Jump to content

Golf 6/Jetta - Probleme electrice


and3yutzu
 Share

Postare recomandată

am o problema pe partea electrica cu un golf plus an fab 2010 2.0 TDI si anume....nu-mi functioneaza nicio priza din cele 3 existente...am ramas fara lumina in portbagaj si nici stergatorul de pe luneta nu mai functioneaza.. ..toate sigurantele sunt in regula si pe VCDS nu apare nici un fel de eroare...!!!   :sly:  ceva sfaturi!!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bricheta nu e diagnosticabila pe VCDS, verifica inca odata siguranta 42, din panoul din bord in stanga volanului. a3a de la stg la dreapta, pe penultimul rand de jos.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut,

Zilele trecute m-am trezit din senin, la masina din semnatura, cu o intreaga suita de martori aprinsi in bord: ESP error, Brake error, Start&Stop error, Check Engine s.a.m.d. insa, aparent, totul este functional, m-am putut dfeplasa fara probleme. Erorile sunt afisate / martorii sunt aprinsi aleator: ocazional nu am nimic aprins, alteori sunt aprinsi doar unii etc. Singura exceptie este butonul de ESP off care nu mai functioneaza (on/off) si Park Pilot-ul care nu se mai dezactiveaza din buton sau in marsarier (nu mai indica nimic, nici audio, nici vizual...)

In urma unei diagnoze cu VCDS, au aparut aprox 130 de erori, majoritatea indicand "circuit deschis"... evident, am dus masina la reprezentanta unde mi-au zis ca suspecteaza modulul de Park Pilot ca fiind defect. Acum, este posibil ca din cauza acestui modul sa imi apara 130 de erori in toate celelalte sub-sisteme?

Ca si istoric, cu cateva zile inainte de aparitia problemei, am coborat o bordura perpendicular (cu ambele roti fata...) - initial parea ca nu este inalta, insa aveam o roata usor dezumflata la care s-a adaugat si o groapa.. si ca atare, s-a auzit o izbitura destul de puternica... nu imi dau seama daca in scut, amortizor sau in alta parte.. imediat dupa nu am observat nicio problema, scurgeri sau erori...

Ce parere aveti? Cel mai teama imi este de situatia in care voi fi nevoit sa schimb cate un modul pe rand... din pacate, cel cu care am vorbit la reprezentanta nu mi-a parut convins ca a gasit cauza problemei. Urma ca astazi sa investigheze situatia si un alt specialist si astept noutati... Am mai auzit discutii printre alti posesori de Golf 6 ca asemenea situatii ar aparea/disparea din senin si ar putea fi cauzate de senzori murdari, praf etc...

Modificat de Rigips
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exclus senzori murdari, praf, etc.

din pacate, ne trebuie scanarea sa ne uitam pe ea, pentru un raspuns exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp mi s-a comunicat ca modulul de Park Pilot a fost gasit plin cu apa si ca ar trebui schimbat (700 lei) fara a-mi garanta ca toate erorile sunt afisate din cauza asta. Scanarea nu o am, au facut-o cei de la reprezentanta...

Modulul asta este usor accesibil? Pot pleca cu masina de acolo fara modul si sa incerc sa il schimb cu unul de la dezmembrari sau ceva de genul asta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu este asa usor accesibil la modelul tau - trebuie dat jos motorasul de stergatoare (implicit stergatoare, plasticul de sub stergatoare) si scos capacul care vine spre habitaclu - ca sa ai acces la modul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pt raspuns Florin!

Si este plauzibil ca acest modul sa "ia apa"? Din cate stiu eu toate modulele sunt incapsulate... in trecut am "reparat" un modul ABS pentru un Opel Vectra si a trebuit sa il desfac cu un bomfaier... evident, nu este cazul acum dar mi se pare un pic ciudata explicatia.

Modificat de Rigips
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine, fiind un modul ce se afla in interiorul masinii, nu este waterproof.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este posibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, mersi mult pt clarificari.

Revin cu status - sper sa fi fost asta cauza tuturor erorilor afisate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca referinta, uitati cam ce s-a ales de modulul pe care l-am avut (atas.). Din pacate nu aveam ce sa repar... se vede clar ca apa a stat mult acolo si probabil a rezistat eroic - evident, din cand in cand, mai imi bipaia aiurea cate un senzor de parcare, dupa care mergea ok (aviz celor care se plang de chestia asta - poate nu ar strica sa demonteze preventiv modulul ca sa il verifice inainte de a se defecta complet). Modulul am inteles ca se afla in bord undeva, pozitionat cu conectorul in sus - iar strategic, in dreptul pinilor, sunt cateva gauri care permit scurgerea apei inauntru fara probleme. :wacko:

Acum problema e alta: cum de a ajuns apa acolo?! Eu mi-am schimbat parbrizul, tot in reprezentanta, acum 2 ani si ceva. Evident garantia s-a dus. Mai mult de atat, sub acest modul se afla calculatorul central al masinii care daca s-ar uda chiar ca iti iei adio de la masina. In cazul meu, din fericire, se pare ca toata apa s-a scurs chiar in acest modul, in rest era uscat...

Astept orice fel de parere avizata... daca ati mai intalnit asa ceva sau stiti cam care ar putea fi sursa apei, dati-mi va rog un sfat. In reprezentanta mi-au indicat ca problema ar putea fi de la parbriz... dar ce garantie am ca daca il demonteaza/monteaza la loc de data asta va fi lipit cu mai mult simt de raspundere? Ar putea sa ajunga apa acolo prin alta parte?

