Jump to content

Echilibrare volant


althomas
 Share

Postare recomandată

Din motive de lipsa volant cu dinti, am achizitionat unul ptr a-l monta pe motor.

Citind eu pe Haynes cat ar trebui sa fie forta de strangere la surubul care fixeaza volantul (= 217 ft/lbs ), am citit si faptul ca inainte de a da jos volantul, trebuie facute semne ca atunci cand il pui la loc, sa ramana ECHILIBRAT cu restul motorului.

 

N-am dormit toata noaptea, gandindu-ma la asta . 

 

Deci, daca schimbi volantul pe motor, cum il echilibrezi ; cum nimeresti pozitia buna , ca  ai  4 variante (bolturi).

 

Influenteaza mult dezechilibrul asta, adica poate sa bata pana rupe vibrochenul sau face joc in cuzineti ?

 

Si mai era si o garnitura de hartie peste gaurile bolturilor, care vine presata de surubul de fixare a volantului - aia tine uleiul sa nu iasa pe langa bolturi, sau ce face ?

 

Mai caut raspunsuri.......... poate stiti si voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic un ambielaj de fabrica ar fi trebuit sa fie echilibrat impreuna cu volantul. Numai ca la majoritatea broscutelor reparate si in exploatare pe plaiurile romanesti acest lucru s-a pierdut demult. Daca ignori si tu aceasta recomandare nu o sa patesti nimic grav, numai ca o sa se uzeze ansamblul mai repede. Ce inseamna mai repede nu as putea sa iti zic. Sa rupi direct vilbrochenul nu prea sunt sanse. Doar sa dezvolte batai, in timp, etc.

 

Ai putea sa incerci sa echilibrezi volantul la o masina de echilibrat roti, daca reusesti sa convingi pe unii la o vulcanizare sa te lase.

 

http://corvaircenter.com/phorum/read.php?1,408054,408094

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma incurajam cu gandul ca atunci cand cumperi volant nou, ce faci? Duci motorul la echilibrat?

Cei de la Metrotehnica echilibreaza asa ceva - adica tot motorul?

 

As putea echilibra volantul la vulcanizare conform linkului tau; DAR........... cat de "echilibrata " e masinaria lor - dupa cum intrebau si cei din link.

 

Multumesc de raspuns - ai scapat de un telefon, ca asta urma sa fac  :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu unde se fac echilibrari ambielaj in Romania, sau cat de des se fac.


Iar volantii noi sunt mai mult ca sigur dezechilibrati de felul lor.

Ceea ce mai poti sa faci, pe langa a incerca smecheria aia cu masina de echilibrat (si inainte sa incerci pe cat posibil sa gasesti una calibrata) este sa echilibrezi si bielele+pistoanele, sa instalezi totul cat de bine poti si sa conduci masina moderat. Adica sa nu prea vada turatii mai mari de 4000. Si in general mers cu 2000-3000 rpm. Adica batraneste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici Mercedesul meu de 2300 cmc nu-l forjez peste 3000 ture, iar cu broasca voi merge batraneste - respect venerabila varsta de 60 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

dezechilibrul maselor la un volant, sau la ansamblul, care se roteste in motor, volnta, arbore, fulie, poate apare si la turatii mai mici de 3000, sau 2500 ...

dezechilibrul este amplitudinea maxima a fortei (centrifuge sa zicem) care apare la o anumita turatie,  sub aceasta turatie si peste aceasta turatie amplitudinea scade

nu intru in detalii ... armonici  etc ...teoretic motor echilibrat 100% nu prea exista

de echibrat volant cu o masina de echibrat roti... nu cred ca merge pentru ca sunt niste date pe care baiatul de la vulcanizare le introduce .. mai greu de gasit unul care sa inteleaga ce se intampla in masinaria aceea si sa stie sa manareasca datele...

era pe olx o masina de echilibrat, 2500 lei la iasi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bad post :(

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!