Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

si prefer sa dau de 3x pretul, dar stiu ca nu mai am probleme. Piesele originale in Germania is la acelasi pret cu facaturile de pe la noi

Nu e o regula generala,de 3x pretul,la originale.In unele cazuri poate fi la fel,in altele da de 3x(spre ex. la lichid de frana) in alte cazuri doar o mica diferenta in plus(ex.bucse brat inferior fata,care originale sunt 65 Ron,de producator cca 50-55).

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare ! eu am avut BOSCH pe masina si le-am folosit cam la limita si nu imi scartia deloc. acum am TRW si nu am nici o problema cu scartitul, sunt foarte multumit de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ale mele scartaie pe spate doar in momentul cand stau pe loc cu frana de mana trasa, dar discul arata ca cel din linkul ala, adica tot cu crapaturi si albastrit pe alocuri. Cred ca s-a mers cu el cu frana trasa si s-a dus dracului peste 610 grade. Probabil si eficinta franarii este diminuata pe spate.

WNS: eu am citit ca ATE e foarte recomandata marca, care face si pt OEM, am fost sa intreb de set pe spate: 230ron discuri si 170(sau 140,nu mai tin minte exact) placute, toate ATE. Nu am vazut pe cineva sa se planga de ele, ma insel? Binenteles ca am sa le fac si "rodajul".

Ai dreptate, masina venita din fabrica din Germania avea ATE montate ca placute de frana si pe spate si pe fata. Acum, nu am ATE ca producator de placute de frana, dar am Ferodo Premier, foarte bune, sunt foarte multumit de ele... marius1982.11 este posibil sa-ti scartie si de la cablul de la frana de mana trasa...incearca cand esti in panta sa o lasi in viteza fara frana de mana trasa si sa misti masina putin, sa vezi daca scartie...daca da, inseamna ca sunt placute "ieftine" sau "duse"... Cu stima, Costel Popa

Inainte de schimbarea placutelor, verificati toate discurile...daca au "crapaturi" sau "santuri", nu montati placute noi peste ele...uzura lor va fi mult mai rapida si mai neuniforma datorita acestor discuri...eu cand am schimbat placutele, am dat si discurile jos, si cunoscand un strungar priceput (care sa-mi spuna daca cota lor - grosimea lor - pemit sa fie reconditionate) si care are un strung performant ce lucreaza in microni (nu cele din 1970 ce mai exista prin unele fabrici), mi le-a adus aproape noi, cu mentiunea ca unul dintre discuri il am oval, si sa fiu atent...pentru 60 de lei, eu spun ca a meritat, dar omul este meserias si stie ce a facut...de-abia acum, dupa 300 de km cu noile placute, ele s-au "pasuit", adica s-au tocit un pic si am o eficienta buna la frana. Multumesc. Cu stima, Costel P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu e nevoie de un strung performant ci de un strungar care sa-si cunoasca meseria.

2. Nu se recomanda refacerea planeitatii discurilor sub nici o forma din doua motive. Unul ar fi acela ca se anuleaza efectul tratamentului termic in stratul superficial de material al discului si nu numai, iar materialul lor va deveni mai maleabil si deci se vor "ovaliza" mult mai usor pe viitor. Al doilea motiv ar fi acela ca din fabricatie ele sunt echilibrate dinamic. Prin strunjire ele nu vor mai fi echilibrate si nu cred ca mai este nevoie sa explic ce se intampla.

3. 60 de lei + munca + nervi + faptul ca nu vor mai tine prea mult inseamna ca nu trebuie sa ne zgarcim ci sa le schimbam cu altele de buna calitate, in fond e vorba de frana nu de maimutoi de atarnat de oglinda.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vin cu o intrebare, eu am schimbat placutele fata spate, dar acum trebuie sa schimb si discurile, pe fata am o firma de placute si pe spate alta, ce discuri sa cumpar, conteaza marca placutelor din prisma discurilor?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are vreo importanta ce marca de placute sunt, doar sa fie discuri bune, eu am schimbat ieri placutele fata/spate am pus ferodo premiere...inca nu stiu cat de bune sunt mai astept cateva sute de km si va spun...

