Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

Vreau sa imi cumpar niste buji la masina... eu bujiile vechi nu le mai am,stiu doar ca erau bosh si aveau 4 poli...

AM un Golf 4 Motor tip AZD 1.6 16V 105(77kw) CP benzina si vreau tot dinastea sa imi iau dar nu stiu ce cod imi trebuie vreau sa ma ajute cienva

Modificat de neckerman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...daca in momentul in care accelerez mai brusc simt usoare intreruperi e posibil sa fie de la bujii sau bobine. La relanti merge ok nu pare sa mearga in 3. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Pentru motorul de 1.6i BFQ, ce bujii recomandati?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vin cu Bosch? NGK folosesc si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a pus cineva BERU pe un ford escort 1.6 16v si dupa 5000km s-au dus.. s-a apropriat catod-ul de anod pana s-au topit :D

a schimbat cu NGK si merge brici de 40.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AVU/BFQ ce am gasit pina acum cica vin cu NGK...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La azd in programele de piese estre trecut NKG PZFR6J http://www.ngkeurope...ZFR6J-11/23383/ - pret 45 ron

Multi vad ca au pus NKG BKUR6ET - 10 http://www.ngkeurope...UR6ET-10/23382/ pret 24 ron

merita sa iau pe cele ieftine sau sa nu risc si sa cumpar ce este trecut in programul de piese. Diferent vad ca sunt la Spark gap (ce e ala) si la unele scrie platin iar la celelalte nichel

Pt AZD, care e motor cu norma QG1, deci longlife: Vw a folosit in echiparea oem bujii cu un singur electrod central, de forma conica, atat varful electrodului central cat si o portiune din electrodul de masa avand platina. Ca producatori: NGK si Bosch.

De nou, acest motor folosea ulei longlife, cu schimburi la 30.000km, deci era oarecum ilogic ca pui o bujie garantata tot atat. Asadar, au folosit acest tip de bujii ce sunt garantate 60.000 de km.

Pe langa faptul ca sunt garantate 60.000 km, deoarece platina e mai rezistenta decat electrozii obisnuiti, singurul avantaj notabil la un motor cu ceva km, care nicidecum nu mai foloseste ulei long life, este faptul ca aceste bujii au nevoie pt producerea scanteii de un curent ceva mai mic fata de o bujie normala, de aici si solicitarea ceva mai mica a bobinelor de inductie cu avantajele teoretice ce rezulta din acest lucru. Desigur, alte avantaje ar fi si pornirea la rece mai usoara si un raspuns mai bun la turatii mici.

Insa si costul lor este aproape dublu fata de o bujie normala, de aici si alegerea fiecaruia. Daca dispui de aprox 200 ron sfatul meu este sa mergi pe acest tip de bujii ( eu am ales oem, pt ca erau ceva mai ieftine decat am gasit in magazine si sunt fabricate de Bosch ).

In aprox 40.000 km am folosit un rand de Ngk Vline 24, BKUR6ET-10 si o data Beru ultrax cu 4 electrozi. Masina a consumat al fel, practic nu am sesizat diferente in exploatare, doar ca eu le-am schimbat la aprox 20.000 km.

Si pe acestea longlife, cu patina, nu le voi tine 60.000, pe la 40.000 le voi verifica si mai mult ca sigur pana in 50.000 le schimb.

Ce trebuie sa ai in vedere la o bujie este temperatura la care lucreaza ( la noi 6), diametrul filetului si lungimea lui, astfel incat sa nu ai probleme cu inecarea bujiei daca folosesti o bujie prea rece sau cu supraincalzirea camerei de ardere daca folosesti o bujie prea calda, suprainicalzire care e periculoasa deoarece poate apare fenomenul de pre aprindere, ceramica bujiei fiind supraincalzita, cu riscul defectarii motorului in acest din ultim caz.

