Jump to content

Superb Mk3


nsm

Postare recomandată

Salutare tuturor,

La sugestia mai multor co-forumisti deschid acest topic de prezentare a noii mele achizitii:

Superb 3 Ambition 2.0 TDI 190 cai

Masina a fost configurata personal, fiind prima de acest fel din Romania (combinatie 190 cai+M6)

Masina precedenta: Superb Ambition 2.0 TDI 170 cai (comandat in 2011) Inevitabil ma voi raporta la ea in aprecierea masinii noi.

Configuratia arata astfel:

Design

Interior: All black

Culoare - Gri Business 471 EUR

jante: 17" Stratos

Packet LED Ext 159 EUR

lucruri practice:

Bixenon Adaptiv 944 EUR

Carlig rabatabil 764 eur

Pachet drumuri grele 159 eur

Stergator luneta 72 eur

Portbagaj cu deschidere electrica si perdelute la geamuri laterale si luneta 300 EUR

Ogl pliabile electric 55.8 eur

Compartimente depozitare cu capac 15 eur

Scaune fata incalzite 218 eur

Prezoane antifurt 14 EUR

Geek stuff:

Afisaj Maxidot-color 76 eur

Driving mode selection 93 EUR

SmartGate 90 EUR

Volan multifunctional in piele 117 eur

Dotari standard (selectie)

Bolero cu Bluetooth si Carplay/Android Auto/Mirror Link (I LOVE IT!!!)

Geamuri, oglinzi eletrice

Scune reglabile manual :( (cea veche avea eletric la Ambition)

2 telecomenzi pliabile (Fara CROM :( )

Afisaj temp si ora in spate

Senzori ploaie si lumini

Cotiere fata spate cu suporturi bauturi

Lumina picioare fata

Actiune clever pack si cleverbonus -2000 EUR

Tichet remat -6500 RON

Timp de ateptare 2 luni (eram pregatit ptr 2.5 luni)

Minusuri dotari vs Superb 2 Ambition:

-Nu are proiectoare cu functie cornering (sper ca se pot activa)

-Nu are scan sofer cu memorie (si oglinda dreapta nu coboara la marsariei)

-Nu are oglinzi interior heliomata

-Nu are lumina picioare spate

-Butoanele din spate de aprins lumina din plafon nu au led

-Nu mai are Catvision nici optional :( (are illuminate ambientala pe Style si L&K)

-Nu mai are twindoor

-Nu am are standard compartment de depositor in portbagaj (le-am pus optional)

Optiuni diferite

- nu am mai vrut parbriz incalzit (cel vechi s-a crapat de 2 ori si pretul de inlocuire a fost de fiecare data 2800 RON)

Assistants:

ESC, ABS, ASR, MSR, AutoHold, HillHold, TPM, XDS+, DSR, EDS, MKB, HBA, frana de mana electronica

Impresii générale dupa 1 weekend:

Fiind in rodaj in primii 1500km din care am parcurs 250 in regim mixt (autostrada, B roads, Bucuresti, localitati mici), nu am putut sa imi fac o idee despre potentialul adevarat al motorului.

Totusi la plecarea de pe loc se simte cuplul de 400 m (conform aplicatiei MFA pro de pe iphone legat pe wi-fi/smartgate) este necesara sau chiar deloc apasarea acceleratie la plecarea de pe loc. (Sotia mea demareaza cu sub 10% apasare de exemplu)

Pe autostrada este extrem de economica si silentioasa, zgomotul la vant scazand fata de modelul precedent.

la 100kmh are 1600 Rpm (liniste si economie)

la 160 kmh are 2600 Rpm (cea veche avea 3000)

la 180 si un pic atinge 3000 Rpm.

Fiind in rodaj nu pot testa mai mult dar ar trebui sa se duca in 240kmh

Recomand circuitul Motorpark de la Adancata ptr teste legale :) (este chiar in drumul meu spre tara unde am fost in weekend)

Combinatia acestui motor cu manuala este reusita, nefiind necesare schimbari dese de viteza (cutia este mai lunga)

Senzatia de viteza este diminuata de latimea masinii.