Modificat de dany_yzo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ inginerul

discurile nu sunt tratate termic din fabrica

Discurile se dezechilibraza dinamic si in timpul utilizarii lor

Daca grosimea este suficienta se permite reconditioanarea discului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, masina venita din fabrica din Germania avea ATE montate ca placute de frana si pe spate si pe fata. Acum, nu am ATE ca producator de placute de frana, dar am Ferodo Premier, foarte bune, sunt foarte multumit de ele... marius1982.11 este posibil sa-ti scartie si de la cablul de la frana de mana trasa...incearca cand esti in panta sa o lasi in viteza fara frana de mana trasa si sa misti masina putin, sa vezi daca scartie...daca da, inseamna ca sunt placute "ieftine" sau "duse"... Cu stima, Costel Popa

Inainte de schimbarea placutelor, verificati toate discurile...daca au "crapaturi" sau "santuri", nu montati placute noi peste ele...uzura lor va fi mult mai rapida si mai neuniforma datorita acestor discuri...eu cand am schimbat placutele, am dat si discurile jos, si cunoscand un strungar priceput (care sa-mi spuna daca cota lor - grosimea lor - pemit sa fie reconditionate) si care are un strung performant ce lucreaza in microni (nu cele din 1970 ce mai exista prin unele fabrici), mi le-a adus aproape noi, cu mentiunea ca unul dintre discuri il am oval, si sa fiu atent...pentru 60 de lei, eu spun ca a meritat, dar omul este meserias si stie ce a facut...de-abia acum, dupa 300 de km cu noile placute, ele s-au "pasuit", adica s-au tocit un pic si am o eficienta buna la frana. Multumesc. Cu stima, Costel P.

Daca vrei fac o poza la ele si ai sa fii sigur ca de la ce e ,garantat. Nu scartaie doar cu frana de mana, cand ma dau jos din ea face un scartz si daca imping cate putin de masina.

Discurile mai mult ca sigur sunt cele originale, placutele lucas. In rest... aspect urat la discuri, pe fata arata ok. Asa arata de cand am luat-o ,de vreo 30k km si nu am schimbat placutele si nici nu arata ca si cum ar trebui, dar nici abuzez de frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde e senzorul ? Am schimbat de curand discurile si placutele de frana si mi-am cumparat din acelea cu senzor. Dar cand sa caut pe unde sa conectez senzorul, nu am gasit nimic si am fost nevoit sa tai firul.

La magazinul de piese mi s-a spus ca e posibil ca sa se activeze un senzor de la pompa de servofrana, iar cand pistonasul inainteaza prea mult din cauza uzurii placutelor sa se declanseze o atentionare (desi nu prea cred).

Cand am activat cu Vag-Com-ul afisajul pt uzura placute frane, statea permanent aprins pe bord. La fel si la alt Golf IV.

In concluzie, exista sau nu senzor pentru detectarea uzurii placutelor de frana si unde ?

hello

senzorul se afla la roata din stanga fata.

si eu am schimbat placutele de frana fata, am pus bosch 150 ron setul.

doar ca frana a fost mai moale ca si inainte dar dupa circa 200 de km isi da drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ inginerul

discurile nu sunt tratate termic din fabrica

Discurile se dezechilibraza dinamic si in timpul utilizarii lor

Daca grosimea este suficienta se permite reconditioanarea discului.

