Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

Nu am fost la dealer. Amortizoarele sunt uscate in jos, ca sa zic asa. Au umezeala doar in zona unde se imbina cu burduful acela de protectie.

 

Asa e situatia acum, poza de pe 11 mai.

 

Dar astea sunt pe gaz cu ulei? Sau cum? Poate s-o fi dus gazul din ele...

Screenshot_20240703_153106_Gallery.jpg

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din foto nu pot sa-mi dau seama ce este acolo, trebuie sa atasezi o poza de calitate, un "close-up".

Observ ca burduful este sarit de pe amortizor, si probabil rupt.

 

Amortizorul chiar daca este pe gaz tot are un compartiment de ulei hidraulic care unge garniturile, insa de obicei cele de la VAG sunt combinatie gas/oil.

 

La km tai amortizoarele de abia si-au dat drumul, asa cum ti-a spus colegul mai sus, mai ales ca sunt "uzate" uniform (daca e sa credem ceva din test).

Vizita la dealer nu inseamna doar costuri mai mari, ci si informari de service care nu sunt cunoscute de ceilalti.

 

Daca curge cu adevarat o sa inceapa sa bata la un moment dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă super mulțumesc,  problema va fi investigată peste vreo 2 săptămâni,  când voi reveni din concediu.

 

Zgomote nu se aud de niciun fel, doar cel de la o bucșă, care nu are realmente o problemă ce necesită înlocuirea piesei, ci doar o ungere cu un spray cu silicon...

 

Referitor la burduf, e întreg,  doar că ambele sunt desprinse de partea inferioară atunci când mașina este pe rampă sau când schimb roțile de vară cu cele de iarnă,  asa cum e în poza de mai sus. Când mașina e "pe poziție", burdufurile acoperă complet amortizoarele. Prin urmare, cu prima ocazie, voi da jos roțile față,  voi reverifica burdufurile, voi unge bucșele "problemă" și voi reveni cu detalii și poze mai amănunțite. 

 

In rest, mașina e "tanc", cf mecanic care se ocupă doar de VAG, după ce a fost verificată temeinic de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am dat zilele trecute masina din semnatura si am gasit o octavia 3 FL interesanta an 2019 2.0 tsi. 

Inainte sa discut cu proprietarul m-ar interesa un plan de service sau ceva asemanator daca exista adica sa stiu cam ce trebuie schimbat in jurul valorii de 100.000km, cam atat ar avea masina. Ulei filtre fluide o sa le schimb eu daca o cumpar dar as vrea sa stiu de exemplu distributia pe la cat ar trebui schimbata si uleiul din cutie la cat se schimba? Daca sunt si alte hibe la care ar trebui sa ma uit pentru acest model. cod motor dkza daca ajuta.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producătorul zice că uleiul la cutie se schimbă la 120.000 km, dar nu te sfătuiesc să o lași atât de mult. Eu l-am schimbat la 75.000 km și s-a simțit o îmbunătățire în modul cum schimbă cutia.

Distribuția este pe lanț și, din câte îmi amintesc, se verifică în jur de 200.000 km.

Bujiile se schimbă cam la fiecare 60.000 km sau mai puțin.

Lichidul de frână se schimbă la fiecare 2-3 ani.

Uleiul de motor recomandat este 0W-20.

În rest, motorizarea este ce trebuie pentru Octavia 3. Dacă a fost întreținută corect, nu ar trebui să ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, danny_nt said:

Buna, am dat zilele trecute masina din semnatura si am gasit o octavia 3 FL interesanta an 2019 2.0 tsi. 

Inainte sa discut cu proprietarul m-ar interesa un plan de service sau ceva asemanator daca exista adica sa stiu cam ce trebuie schimbat in jurul valorii de 100.000km, cam atat ar avea masina. Ulei filtre fluide o sa le schimb eu daca o cumpar dar as vrea sa stiu de exemplu distributia pe la cat ar trebui schimbata si uleiul din cutie la cat se schimba? Daca sunt si alte hibe la care ar trebui sa ma uit pentru acest model. cod motor dkza daca ajuta.Multumesc anticipat.

@zidanne

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 nu e a mea ;))

 

Cum zicea si @tetea

Ulei motor 15.000/ 1 an max.  0W20. 

Filtrele anual/la fiecare schimb; in functie de cat de poluat e orasul, cel de polen merge ai 2x/an

Ulei cutie/haldex 60-80.000km/4 ani. Max

Bujii 60.000km. 

