Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Salutare..motor 1.4 BCA, un pic peste 150k km, trage cu putere specifica ptr 1.4 (comparat cu ceva asemanator)..insa intre 2000~3500 rpm (mai ales la turatii constante...(ca daca apas tare pedala nu prea se simte)) trage sacadat; nu pierde putere dar parca se smuceste. Nicio eroare la scanare (doar una la recirculare aer). Am schimbat tamponul motor stanga de langa baterie (ca se misca mult si nu revenea la pozitia centrala), iar cel central antibalans l-am returnat ca mi-au zis la 2 service-uri ca e bun al meu. Am schimbat bucsele brat (cele mare ce misca roata fata-spate), capete de bara, unghiuri (desi nu are legatura) si toate filtrele..dar nici o schimbare. Curatat si recalibrat clapeta, desi nu aveam probleme. Au mai ramas amortizoarele (desi cineva mi-a zis ca sigur nu e de la suspensie, dar parca franeaza un pic in valuri pe anumite drumuri mai ondulate..insa mi-a zis ca ar putea fi si alternatorul, cu tensiunea de 14.2 la relanti si scade pana la 12.5V cu absolut toti consumatorii la care m-am gandit..zice el prea putin si apar intreruperi..dar daca o turez cat de putin revine la 14), bujiile/bobinele (au fost schimbate acum 15ooo..si nu stiu exact daca asta e simptoma), senzorul G62 (long shot..dar indica un pic mai putin pe vcds decat 90-ul meu din bord..deci poate un amestec nepotrivit)..si mai astept idei. (mai sunt cateva topic-uri cu tema asemanatoare dar nu am reusit sa gasesc raspuns..deci postez doar aici...ca poate asa e motorul). Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neata, va bat la cap cu alta problema, de ce e asa de grea pornirea?

multumesc

(filmarea e facuta acum jumate de ora)

Modificat de 2mad4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine are sau va avea problema cu toba de esapament finala va zic patania mea:

acum vreo saptamana incepe toba sa se auda de zici ca era masina de F1, zic eu s-a dus naibii ceva in toba tre sa o schimb. Ma interesez, ajunge cam pe la 400 lei toba finala + manopera. Ma uit mai bine pe sub masina, toba finala se rupsese de teava care duce la toba mica chiar la imbinare, practic la intrarea tevii in toba mare. Rugina...

Ma uit pe net pentru un quick fix, nimic ce pot sa fac eu acasa, insa dau de un service care asta face, se ocupa de sudura, tevi de esapament in general (este la sf bulevardului expozitiei / piata chibrit). Ma duc ieri la ei cu gandul ca o sa dureze o groaza, insa spre uimirea mea in 10 minute era totul gata.

Pe langa ca a sudat teava care intra in toba finala a mai gasit ca si suportul de metal de pe mijlocul masinii era rupt, tot rugina, nu stiam eu ce imi trancanea cand treceam cu spatele peste gropi, credeam ca sunt bucsele sau altceva.

L-a sudat si pe ala si acum masina nici ca se mai aude ceva la ea. Toata distractia 50 lei, zic ca e un pret de bun simt.

Sudura s-a facut cu lampa de sudura si a topit nush ce sarma pe acolo, sincer nu ma pricep stiu doar ca nu s-a facut cu electrozi. A zis ca mai tine ceva, acum sper sa tina cat mai mult :)

Modificat de stefan85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adyo13,probleme la recircularea aerului pot fi legate strict de EGR.

2mad4,acelasi fenomen il patesc si eu:vara la cald dupa 5.6 ore de stationare nu porneste la prima cheie.In schimb la a 2 ua cheie porneste la sfert.Iarna nu am probleme,porneste la sfert la prima cheie.Nu am gasit inca remediu la problema.

