Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor,am o mica sau mai mare problema la un golf 3 gt,in doua luni am schimbat 3 bobine de inductie,din care ultimele doua in interval de 1 saptamana,este o problema frecventa sau una izolata?de unde poata sa vina problema?de la alternator poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru indrumari!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cred aceeasi problema cu bobina. Azi, imediat dupa ce am alimentat la Petrom cu benzina de 95, motorul a pornit doar dupa vreo patru, cinci rotatii(de obicei porneste la "sfert de cheie"). In urmatorii 20km am observat ca atunci cand luam piciorul de pe acceleratie si apasam din nou, masina smucea violent. La inceput am crezut ca mi se pare mie, dar mai apoi a fost evident, mai ales cand mi s-a oprit motorul pe la 100+km/h(plus martori check engine si ABS aprinsi). Avand Vag-Com-ul la mine, scanarea a dezvaluit urmatoarele erori:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 35-00 - -

Un amic mi-a spus ca e clar bobina de inductie (comuna pentru cilindrii 1+4, 3+2) sau fisele.

Din ce am citit in acest topic, presupun ca ar fi suprasolicitarea si cedarea bobinei din cauza benzinei de proasta calitate sau defectarea EGR-ului. Precizez ca nu am observat nici o neregularitate in functionare inainte de a alimenta.

Astept pe acest amic al meu sa verificam circuitul de aprindere si poate sa curatam valva EGR inainte de a cumpara o noua bobina.

Va tin la curent cu ce rezolv (sau nu :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca e bobina. Cred ca a ramas EGR blocat pe deschis si ECU a vrut sa-l inchida si nu a putut. Gazele recirculate au intrat in motor atunci cand nu trebuia, adica la relanti, si ti-au dat misfire-uri. Eu zic ca se rezolva cu curatarea EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin pentru faptul ca se opreste de tot ipoteza ta este adevarata, gabyte00. Astazi am demontat EGR-ul si dupa curatare am facut masina sa stea la relanti, insa tot merge in doi sau trei cilindri. Nu am facut teste de continuitate a fiselor pentru ca nu am indraznit sa trag de ele pe partea bobinei(par a fi lipite) iar bujiile au fost schimbate recent. Urmeaza sa schimb bobina(blocul) de inductie, insa nu stiu daca sa ma apuc de unul singur sau sa o tarai pana la un service (ieri deja am facut vreo 15km in starea asta). Daca stiti cum se schimba aceasta piesa, repet comuna pentru cilindrii 1+4 si 2+3, va rog sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am presupus ca erorile au venit impreuna. Daca s-a rezolvat EGR dar totusi au ramas misfire-urile atunci intr-adevar pasul urmator ar si fisele si bobina. Din ce stiu de la vechea mea masina (felicia 1.6) care avea bobina comuna ca tine, doar se desurubeaza din locul ei si se pune alta. Recomandat ar fi sa verifici cumva si fisele ca poate sunt doar ele de vina si schimbi bobina degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Status report: Am verificat dimineata fisele si am gasit doua dintre ele acoperite cu un praf alb-verzui la ambele capete. Am dat jos bobina si am constatat acelasi lucru in locul unde veneau respectivele fise. Celelalte fise si conexiunile lor erau curate luna. Am stat cam o ora incercand sa curat contactele cu deruginol, spray de contacte, smirghel, insa fara prea bune rezultate. Vazand ca efortul meu nu are nici un efect, am cumparat si schimbat bobina de inductie(BOSCH-390RON) si fisele(BOSCH-180RON). Nici o schimbare. Venind cineva sa ma ajute am putut insa sa fac testul cu scoaterea pe rand a fiselor, iar eu sa turez pentru ca altfel s-ar fi oprit de tot. Am observat ca pe cilintrul A(primul din stanga) nu se observa diferenta la deconectarea fisei. Am scos apoi bujiile A si B pentru a le interschimba(ambele pareau identice ca si uzura) insa motorul nu a mai pornit de loc pentru ca m-a lasat bateria. Acum am imprumutat un alternator si o sa continui testele dimineata. Daca pun maine bujii noi si face la fel nu stiu ce sa-i mai caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vag-com? Poti vedea pe canalele 014, 015 si 016 din modulul Engine daca rateurile apar doar la un cilindru sau la mai multi. Daca ai erori pe un singur cilindru si ai schimbat si fisa si bobina si bujia inseamna ca nu ai o problema de scanteie, ai o problema de aprindere. Amestecul aer/benzina nu arde. Asta se poate intampla din multe cauze, o supapa de evacuare de pe cilindrul respectiv nu inchide bine si astfel nu se realizeaza compresie, amestecul este prea sarac si nu contine destula benzina sa arda. Trebuie investigat mai serios. Vezi mai multe detalii in postul #176 din topicul acesta.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit azi sa misc masina. Am pus bujii noi cu un electrod si am renuntat la cele cu patru. Acum are rateuri doar la relanti pentru ca nici astea nu sunt pentru motorul meu ci sunt de Renault. Rateurile sunt pe toti cilindrii deci nu e de la amestec. Azi am mai schimbat si filtrul de benzina dar fara mari diferente si urmeaza sa ajung zilele urmatoare la reprezentanta sa iau un set de bujii recomandate de producator. In concluzie, oxidarea fiselor si a bobinei a fost cauzata de tandemul benzina proasta plus bujii cu patru electrozi care au suprasolicitat sistemul de aprindere. Imi pare rau ca nu am citit nici pana azi topicul despre bujii... Oricum, mii de multumiri gabyte00 pentru sfaturi si interesul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa se rezolve cu bujiile noi. Daca nu ajungi la reprezentanta poti sa ajungi la orice magazin auto sa iei bujii. Eu iti recomand NGK.