Referitor la distanta dintre electrozi ( gap ), la motoarele noastre este specificata o distanta de 1mm, insa in cazul bujiilor long life unde sunt alte materiale, spatiul poate varia putin, asta in functie de producator, deoarece importanta e forma scanteiei obtinute. Dar la bujiile normale sa le spun asa, cam toate am vazut ca au 1 mm.

In acest caz, poti pune linistit oricare dintre bujiile exemplificate de tine, recomandat fiind cele cu platina, dar din punctul meu de vedere doar din avantajul menajarii bobinelor de inductie.

Mai sunt si bujii cu iridiu, care sunt si mai longevive, practic fiind garantate 100.000 km, insa nu am gasit nici o recomandare directa pt motoarele noastre.

Insa, cu respectarea specificatiilor de dimensiuni si termice, se pot folosi si aceste bujii, insa si pretul lor este destul de piperat.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

Pentru bora 1.6 16v BCB an 2004 ce buji NGK ar trebui sa folosesc? mi-a zis cineva PZFR5D-11 ar fi cele originale. sa le iau pe acestea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, ce am scris pt AZD e valabil si pt BCB. Cum sunt motoare cu interval de service marit, se recomanda bujii cu dubla platina.

Insa realul si singurul avantaj in cazul nostru, care nu mai folosim uleiuri long life, este solicitarea ceva mai scazuta a bobinelor de inductie.

Desigur, sunt si garantate 60.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

multumesc am gasit codul care l-am mentionat mai sus de la ngk 180 de ron,maine le cumpar.

In privinta uleiului cu interval long service,eu asa folosesc am avut castrol 5w30.voi ce folositi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut BCB si i-am pus bujii BOSCH FR 78 X si nu a fost absolut nicio diferenta fata de cele care erau pe masina,NGK iridium.parerea mea ca va faceti prea multe probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PZFR5D-11 nu sunt bune, au alta clasa de temperatura. Pt motoarele noastre clasa potrivita de temperatura este 6, deci PZFR6J-11.

Desigur, discutam prea in detaliu. Se pot folosi orice bujii normale, nici eu nu am simtit nici o diferenta fata de cele cu platina.

Insa, daca dispui de suma necesara achizitionarii lor, rau nu faci, cel putin nu mai ai grija lor o buna perioada de timp.

Dragos, referitor la ulei, atat timp cat nu iti papa prea mult ulei intre schimburi ( sa zicem pana in 1 litru), poti ramane la uleiul long life.

Daca te decizi sa schimbi clasa de vascozitate, poti trece pe 5w40. Totul e ca uleiul respectiv sa respecte norma vw 502.00.

In mod normal, peste 100.000 km se zice ca ar trebui sa folosesti 5w40, insa nu e o regula generala.

Eu la 160.000km folosesc 5w40 si completez cu maxim 200ml intre schimburi si asta vara cand o alerg mai mult. Iarna, cand sunt mult mai ponderat, consumul e neglijabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

Nu am probleme cu uleiul nu consuma de loc,iar la km am 84 de mii. Pai si ce sa fac sa le iau pe cele PZFR5D-11 ? sau ar putea sa intervina probleme in timp in conduita masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lua 5d-ul. iti trebuie 6j. Mare atentie la temperatura bujiei, iti afecteaza in mod negativ motorul.

5-ul la ngk e o bujie mai calda decat 6, care iti poate provoca supraincalzirea camerei de ardere cu consecinte grave asupra motorului.

Conform specificatiilor producatorului, bujia recomandata este PZFR6J-11, pe care eu ti-o si recomand. Acest tip de bujie e recomandat si pt motorul BCB.

Daca nu ai bani sa dai pt aceste bujii, poti pune si v-line 24, modelul Bkur6et-10, dar pe care va trebui sa le schimbi mult mai devreme decat cele recomandate, pe termen lung iesind tot acolo. Acestea din urma sunt cele recomandate pt ATN si AUS dar doar datorita faptului ca nu sunt motoare cu service de garantie extins.