Se cunoaste existenta XDS+ : la Giratorii si curbe stranse nu mai scartaie cauciucurile Continental 215/55 R17. Cea veche scartaia mereu.

Conectivitatea functioneaza la toate cele 3 niveluri dar nu toate 3 odata:

Smartgate via wi-fi

Phone via Bluetooth

Carplay via cablu

Combinatii posibile:

Smartgate cu bluetooth

Smartgate cu carplay

Calitatea sunetului pe telefon e mai buna pe bluetooth vs Carplay.

Aplicatia Motorsound de pe Iphone a functionat bine la inceput dar dupa ce am pornit o droaie de alte aplicatii s-a dereglat si nu mai raspunde imediat la apasarea pedalei de acceleratie. Altfel e doar de caterinca sa auzi un V8 din difuzoare.

MFA pro si performance sunt faine: Vezi in timp real pe ecran (si poti si sa inregistrezi) tot ce face soferul: daca franeaza, daca accelereaza (su cu cat %), daca scoate centura, daca de flash, turatia, viteza, consumul, g-ul generat etc etc etc.

Pe langa asta, in meniul car exista un grafic si o frunza verde in care iti evalueaza stilul de condus economic in timp real.

Tot in CAR iti arata lista de consumatori electrici in ordinea consumului. Cel mai mult iau dezaburirea lunetei si scaunele electrice.

Va urma...

Poze

post-11675-0-98307500-1443417577_thumb.j

post-11675-0-13198900-1443417589_thumb.j

post-11675-0-08687500-1443417603_thumb.j

post-11675-0-93218500-1443417616_thumb.j

post-11675-0-47647200-1443417638_thumb.j

post-11675-0-65026100-1443417648_thumb.j

post-11675-0-00607900-1443417659_thumb.j

post-11675-0-96709700-1443417676_thumb.j

post-11675-0-03068000-1443417824_thumb.j

post-11675-0-46729200-1443417837_thumb.j

post-11675-0-63406700-1443417851_thumb.j

post-11675-0-06204300-1443417863_thumb.j

post-11675-0-16935400-1443417880_thumb.j

Modificat de nsm
Link către comentariu

Felicitari, sa te poarte sanatos peste tot, fara probleme si sa-ti aduca zambetul pe buze ori de cate ori te sui in ea. As fi optat pentru un DSG, dar cum gusturile nu se discuta,  n-am decat sa iti urez multi km!

Link către comentariu

Superba masinuta! Sa o stapanesti sanatos! Functia cornering de pe proiectoare nu e cumva inlocuita de un bec special din farul xenon?

Link către comentariu

Nu deoarece exista optiunea separata in lista de optionale. Dar cum banuiesc ca se poate activa cu ajutorul colegilor coforumisti, am zis ca mai bine sa o sar.

Link către comentariu

Asa cum ti-am spus si pe topicul general al modelului, reiau felicitarile pentru achizitie :) Sa te bucuri de ea cel putin cat de fosta S2 :)

Am apreciat si statornicia ta, vis-a-vis de alegerea transmisiilor :)

 

In alta ordine de idei, am vazut "minusurile" de dotari ale Ambitionului nou vs. Ambitionul de S2, ai avut o idee foarte buna sa le prezinti asa...

Mama lor de cost reduction-uri, uite cum te imping la Style, daca vrei sa ai ce ai avut pe masina veche :(

 

Chestia cu lipsa oglinzii interioare heliomate este chiar enervanta. Si functia de "mirror down" intra la "utile". Restul...sa zicem mofturi.

 

Scaunul electric al soferului...poti sa zici ca scutesti la greutatea masinii.

 

Apropo de greutate, te rog verifica greutatea S3-ului tau vs. greutatea fostului S2, e foarte interesant de vazut, mai ales ca ambele sunt M6.

 

Inca ceva: vad ca rezerva e tot 205/55/16: asta inseamna ca poti pune rotile vechi de iarna, inclusiv jantele ? M-as mira sa nu fi schimbat macar ET-ul, datorita noilor dimensiuni ale anvelopelor...

Link către comentariu

E prima S3 de pe forum (prezentata). Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

 

Masina este extrem de impunatoare atat datorita designului cat si faptului ca este...enorma!!!