Lichid de frana 2-3 ani. 

Placutele de frana duc cam 60.000 (pe fata) si discurile cam 120.000km

 

Motorul e cu GPF deci are nevoie de abuz. Dus in 6000rpm si lasat in frana de motor. 

 

De verificat pompa de apa (cea electrica - are obiceiul sa pice). 

bucsele mari fata fie sunt muci, fie urmeaza sa fie schimbate. 

 

Daca masina a mers cu schimburi la 30.000km/2ani o sa fie o problema. Sau mai multe. La 5 ani are in jur de 120.000km. Deci:

  • uzura motorului o sa fie destul de pronuntata
  • o sa ai de schimbat cam asa:
    • ulei motor si filtru: 350 de lei 
    • ulei cutie si filtru (sa, se schimba si filtrul): 6l x 250 de lei (aprox) plus filtru 1700-1800 de lei.
    • haldexul are in jur de 1l (cc @tetea)
    • bujiile 4x150 de lei (OE) 600 de lei
    • discuri si placute fata/spate: in functie de ce pui cam 2500 de lei. 
    • lichidul de frana e ieftin, vreo 100 de lei. 
  • la tot ce am scris mai sus, nu am pus manopera, mai pui jos macar 1500 de lei la toate operatiile. 

De verificat in reprezentanta daca exista vreun TSB/TPI.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc mult pentru detalii. Chiar mult peste ce cautam. Am fost azi sa vad masina si in general arata bine si merge bine mi-a placut cum se comporta fara zgomote suspecte si cutia foarte silentioasa.  Ce nu mi-a placut omul e complet atehnic nu stie ce s-a schimbat la ea in afara de filtre si ulei si placute. M-am uitat in carnetul de service si vad ca schimburile le-a facut la  aprox 15.000, acum are 12000 de la ultima revizie si se pregateste sa-i faca schimbul de ulei si filtre. Poate il conving sa le schimbe inainte sa o iau eu mai economisesc ceva 🙂

Ce am aflat sigur e ca nu a schimbat uleiul in cutie nici nu stia ca se schimba si nici de bujii nu stia sigur daca au fost schimbate. Placutele din ce am vazut mai duceau, erau aproape de jumate. De pompa n-a stiut nimic iar distributie credea ca la 180k se schimba sau verifica.

O sa vb si cu mecanicul meu sa vad el ce zice dar in mare sunt hotarat sa o iau si ma apuc sa-i schimb prima oara uleiul in cutie si bujiile.

E prima oara cand merg cu start stop si nu mi-a placut deloc senzatia sper ca se poate dezactiva din soft, in cativa kilometri a pornit de zeci de ori. Apropo bateria cam cati ani duce la astea start stop? Daca masina are 5 ani nu cred ca a fost schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vânzătorul nu are tot istoricul și facturile, cel mai bine este să mergi cu el la reprezentanță și să ceri un raport cu absolut tot ce s-a schimbat, revizii etc. Așa afli toate detaliile și dacă a avut alte probleme pe perioada garanției.

Start-Stop-ul se poate dezactiva și, referitor la baterie, de obicei ține cam 5-6 ani sau mai puțin…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de schimbarea amortizoarelor, la mine e clara decizia, unul din amortizoarele fata, curge, deci trebuie schimbat, eu vroiam sa stiu daca sa schimb si pe cele de pe spate? Masina din semnatura are peste 220k si eu nu opresc la denivelari sau trecerea de cale ferata, adica nu am menajat suspensia masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti face un test de amortizoare la un service autorizat, dar na.. nu e neaparat relevant.

Daca poti le schimbi, schimba-le. Clar o sa simti o imbunatatire si toata masina o sa fie mai echilibrata. Daca schimbi doar cele de pe fata, spatele va ramane mai moale.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bbv1976, cand schimbi amortizoarele fata, pentru ca este atat de mult manopera implicata, este necesar sa schimbi si flanse amortizor, burduf, tampon amortizor, tot in zona, suruburi noi, suruburi planetara noi (stranse dupa aceea la cuplu ca sa nu strici rulmentii de roata).

 

Daca sunt limitari de buget sau timp, mai bine faci partea din fata si lasi spatele pentru mai tarziu.

