Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

Stealth, e ciudat ca au picat asa de repede.

Bujiile PZFR6J-11 de care vorbeam, sunt cu dubla platina si anume atat pe electrodul central cat si pe cel de masa exista sudata in zona de formare a scanteii platina.

Insa, parerea mea este ca respectivele intervale de schimb de 60.000 in cazul platinei, si 90-100.000 in cazul iridium-ului, sunt date pt anumite conditii de exploatare si anume de autostrada, unde ai un regim cat mai constant de exploatare.

Si acest lucru e valabil pt orice bujie.

Daca masina e folosita in regim preponderent urban, nu mai zic de regimul de taxi, absolut toate aceste cifre se impart la 2.

E valabil si in cazul uleiului, in cazuri de exploatare gen taxi, altitudine mare, mediu salin (mare), mers in sarcina ( platforma, rulota, etc) scrie si in cartea masinii ca uleiul se schimba la jumatate din intervalul recomandat de schimb.

Acum e posibil sa existe pe piata si produse contrafacute si poate ai avut ghinion de asa ceva.

Referitor la site-ul ngk, e normal ca o companie asa de mare sa ofere site-uri in functie de zona geografica, respectiv cu bujii pt masinile folosite in respectivele zone.

Pt Romania, trebuie sa intrii pe ngkeurope.

Spre exemplu, pe ngk america o sa vedeti ca la golf, ofera bujii doar pt motoare de la 2 l in sus, smdp.

Asteptam cu interes Dragos decizia ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

Le-am pus astazi pe cele 5d am fost la reprezentanta si am intrebat (am facut si revizia) si s-au uitat si au zis ca bujiile sunt bune(cele boch care erau pe masina erau identice cu astea),masina merge f bine.ei au zis ca pe masina merg ambele tipuri de la ngk pt ca eu nu folosesc masina la turatii inalte pe autostrada.sper ca am luat decizia buna. Dan crede-ma ca am verificat la mai multe magazine si la un prieten al meu care mi-a zis ca s-a uitat cu un program(nu stiu exact care) si toate au zis 5d.

Parerile sunt impartite http://sparkplugcrossreference.co.uk/1231-ngk/1327-vw-audi/101-905-601-101-905-601-101-905-601.html

codul 101905601 este sigur bun mi-a fost dat de la reprezentanta.

Modificat de dragoshdiaconu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat.

Insa sfatul meu e sa ai grija. Tocmai ei ti-au spus sa nu folosesti masina la turatii inalte.

Insa nu iti trebuie autostrada sa obtii acele turatii. Fie o pornire in tromba, fie o depasire, te poti duce peste 4500 fara probleme (se considera ca peste a doua treime un motor e in ture inalte). Si acolo intervine problema cu temperatura spusa de mine mai sus.

Sfatul meu e sa ai grija la stilul de condus si musai sa faci o inspectie vizuala a bujiilor la intervale regulate, chiar la fiecare shimb de ulei. Desi, in acest caz, uzura din pacate nu se prea vede pe bujie, motorul o suporta.

Doar in cazul in care foloseai o bujie mai rece, era afectata aceasta si motorul nu prea patea nimic. Scrie si pe site-ul ngk, ca in caz de folosire a unei bujii alta decat cea recomandata pt respectivul motor sa se foloseasca mai rece, in nici un caz ma calda.

Crede-ma ca de aceleasi probleme m-am lovit si eu cand eram mai novice in ale automobilelor si daca o piesa avea dimensiunile corecte, era buna. Nu-i chiar asa.

La reprezentanta din Bacau, bujiile oem date de vw pt acest motor, desi repet poti pune in motor orice bujie cu aceleasi dimensiuni, insa cu atentionarile de rigoare, sunt urmatoarele:

Fabricate de NGK, cod : PZFR6J-11, care la momentul achiztiei nu erau disponibile si

Bosch, cod: F 7HPP 222U, pe care le-am si achizitionat fiind disponibile la comanda. Am dat pe ele acum 6 luni in jur de 120 ron.

Ambele cu dubla platina, interval de schimb 60.000 km.

