Jump to content

Motor 1.4 16V-functionare,probleme specifice


catalinb
 Share

Postare recomandată

Ajutati-ma cu un sfat. Am o mica problema la masina din semnatura (1.4 16v AXP). In timpul acestei veri, de cate ori porneam masina (cu motorul rece) aveam relanti-ul undeva la 1200 de rpm, dupa care scadea la vreo 900 (cand se incalzea un pic motorul).

De vreo 2 saptamani, de cand au inceput temperaturile sa scada (dar nu stiu daca asta e cauza), pornesc motorul rece si relanti-ul este din start la 900 de rpm (nu se mai activeaza socul automat), si se simt din cand in cand niste trepidatii usoare care fac turometrul sa oscileze undeva intre 800-900.

Acelasi trepidatii se simt si cand pornesc clima, sau pun avariile, aprind faza scurta/lunga etc. Motorul trepideaza un pic ca si cum s-ar chinui, dupa care revine la 900 de rpm. Mi-a spus cineva ca ar fi clapeta de acceleratie sau ceva de genu, si ca ar trebui umblat acolo pentru a o curata. Mentionez ca nu s-a schimbat nimic in comportamentul de rulaj al masinii: trage la fel de bine, nu se ineaca in mers, nu scoate fum, nu consuma ulei, nu are consum suplimentar de benzina. Singura mea temere este ca problema sa nu se agraveze, si merg pe principiul este mai bine sa previi decat sa tratezi.

As vrea sa mai apelez la bunavointa cuiva, din cate am vazut GABIVVX este destul de priceput, sa faca o scurta lista a activitatilor de intretinere a masinutelor noastre VW Golf MK4 de 1.4 16v. Ma refer la faptul ca eu momentan nu stiu decat ca la aprox. 10.000 de km se schimba uleiul si filtrele, la vreo 60.000 distributia, franele (discuri placute etc) cand incep sa scartaie :)), amortizoarele si bateria - cand te lasa :D...dar mai multe nu prea stiu. Cred ca ar prinde bine multora de pe aici o astfel de lista, eu unul as fi foarte recunoscator. Va multumesc mult de tot anticipat!

Modificat de repejor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfecta dreptate ii dau lui Ebi si eu am facut operatiunea la epuratorul de ulei si acele garnituri schimbate si da intradevar chiar mia scazut consumul de ulei.

Trebuie verificat sa nu cumva sa ai si pierderi pe undeva si m-ai incearca si alta parere ca poate nu e chiar asa grav ...zic si eu.

Da masina scoate fum??motorul cum merge trage bine sau e mai puturos

Ca din ce stiu cand motorul se da pe ulei sunt c-am urmatoarele manifestatii:

-cunsum de ulei

-scoate fum

-motorul nu trage e mai puturos

-si cand segmentii sunt dusi toata compresia ti-o arunca in baia de ulei si de aici ulei in filtru de aer

-bujiile le ai verificat???au urme de ulei pe ele?

Sunt multe chesti de verificat si ca si o parere cele enumerate mai sus poti sa le verifici singur ca sunt niste simptome ale unui motor care se da pe ulei

Salut, azi am verificat

De scos fum nu scoate, nici nu pute la evacuare a ulei ars, motorul trage absolut normal bujiile nu au gram de ulei pe ele dar la filtrul acela de deasupra motorului ( sub capacul cu semnul cu VW) e ulei.....

Deci cam ce ar putea fi ?

Mersi de sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la filtru de aer da este normal sa aiba un pic de ulei dar nu exagerat.Eu la epurator i-am schimbat garniturile si l-am spalat dar aveam si eu pe filtru de aer ceva urme de ulei.Am pus niste poze mai jos sa vezi despre ce vorbesc.

Si daca bujiile arata bine si motorul trage bine si nu scoate fum eu unul zic ca nu ai probleme cu motorul.

Asta e parerea mea si ti-o spun din experienta ca am avut o masina nu dau nume al marcii si pe distanta predeal-brasov consuma 2litri de ulei motorul si bujiile aratau in ultimul hal si de filtru de aer sa nu mai zic.