@stefan85,cu suportul de tobe de la mijloc...e problema stiuta e boala lor comuna.Si eu acum 2 luni am sudat suportul pt ca imi chitaia la gropi de parca mergeam cu soareci sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabi - ma gandeam ca fura pe undeva curent, sau sunt probleme cu fisele, bujiile nu au nici un an sunt, NKG - V Line....ma mai gandeam ca ar fi problema de la electromotor, dar vad ca invarte.....nu mai stiu ca sa mai zic...ciudata treaba.....ai vazut la a 2 cheie pleaca perfect....

daca altcineva are alta idee de ce se intampla asa....sa lase comment.

mersi gabi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai la prima cheie pana topesti electromtorul...tot nu o sa porneasca.In schimb dupa prima cheie..moarta..a 2-ua porneste la sfert.Nu e vorba de furat curent sau alte treburi.Incearca sa dai prima cheie scurta si apoi la a 2-ua o sa porneasca usor.Cred ca e ceva legat de benzina si de faptul ca la prima cheie moarta nu vine suficient amestec de carburant.La cheia nr 2 se reface presiunea si scapam de probleme.De multe ori porneste si la prima(masina mea)dar dureaza 1-2 secunde pana isi revine si ai alea 2 secunde ai senzatia ca nu are benzina.Am incercat pornirea si cu mufa scoasa de la senzorul de pe termostat(practic ala iti da impuls la ecu sa iti regleze relanty-ul),tot asa porneste.In momentul cand scoti mufa de la senzorul respectiv,sistemul intra in avarie si ecu comanda pornirea ca si cum ar fi afara frig si necesite relanty mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine nu porneste pompa de benzina cand deschizi usa de la sofer? Normal acea pornire (la deschiderea usii) asigura suficienta benzina (presiune) ca sa poti porni motorul la prima cheie.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, cand deschid usa, pleaca pompa de benzina se aude.....dar nu stiu ce mai are acum de nu vrea, dupa cum ai vazut si in video, a 2-a cheie pleaca perfect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum se face presiune cand pui contactul (se si aude acelasi zgomot al pompei)...

ceea ce face inainte cand deschidem usa este sa ajute si mai mult, mai ales cand sta masina mult timp nepornita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cert este ca am facut ceva ceva si tot asa porneste(nu mereu 50% ).Cred ca o sai dau capacul jos de la filtrul de aer si o sa-i torb putina benzina in clapeta sa elimin o cauza.Daca porneste bine asa ...asta e cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabi, daca reusesti in vrun fel sa-i faci ceva, posteaza si aici te rog....poate s-o gasi vro rezolvare, si asa este, nu mereu porneste asa greu.

mersi baieti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu e din alimentarea cu benzina, varul meu patea ceva asemanator tot cu golf IV 1.4 16v dar numai cu motorul cald, dimineata ii pornea bine, mergea cu ea si daca o oprea avea probleme la pornire. Initial in service i-au schimbat senzorul de turatie arbore cotit dar nu s-a rezolvat problema. Dupa schimbarea bobinei de inductie nu a mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabi tu parca schimbasei epuratorul, eu daca vreau sa-l curat cu ce fac operatiunea asta, si pe langa garniturile acelea cand o sa le schimb trebuie sa dau si cu reinzol....pasta din aceea neagra? si inca ceva, e mai usor sa il scot pe deasura sau pe dedesubtul masinii?

mersi, zi buna la toata lumea!

Deci nu e din alimentarea cu benzina, varul meu patea ceva asemanator tot cu golf IV 1.4 16v dar numai cu motorul cald, dimineata ii pornea bine, mergea cu ea si daca o oprea avea probleme la pornire. Initial in service i-au schimbat senzorul de turatie arbore cotit dar nu s-a rezolvat problema. Dupa schimbarea bobinei de inductie nu a mai avut probleme.

am inteles, dar noua ne pleaca greu prima oara....dupa nu mai sunt probleme, e si asta o idee de retinut, mersi dic!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

epuratorul se spala cu motorina.Eu asa am procedat.Am turnat motorina in el si l-am agitat si ce a iesit din el am ramas socat.