Iar pt cei ce citesc acest topic, acest tip de bujie e recomandat pt unele motoare de polo 1.4 (daca nu ma insel si de 1l), si pe golf de la 2.0l in sus. Un link care confirma cele de mai sus: http://www.ngk.com/results_fitment.asp?pid=PZFR5D-11

E ca si cum ai folosi benzina cu cifra octanica de 91 ( sa presupunem ca s-ar mai gasi asa ceva ). Vw nu iti spune ca nu poti alimenta cu asa ceva, insa te atentioneaza sa folosesti masina cu "reduced output" cum spun ei.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata o imagine a unei bujii NGK Irridium cu cca 24mii de km de pe un Polo .

Bujiile au avut gapul la 1mm,acum au 1,2mm

post-2778-0-51038400-1334745353_thumb.jp

post-2778-0-51065100-1334745362_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bujia e cea potrivita pt motorul tau, altceva in minte nu imi vin decat ca nu e originala, ci contrafacuta.

Daca nu e bujia recomandata pt motorul tau si nu a functionat in parametrii optimi, e normal sa se uzeze.

Eu schimb bujiile cam cu 10.000 de km inainte de intervalul de schimb recomandat si in afara de mici puncte infime de pe electrodul de masa ( acolo unde pisca scanteia) nu observ absolut nici o alta uzura sau crestere a gap-ului.

La tine mi se pare ca ai si niste depuneri pe electrozi acele mici grauntele ce se vad pe electrozi, mai prezente pe cel de masa. O sa ma uit mai de aproape la un set de-al meu ce l-am schimbat de curand sa vad cum arata, insa din ce tin minte in afara de o culoare usor spre gri nu difera mult fata de o bujie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are valoarea termica optima pt motorul meu, 6.

Particulele de pe electrod sunt normale, bujia arata perfect,adica se autocurata,motorul nu consuma ulei,se vede ca e gri-alba,numai ca electrodul de masa ,fiind facut din ceva ordinar ,pe care arcul electric de 10.000 de grade celsius normal ca il maninca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe ale mele bujii si sincer nu vad acele particule. Suprafata de curata, gri cei drept, insa nu prezinta depuneri deloc.

Nu stiu ce sa zic, adevarul e ca cel putin pt masina mea nu am gasit recomandari pt bujii Iridium. Nu stiu cauza, recomandari am doar pt dubla platina.

Insa mi se pare logic ca daca ai electrodul central din iridiu si cel de masa normal, ti se va manca imediat cel de masa.

Normal ar fi ca macar pe acesta de masa, in zona de contact sa ai macar platina, sa nu zic tot iridiu. Scanteia e mai concentrata la acest tip de bujii cu electrod central ascutit (aici inclusiv cele cu platina) si e vital ca zona de formare a scantetii sa fie f rezistenta.

Dar, in cazul tau tind sa cred ca e o bujie fie contrafacuta, fie originala dar comericalizata pe un canal aftermarket neautorizat. Am citit multe despre industria auto, de firme care comercializeaza produse ce au cazut sau sunt la limita controlului de calitate impus de producator si te bucuri ca dai putini bani, dar din pacate te alegi cu o fractiune din calitate. Mai nasol e cand iti cer tot atatia bani.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vreau sa caut NGK Premimum RX - BKR6ERX-P pentru 1.4 TSi.

Arata cam asa: post-54742-0-37948900-1337594521_thumb.jpost-54742-0-57156000-1337594529_thumb.jpost-54742-0-10925200-1337598670_thumb.j

Stie cinava vreun distribuitor privat sau oficial ce poate aduce(Jap) aceasta bujie?

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut am si eu un polo GTI din 2000 ce buji sunt bune pt acest motor? vreau sa zic ca am NGK BKUR6ET-10 SI IMI CAM DA IN NAS MASINA LA ACCELERARE BRUSCA . MA GANDESC CA DIN CAUZA LA BUJIIILE IEFTINE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tibi, poti cauta pe site-urile producatorilor ( gen NGK ) si toti au configuratoare, unde important e sa alegi codul motorului tau si astfel iti vor da si bujia recomandata pt tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Tocmai ce-am schimbat bujiile la masinuta mea (Golf 4 1.6 AZD) si ce diferenta!!! Avea pe ea NGK BKUR6ET-10 care pareau destul de uzate (nu stiu cand au fost schimbate) si le-am inlocuit cu cele recomandate pentru motoarele astea mai "sensibile" (AZD, BCB) si anume NGK PZFR6J-11 (Double Platinum) si chiar se simte diferenta. Sta la ralanti fara nici cea mai mica modificare (urcare/coborare) si suna muuuuuult mai bine de la 2000 de ture in sus.

