Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Dupa codul PR din portbagaj sau cartea de service. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi n-am avut timp să mă uit in portbagaj că toată ziua pe fugă am fost, dar mă uit mâine la cod.

Mai am o problema care mă c-am deranjează, postez aici dacă tot are legătură cu franele: de când mi-au schimbat plăcuțele spate si aerisit sistemul frâna imi prinde jos de tot. Deci e ca un al doilea ambreiaj. Inainte cu 2 ani aveam niste frane de muscai din bord.(discuri si plăcute noi fata/spate)  Dar mecanicul spune că acum prinde jos din cauză că nu mai e blocat pistonul si intră la loc in etrier. E normal? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal ...nu a fost aerisit cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, mi-am dat seama dupa o cautare amanuntita. A aerisit doar partea stanga , si trebuia aerisit toate 4 parti intr-o anumita ordine.

Trebuie inceput cu etrierul cel mai indepartat de pompa si asa fiecare in rand spre pompa: Daca stai in spatele masinii 1: dreapta spate, 2: stanga spate, 3: dreapta fata, 4: stanga fata.

Si cu aceasta operatiune se aeriseste si ambreiajul, + ca e recomandat sa se schimbe tot lichidul daca e mai vechi de 2 ani pentru ca isi pierde proprietatile si incepe sa retina apa, ceea ce duce la supraincalzire, rugina etc, apa avand temperature de fierbere mai mic decat lichidul de frana.

Din cate am cautat pe net pe ici colo am aflat ca se poate aerisi tot sistemul fara a demonta nimic din Vag-Com.

Ma puteti ajuta cu un DIY?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin@Caractere

Tommy,

nu are nici o legatura aerisirea cu vag-com-ul care se face pt abs cu aerisirea sistemului de franare !

urmeaza procedura cum ai descris-o mai sus dupa care daca e nevoie aerisesti si abs-uk.

spor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu gresesc,dar citisem pe undeva ca se poate face și cu vagcom.  Pornesti testul la pompă și aerisește la fel de la aerisitorul de pe etrier. Deci, deci  tine locul de 'făcutul pedalei'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, am făcut poză la hârtia care e lipită în portbagaj, dar mare lucru nu inteleg din ea.

Atasez o poză, poate mă lămuriți si pe mine care at fi codul PR.

IMAG0493.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1KP 232x9mm pe spate.

1LS 280x22mm pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de unde iti dai seama ce e ce?

Are multe optiuni pe acolo , dar c-am greu de descifrat.

By the way, Al Bundy vb de ceva cod dupa care imi pot da seama ce diametru de garnitura am la piston , ma poti ajuta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite în poze. Normal ăia de la piese auto ar trebui să ştie.

Dacă ai răbdare bagi aici toate codurile alea şi-ţi spune ce opţiuni ai pe maşină.

La ce se referă codurile ai aici

 

IMAG0493.thumb.jpg.1e2626e88dabe19320376f8270b674ba.jpg

azd.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
The_Wolf_PoP

Noob question: mi-am facut si eu o simulare pe autokarma de discuri si placute ATE. Am folosit codurile (daca le cautati pe site-ul anterior mentionat si filtrati rezultatul doar dupa ATE o sa le gasiti): discuri fata: 24.0322-0151.1 (171 RON), discuri spate: 24.0309-0123.1 (116 RON), placute fata: 13.0470-7111.2 (230 RON), placute spate: 13.0470-2820.2 (198 RON). Intrebarea: trebuie sa cumpar 2 x disc fata + 2 x disc spate + 2 set placute fata + 2 x set placute spate, sau cum vin astea (in special setul de placute, contine pentru ambele roti sau doar pentru una)? Iese undeva la aproape 1500 RON si mi se pare foarte mult in comparatie cu ce preturi de ~700 RON am citit prin ultimele 20 pagini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt set( 2buc) , discurile se vand la bucata, deci ai nevoie de 4 discuri si 2 seturi de placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/7/2016 at 1:43 PM, The_Wolf_PoP said:

Noob question: mi-am facut si eu o simulare pe autokarma de discuri si placute ATE. Am folosit codurile (daca le cautati pe site-ul anterior mentionat si filtrati rezultatul doar dupa ATE o sa le gasiti): discuri fata: 24.0322-0151.1 (171 RON), discuri spate: 24.0309-0123.1 (116 RON), placute fata: 13.0470-7111.2 (230 RON), placute spate: 13.0470-2820.2 (198 RON). Intrebarea: trebuie sa cumpar 2 x disc fata + 2 x disc spate + 2 set placute fata + 2 x set placute spate, sau cum vin astea (in special setul de placute, contine pentru ambele roti sau doar pentru una)? Iese undeva la aproape 1500 RON si mi se pare foarte mult in comparatie cu ce preturi de ~700 RON am citit prin ultimele 20 pagini.

