Jump to content

EA 288 noua motorizare TDI EU 6


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

Salutare!

 

In urma cu ceva vreme m-am hotarat sa iau primul TDI din viata mea dupa gramezi de mpi-uri, ceva legaturi cu VTEC si 100 000 km cu un TSI. Se pare ca am norocul(sau in timp nenorocul) sa beneficiez de noua motorizare EA288 care desi se numeste tot un 2.0TDI (cum se numesc alte milioane de motorizari din familia VW - dar care sunt total diferite). 

Fiind un om meticulos caruia nu-i place ca nici un vanzator la nici un dealer habar nu are  ce vinde(daca interbi ceva mai tehnic) m-am decis sa ma informez un pic despre noua motorizare despre care stiam un lucru ca nu este cel de la care a pornit tot circul The World against VW :(((

Se pare ca noua motorizare este o derivare a mai vechii EA211 si absolut noua fata de acum vestitul EA 189. 

Insir noutatile:

- Supape variabile( personal in viata mea nu am auzit asa ceva la un diesel)

- Turbina cu intercooler cu apa(ca la TSI-uri :(( )

- Doua EGR-uri de doua feluri :((((((((((

- Altfel de catalizator care la unele modele(cel de 190 si 240 CP poate beneficiea de Ad Blue (Ureea) 

- Senzori presiune in cilindri

- lichid de racire cu doua sisteme separate, motor care se incalzeste cica mai repede(poate ca nu am tradus bine aici)

"To remedy such heating concerns with the EA288, engineers integrated the exhaust manifold into the engine head, as they did with the EA211 gas engine. The EA288 head has its own cooling circuit controlled with valves. When the engine is cold, the head circuit is the most active, which allows the engine coolant to heat up swiftly, making it possible to warm the cabin faster. This also helps the engine get up to operating temperature more quickly, thus improving fuel efficiency."

- si multe altele care imi scapa acuma. 

Din primele teste reiese ca motorul reactioneaza mai rapid la acceleratii are turbo lag mai mic, cica are curea pe viata dar oricum nu trebuie schimbata inainte 200 000 km... 

Pe mine ma intereseaza parerile userilor care desi nu pot fi inca multi si eventualele probleme cu acest absolut nou 2.0TDI CR si costurile aferente. Nicaieri nu poti gasi o parere cev despre aceasta noua motorizare. 

Ma scuzati daca s-a mai discutat(inseamna ca nu am fost atent , in acel caz rog moderatorii sa procedeze conform regulamentelor interioare)

Va multumesc pentru ajutor si astept parerile si documentatii mai profesioniste( nu sunt mecanic si poate ca mai gresesc uneori, dar ma intereseaza totusi tehnica si posibilitatile tehnice de a folosi ceva sa fie mai bine tehnicii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Desi nu scrie pe nicaieri (CIV, carte service, talon) ca e EA 288, se pare ca am luat un Golf cu EA288 (vorbeste lumea :-)))) ). Este, in schimb, EU5, nu EU6.

 

Intra pe sectiunea Golf-->Golf7 si vei gasi informatii interesante de la posesorii de 2.0 EA288 (consum in special). Daca ai nevoie si de alte raspunsuri, pune intrebarea...

 

Personal, sunt foarte multumit de motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt foarte multumit de acest motor, am insa o observatie care nu stiu din ce cauza provine si cat ar putea fi de grav. Am un zgomot, de "carait", ca si o morisca, prezentat in filmuletul de mai jos (nu e masina mea, dar si la mine e la fel). Sunetul este prezent dintotdeauna, nu stiu sa nu fi facut la fel cand am cumparat masina (noua). Motor CKFC, EA288, pe Octavia III.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uFpD_Z9yXpI

 

Cei care ati intalnit acest sunet, care ar putea fi cauza? Eu zic ca se aude mai tare in zona din dreapta sus, deci dinspre distributie/pompa de ulei, etc.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! 

Desi in continuare nu se stiu prea multe despre aceasta motorizare noua 2.0TDI Euro 5-6 EA288 150CP, care intr-un fel este si bun, deocamdata nu sunt probleme tehnice cu ea, as dori sa ma interesez totusi cati litri de ulei intra in ea. Nu scrie nicaieri, m-ar interesa informatia :) Va multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Vreau sa-mi iau si eu acesta motorizare de 2.0 tdi 150cp pe skoda octavia noua. merita? Este un motor fiabil sau are probleme? La ce sa ma astept ca si defecte si ce consum aveti? Va mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 10/15/2015 at 4:17 PM, AdiG said:

Si eu sunt foarte multumit de acest motor, am insa o observatie care nu stiu din ce cauza provine si cat ar putea fi de grav. Am un zgomot, de "carait", ca si o morisca, prezentat in filmuletul de mai jos (nu e masina mea, dar si la mine e la fel). Sunetul este prezent dintotdeauna, nu stiu sa nu fi facut la fel cand am cumparat masina (noua). Motor CKFC, EA288, pe Octavia III.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uFpD_Z9yXpI

 

Cei care ati intalnit acest sunet, care ar putea fi cauza? Eu zic ca se aude mai tare in zona din dreapta sus, deci dinspre distributie/pompa de ulei, etc.

 

Multumesc!

Salut,

 

Am exact acelasi sunet (acelasi motor, pe un Audi a3). Ai descoperit de la ce era?

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

 

Se pare ca sunt putine opinii despre aceasta motorizare in acest topic. Din acest motiv si din faptul ca intentionez sa-mi achizitionez o masina din grupul VAG cu acest motor dar mai ales din motivul ca au aparut speculatii despre DieselGate 2.0 referitor la acest motor, las mai jos un link referitor la subiect. Sper ca nu e off-topic. Daca e, imi cer scuze si se poate deschide un topic nou pe subiect. Astept pareri. Merci!

https://www.hartung-rechtsanwaelte.de/vw-dieselskandal-ea288/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da din pacate pentru noi consumatorii, posesorii de masini cu acest motor sau cei care vor sa devina posesori. Intrebarea este: cum sunt afectate din d.p.d.v tehnic aceste motoare, eventual dupa un update de soft cu codificarea 23x4 care este anuntat? Sunt multe referinte pe net, din pacate aproape toate in germana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate pentru toată lumea nu numai pentru posesori. Poluarea adițională ne afectează pe toți. Cumpărătorii sunt afectați și de o devalorizare accelerată cu toate că pe acest forum se practică rollback de la Dieselgate.

Parca motorul este mai important ca plămânii noștrii. 

 

Sper sa se aplice și în RO o creștere a taxelor sau o interzicere a acestor mașini în cazul depășirii noxelor cum se aplica in toate tarile civilizate.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si cel mai important este sa nu uitam ca, de fapt, pentru Volkswagen, care este dintr-o tara civilizata, banii au fost mai importanti ca plamanii nostri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!