Deci cand un motor papa ulei uleiul ajunge in camera de ardere care prin amestecul cu benzina scoate un fum albastru si bujiile ar trebui sa aiba urme de ulei pe ele.

post-46557-0-42058700-1321981837_thumb.j

post-46557-0-70533300-1321981840_thumb.j

post-46557-0-29866200-1321981843_thumb.j

post-46557-0-55844100-1321981847_thumb.j

post-46557-0-58584000-1321981896_thumb.j

post-46557-0-41999300-1321981900_thumb.j

post-46557-0-90137600-1321981903_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@repejor..in primul rand trebuie curatata clapeta.La toate masinile noastre(motorizarea asta),cand dai drumul la clima e normal sa scada pt un moment turatia,cand pui semnal sau avarii are tendinta sa oscileze turometrul.Deci nu e nimic anormal.Treaba cu socul automat e posibil sa provina de la senzorul de temperatura.Deocamdata curata clapeta cu un spray bun special pt asta si mai vorbim.Toate sistemele sunt legate unul de altul si lucreaza in concordanta unul cu altul.Distributia se verifica la 90.000 sau la 5 ani si daca e cazul se schimba .Perfect e sa se schimbe la 90.000km.Uleiul se schimba in functie de ce ulei folosesti 5W40 la maxim 15.000km si 10w40 la 10.000km.Filtrul de benzina la maxim 30.000km si filtrul de aer la maxim 30.000km.Lichidul de frana se schimba la 2 ani.Bujii la maxim 60.000km.Filtrul habitaclu o data pe an.Postez date furnizate de producator dar valabile numai in europa de vest. Mijloc de etanşare din trusa de reparare a pneurilor - înlocuire (la fiecare 4 ani)

Filtrul spaţiului de habitaclu - înlocuire (la fiecare 30.000 km / 2 ani)

Filtru de aer - înlocuire (la fiecare 60.000 km / 4 ani)

(Set) Bujii - înlocuire (la fiecare 60.000 km / 4 ani)

Lichid de frână - înlocuire (la fiecare 2 ani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi "place" ca la motorul asta oscileaza relantiul chiar si cand virezi pe loc :D

de aprins avarii nu mai zic, sau incalzirea in scaune, sau degivrarea, dimineata cu socul pornit nu se simte, dar cand se incalzeste si scade la 0.5l/h pe BC, numai cat virez in loc si creste la 0.7/h, apoi imediat scade :)

asta e, eu vad cel mai usor diferenta, ma plimb ba cu un 1.4 de 75cp ba cu un 2.5TDI in 5 pistoane cu 174cp :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Problema" cu socul automat o am si eu, de cand am masina. Vara, la prima pornire dimineata, sta intai la ~ 1200 RPM, dupa care scade treptat pana la 750 RPM. Iarna urca doar pana la ~ 900 RPM, dupa care scade treptat la 750 RPM. :dry:

Pana acum nimeni nu a gasit o explicatie la treaba asta. Din contra, multi spun ca ar trebui sa fie tocmai invers, adica iarna sa fie socul la ~ 1200 RPM si vara la ~ 900 RPM. -_- .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie senzorul temperatura.Sa desfaci mufa lui sa dai un spray de contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am schimbat si tot la fel face. :dry:

Nu ma deranjeaza prea tare, ca nu am trepidatii si nici fluctuatii la relanti. Insa, tot sunt curios ce ar putea provoca un astfel de "comportament". :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine mai face talente din cand in cand...oricum masina mea porneste mai bine iarna ca vara..e ca draq.Iarna doar arat cheia in drum spre ea si porneste...vara mai greu..invarte mai mult :lol: ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GABIVVX, posibil sa se simta si a mea mai bine iarna. Daca stau bine si ma gandesc si in VIN Decoder-ul ei srie pe undeva "Not for hot country". :lol:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GABIVVX

In primul rand iti multumesc mult de tot pentru datele furnizate, o sa tin cont de ele. Daca ai vreodata drum prin Bz, da-mi un mesaj ca tre' sa iti fac cinste.