Cred ca placutele fata, gasite de tine, nu se potrivesc la masina ta,la tine ar trebui sa aiba senzor de uzura.

Pe fata iti trebuie,13.0460-7117.2.

Modificat de bluejazz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The_Wolf_PoP

Da, ai dreptate, trebuie cu senzor. La mine era doar informativ cautatul meu pe autokarma, dar e bine ca poate ii mai ajuta pe altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire si anume am schimbat discurile si placutele pe spate acum 3000 de km si astazi dupa ce am dat toate rotile jos sa fac o ''curatenie" la etrieri am constatat cu stupoare ca pe roata spate dreapta placuta calca pe jumatate din suprafata discului...:mellow: pe cealalta roata am gasit o culisanta din cele 2 gripate dar acolo am rezolvat cu o butelie de instalator si nitica ciocaneala apoi a iesit teafar...totul este ok mai putin aceasta roata la care am observat ca placuta nu se aseaza corect  chiar si daca strang frana de mana tot mai bag o foaie de ziar(cred ca 1 mlilmetru asa ochiometric) ramane acolo...v8lysp.jpg cealalta 30395qw.jpg

Cu rosu am ingrosat locul unde chiar daca trag frana de mana 3 ori 4 dinti tot nu se lipeste placuta iar cu albastru suspectez zona defecta(nu ar parea sa aibe material lipsa etrierul pe acele extremitati...)dar parca tot lipseste ceva de acolo  sa tina placuta paralela cu discul(pe interior discul este super lucios de asta suspectez locurile trasate cu albastru...).O parere ceva ar fi binevenita din partea celor care s au confruntat cu asa ceva...o8ynvm.jpg discul l am tras nitel cu stefuitorul cu talpa...placuta nu este tocita aiurea...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

Doar cand folosesti frana de mana ramane spatiu acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am schimbat discurile pe acea parte arata cum se vede...am avut capace si nu prea am bagat de seama(pe , partea pistonului este ok fara probleme)in schimb la exterior porcu...Spatiu ramane in permanenta  din moment  ce arata asa...doar ca , cu frana de mana am putut vedea exact locul...practic unde am incercuit cu albastru ramane un gol si joaca placuta...nu mi pot da seama daca a fost pilit(ori polizat) de vreun destept sau nu...eu am curatat oxidul ala care il facuse pana la aluminiu deci este curat bec pentru a se aseza cum trebuie...totusi am curatat niste proeminente destul de mari de oxid de pana la 2 , 3 milimetri(mirarea este ca la etrierul celalalt blocat era curat lacrima fara depuneri...)gandesc ca alea au fost puse de cineva acolo sa compenseze lipsa de material dar nici cu ele nu era ok...pistonul strange si elibereaza ok nu sunt probleme la el...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca incepe sa ''roada pe toata suprafata'' problema a fost montajul defectuos(nu ca mecanicul ar fi nepriceput dar la un timp cred ca intervine plictiseala si la ei pe banii clientului...nu mai zic de culisa blocata in portetrier...de aia nici pomeneala...) nu sa insistat pe curatarea acelor depuneri grosiere(adica chiar cred ca nici nu le a bagat in seama deloc...) si placuta probabil a ros intr o parte(ochiometric foarte greu de vazut 1 mm sau 2...).Concluzia cu lucrurile marunte este ca pot crea probleme mari...noroc ca le am desfacut altfel stricam bunatate de , disc si placute noi(daca mai facea multa uzura asa erau bune de aruncat la pubela  :mellow:...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara, am schimbat acum 2 luni discurile pe fata (Ate) si dupa 3000 de km a inceput volanul sa vibreze la franare.

Ghinion sau calitate proasta a discurilor?

Acum as incerca sa iau discuri TRW sa vad poate sunt mai ok.  O recomandare pentru un service in Ploiesti care sa-mi ofera garantie pentru discuri aveti? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei cand pui discuri noi e bine sa schimbi si placutele.S-a facut ''revizia'' etrierilor? curatat,gresat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depidne si de placute.

Modificat de aditzu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au schimbat si placutele, tot Ate, revizia etrierilor sper ca s-a facut pentru ca eu nu am stat langa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Eu iti sugerez sa mai mergi macar inca 2000 de km chiar daca vibreaza . S-ar putea sa pui alte discuri si tot sa vibreze . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca mai foloseste lumea Ate, la cat de proaste sunt?

Eu n-as mai merge asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am dat ieri jos si am curatat mai bine fuzeta si culisantele si acum vibreaza mai putin sa zic. Culisantele pe fata se dau cu vaselina? am tot cautat pe net si am vazut ca unii dau altii nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!