Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

Nu am fost la dealer. Amortizoarele sunt uscate in jos, ca sa zic asa. Au umezeala doar in zona unde se imbina cu burduful acela de protectie.

 

Asa e situatia acum, poza de pe 11 mai.

 

Dar astea sunt pe gaz cu ulei? Sau cum? Poate s-o fi dus gazul din ele...

Screenshot_20240703_153106_Gallery.jpg

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din foto nu pot sa-mi dau seama ce este acolo, trebuie sa atasezi o poza de calitate, un "close-up".

Observ ca burduful este sarit de pe amortizor, si probabil rupt.

 

Amortizorul chiar daca este pe gaz tot are un compartiment de ulei hidraulic care unge garniturile, insa de obicei cele de la VAG sunt combinatie gas/oil.

 

La km tai amortizoarele de abia si-au dat drumul, asa cum ti-a spus colegul mai sus, mai ales ca sunt "uzate" uniform (daca e sa credem ceva din test).

Vizita la dealer nu inseamna doar costuri mai mari, ci si informari de service care nu sunt cunoscute de ceilalti.

 

Daca curge cu adevarat o sa inceapa sa bata la un moment dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă super mulțumesc,  problema va fi investigată peste vreo 2 săptămâni,  când voi reveni din concediu.

 

Zgomote nu se aud de niciun fel, doar cel de la o bucșă, care nu are realmente o problemă ce necesită înlocuirea piesei, ci doar o ungere cu un spray cu silicon...

 

Referitor la burduf, e întreg,  doar că ambele sunt desprinse de partea inferioară atunci când mașina este pe rampă sau când schimb roțile de vară cu cele de iarnă,  asa cum e în poza de mai sus. Când mașina e "pe poziție", burdufurile acoperă complet amortizoarele. Prin urmare, cu prima ocazie, voi da jos roțile față,  voi reverifica burdufurile, voi unge bucșele "problemă" și voi reveni cu detalii și poze mai amănunțite. 

 

In rest, mașina e "tanc", cf mecanic care se ocupă doar de VAG, după ce a fost verificată temeinic de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am dat zilele trecute masina din semnatura si am gasit o octavia 3 FL interesanta an 2019 2.0 tsi. 

Inainte sa discut cu proprietarul m-ar interesa un plan de service sau ceva asemanator daca exista adica sa stiu cam ce trebuie schimbat in jurul valorii de 100.000km, cam atat ar avea masina. Ulei filtre fluide o sa le schimb eu daca o cumpar dar as vrea sa stiu de exemplu distributia pe la cat ar trebui schimbata si uleiul din cutie la cat se schimba? Daca sunt si alte hibe la care ar trebui sa ma uit pentru acest model. cod motor dkza daca ajuta.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producătorul zice că uleiul la cutie se schimbă la 120.000 km, dar nu te sfătuiesc să o lași atât de mult. Eu l-am schimbat la 75.000 km și s-a simțit o îmbunătățire în modul cum schimbă cutia.

Distribuția este pe lanț și, din câte îmi amintesc, se verifică în jur de 200.000 km.

Bujiile se schimbă cam la fiecare 60.000 km sau mai puțin.

Lichidul de frână se schimbă la fiecare 2-3 ani.

Uleiul de motor recomandat este 0W-20.

În rest, motorizarea este ce trebuie pentru Octavia 3. Dacă a fost întreținută corect, nu ar trebui să ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, danny_nt said:

Buna, am dat zilele trecute masina din semnatura si am gasit o octavia 3 FL interesanta an 2019 2.0 tsi. 

Inainte sa discut cu proprietarul m-ar interesa un plan de service sau ceva asemanator daca exista adica sa stiu cam ce trebuie schimbat in jurul valorii de 100.000km, cam atat ar avea masina. Ulei filtre fluide o sa le schimb eu daca o cumpar dar as vrea sa stiu de exemplu distributia pe la cat ar trebui schimbata si uleiul din cutie la cat se schimba? Daca sunt si alte hibe la care ar trebui sa ma uit pentru acest model. cod motor dkza daca ajuta.Multumesc anticipat.

@zidanne

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 nu e a mea ;))

 

Cum zicea si @tetea

Ulei motor 15.000/ 1 an max.  0W20. 

Filtrele anual/la fiecare schimb; in functie de cat de poluat e orasul, cel de polen merge ai 2x/an

Ulei cutie/haldex 60-80.000km/4 ani. Max

Bujii 60.000km. 

Lichid de frana 2-3 ani. 

Placutele de frana duc cam 60.000 (pe fata) si discurile cam 120.000km

 

Motorul e cu GPF deci are nevoie de abuz. Dus in 6000rpm si lasat in frana de motor. 

 

De verificat pompa de apa (cea electrica - are obiceiul sa pice). 

bucsele mari fata fie sunt muci, fie urmeaza sa fie schimbate. 

 

Daca masina a mers cu schimburi la 30.000km/2ani o sa fie o problema. Sau mai multe. La 5 ani are in jur de 120.000km. Deci:

  • uzura motorului o sa fie destul de pronuntata
  • o sa ai de schimbat cam asa:
    • ulei motor si filtru: 350 de lei 
    • ulei cutie si filtru (sa, se schimba si filtrul): 6l x 250 de lei (aprox) plus filtru 1700-1800 de lei.
    • haldexul are in jur de 1l (cc @tetea)
    • bujiile 4x150 de lei (OE) 600 de lei
    • discuri si placute fata/spate: in functie de ce pui cam 2500 de lei. 
    • lichidul de frana e ieftin, vreo 100 de lei. 
  • la tot ce am scris mai sus, nu am pus manopera, mai pui jos macar 1500 de lei la toate operatiile. 

De verificat in reprezentanta daca exista vreun TSB/TPI.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc mult pentru detalii. Chiar mult peste ce cautam. Am fost azi sa vad masina si in general arata bine si merge bine mi-a placut cum se comporta fara zgomote suspecte si cutia foarte silentioasa.  Ce nu mi-a placut omul e complet atehnic nu stie ce s-a schimbat la ea in afara de filtre si ulei si placute. M-am uitat in carnetul de service si vad ca schimburile le-a facut la  aprox 15.000, acum are 12000 de la ultima revizie si se pregateste sa-i faca schimbul de ulei si filtre. Poate il conving sa le schimbe inainte sa o iau eu mai economisesc ceva 🙂

Ce am aflat sigur e ca nu a schimbat uleiul in cutie nici nu stia ca se schimba si nici de bujii nu stia sigur daca au fost schimbate. Placutele din ce am vazut mai duceau, erau aproape de jumate. De pompa n-a stiut nimic iar distributie credea ca la 180k se schimba sau verifica.

O sa vb si cu mecanicul meu sa vad el ce zice dar in mare sunt hotarat sa o iau si ma apuc sa-i schimb prima oara uleiul in cutie si bujiile.

E prima oara cand merg cu start stop si nu mi-a placut deloc senzatia sper ca se poate dezactiva din soft, in cativa kilometri a pornit de zeci de ori. Apropo bateria cam cati ani duce la astea start stop? Daca masina are 5 ani nu cred ca a fost schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vânzătorul nu are tot istoricul și facturile, cel mai bine este să mergi cu el la reprezentanță și să ceri un raport cu absolut tot ce s-a schimbat, revizii etc. Așa afli toate detaliile și dacă a avut alte probleme pe perioada garanției.

Start-Stop-ul se poate dezactiva și, referitor la baterie, de obicei ține cam 5-6 ani sau mai puțin…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!