Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

pai si ai luat ITP?In general mersul subturat nu prea face bine la toate generatiile de masini fabricate dupa 2000.Nu mai pomenesc nimic de motorizarile ds cu filtru de barticule.Problema e ca de cand a aparut norma de poluare euro 4 catalizatoarele si sistemele de evacuare sunt din ce in ce mai complexe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit azi sa curat senzorul MAP.Era jale ..ce era pe el.Se desface destul de greu si iti trebuie maini de pianist sa ajungi la cele 2 suruburi.In consecinta nu efectuati operatia singuri si apelati la cineva priceput.La mine practic senzorul era acoperit total.Revin cu detalii despre cum se comporta motorul...

post-64586-0-84730600-1319721312_thumb.j

post-64586-0-97837800-1319721408_thumb.j

post-64586-0-97407600-1319721458_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Gabi,

Se poate o poza cu unde se afla senzorul si ce impact are el asupra functionarii motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat marti sa desfac senzorul MAP si nu am reusit sa desfac suruburile. Am dat jos si carcasa de la filtru de aer si degeaba, mai degraba dau galeria de admisie jos s-o curat pe toata ca ce e si in aia... Se da jos greu galeria de admisie?

LE: @GABIVVX am gasit un topic cu cineva care avea probleme cu tremuratul dimineata si a rezolvat prin schimbarea sondei de temperatura http://vwforum.ro/topic/48876-injectie-benzina/

Modificat de Birba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Incep cu a va multumi tuturor pentru volumul imens de informatii pe care le-ati postat aici de-a lungul anilor.

Din pacate incep prima postare pe acest forum fortat de problemele de la masina..

Golf 1.4 16v AXP, 2001

In urma unui drum mai lung de 1000km, mers constant pe autostrada, benzina austriaca, slovaca si ungureasca:

Motorul a inceput sa traga din ce in ce mai incet, intai sa zvacneasca la viteza constanta (130km/h) ca si cum pierdea curent la vreo fisa.

Dupa cateva sute de km problema s-a agravat, acele zvacniri transformandu-se intr-o sugrumare continua si motorul a scazut in putere pana am ajuns la 70km/h pe autostrada, indiferent de treapta de viteza sau cat de mult acceleram.

La ralanti motorul merge frumos, fara probleme, ca si inainte. Singura diferenta o simt la accelerare, de parca esapamentul ar fi infundat. Scoate un fasait ciudat, un pic metalic, chiar in dreptul catalizatorului.

Din ce am citit si impreuna cu erorile de diagnoza de mai jos, cred ca sunt 3 probleme (sonda lambda, EGR si catalizator) insa nu stiu daca vreuna a fost cauzata de celelalte.

16524/P0140/000320 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

16525/P0141/000321 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2; Heating Circuit: Malfunction

17526/P1118/004376 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

16785/P0401/001025 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) System: Insufficient Flow Detected

17811/P1403/005123 - EGR System: Regulation Deviation

Becul de Check Engine sta aprins constant, n-a clipit niciodata.

Planuiesc sa curat clapeta de accelerare si EGR-ul, apoi sa le fac calibrarea. Masina are 190.000km si de 90.000 de cand o am, nu am curatat niciodata nimic. Doar schimb ulei, filtre, bujii...

Mai aveti alte idei, sfaturi?

Multumesc anticipat!

Modificat de thydusk666
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul MAP este un senzor de presiune pentru detectarea presiunii in galeria de admisie la motoarele benzină şi motoarele turbo diesel. La motoarele pe benzina, valoarea obţinută măsurată este utilizata pentru a controla injecţia electronică.Motoare care folosesc un senzor MAP sunt de obicei de combustibil injectat. Senzorul de presiune ofera date la unitatea de control electronic al motorului (ECU).Datele sunt utilizate pentru a calcula densitatea aerului şi pentru a determina fluxul de aer masic, care, la rândul său, determină măsurarea combustibilul necesar pentru ardere optima .

.@ thydusk666 la AXP..EGR..este modelul clasic care necesita curatare periodica.Trebuie sa dai o fuga la un mecanic bun sa iti faca o minirevizie la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cativa ani nu mai locuiesc in Romania si din cauza preturilor de manopera sunt in ipostaza in care trebuie sa incerc sa repar (ce se poate) singur inainte sa ajung la garaj.

Aici (Slovacia) o simpla diagnoza (VAG) poate costa si 50eur. Asa ca prefer sa cer parerile voastre si sa incerc sa surubaresc eu intai, ca oricum imi face placere.

Cel mai mult ma ingrijoreaza zgomotul (fasaitul metalic) facut cel mai probabil de catalizator. Este posibil sa se fi infundat din cauza EGR-ului? Ma gandesc la varianta ca supapa sa fi ramas blocata pe deschis si odata cu scaderea puterii motorului, in catalizator sa fi ajuns gaze re-circulate, care au determinat depuneri puternice si au dus la infundarea acestuia.

A patit cineva ceva asemanator?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din contra EGR iti introduce gaze din galerie in clapeta de acceleratie.Sa tragi un ochi la racordul flexibil de la toba..poate de acolo provine zgomotul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul acesta (fasait, zanganit metalic infundat) la mijlocul evacuarii/catalizator a aparut in acelasi timp cu pierderea de putere a masinii. Cum deocamdata banuiesc doar clapeta si EGR-ul, ar putea avea acestea vreun rol in imbacsirea catalizatorului?

Asociind erorile de EGR si zgomotul infundat de esapament, deduc oarecum empiric:

EGR defect ->catalizator infundat -> motorul pierde putere pentru ca nu mai poate evacua gazele.

p.s. Am pus mana la evacuare si cand accelerez motorul, se simte ca ies mai multe gaze. Niciun miros, nimic.