Uite aici ce model iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

OEM=Original Equipment Manufacturer. asta e traducerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mie dupa zeci de km mers prin ploaie grava si improscat de tiruri(de pe contra-sens) la 100 km/h, a tremurat cativa km din cand in cand si nu mai crestea in turatii intre 2k-3k rpm.

dupa ce am citit aici, ma gandesc ca a ajuns apa pe la bobinele alea, condens ceva. de atunci n-a mai facut figuri.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate exista si riscul umezirii contactelor de la diferiti senzori sau module din cauza lipsei unui scut sanatos, ceea ce probabil ca nici tu nu ai, jag. Desi apa nu are cum sa ajunga sau sa se instaleze pe contactul fiselor recomand o verificare o data la cateva luni, atat la bujie cat si la bobina. Scoate capetele de fisa pe rand si verifica sa nu fie vreun contact oxidat. Insa nu numai de la aprindere s-ar putea intampla ceea ce ai descris tu. Ma gandesc la aerul cu umiditate ridicata din admisie, filtru de benzina neschimbat, filtrul de aer, clapeta acceleratie etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Spre exemplu eu m-am gandit sa spal motorul... era plin de praf si am zis sa il curat ca e mai placut, insa l-am last sa se usuce 2 h la soare. Seara am pornit motorul si am mers cam 10 - 15 km si am parcat-o iar. Nu avea nimic deosebit... A doua zi de dimineata pornesc motorul... mergea in 3 pistoane, aveam nevoie de masina urgent si am mers asa . Dupa 10 min cand so incalzit mergea perfect iarasi... nu mai mergea in 3 pistoane. Am mers asa 20 km am oprit si am stationat pana so racit iarasi. La pornire iar in 3 pistoane... pe drum cand ajunge la 90 grade C motorul merge normal. L-am scos la 80 km/h din viteza si so dus la relati si mergea normal... nu trepida ca si cum nu ar avea nimic deosebit. Problema asta a aparut dupa ce am spalat motorul :)

Ce sfaturi aveti pt mine... Eu inclin sa cred ca apa mi-o colmatat mufa la vreo bobina. Nu as crede ca sa dus de tot bobina, masina e din 2003 si la mine e din 2009. Am schimbat doar o bobina in 3 ani. Aia era originala VW din fabrica.

Astept sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa scot din bord deranjamentul de la sonda lambda fara sa merg sa imi reseteze computer-ul de bord ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la service, problema era de la bobina de inductie... ruginita si veche din 2003, Am verificat si celelalte bobine si erau umede

Nu recomand sa spalati motorul cu jet... apa intra in habitaclul bobinei pentru ca jetul e puternic dar de evaporat nu se mai evapora si ramane condens si oxideaza metalul bobinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai scrie in manual ca e interzis cu jet la motor, ideal e o uscare cu aer dar mai greu de gasit " in provincie". iar cea ruginita avea deci apa de mult timp.

exista vreun spray de dat pe ele preventiv?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cea ruginita era din 2003

Mai am doua care au inca sigla VW pe ele si par a fi originale... is oxidate dar nu chiar asa tare ca cea pe care am schimbat-o. Nah in legatura cu jet-ul nu stiam dar pe viitor e bine de stiut.

