Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

halamadrid

Eleronul de pe capota portbagaj s-a desprins intr-o extremitate. Vad ca a fost lipit din uzina cu banda dublu adeziva, iar lipiciul probabil ca a cedat de la caldura mare din ultimele saptamani.

Ati patit?

Daca da, cum ati rezolvat si unde, homemade sau la service/reprezntanta si la ce costuri?

O varianta ar fi sa pun fix pe banda niste adeziv bicompozit dedicat, dar mi-e sa nu se duca si pe vopsea, iar daca vreodata vreau sa dezlipsesc eu eleronul, sa se ia cu tot ci vopsea.

 

O sa intreb la reprezentanta  sa vad daca au banda originala, nu-mi place carpeala pe masina, dar daca ma sperie cu vreun pret bomba, o rezolva eu cu maxim 50 de lei. 😀

 

Ar mai fi si problema desprinderii eleronului pentru a putea pune noua banda, exista posibilitatea sa se rupa, chiar de va fi incalzit cu aer cald, sa zicem.

eleron.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid vezi ceva de la Gorilla (heavy duty) sau cateva picaturi de Loctite Gel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

A patit un prieten in perioada garantiei si a fost lipit de reprezentanta cu 0 costuri. De 3 ani din ce am vazut, fara probleme. La mine de 5+ fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Discut intai la reprezentanta apoi ma hotarasc. Banda de pe capota nu s-a desprins, doar de pe suprafata interioara a eleronului, deci evit sa lipsesc direct de vopseaua de pe capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pune bicomponent! Risti sa ajunga pe vopsea si sa patesti ce ai zis.
Alta banda lipita peste cea care exista nu tine. 

Din punctul meu de vedere ai doua solutii si ambele implica banda dublu adeziva ca cea de mai sus.

  1. Carpeala - tii ridicat eleronul si cumva dezlipesti pe portiunea cu problema banda de pe vopsea, apoi pui o banda noua dupa ce cureti foarte bine suprafetele.
     
  2. Ca la carte - iei un nailon de pescuit si dezlipesti de tot eleronul. Nu tragi de el cum ai zis mai sus pentru ca risti sa-l rupi. E mult mai sigur nailonul.
    Cureti foarte bine adezivul ramas de pe eleron si portbagaj, degresezi si apoi reaplici banda noua pe tot eleronul. 
    Pentru curatare sunt discuri de cauciuc care le prinzi intr-o bormasina si teoretic nu zgarie lacul, reducandu-ti mult timpul de lucru. Grija sa nu fie nisip ramas in adezic ca atunci e cu cantec. O solutie mult mai sigura e aerul cald si multa rabdare.
    Spor!

Foarte important, nu spala masina cu presiune urmatoarea saptamana dupa ce remediezi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Merci, sper sa o rezolv cat mai "curat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 7/5/2024 at 10:28 AM, zidanne said:

@acidone77 nu e a mea ;))

 

Cum zicea si @tetea

Ulei motor 15.000/ 1 an max.  0W20. 

Filtrele anual/la fiecare schimb; in functie de cat de poluat e orasul, cel de polen merge ai 2x/an

Ulei cutie/haldex 60-80.000km/4 ani. Max

Bujii 60.000km. 

Lichid de frana 2-3 ani. 

Placutele de frana duc cam 60.000 (pe fata) si discurile cam 120.000km

 

Motorul e cu GPF deci are nevoie de abuz. Dus in 6000rpm si lasat in frana de motor. 

 

De verificat pompa de apa (cea electrica - are obiceiul sa pice). 

bucsele mari fata fie sunt muci, fie urmeaza sa fie schimbate. 

 

Daca masina a mers cu schimburi la 30.000km/2ani o sa fie o problema. Sau mai multe. La 5 ani are in jur de 120.000km. Deci:

  • uzura motorului o sa fie destul de pronuntata
  • o sa ai de schimbat cam asa:
    • ulei motor si filtru: 350 de lei 
    • ulei cutie si filtru (sa, se schimba si filtrul): 6l x 250 de lei (aprox) plus filtru 1700-1800 de lei.
    • haldexul are in jur de 1l (cc @tetea)
    • bujiile 4x150 de lei (OE) 600 de lei
    • discuri si placute fata/spate: in functie de ce pui cam 2500 de lei. 
    • lichidul de frana e ieftin, vreo 100 de lei. 
  • la tot ce am scris mai sus, nu am pus manopera, mai pui jos macar 1500 de lei la toate operatiile. 