 

Personal astept impresii legate de consum/tren de rulare/pdg vs drumurile noastre dragi. 

 

Te salut!

Link către comentariu

Legat de masa; conform acte S2 avea 1555 kg in timp ce S3 are 1505 kg.

Deci o reducere de 50 de kg desi dimensiunile au crescut, roti mai mari, rezervor de uree in plus.

Dar motivul lipsei dotarilor este altul... Au vrut sa pastreze pretul jos desi au adaugat multe electronice gen radar fata, xds+,frana de mana electronica, tpm, autohold, bluetooth cu bolero cu rezolutie decenta, Led fata-spate, motoare mai puternice.

Inca o noutate este prezenta functiei REST la climatronic: aceasta foloseste caldura reziduala din motor ptr a mentine habitaclul cald timp de 30 min de la oprirea motorului iarna.

Link către comentariu

Legat de masa; conform acte S2 avea 1555 kg in timp ce S3 are 1505 kg.

Deci o reducere de 50 de kg desi dimensiunile au crescut, roti mai mari, rezervor de uree in plus.

Dar motivul lipsei dotarilor este altul... Au vrut sa pastreze pretul jos desi au adaugat multe electronice gen radar fata, xds+,frana de mana electronica, tpm, autohold, bluetooth cu bolero cu rezolutie decenta, Led fata-spate, motoare mai puternice.

Inca o noutate este prezenta functiei REST la climatronic: aceasta foloseste caldura reziduala din motor ptr a mentine habitaclul cald timp de 30 min de la oprirea motorului iarna.

Multumesc de verficarea masuratorilor... deci 50kg in minus. Nu stiu de ce ramasesem "setat" ca va fi -100kg cu MQB.

 

Sunt de acord ca ai electronice in plus, dau bine catre un client nou de Superb, dar pentru noi, ce care deja aveam toate astea pe S2...e cam cu strambat din nas.

Personal, gasesc mai utila oglinda heliomata decat frana de mana electronica... :)

 

Cum e cu functia REST? Tai contactul si inca mai merge ventilatorul sa sufle aer cald ? Ca daca se opreste si ventilatia scade temperatura...

Link către comentariu

"...pana la 100 de kg, in functie de model". Cam asta e treaba cu MQB. Probabil ca daca scaunele erau electrice diferenta aia de 50kg se evapora. Raman la parerea ca MQB este un intrument tehnologic menit sa aduca plus valoare companiei...daca si clientul mai primeste una alta...ehe...avem marketing pt asta sa ridicam in slavi. Dar tinta principala este profitul companiei nu satisfactia clientului. 

 

Daca frana aia de mana electronica sufera de "bolile passatului" o sa fie distractie la iarna cu ea....

 

Imi place masina asta, imi place mult!

Modificat de cristi511
Link către comentariu

Nu am testat functia rest dar se pare ca asa este; in functie de starea bateriei, ventilatorul ramane in functiune. Cred ca pe panga ventilator mai exista o mini pompa electrica ce recircula antigelul cald prin sistem. Deorece cantit de antigel din radiatorul de climatronic se raceste in 3 minute altfel. Blocul cald al motorului mentine antigelul cald si ptr asta trebuie o circultie de antigel.

Oare la Octavia 3 exista?

Modificat de nsm
Link către comentariu

La drumuri bune! Sa o conduci sanatos!

 

Sunt curios comparativ cu S2, la drumuri lungi, cum o percepi referitor la suspensie, daca au mai intarit-o un pic. Apropo nu exista suspensie adaptiva pe S3? S2 nu avea XDS? Este foarte util in viraje. Inteleg ca este si mai silentioasa ca S2, cum au reusit sa scada zgomotul la vant?

 

E super ca poti merge cu o masina atat de mare si puternica cu o medie sub 6/100 si probabil si mai jos de 5/100 la viteze de non-autostrada.

Modificat de codz
Link către comentariu

Zgomotul la vant pe autostrada scade prin cx si prin chedere mai bune precum si prin etajarea cutiei.