Nu stiu nimic in legatura cu vre-un spay. Dar daca nu bagi masina in apa sau nu ajunge apa nu are nevoie de nimic. Cel de la service mi-o zis ca apa a fost bagata acolo cu presiune si nu mai iese decat daca scoti tu bobinele si le usuci/stergi. Cred ca macar 1 data pe an le poti verifica sau nush oricum ele au o viata limitata oricat le gadili :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,azi am desfacut bobina de inductie la masina din semnatura si am observat ca am o crapatura pe ea.se poate din cauza la aceea crapatura sa tremure la pornire dimineata si sa intrerupa la mers constant de 2000 de ture si mai putin?

post-35579-0-48864400-1311426118_thumb.j

Modificat de Birba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad in imagine crapatura despre care vorbesti iar tremuratul de la pornire nu cred ca vine de la bobina de inductie. Daca insa iti smuceste la mers constant atunci cand iei sau pui putin piciorul pe acceleratie, este de la aprindere. Intai scoate fisele, pe rand, si asigura-te ca toate contactele nu au depuneri. Daca gasesti contacte oxidate, mai ales la bobina, ar trebui sa incerci sa le cureti si sa faci un test. Daca nu sunt rezultate, schimba fisele/bobina si astfel eviti sa ti se opreasca motorul de tot in trafic. Daca nu e nimic oxidat s-ar putea ca bobina sa aiba un defect intern si trebuie inlocuita. As vrea totusi sa stiu si cand ai schimbat bujiile si de care ai pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile sunt BKUR6ET-10 si au mai putin de 1000 de km,le-am schimbat ca am zis ca sunt vinovate ele de tremurat.Am gasit decat la bobina un contact oxidat dar l-am curatat si nu se simte nici o diferenta.Cum a oxidat acolo nu stiu.Dimineata tremura motorul la prima pornire si la mers constant pana in 2000 de ture intrerupe.Am incercuit zona in care e crapata bobina,incepe de jos pana sus de tot

post-35579-0-39082800-1311611396_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te sfatuiesc sa investesti intr-o bobina noua; e cam scumpa (cam 400RON)dar nu risti sa se arda asta de tot. La turatii scazute nu da destul curent catre bujie. Si eu am incercat sa curat contactele la cea veche cu tot felul de solutii dar tot nu am reusit mare lucru. La mine insa erau afectate si fisele destul de serios si am luat un set nou, desi se pot gasi si la bucata. De tremuratul la pornire dimineata nu am scapat chiar daca am schimbat bujii, fise, bobine, senzor de temperatura lichid de racire, am curatat EGR-ul, clapeta de acceleratie si schimbat filtrul de aer si de benzina. Am sa incerc sa schimb becurile de semnalizare... mai stii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai insistati cu curatarea oxidarilor la fisele de bujii sau la bobina. Oxidarea impiedica contactul electric la tensiuni mici, dar la miile de volti care sunt la bobina de inductie o oxidare nu are nici o importanta. La aceste mii de volti, scanteia sare si fara contact de la 1 cm. Incercati sa va uitati la motor in intuneric deplin, poate aveti surpriza sa vedeti pe la ce fisuri pierde tensiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi, teoretic ai dreptate, in aer se vede arc intre fisa si caroserie(motor) chiar si de la o distanta mai mare, dar asta nu inseamna ca bujia are acelasi "randament" la aprinderea combustibilului, daca undeva pe traseu exista un contact oxidat/intrerupt. In imaginea de mai jos se vede in stanga sus un contact curat si in stanga jos unul cu depuneri.

post-46637-0-64014900-1311774967_thumb.j

Aceleasi depuneri erau la mine si pe fisa respectiva, la ambele capete, ceea ce nu era un semn bun. Ceea ce e rau e ca nu se prea pot curata contactele nici cu smirghel, iar daca reusesti oricum distrugi suprafata de contact care e probabil aurita. Asadar, o intrerupere in circuitul de aprindere de multe ori nici nu poate fi sesizata de sofer, dar ECU-ul o face si suprasolicita bobina de inductie, care uneori cedeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andygtafan aveai probleme cu bobina?la mine era asa decat la o fisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!