De verificat in reprezentanta daca exista vreun TSB/TPI.

 

On 7/5/2024 at 10:28 AM, zidanne said:

 

Salut,

 

"Motorul e cu GPF deci are nevoie de abuz. Dus in 6000rpm si lasat in frana de motor."

 

Te rog sa detaliezi de ce trebuie abuzat un motor cu GPF, benzina oricum arde la temperaturi mult mai mari decat motorina.

 

Multumesc.

 

image.thumb.png.ef67fc65d6b0a6260866791b46b5698a.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ford sierra tdi vezi ca scrie in manual, regenerarea la benzinare (GPF) se face cu exces de oxigen, adica in frana de motor. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
32 minutes ago, zidanne said:

@ford sierra tdi vezi ca scrie in manual, regenerarea la benzinare (GPF) se face cu exces de oxigen, adica in frana de motor. 

 

Da, cu exces de oxigen, dar in mers normal si constant, cu amestec mai sarac de 14.7, astfel crescand temperatura, TSI-ul poate lejer sa faca asta si in omogen-sarac si in stratificat.

Posibil sa ai dreptate, dar nu vad cum in frana de motor, cu injectie zero (doar cu oxigen, fara sa arzi nimic in camera de ardere), poti creste temperatura GPF-ului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ford sierra tdi de asta am spus abuzat. Alternezi talpa grea cu frana de motor ;)  Adica folosesti acest motor asa cum a fost gandit... ca un huligan ;))

In plus, are segmenti cu tensiune redusa, deci exista si oil dilution...  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
halamadrid

Cum nu am vrut sa fac eu o carpeala, nici sa risc sa dezlipesc eleronul de tot si sa-l prind cu bana adeziva noua, solutia s-a numit o carpeala la reprezentanta, in sensul ca au pus banda adeziva doar in zona unde se desprinsese. Cost zero lei, materialele fost putine si din partea casei.

Dupa "operatie", pacientul se prezenta ca in poza.

Dupa cateva ore am eliminat "bandajele", se prezinta multumitor.

 

Daca tot am pierdut timpul pe acolo, am facut un schimb de ulei

Pret bun la ulei, aproape ca pe piata, doar ca e la butoi, dar cum si ala la bidon se afla la un moment dat intr-un butoi, nu ma deranjeaza.

 

Filtrele de aer si de habitaclu le schimbasem eu deja, unul dintre ele zici ca era sacul de la aspirator, avea de toate, adunate in jumatate de an. Cred ca e cel mai imbacsit filtru de habitaclu schimbat in an de zile.

eleron 3.jpg

image.thumb.png.6716097aed225620c04bb2e8420943e4.png

filtru aer.jpg

filtru.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta apare de regula la spalatorie, cand se "usuca" cu carpa caroseria. De regula doreii nu sunt atenti si agata carpa in colturile elementelor...dar nah, asta-i viata de posesor auto. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Nu a fost cazul, in ultima vreme spalasem doar eu masina. Suspectez ca a fost de vina caldura extrema care a "uscat" banda adeziva.

Cei de la reprezentanta nu au vrut sa riste  desprinzand de tot eleronul de teama de a nu-l centra cum trebuie, plus ca e lipit cum trebuie in rest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinerea trecută, rezolvat schimbul de ulei și filtre la bolid. Avem așa:

- filtru aer bosch - 66 lei;

- filtru polen cu carbon activ - 49 lei;
- 4 litri ulei mobil 1 esp x2 formula 0w20 - 232 lei;
- filtru ulei mann - 29 lei;

- șurub golire baie ulei (oem) - 27 lei;

- șaibă șurub golire baie ulei (oem)- 10 lei;

- soluție curățare conducte ac - 20 lei;

- manoperă 100 lei + 10 lei bacșiș - doar pt ulei si schimb ulei.

Total: 563 lei.