Epuratorul este prins in 3 suruburi,se desfac si scotii epuratorul pe sus,e cel mai usor

In privinta garniturilor are 2 care daca le schimbi,si curetii blocul motor acolo unde vine prins epuratorul iti garantez ca nu mai ete nevoie de nici o pasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

epuratorul se spala cu motorina.Eu asa am procedat.Am turnat motorina in el si l-am agitat si ce a iesit din el am ramas socat.

Epuratorul este prins in 3 suruburi,se desfac si scotii epuratorul pe sus,e cel mai usor

In privinta garniturilor are 2 care daca le schimbi,si curetii blocul motor acolo unde vine prins epuratorul iti garantez ca nu mai ete nevoie de nici o pasta

dar e in regula daca dau si cu o pelicula de pasta, adica nu cred ca strica.

mersi razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epuratorul il poti da jos pe sus(dar e chinul draq,iti trebuie maini de pianist).Varianta pe dedesupt e mult mai buna.Ca masura de precautie sa iti iei si cele 3 suruburi cu care e prins de bloc.Nu se mai aplica nimic si se schimba doar garniturile.Atentie mare la furtunele epuratorului sunt vechi si e posibil sa fie coapte si sunt extrem de scumpe.Atentie cand scoti furtunul de degazare din epurator,are si acolo o garnitura verde care nu se gaseste.Nu e o operatiune complicata dar necesita chei si scule bune si putina indemanare.Se curata cu carburol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ii da.

daca schimbi garniturile si curetii zona unde vine prins epuratorul,si strangi suruburile de la el cu simt nu are voie sa curga

E mai elegant sa faci asa decat sa ii pui si pasta

post-46557-0-60154600-1341477057_thumb.j

post-46557-0-17813700-1341477060_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ 2mad4 aceeasi problema o am si eu,am observat ca pleaca din prima doar daca las contactu pus cateva secunde bune,si nu-mi pot da seama de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc baieti, app. carburol ce este mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze..eroarea la scanare cu recircularea aerului este de la clima, ceva servomotor de la reglarea flapsurilor (prob zgomotul ce-l aud in bord cand stau la semafor cum ca invarte ceva acolo)..dar nu as exclude o problema la EGR de trage sacadat (ar trebui sa apara apara erori de la el la scanare? sau stie cineva simptomele clare ptr EGR infundat/stricat?). Rescriu problema: mers sacadat/in suturi/tremurat la accelerare usoara sau mers constant intre 1900~3000 RPM..plus o sacadare usoara in frana de motor. Nimic la acceleratii puternice sau peste 60km/h ..insa e greu sa pastrez ritmul asta in oras :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@2mad4,solutie de spalat carburatoare..10 lei flaconul de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@2mad4,solutie de spalat carburatoare..10 lei flaconul de plastic.

ma gandeam, dar vroiam sa fiu sigur, mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva zile am observat un sunet la pornire, mai ales dimineata. Cred ca e de la cureaua de transmisie pentru ca se aude cum patineaza ceva si dupa 4-5 secunde dispare acel sunet. Daca schimb cureaua de transmisie as rezolva problema sau trebuie schimbate si rolele/intinzatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti, am desfacut cele 3 suruburi de la epurator, dar nu a vrut in nici un fel sa iasa din locasul lui....am tot tras de el, dar degeaba si de frica sa nu il sparg l-am lasat asa. o sa mai merg la mecanicul care l-a desfacut prima oara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca prin rotire usor.Cum draq sa nu iasa?Elegant prin rotire usor...eventual ciocanit putin cu ceva moale.Doar nu sa sudat acolo :lol:

Pai eu am desfacut epuratorul de pe masina si l-am curatat,apoi peste 6 luni mi-au venit dracii si mi-am luat nou si pe cel vechi(care era impecabil) l-am vandut unui baiat cu 50 lei si mai avea putin si imi pupa mana pt ca la dezmembrari cereau 200 pe el.Deci sunt as in demontat-montat epuratoare :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!