Decizia iti apartine. Atata timp cat le vei schimba la timp, nu vei avea probleme cu niciun model, personal le-am avut si pe cele vline si masina a mers perfect.

Vw implicit si ngk recomanda PZFR6J-11 deoarece motorul de nou fiind cu garantie extinsa ( ulei long life cu schimb la 30.000 km), era ilogic sa puna pe motor o bujie recomandata pana in 30.000km. Astfel au pus aceste bujii long life care sunt garantate 60.000km.

Ca concluzie, nu pune PZFR5D.

Daca le-ai cumparat, mergi inapoi si roaga-i sa ti le schimbe, in nici un caz nu le pune pe motor!

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ATN si AUS merg BKUR6ET-10 sau V-Line 24 BKUR6ET-10 (sunt identice dar difera putin ambalajul ,pretul si sistemul de vanzare).

La AZD si BCB merg PZFR6J-11 ( Electrod mijlociu-Platina )

ATN si AUS au sistemul de aprindere clasica cu o singura bobina comuna,AZD si BCB au sistemul cu 4 bobine separat...de aici provine toata diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

Deci am verificat astazi numarul comparativ vag(La serpico la reprezentanta ) i-ar ei recomanda 101 905 601.exact ce scrie pe situl pus de RZF.asta inseamna clar PZFR5D-11.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, intrebarea mea este: ai cautat in mai multe locuri sa te convingi ca e asa cum spune site-ul respectiv?

Daca cautai, te convingeai de ce iti spuneam mai sus.

Magazinul respectiv iti da o intormatie eronata din start. Iti da doar modelul de golf ( 1j1 = hatchback) si nu motorizarile.

Pe site-ul ngk o sa vezi ca iti va da bujii diferite chir si pt motoarele 1.6 16v 77kw, fctie de service intervalul dat de producator : grupa azd, bcb si grupa atn, aus.

Intra aici si convinge-te.

http://www.ngk.de/en...ZFR6J-11/23384/

Iar daca vreodata vrei sa nu ai dureri de cap, sfatul meu e sa faci o vizita si la reprezentanta. Desigur eliminand eroarea umana, ce cumperi de acolo nu are cum sa nu fie ideal pt masina ta. Si, din proprie experienta iti spun ca uneori au si preturi mai mici decat multe alte magazine de specialitate.

Bafta in decizie.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am NGK Iridiu,de valoarea 6, au cca 25mii de km si deja nu mai arata prea bine, degeaba au facut anodul din iridium,care intra-adevar nu s-a modificat la forma catusi de putin,insa catodul care pare a fi facut din acelasi material ca si la bujiile ordinare e deja foarte uzat ,practic ciocul ala a inceput sa se rotunjeasca bine in locul in care se sare scinteia pe el, gapul marindu-se deja cu peste o zecime.

Ma intreb la ce bun sa faci un electrod indestructibil daca celalat angajat in crearea scinteii e din fier normal care se toceste repede. Arfi trebuit sa aiba si el o pastila in locul ala facuta tot din Iridiu .

La 30mii deja le voi schimba, ma si mir cum de spune cineva ca tin 100.000 km, nici macar nu sunt montate pe vreo motocicleta de 12.000 rpm,ci pe un banal de Polo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca si aici le recomanda pe cele cu clasa de temperatura 6 http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_extra.php?id=9107

Pana la urma exista un site NGK oficial? Am cautat pe mai multe site-uri NGK din diferite tari si multe nici nu stiu de motorizarea 1.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la bujia rece distanta dintre ceramica care inconjoara electrodul si marginea bujiei este mare la bujiile calde este mica.

post-8085-0-06016300-1334171579_thumb.jp

post-8085-0-04228100-1334171596_thumb.pn

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragoshdiaconu

Maine o sa ma duc la reprezentanta sa vad care sunt bune, pana la urma cele 5d sau 6j.revin maine seara cu raspunsul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!