In al doilea rand, nu stiu exact la ce te referi cand spui "Mijloc de etanşare din trusa de reparare a pneurilor". M-ar ajuta o explicatie suplimentara sau o imagine. Te intreb asta pentru ca e foarte posibil ca asta sa fie cauza pentru care imi scartaie masina urat de tot in spate cand trec peste damburi sau reducatoare de viteza (in rest, pe drumuri normale, nu bate, nu troncane). Inca o data iti multumesc mult, numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai treaba cu "Mijloc de etanşare din trusa de reparare a pneurilor",pasajul respectiv se refera la masinile care nu au din fabricatie roata de rezerva,ci pachetul service roti.Accesta este format din compresor si un recipient cu o spuma speciala care iti astupa gaura din roata.Mai rar la G4 astfel de sistem,eu am vazut doar la o singura masina adusa din Italia care avea GPL ,si rezervorul era montat in locul rotii de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara buna,

Cuplul maxim la motoarele astea de benzina 1.4 la cat este la 2500rpm? Cand este indicat sa schimbi treptele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca dupa 3000-3300 rpm. Am citit undeva ca te poti ''bucura'' de cei 75cp abia pe la 5000rpm. Corectati-ma daca gresesc.

PS:Dimineata cand pornesc, imi variaza turometrul la relanti timp de 15-20 secunde dupa care isi revine.Clapeta de acceleratie sa fie problema?

Multumesc!

Modificat de 22Vik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi vibreaza geamul la turatie peste 2000 (ca si cum as trece peste linie continua facuta special sa nu adormi la volan exact asa) de la ce ar putea fiii?? cred ca placa de presiune e gata ar putea fii de la ambreiaj ?? specific ca difera de fiecare data la ce turatie vibreaza . in orece viteza. parca ajung greu si la turatie mare (5000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

daca in galeria de admisie am gasit ULEI + funingine, nu cred ca ok, dar de la ce sa fi ajuns acolo uleiul?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pe sus,pe la filtru de aer in clapeta si apoi...Nu ai gasit ulei pe filtru de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pe sus,pe la filtru de aer in clapeta si apoi...Nu ai gasit ulei pe filtru de aer?

ba da, am curatat egr, conducta de la egr, clapeta de acceleratie....si nu era asa murdara, dar in filtrul de uleiin dreptul clapetei de acc. era o gramada;

de la clapeta de acc. sa fie problema? sau de la altceva?

mersi

Modificat de 2mad4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E problema comuna..deci nu trebuie sa te sperie lucrul asta.E bine macar la 1-2 ani sa desfaci toata carcasa de filtru de aer sa o mai cureti cu ceva sau la schimbarea filtrului de aer sa indepartezi pe cat posibil petele de ulei din ea.Uleiul strans acolo e de la vaporii de ulei care provin de la motor prin epurator via..furtun degazare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E problema comuna..deci nu trebuie sa te sperie lucrul asta.E bine macar la 1-2 ani sa desfaci toata carcasa de filtru de aer sa o mai cureti cu ceva sau la schimbarea filtrului de aer sa indepartezi pe cat posibil petele de ulei din ea.Uleiul strans acolo e de la vaporii de ulei care provin de la motor prin epurator via..furtun degazare.

am inteles ca prin acel furtun de la epurator nu trebuia sa iasa decat aer cald nu si vapori de ulei, acum...el mai zicea de alte probleme cand a vazut si in galerie ulei combinat cu funingine - aia nu prea cred ca se poate curata asa usor.

deci cum as putea remedia pb, de curatat am curatat filtrul....dar este bine sa intre vaporii aia de ulei - masina are 141k km

mersi again, prompt ca intotdeauna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce sa faci,indiferent de solutia gasita tot o sa iti intre vapori de ulei in zona respectiva.Singurul lucru(dar nu recomand),furtunul din epurator sa nu-l mai introduci in carcasa filtrului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce sa faci,indiferent de solutia gasita tot o sa iti intre vapori de ulei in zona respectiva.Singurul lucru(dar nu recomand),furtunul din epurator sa nu-l mai introduci in carcasa filtrului de aer.

am inteles, mecanicul zicea de cu totul alta chestie de cum ajungea ulei acolo....de niste semeringuri....o sa postez mai pe seara ca merg sa schimb azi bujiile am cumparat NGK V-line parca tot tu spuneai odata ca sunt ok....mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate avea probleme la epurator, funinginea indica si gaze nearse complet..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am epuratorul NOU,montat de circa 3 luni si tot gasesc ulei in zona.Daca fac un sondaj pe motorizarea asta ,toti o sa spuna ca au gasit ulei in zona respectiva.Eu cel putin am gasit si dupa ce masina avea km putini si abia era venita din DE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!