Jump to content

Seat Leon FR 5f 1.8TSI - TurboTomata


StefanSC

Postare recomandată

Fac eu ce fac si fac si tot la masini din grupul VAG ma intorc...

 

Asta vara pe la inceputul lui Iulie, dintr-o serie de circumstante, am ramas fara masina mea, o Skoda Octavia Tour 1.9AXR, pe care o aveam de noua, de 7 ani si ~115000 km.

 

Ca atare, m-am apucat de cautat inlocuitor...

Lista de cerinta era simpla: masina din clasa compacta, motor pe benzina, 0-100 sub 9 secunde, pret in jur de 20000 de euro.

 

Dupa doua saptamani de plimbare prin reprezentantele majoritatii dealer-ilor, eram chitit pe Ford Focus, cand, la sugestia unui amic, am facut un test drive si cu Leon FR (initial evitasem Seat datorita interioarelor foarte slabe pe care le stiam din generatiile anterioare si datorita imaginii de "masina luata de parinti copiilor la 18 ani").

 

Dupa test-drive am fost foarte impresionat de masina si, dupa ce am evaluat plusurile si minusurile Ford-ului vs Leon, am ales Leon-ul.

 

Dupa o asteptare cam lunga, pe data de 30 Septembrie am intrat in posesia acestuia.

 

Configuratia:

Leon FR 1.8TSI 180CP/250Nm.

 

Dotari (peste dotarile de serie ale echiparii FR):

- Pachetul de iarna

- Pachetul confort

- Media System Plus

- Cotiera spate

- Pachetul de iluminare LED interior

- Farurile LED.

 

In rest, am facut ~1000km, majoritatea pe un drum Bucuresti-Transalpina - Transfagarasan - Bucuresti si sunt incantat de masina.

 

Acum... poze:

post-153480-0-34052900-1444246064_thumb. post-153480-0-91321000-1444246064_thumb. post-153480-0-16381500-1444246065_thumb. post-153480-0-42880200-1444246065_thumb. post-153480-0-63478400-1444246065_thumb. post-153480-0-91064800-1444246065_thumb.

 

Inca o poza la coborarea de pe Transfagarasan:

post-153480-0-30441100-1444247581_thumb.

 

Si rezumatul plimbarii:

post-153480-0-61530800-1444247583_thumb.

 

Cu Octavia, am scos undeva la 5.8-6 pe acelasi traseu, si la un stil mult mai babesc de condus, deci eu ma declar multumit de consum.

Modificat de StefanSC
Link către comentariu

Asteptam topicul de prezentare al masinii insa nu stiam ca e tot ROSIEEEEEEEEE!!!!.

Foarte ok configuratia si ma bucur ca ai avut rabdarea sa astepti comanda. Eu nu am putut iar prin urmare singura optiune pe care mi as fi dorit o in plus este pachetul de iarna. Dar noi sa fim sanatosi.

Sa te poarte linistit, fara evenimente si sa te bucuri de ea. Ps, cand mai vin prin bucuresti poate facem o intalneala noi astia cu seaturile "ieftine". :)).

Link către comentariu

Arata bine rau. Multi km fara incidente.

Se cam umple forumul de Scufite Rosii! :)

Link către comentariu

Multumesc :D Facem, facem km ;).

 

@ShadoWzz:

Pretul final, dupa rabla si reduceri, a fost 20000 Euro.

 

@cristi511:

Evident ca era rosie, de ce ti-ai luat alta culoare pe un Leon FR? :) Nu stii ca cele rosii sunt cu 1s mai rapide la 100km/h decat orice alta culoare?

 

Vorbind serios acum, sunt putine culori care arata bine pe Leon (Rosu, Alb, Alor Blue), restul ascunzand destul de bine design-ul masinii. Si este totusi o masina frumoasa, spre care te indrepti cu placere dimineata.

Cum rosu era "din partea casei", am mai scutit 600 de euro.

 

In ceea ce priveste Seaturile "ieftine", am observat ceva pe strazi: Nu prea am vazut Leon-uri 5F in versiuni "ieftinache".

Majoritatea vin in echiparea FR si au LED-urile (optional destul de scump totusi) si am vazut multe care au si trapa si jante de 18".

 

Ar merita o adunare de Seat-uri Leon rosii prin zona capitalei (10-20 de masini de aceeasi culoare la un loc are potential de publicity stunt :D).

 

In alta ordine de idei, distractie cu actele: cei de la asigurari nu au primit confirmarea platii de Casco si nu au trimis RCA-ul in original (ce are politia cu prefectura... nu stiu) iar aseara un politist m-a oprit sa ma informeze ca numerele mele sunt expirate (desi masina a fost luata in urma cu o saptamana).