Asa ca recomand sa ascultati ce zice producatorul si sa nu va zgarciti la cateva zeci de lei :) Acum AZD-ul e fericit si de-abia astept sa-l scot la o tura mai lunga maine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

As vrea sa schimbai eu bujiile la masina din semnatura 1.4 16v akq poate sa ma ajute cineva va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am pe masina NGK BKR7E pana acuma au mers bine nu am avut probleme merita sa le schimb cu un alt model sau sa iau acelasi model? Cele Iridium nu mi se par ceva extraordinar chiar daca puterea motorului a fost ridicata, raman la parera ca sunt extrem de scumpe pentru ceea ce trebuie sa faca la o masina care nu e nici racheta nici competitoare in WRC :) parerea mea. Astept sugestii sau ideii.Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus Iridiu si de impresionat ce am fost, adika nu, le-am dat jos si le-am pus pe cele vechi curatate(de 30k kmOEM).

In relanti consumul instant era mai mare cu cele Iridiu, cam cu 0,1L in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intotdeauna o bujie mai performanta iti aduce si beneficii in mersul motorului.

De obicei ce recomanda producatorul e si indicat sa folosesti.

Din ce stiu, bujiile cu Iridiu se preteaza la motoarele de inalta performanta sau in cazul unul tuning la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am votat si eu.schimbarea am facut-o la 79k km desi trebuia la 60k km.nu cred sa se fi stricat nimic din cauza asta, din contra sunt convins ca inca mergeau pentru ca nu aveam nicio problema la pornire.am pus NGK (2397) BKUR6ET-10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ai probleme la pornire ca sa schimbi bujiile poti avea un consum marit si stresezi bobinele inutil cu bujiile uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vreau sa imi schimb si eu bujiile, pentru Bora 1.6 16v BCB, si am primit 2 variante de bujii pentru NGK. Va rog daca ma puteti ajuta si pe mine sa imi spuneti care ar fi diferenta dintre ele sau care ar fi varianta corecta: NGK PZFR5D-11 (asa apare in autodata) vs NGK PZFR6J-11 (pe mai multe site-uri am gasit varianta asta http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/NGK-cars-ccp.asp , http://www.ngkpartfinder.co.uk/cars_commercial.php )

Modificat de Rzvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut baieti , am masina din semnatura si din cate am inteles eu producatorul recomanda bujii cu 3 electrozi si doresc sa stiu daca vreau sa pun bujii cu 4 electrozi dauneaza cu ceva bobina de inductie ? Am auzit la cineva ca dupa ce si-a pus bujii cu 4 electozi chiar ii consuma mai putin combustibil , este adevarat ca scade consumul ?

Deci ideea este daca sa raman la bujii cu 3 electrozi (conform producatorului)sau sa schimb cu 4 electrozi ?

Mersi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la masina anterioara G5 1.4 75cp pusesem cu 3 electrozi, din fabrica venind cu unul singur si nu am avut nici o problema, dar nici o imbunatatire nu am observat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pentru cei care au instalatie de GPL.

A folosit cineva mult renumitele bujii "speciale" pt GPL ? si daca da ce impresii ne poate furniza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru golf 1.6 16v azd din 2002 ce buji recomandati.am vazut optiuni intre PZFR6J-11 si BKUR6ET-10? personal de care folositi?

originale ar fi cele de la bosch F7 HPP 222, asa am gasit in autodata

PZFR6J-11 are lungimea filetului de 22 mm

BKUR6ET-10 are lungimea filetului de 19 mm. este adevarat?

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

nimeni nici o parere despre ce buji folosim la AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul AZD producatorul NGK da bujiile PZFR6J-11.Eu personal folosesc numai bujii NGK si nu m-au dezamagit niciodata.

Iti recomand sa le folosesti cu incredere dar numai dupa ce consulti catalogul on line.Vanzatorii de prin magazine te incalta cu tot felul

de piese de care au ei pe stoc.

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!