Jump to content

Fum cu motorul cald A4 B7 BPW


Adrian Hincu
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

De vreo 3 zile am ceva probleme pe care nu stiu de unde sa le apuc ca sa gasesc o rezolvare.

Masina e Audi A4 Avant Quattro 2007 motor BPW 2.0 TDI cu 103 KW.

Dupa un drum pe autostrada mers cam 160-180 am intrat in Bucuresti si stand la semafor am vazut ca s-a facut mult fum in spatele meu. Am oprit motorul am pus VCDS cu toate ca nu se aprinsese nimic prin bord si nu am gasit nici o eroare. verific si DPF-ul si il gasesc la 0% si trag concluzia ca probabil o fi facut o regenerare. mai citesc povesti pe net despre garnitura chiulasa ciupita sau probleme la turbo si merg spre casa. 

 

A doua zi mergand spre serviciu ma uit numai in retrovizoare si nu vad pic de fum. cam dupa jumatate de ora ma opresc la bariera la pipera si din nou acelasi fum care parea alb. ajung in 5 minute la serviciu ma opresc in parcare si pana sa dau cu spatele se face fum atat de rau ca nu mai vedeam sa parchez (noroc cu senzorii). 

Incep sa citesc peste tot despre garnitura la chiulasa ciupita sau chiar chiulasa fisurata. Cu mototrul rece verific uleiul care nu are spume si e la nivel aproape de maxim. Antigelul e si el aproape de maxim rosiatic clar (G12). Trag o prima concluzie ca nu prea pare sa fie cazul garniturii pentru ca nu pierd nici ulei si nici antigel. 

Fumul apare numai dupa ce motorul se incalzeste bine cam dupa 30-40 minute de mers.

Ideea e ca e timpul sa schimb si uleiul si filtrele pe care le schimbam la 10k pana acum. ultimul ulei am decis sa il las 15k deoarece i-am facut in 4 luni. Am uleiul si filtrele in portbagaj dar nu m-as grabi sa le schimb pana nu dau de capat problemei. Masina are 155 mii km reali. Ultima alimentare facut full la Mol si problemele au aparut cam dupa 250 de km.

 

Am facut si un filmulet cu fumul care iese pe esapament. deja parca nu mai e asa alb incepe sa aiba tendinte de gri-negru si miroase a diesel obosit.

 

https://youtu.be/5cLStgTTlBU

 

Va rog sa ma sfatuiti ce as putea verifica.

 

Multumesc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce valori ai la injectoare cand incepe sa scoata fum? cred ca sunt valori diferite fata de momentul in care nu scoate fum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a mai cauta cauza cel mai rapid alimenteaza cu alta motorina ceva de 55 de la alta statie, poate ai prins o motorina botezata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca antigelul e la maxim inseamna ca nu iti papa apa si iti baga in motor ca sa scoata fumul ala. Alta ipoteze ar fi aprinderea(bujii, injectoare etc.) sau carburantul prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce bujii? E diesel, nu dau scanteie. Schimba motorina, fa schimburile de filtre si ulei, vezi cum arata si uleiul vechi, apoi vezi ce e de facut. Poate e uleiul varza si se subtiaza rau cand se incalzeste bine motorul, incepe sa-l dea pe la turbo, in portii mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, 
Intre timp am schimbat ulei si filtre. Am verificat filtrul epurator si pare ok (face presiune daca pun degetul pe iesirea din filtrul epurator). Am observat ulei pe furtunul ce merge de la turbo spre intercooler (probabil e si vreo garnitura de inlocuit acolo). Cred ca turbo scapa ceva ulei pe acolo si mai mult ca sigur ar trebui sa fac curatarea de care vorbeste Cristi mai sus. Acum nu mai fumega asa rau. Doar din cand in cand cu motorul cald cand stau la relanti mai incepe sa scoata ceva fum. Nu am nici o eroare. Din ce am vazut valorile injectoarelor sunt ok, EGR functioneaza ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

verifica in capacul de la motor este un filtru cu un furtun de ceva gaze de carter. daca filtru ala ii infundat manca ulei si scoate fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un coleg de servici care are o masina cu aceeasi motorizare ca a ta, acelasi an de fabricatie  si a avut aceeasi problema ca si tine,fum excesiv la relanti si in mers. A schimbat turbo,ax came,anulat filtru Dpf fizic si din soft si multe altele,a investit o caruta de bani in motorul ala si tot nu mergea cum trebuie , in sensul ca problema cu fumul persista. Solutia prin care a scapat de acel fum a fost schimbarea "O"-ring-urilor de la injectoare.Poti sa incerci si asta, el asa a reusit sa scape de problema si acum are un turbo OEM bun , ca nu era el de vina  dar in urma circularii cu masina scotand fum a distrus DPF-ul, care trebuie sa-l schimbe. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
dumbravean.alex

Salut băieți, am o problemă de când mi s-a spart filtrul de motorină la un Audi a4 b6 1.9 AWX , în turatii ridicate 2000-2800 scoate mult fum negru. Precizez ca a început să fumege doar din momentul fisurii, iar până am schimbat filtrul am mers cu el aşa fisurat o zi întreagă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!