20160418_160508.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur e de la apa? nu cumva e de la acei 2 condensatori care au curs?

nu cred sa aiba legatura cu parbrizul.. daca nu era bine lipit iti intra apa in habitaclu

acest modul e intr-un locas sub stergatoare, intre habitaclu si motor, deci sub marginea inferioara a parbrizului

ca si precautie poti da cu silicon pe la acele gauri de care ziceai si pe la capacul locasului in care se afla modulul - mai debraba pe aici a intrat apa, daca e vorba de apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in link unde se gaseste modulul de senzori de parcare:

Nici eu nu cred ca are treaba cu parbrizul si apa. Mai degraba e cum zice Mystery, cei 2 condensatori sunt de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e apa daca era, toata placa era rosie, condensatorii s-au umflat si au iesit, incearca la un electronist sa-i schimbe nu e mare lucru salvezi sigur modulul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi!Pozele sunt de f. mare ajutor! Data viitoare cred ca ma voi incumeta sa verific singur modulul daca mai am probleme (sper ca nu, totusi).

Referitor la apa, dupa ce au demontat modulul, mi l-au "prezentat" cu vreo 2-3 cm de apa inauntru... singurul motiv care ma face sa cred varianta asta este ca toate contactele din jumatatea de jos a placii sunt oxidate, lucru care nu se poate intampla decat in timp, deci nu cred ca a fost vorba de o inscenare... nu se vede f. bine in poza dar contactele au ceva alb in jur si asta este doar la cele din partea de jos.

Mai plauzibil mi se pare ca acel capac de deasupra nu a fost perfect etans si a permis intrarea apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zonele albicioase de pe cablaj cam sunt urme de la apa - am mai vazut electronica "inundata" si se formeaza un oxid alb sau verde, care ataca zonele metalice expuse (pana la a intrerupe complet trasee sau pini). Oricum aproape sigue e prea tarziu sa-i mai faci ceva, este si sub integrate si acolo nu poti curata.

Nu-mi dau seama din poza, la condensatori chestia maro s-ar putea sa fie urme de lipici (fiind piese inalte se rigidizeaza mecanic sa nu se rupa de la trepidatii) - dar s-ar putea sa fie intr-adevar electrolit curs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am luat masina din reprezentanta, totul ok pana acum - se pare ca defectiunea modulului a generat toate erorile raportate pe celelalte sub-sisteme; ciudat fel de raportare: pica un modul, se aprind martorii si de la toate celelalte module...

Legat de reprezentanta: complet dezamagit. Tehnicienii de nota 10... front-office / receptie de nota 1. De fiecare data cand am fost acolo am pierdut cel putin o ora doar asteptand pe cineva sa vina sau sa dea un feedback de orice fel. Comunicare ca la piata. Iar pe nota de plata evident ca au fost incluse si 3 becuri care... s-au ars cat timp a stat masina in service; deci ~ 200 lei in plus pentru ca au avut bunavointa sa schimbe un modul al carui cost/manopera a fost oricum peste 800 lei...

Te mai miri de ce prefera romanii sa isi repare masinile singuri...

Modificat de Rigips
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Razvan_Andrei

Buna,

De ceva vreme am ramas fara curent la priza de 12 V la un Golf VI Variant 1.6 TDI 2010. Am verificat toate sigurantele din panoul din partea stanga a bordului si nu e nici macar una arsa. Mai exista vreo siguranta pe care trebuie sa o verific? Are cineva o idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

priza din portbagaj sau bricheta din fata ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan_Andrei

Din fata, in portbagaj nu am.

Modificat de Razvan_Andrei
greseala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut. In primul rand scuze daca postez in locul gresit, dar este topicul cel mai apropiat de problema electrica, pe care o am.

De cateva zile,ma atentioneaza in bord ca am portiera dreapta spate deschisa, desi este inchisa cum trebuie. La 1-2 zile dispare, totul este ok, dar dupa o noapte apare iarasi. Pe tester (VCDS) nu mi-a dat nicio eroare, iar eu ma gandesc ca este vorba de acel cip/senzor din broasca, problema comuna la golf4 din cate stiu.

Am sesizat atentionarea de usa deschisa la 2 zile dupa ce am schimbat luneta, desi nu stiu daca are vreo legatura cu schimbarea ei.

Aveti idee unde sau cum as putea verifica, incat sa stiu cu siguranta problema? Am intrebat 2 -3 mecanici din oras, dar majoritatea m-au flituit fara ceva concret. Nu as vrea sa schimb broasca pentru o banuiala de a mea, pentru ca este destul de scumpa.

Masina in cauza este un golf6 , 1.6 , 2013.

 

Multumesc anticipat si scuze daca am postat gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare sa fie vorba de un switch defect - nu se schimba yala, ci se reconditioneaza a ta - se schimba switch-ul, se refac lipiturile, se curata colectorul la motoras si e ca noua.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este vorba de un swich asemanator ca la golf4, o sa raman cu ea asa...am avut o problema de genul pe golf4, nimeni nu s-a incurcat sa imi schimbe swichul si am fost nevoit sa comand o broasca second :/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf 4 se face usor... la Golf 5, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La un golf 6, 2.0 tdi din 2011,ii porneste din senin cd playerul dupa ce inchide masina. il gaseste functionand de nebun. Singura eroare gasita pe can gateway si radio a fost antena radio si vreau sa verific instalatia intre haion si caroserie sa nu fie vreun fir rupt(stiu ca la golf 5,partea de antena radio este in haion) si sa apara vreo anomalie din cauza asta. A2a eroare gasita pe steering wheel (care nu cred ca are legatura) a fost multifunction button si telephone transceiver. Aveti si alte idei la ce as putea sa-i mai verific sau ce ar putea avea? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!