Reprezentanța Avia cerea undeva la 1100 lei pt toate astea. Să fie sănătoși!

 

Filtre aer și polen schimbate personal, în liniște.

 

Piese luate de mine, autokarma și srcauto. Manopera la un service cu 4,5 stele pe goagăl, autohit.

 

Uleiul vechi destul de curat, cu tentă verde, după 11 458 km. Schimburile anterioare aveau uleiul NEGRU.

 

73800 km la momentul schimbului. 1.0 tsi, Octavia 3 Fl, 2019 an.

 

Mai sunt pe listă un schimb de lichid frână (are 2 ani si 4 luni de la ultimul schimb) și,  mai îndepărtat așa,  amortizoarele față, cel de pe stânga fiind văzut de mecanic cum că e umed (am mai discutat aici, pe grup). Și bujiile.

 

Am primit oferta pt schimb lichid frână de la gtt motors, 310 lei. De la avia pantelimon 420 lei. Cu tot ce se face și cu piesele lor. Doar 1 kil de lichid frână am văzut că e 100 lei pe internet,  nu îmi pare mult 200 lei manopera cu aerisit ambreiaj, test frânare și manopera pt schimb lichid frână. Dacă aveți alte recomandări, le aștept 🙂😇

 

 

 

 

 

Screenshot_20240802_074700_Gallery.jpg

Screenshot_20240802_074706_Gallery.jpg

Screenshot_20240802_074713_Gallery.jpg

Screenshot_20240802_074731_Gallery.jpg

Screenshot_20240802_074746_Gallery.jpg

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

DItamai filtru de aer are asta micu' de pe Octavia, zici ca trage aer pentru un motor mult mai mare!😁

 

Nu mai tin minte cat a costat schimbul de lichid de frana, l-am fazut prin februarie la reprezentanta odata cu inspectia, dar cred ca tot prin zona aia se invartea.

 

A mea mananca placute de frana pe paine, mai mult de ~40.000 km nu tin,  se apropie de final inca un set, au prins ceva rugina si discurile, la reprezentanta cred ca taxeaza ~ 1000 de euro discuri si placute fata spate, din informatiile mele.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi

Ar fi buna o protectie/husa pentru acumulator, prelungeste viata la temperaturi extreme.

E doar o parere..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

 e valabil doar la AGM. EFB nu sufera de problema temperaturilor extreme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 5 ani bateria, până acum nu a dat semne de scădere,  pe obd11 tensiunea e ok, atât cu motorul oprit, cât și cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, andrei_221 said:

 e valabil doar la AGM. EFB nu sufera de problema temperaturilor extreme

Aici te contrazic, am studiat problema: Toate bateriile cu plumb au de suferit cand temperatura electrolitului trece de 40C. Chiar daca fabricantul spune ca sunt fara intretinere si rezista la peste 50C, la peste 40C in electrolit si cu tensiune de incarcare 13,8...14,4V se pierde apa (sub forma de hirdogen si oxigen produse din electroliza) prin supapa de suprapresiune iar placile incep sa sufere de o degradare ireversibila. Eu recomand husa la bateriile situate in compartimentul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu acumulatorul cu Bosch 70Ah AGM dupa 7 ani, 2 luni si cateva zile. Incepuse sa dea semne de iarna trecuta la pornire, iar SS se activa mai rar.

Din fabrica am avut o Varta 68Ah AGM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la discutia despre protectia bateriei, mentionez ca pe O3 FL 1.5 tsi 2019, bateria (Varta EFB) are montata protectie din fabrica.

Deci, Skoda s-a gandit ca nu strica nici la EFB o husa, vorba unui clasic in viata, "sa facem bine ca sa nu fie rau".

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.5, da. La bolid 1.0 nu😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

340 lei pt schimb lichid frână, cu piesele lor, manopera,  test frână și aerisit ambreiaj e ok? In februrie 2022 am plătit 310 lei. La service-uri de cartier tot cam acolo ajung...1 litru de lichid frână in magazin online e 110-120 lei, fix cel de care am eu nevoie.

 

Service skoda agreat si atunci, si acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu unde gasesti tu 1 litru de lichid de frana cu 120 lei, la banii astia iei bidonul de 5 litri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!