De asemenea, pentru fata si spate trebuie sa ai intrari diferite in service, cand faci o lucrare asa de mare (ambele punti), risti sa nu iasa niciuna bine daca se fac in aceleasi timp de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Dolfin said:

De asemenea, pentru fata si spate trebuie sa ai intrari diferite in service, cand faci o lucrare asa de mare (ambele punti), risti sa nu iasa niciuna bine daca se fac in aceleasi timp de service.

 

De ce? Eu am schimbat la mai multe masini cand a fost vorba de schimb amortizoare, cu toate anexele incluse ( flanse, rulmenti, etc ) atat fata si spatele deodata si nu am avut nicio problema in acest sens. Defapt n-am auzit pe nimeni care a facut operatiuni de genul sa se planga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa spunem ca este mai sigur daca se procedeaza cum am spus, ma refer la service-urile care nu sunt dealer/reprezentanta (acolo teoretic avem niste proceduri care trebuie respectate, accesul la piese de schimb neprevazute este facil, exista si garantie reala pentru lucrare si piese).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, de ce? Care este motivul? Ce se poate intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, @Dolfin, nu stiam de optiunea/recomandarea cu doua intrari in service, are logica intr-ul fel, si fiind masina 4x4 parca as astepta ceva timp intre schimbarile de amortizoare fata si spate ca sa fiu mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei1980
On 7/3/2024 at 2:39 PM, zidanne said:

@Crs.Vag cred ca iti lipseste un 2 la kilometraj. La 73.000km masina e inca in rodaj =))

 

Eu la 135 000 km le-am schimbat, toate cele 4. De altfel Sachs pe față și KYB pe spate. (mecanicul care le-a schimbat așa a putut să le comande. Comportamentul mașinii s-a schimbat în bine enorm de mult, nici nu aș fi crezut dacă nu simțeam imediat diferența. Din păcate la G7/O3/Leon de aceeași generație țin sub 150 000 km telescoapele clasice, dacă au fost folosite la noi în țară și îți pasă de stabilitatea mașinii. Că mulți nu își dau seama și se obișnuiesc cu cele vechi duse si nu le schimbă până ce curge tot uleiul din ele, e altă poveste. De atunci am făcut 15 000km și totul e în ordine,  mașina se comportă ca și când era nouă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna scurse? Curge lichidul pe lateral si se prelinge inspre axul de prindere cu roata? Sau cum imi dau seama ca "curg", in conditiile in care 3 mecanici au zis ca curg, dar ele, saracele, nu fac zgomote, iar la tinuta de drum nu simt nicio schimbare fata de cand am luat-o?

 

Pana una, alta, pregatesc piesele pt revizie:

- 4 litri ulei mobil 1 0w20 - 232 lei

- filtru ulei - 29 lei

- filtru aer + polen - 116 lei

- surub baie ulei original - 26 lei !!!

- garnitura surub baie ulei - 10 lei

- manopera ulei + filtru ulei - 80-100 lei

- manopera filtru aer si polen - in regim propriu, ca curat si conductele de AC cu solutie si imi place sa fac aceste operatiuni in stilul meu.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Si uite cum a  ajuns un schimb banal de ulei si filtre 500 de lei, cu piese din magazin...

Atat era in 2019 la reprezentanta.

Acum costa doar uleiul si filtrul, surubul+garnitura 😀 si manopera ~1.000 de lei.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well, da...inflatia and stuff...și 0w20 care e mai scump decât 5w30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Crs.Vag eu am ramas pe 5w30, de fapt nici la ultimul schimb la Avia acum 2 ani nu au zis sa trec la 0w. Si cred ca raman pe 5w.

De exemplu acum am vreo 25k cu uleiul vechi, si anul asta am mers pana la Atena si de vreo 4 ori la mare - deci mers constant la viteze de autostrada... M-am uitat pe joja ieri si uleiul era pe la 2/3. 

De ce ai trecut la 0w, ca stiu ca masina ta parca e dinainte de "recomandarea" vw de trecere pe ow...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun 0w20 pt ca are GPF. Si 0w20 respectă norma 508 by VAG, normă aferentă motorului 1.0 tsi, 115 cai, euro 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0TSI 190@260+CP

 

Ulei Kroon Oil Helar 0W20 6l 315lei

Filtru de ulei Mann Filter HU6013z 51lei

Manopera 100lei

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid
16 hours ago, Crs.Vag said:

Well, da...inflatia and stuff...și 0w20 care e mai scump decât 5w30

Pai cu 0w20 era pretul ala la revizie in 2019-2020. (1.5 tsi cu GPF).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Crs.Vag ok, aveam impresia ca nu ai gpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!