliere.. eu am vopsit la T5 o sigura data acum vreo 4 ani, si nici vorba sa se exfolieze

si acolo e franare nu gluma.. masina are 2.3 tone goala + sarcina ocazional

la golf la fel.. am vopsit de 2 ori pentru ca am dat cu rosu si se inegrisera vopseaua.. dar la fel, nici urma sa se exfolieze

tu crezi ca sunt 100 grade acolo la etrieri ? :D

poate daca cobori transfagarasanul ajunge la 50-60 grade pana jos.. oricum rezista vopseaua fara probleme, chiar si cea simpla de metale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na, ce sa zic, citeam pe aici prin forum cum ca ar trebui nu stiu ce fel de vopsea, speciala pt etrieri, ce rezista la temperatura smdp.

Intradevar, in comert chiar exista asa ceva si neavand la indemana, nu am pus problema vopsirii lor.

Oricum, multumesc de sfaturi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe aici toti au Porsche, Lambo si Ferarri si se arde vopseaua :lol:

cum naiba sa nu reziste o vopsea banala cind uscarea ei la cuptor se face la 60-70 grade???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printre cei care vopsesc etrierii cu Foliatec, mai sunt si cei care vopsesc cu vopsea normala, de metal, care se pare ca rezista si in timp. Eu de aproape 2saptamani am vopsit etrierii cu vopsea normala pentru metal/fier, o sa vad in timp ce se intampla. Am dat doar un strat.

Mi se pare aberant sa dai 80-100 lei pentru o vopsea speciala....chit ca si eu sunt meticulos si imi ingrijesc masina cat pot eu mai bine.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am vopsit eu cu vopsea speciala....nu stiu cat de speciala a fost (ceva la vreo 25-30 lei din Hornbach) si nu s-a exfoliat dar a crapat dupa nici un an.

In alta ordine de idei ma inscriu si eu in clubul celor cu discuri ovalizate (cel de pe dreapta, nu-mi dau seama de ce, dar asta este)-Zimmerman la vreo 30k km, discul cam 17,5 mm grosime (minimum fiind de 16mm), deviatia in zona placutei cam 0.5 mm. Am pus discuri si placute TRW noi si acum dupa vreo 30-40 km am sesizat un chitait la viteze mai mici. Oare asa fac pana se rodeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!