Ai dreptate, Al Bundy, am specificat ca foarte important este si performanta strungul la care se face reconditionarea lor, iar cel care mi le-a facut este renumit pentru priceperea de care a dat dovada in executarea unor piese mult mai grele si mai complicate. Atat timp cat grosimea mi-a permis, nu am considerat ca trebuie schimbate discurile doar pentru ca au facut "santuri" la fata (doar cele de pe spate la mine)...si nu a fost nici munca, nici nervi, nici o cheltuiala foarte mare pentru mine...binenteles ca le voi schimba la un moment dat, fiind vorba de sistemul de franare. Multumesc. Cu stima, Costel Popa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu pot desface surubul care tine discul de frana pe spate....ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai cu ciocanu in disc pana se rupe capul surubului, asta dupa ce-ai dat jos etrierul, dupa care mai incerci odata cu o reglabila sa-l scoti. Inainte de asta dai cu spray de curatat. Daca nici asa nu vrea sa iasa gauresti surubu pe mijloc si cureti apoi cu un tarod. Poti incerca si acum sa gauresti, fara sa scoti discul dar risti sa strici filetul in butuc. Spor la treaba !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codringolf4: Foloseste o dalta si un ciocan. Asa am patit si eu. Pe spate surubul este in cruce. Bati cu dalta pe una din aripile crucii in sensul de desfacere a surubului. Eventual inainte bati cu un surub ceva mai gros in capul surubului. Ttrebuie sa-si dea drumul. E doar ruginit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bateti cu ciocanul in discuri. In rest sfaturile sunt cele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciocan de cauciuc sau plastic, am uitat sa precizez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am schimbat si eu de ceva timp (8 mi km) discurile si placutele pe fata (TRW) si dup

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum 3 ani de cand a fost schimbat lichidul de frana??? vezi ca niste motul chiar nu e capat de lume. se recomanda schimbarea lui la maxim 2 ani, asta daca nu il fierbi mai repede. oricum nu asta e cauza.

nu stiu ce dracu se intampla, prea multa lume se plange de tremurat volan la franare, cu masini variate. nu inteleg nici eu de unde problemele astea. pana la bmw nici nu stiam ca am discuri si placute de frana. ma tineau ani de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un obicei prost la unii sa le dea forja la frane de noi noute, ca sa "vada cum prind", ceea ce e total gresit si duce la distrugerea lor prematura.

Se merge relaxat cu ele, cu frane reletiv scurte si cu intensitate moderata, primii 5-600km. Mai multe puteti citi pe un link care tot pe aici a fost postat.

Zimmerman sunt f laudate, sunt pentru performanta ridicata, am vazut unele perforate pe un golf3 ,aratau belea(noi noute), dar cred ca si tin bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ninu:

Zimmermann am eu, puse recent (nu sunt perforate) si se comporta impecabil la cei 180 de cai ai masinii. Diferenta fata de alte G4/GTI este ca la mine masina e echipata din fabrica cu discuri mai mari (312 ventilate fata si 256 ventilate spate). Despre avantaje/dezavantaje ale celor perforate (daca sunt sau nu) s-a discutat si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, Va multumesc de infromatii. Si eu le-am format cum scria constructorul (TRW) primi 100km numai mangaiam pedala de frana si dupa aia aveam grija destui de multi km, am mai avut TRW si pe passat si nu am avut nici o problema. Spuneau uni ca trebuie sa le fac ceva aerisirii sau asa ceva, ca sa se puna placutele bine pe discuri, eu nu am facut nimic, doar leam montat si atat, poate asta ar fi cauza?

In legatura cu Zimmermann eu ma gandeam sa pun cele gaurite cand va trebui schimbate astea, si sa le pun mai mari... decat cele de origine. Imi permite constructorul (vw) ? si cu cati mm fata de cele originale si daca se poate fara a modifica nimic( etriere etc). A facut careva pe golf 4 TDI ?

merci anticipat

have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui de GTI, dar trebuie schimbati si etrierii si cam scumpa distractia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am schimbat si eu de ceva timp (8 mi km) discurile si placutele pe fata (TRW) si dup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. stie cineva cum se retrage pistonul de la etrierele din spate atunci cand vrei sa schimbi placutele?am inteles ca plrin rotatie...dar in ce parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cat trebuie rotit.....eu rotesc si imping si nu merge. urgent..ca-s cu masina pe butuci :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!