Astept pareri.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam in ce regimuri de turatie mergi?

Daca e blocat EGR-ul, atunci ar trebui sa-ti consume mult. Mie imi lua 14% mixt. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg intre 2000-2500rpm in oras si 3200-4000rpm in afara.

Consumul nu l-am facut de cand s-a stricat, am zis sa nu mai merg deloc, poate se strica si mai rau. Oricum, nu pare sa fi crescut, tot in jurul a 6.2-7 cred ca a ramas...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba in oras mai sus..minim la 2500 ture.Mersul subturat la astfel de motorizari mai rau dauneaza.Posibil asta e cauza pt care e infundat si catalizatorul si posibil ai probleme cu egr.Toate motorizarile multivalve,indiferent de fabricant au fost concepute pentru schimbul la turatii mai mari ca motorizarile normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ajungi la o anumita viteza, dupa care scoti pe liber si iar dupa o anumita distanta parcursa introduci intr-o treapta superioara (4 sau 5) din pozitia "pe liber" ai sansa sa ai ceva probleme din cauza diferentei de rotatie dintre motor si rotatia rotilor?...nu stiu...ma gandesc la cutie, sincroane, etc...!?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde in ce viteza..ca daca ai 70/h si bagi treapta 2 sau 1 :lol: sigur bubuie cutia sau se duce drac ambreajul .. la 4-5 scheme de genul asta.Daca viteza masinii si turatia motorului sunt corelate bine cu treapta care vrei sa o schimbi nu e problema.Cand eram mai mic si aveam dacia de multe ori nici nu apasam ambreajul..si multi taximetristi faceau asta,de soferii de raba nu mai zik..cine mergea cu ambreiaj era bou :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

@Gabi da am luat ITP -ul fara probleme. Azi am vrut sa descopar senzorul Manifold Absolute Pressure la masina Golf 1.4 16V dar nu am gasit asa ceva si cred ca nici nu il am.

Am trei nelamuriri ;

1.Deasupra epuratorului pe langa joja de ulei sunt doua mufe cu 3 pini, imi zice cineva ce fel de senzori sunt alea?.

2.Nici langa EGR nu am gasit senzorul MAP, deci daca undeva sub motor nu este atunci nu este la masina.

3.Am desoperit unde e surubul de scurgere uleiului din cutia de viteza numai ca nu stiu unde se baga (este un capac mic negru marimea unei moneda de 5 bani pe care tragand sus se scoate dar gaura e prea mica pentru a turna ulei acolo sau???

multzam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cei cu pilot automat, este adevarat ca odata setat pilotul automat sa zicem la 100 km/h, acesta mentina viteza constanta de 100 km/h, dar nu e o acceleratie continua (adica o mica descrestere la turatii, insesizabila la turometru) si de aceea iese un consum mai bun decat daca ar conduce efectiv soferul fara pilot?

sper ca m-am exprimat bine

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARPShooter...ce cod de motor ai?Busonul de umplere al cv este amplasat in partea stanga(partea volanului)..dar ca sa ajungi la el trebuie desfacuta aparatoarea de plastic a scutului..practic laterala scutului care iti vine pe lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cei cu pilot automat, este adevarat ca odata setat pilotul automat sa zicem la 100 km/h, acesta mentina viteza constanta de 100 km/h, dar nu e o acceleratie continua (adica o mica descrestere la turatii, insesizabila la turometru) si de aceea iese un consum mai bun decat daca ar conduce efectiv soferul fara pilot?

sper ca m-am exprimat bine

mersi

Pai daca viteza e constanta, nu prea mai ai acceleratie, nu? :P

Eu n-am pilot automat, dar treaba ar cam sta in felul urmator: oricat de mult te-ai stradui sa tii piciorul constat pe acceleratie, mici variatii tot mai exista; injectia raspunde la aceste mici variatii si de acolo consumul mai mare(desi nu sunt sigur ca e neaparat mai mare) ptr cei fara pilot automat.

Pilotul automat inlocuieste functia "piciorului pe acceleratie" si mentine viteza constanta, insa cum treaba asta se face electronic, nu mai exista variatiile alea mici de care am spus mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cumpar cauciucuri second de iarna 195/65/15 mai trebuie sa ma uit si la DOT si ET si mai era ceva daca se potriveste pe janta...sau ceva de genu!!!

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi aici! ;) DOT-ul e la cauciucuri, ET-ul si J-ul la jante. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sfat nu lua anvelope mai vechi de 3 ani, si incearca sa ai cel putin 5 mm profil. DOT-ul e de forma xxxx primele 2 cifre reprezinta numarul saptamanii din an de la 1 la 56 si celelalte 2 cifre anul, saptamana 20 din 2011 va fi scrisa ca DOT2011.

Daca le pui pe aceleasi jante nu trebuie decat sa fii atent la dimensiune si la DOT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi robotelu si stefan85, as mai avea o rugaminte, cum recunosc un cuciuc reesapat second de unl original second....are vrun' cod ceva

Modificat de 2mad4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e topicul pentru anvelope resapate; coduri nu stiu daca au(poate cele de pe cauciucul original), insa ar cam trebui sa scrie pe ele retreaded. N-am folosit niciodata resapate, insa nici nu stiu daca am sa folosesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Ieri am facut si eu o verificare sub capota: nivelul la ulei motor, nivelul la antigel, lichid de frana etc. Cand m-am uitat in vazul de la servo directie, am observat ca nivelul e putin peste maxim.Ce sa fac?Sa incerc sa scot afara surplusul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nivelul este cu mult peste DA scoate surplusul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!