Link către comentariu

Super pret. Sa o conduci sanatos si fara absolut nici o problema :) imi clatesc si eu ochii dupa una :)

Link către comentariu

Lucruri faine pe care le-am descoperit azi despre masina mea:

 

1) punctele de prindere a centurilor fata sunt imbracate intr-un material catifelat.

2) stergatoarele automate necesita ca maneta stergatorului sa fie intr-o alta pozitie decat cea de OFF, dar functioneaza foarte bine, temporizand actiunea de stergere in functie de cantitatea de apa de pe parbriz.

Link către comentariu

Foarte frumoasa "Bestiuta", sa o stapanesti sanatos!

 

Sunt convins ca pe langa look-ul fenomenal, este si potenta! :icon_thumleft:

 

Pe masinile cu valente sportive, merg numai culori speciale, iar rosul este o asemenea culoare.

 

Si eu voiam initial sa iau tot Leon, aceeasi motorizare ca a ta, insa pana la urma am mers pe Rs (considerente de putere si spatiu mai generos).

 

Multi km fara probleme!

Link către comentariu

Foarte faina machineta iar rosul ala e demential, eu nu inteleg cum de nu cer bani pe el, cand tocmai aia e culoarea care o prinde cel mai bine...

 

ps: te stiu cumva de pe sp? poate faci si acolo un jurnal de bord, in paralel cu asta de aici  :icon_thumleft:

Modificat de jericho
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@jericho:

 

Mai trolez si eu din cand in cand pe Softpedia, cand ma plictisesc la munca ;).

 

Intre timp, masina are ~2400 de km.

 

Ca noutati:

- Consumul mediu pe ultimii 2400 de km: 8.2%.

- Prima zgarietura serioasa, pe haion, de la un catel binevoitor ce a vrut sa prinda o pisica refugiata pe plafonul meu. Cu ocazia aceasta dedic multe urari de bine iubitorilor de animale ce nu pricep ca dragostea de necuvantatoare inseamna mai mult de a ii duce o punga cu mancare dimineata.

- Primul greieras, in torpedou.

 

Am trecut pe anvelope de iarna Conti TS850 (si jante de otel de 16). Nu ii mai fac poze pana la primavara ca urat arata cu jantele de otel. Ca schimbari notabile ca urmare a trecerii: au disparut o gramada de gropi din asfalt, masina a devenit mai silentioasa ( :dry: ) dar si-a pierdut din caracterul de "sta lipita pe sosea no matter what".

 

Apropo... grele mai sunt rotile alea pe 17" :D.

 

Si in final, mi s-a facut dor de Skoda cu al ei portbagaj imens. Dar doar cat am mers cu rotile vechi in portbagaj :P.

 

TurboTomata ramane o masina spre care ma indrept cu bucurie in fiecare dimineata.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Update de 4000km:

TurboTomata si-a petrecut ultimii 1600 de km prin minunatul Bucuresti. Consumul e undeva la 8.5%.

Cum s-a lasat vremea rece, am ajuns sa apreciez scaunele incalzite si faptul ca se incalzeste motorul mult mai repede dimineata fata de fostul 1.9TDI. Nu imi mai iau masina fara scaune incalzite.

Si vorbind de fosta Octavia, am mers cu ea zilele trecute. Wow ce diferenta e...

In Leon simti ca stai in masina in timp ce la Octavie ai impresia ca stai pe masina.

Toate comenzile Leonului sunt 'snappy' si raspund imediat in timp ce Octavia cere un timp de gandire inainte sa schimbe directia sau sa puna frana. E drept, 100000+ km fata de 4000 km.

Ca sa citez pasagerii, comparativ cu Octavia, Leonul zici ca nici nu merge, atat de silentios e. E drept, diesel vs benzina.

Suspensiile sunt total diferite. In timp ce Leonul se simte bine infipt bine pe sosea (si uneori mai 'sare' de colo colo) Octavia zici ca e o barca pe valuri.

Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.

Link către comentariu

Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.

 

 

Cutia de viteze de pe diesel are si alte rapoarte. Ar fi interesant un TSI de minim 1.8l ajutat de un motor electric pe o masina compacta.

Link către comentariu

 

Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.

  

    Poate teoretic au acelasi cuplu in plaja aia de turatii, dar din pacate nu e asa, este doar marketing, 250Nm pe 1.8tsi ii vezi doar dupa 2500-3000rpm.

Modificat de motan
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!