Suspensia e inca noua dar pot sa zic ca e mai comfortabila ca cea veche; au imbunatatit antifonarea astfel incat pe denivelari mici nu se mai aude asa tare lucrul ei inauntru. Prca denivelarile scurte sunt filtrate mai bine desi nu mi se pare mai moale. E posibil ca a mea sa se comporte diferit datorita pachetului de drumuri grele pe care in trecut nu l-am bifat...

Link către comentariu

Arata bine tapiteria, personal cred ca ai fost inspirat ca ai ales varianta cu gri, o mai deschide si estompeaza ternul dat de negru.

 

Ref la suspensie, aici mi s-a parut un progres major, felul in care filtreaza denivelarile, mai ales cele mici, gen "sine de tranvai cu gropi in jur" :)

La S2 e zgomotoasa suspensia la trecerea peste acest gen de denivelari, efectiv parca se rup elementele de suspensie. La S3 e foarte bine amortizata trecerea rotii peste denivelari.

Big like pentru asta.

 

Asa cum spuneai si tu, un mare progres este "mascarea" vitezei reale in mers, efectiv nu-ti dai seama cand urci la viteze mari...

Link către comentariu

S-o stapanesti sanatos!!!

 

DPF-ul la motorul de 190 este cu uree?  "Vechile" 184 EU6 sunt fara...

Link către comentariu

Azi masina a primit o protectie portbagaj. Fata de generatia precedenta, greutatea accesoriului a scazut la jumatate. Cel vechi era din cauciuc si faceai febra la maini cand il dadeai jos; cel nou e ca un fulg si e facut dintr-un fel de plastic/poliester cauciucat mai usor

Cateva poze noaptea cu bordul. Consumul este neasteptat de scazut... 7.6l/100 la rush hour in Bucuresti cu viteza medie de 17kmh. Si totusi este o masina mare de 190 de cai...

post-11675-0-10443200-1443642439_thumb.j

post-11675-0-92965300-1443642758_thumb.j

post-11675-0-24627600-1443642770_thumb.j

Link către comentariu

Este de vis S3... mie imi place foarte mult ca si estetica...si cu farurile fata ca de seat :) arata chiar foarte bine. A devenit nu numai superutila dar si frumoasa...in interior mai era si de mai bine dar este si acolo mai mult ca buna...

Link către comentariu

Azi masina a primit o protectie portbagaj. Fata de generatia precedenta, greutatea accesoriului a scazut la jumatate. Cel vechi era din cauciuc si faceai febra la maini cand il dadeai jos; cel nou e ca un fulg si e facut dintr-un fel de plastic/poliester cauciucat mai usor

 

Ha, buna asta cu cauciucul de portbagaj. Corect, cel de S2 este foarte greu :)

 

Apropo, cum e cu luminile in interior albe de pe toate butoanele/comenzile vs cele verzi de dinainte ? Cum ti se pare schimbarea ?

Azi masina a primit o protectie portbagaj. Fata de generatia precedenta, greutatea accesoriului a scazut la jumatate. Cel vechi era din cauciuc si faceai febra la maini cand il dadeai jos; cel nou e ca un fulg si e facut dintr-un fel de plastic/poliester cauciucat mai usor

 

Ha, buna asta cu cauciucul de portbagaj. Corect, cel de S2 este foarte greu :)

 

Apropo, cum e cu luminile in interior albe de pe toate butoanele/comenzile vs cele verzi de dinainte ? Cum ti se pare schimbarea ?

Link către comentariu

S-o stapanesti sanatos!!!

DPF-ul la motorul de 190 este cu uree? "Vechile" 184 EU6 sunt fara...

Da, acesta este cu uree, rezervor de 13 litri

Link către comentariu

Nu va suparati pe mine daca nu stiu dar ce este acest uree??? Un fel de aditiv tip Ad Blue? Am citit de mai multe ori pe la diferite topic-uri dar nu am aflat clar ce este. Astept si eu un Leon 2.0Tdi 150 CP E6 dar cand am intrebat de uree la reprez. se uitau crucis la mine si ma intrebau ei ce este ala:)))))

Link către comentariu

Este vorba de ad blue. Pe leon, desi e euro 6 nu cred ca o sa ai asa ceva.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!