Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

intreabare intrebatoare

eu am o singura bobina de inductie cu 4 fise (cod de motor AZM)

se mai intampla sa imi apara eroarea "missfire on cyl 1"

am presupus ca ar fi bobina - dar de ce doar pe 1 si nu si pe restu de cilindri

oricum simptomele sunt aceleasi - mers neregulat (in 3 pistoane) lampa check engine ramane aprins (iar cand sunt probleme clipeste)

cheile de bujii normal au un inel de cauciuc pe fundul acesotra prin care trece bujia si ramane in cheie

asa cum mai zicea un coleg depinde cat de bune sunt aceste chei

eu mi-am luat de pe un site german de motociclete cu 45 de lei un set de chei (3 chei 16,18 si 21 cu inel de cauciuc + cheie cu clichet si prelungitoare)

Modificat de 1120
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

poate sa fie de la aprindere, injector, supape, compresie.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Nu si pe restul de cilindrii pentru ca nu e bobina, ci fisa de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problemele cu mersul neregulat s-au rezolvat in principiu dupa ce am schimbat bujiile cu cele recomandate de producator. Inainte am schimbat bobina(tot cu 4 iesiri) si fisele, insa fara nici un rezultat. Ce-i drept, problema poate fi si din amestec, adica de la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu era prb cu bobinele, ii mai grav...e vb de EGR ori e infundat ori trebuie schimbat :icon_cry: a si mai am 2 coduri de erori P0407 si P0403

Modificat de s_e_r_j
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Si daca trebuie schimbat, il dai jos de tot si aia e. Iti cumperi altul cand trebuie sa mergi la itp. Nu te incurca cu nimic ca n-ai egr-ul, din contra se pare ca unii au simtit o schimbare in bine. Mica, dar e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prb cu EGR-ul ori e infundat ori trebuie schimbat. Si astea cred ca sunt erorile p0407 si p0403 sau p40403 ca nu inteleg ce mi-a scris omu

pai pana acuma mufa de la EGR mi-a fost scoasa, mi-a scoso mecanicul meu. da o zis asta la cine am lasat masina ca nu e bine ca am umblat atata timp fara el:| cum a bagat EGR-ul la loc cum a scos mai mult fum si miros de benzen parca si starea masinii era si mai agravata! acuma o sa vad deseara verdictul daca are timp sa se ocupe de ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Mufele de la clapeta si Egr nu se scot si baga la loc asa ca si cum bagi prajitorul de paine in priza. Dupa fiecare astfel de operatiune, astea trebuie adaptate din Ecu. Multa lume a anulat Egr-ul si n-are treaba din punctul asta de vedere. Daca zici ca s-a agravat cand l-ai mufat la loc, e posibil sa cedeze si Egr-ul, insa nu cred ca asta e principala problema a ta. Parerea si sfatul meu e sa mai ceri o parere si sa umbli in continuare cu mufa scoasa.

Later edit: mai uita-te si pe-aici, poate iti poti forma o idee:

http://vwforum.ro/topic/34904-valva-egr/page__st__20

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mnoh nush ce sa zic, oricum am umblat cu mufa scoasa, oricum mai ma documentez cat pot, da is curios ce o sa-mi zica astia deseara, a si codurile alea ce le-am postat au fost scanate la 2 servis-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@s_e_r_j Deci hai sa ne intelegem. Daca ai o bobina dusa si nu ai interfata vag-com te duci la un service, faci o scanare, te uiti pe care cilindru ai erorile de misfire, opresti motorul (nu cum ti-au facut desteptii aia de ti le-au scos in timp ce mergea motorul), schimbi bobina de pe cilindrul cu probleme cu una de pe un cilindrul sanatos, pornesti motorul si faci iar scanare. Daca ti s-a mutat eroarea pe cilindrul unde ai pus bobina proasta e clar, bobina e de vina. Daca nu, inseamna ca ai alte probleme pe cilindrul ala. Incepi prin inspectarea bujiilor, un test de compresie, curatat de injectoare si alte alea.

Ai facut vreo scanare in care sa apara misfire, pe ce cilndru erau?

Lasa EGR-ul in pace si cauta un service de incredere. Erorile pe care le-ai gasit sunt erori de EGR, gata au tras repede concluzia ca e EGR de vina ca tie iti merge motorul in 3? Daca ai mers cu mufa scoasa nu e normal sa ai erori de EGR?

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele si bujiile nu au nimica, au scanat motorul si separat pe cilindru in parte. Verdictul final ii ca trebuie schimbat motorul alta sansa nu am, cilindru 4 si in continuare lui 2 are pe fund ulei, de undeva se prelinge, dar cel 2 era cel mai grav. Bujiile de pe 4 si 2 erau unse cu ulei si le-au pus pe 1 si 3 si au pornit motorul, l au lasat vreo cateva min dupa care au fost verificate bujiile iara, si a rezultat ca bujiile de pe cilindrele 4 si 2 erau unse iara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat motor? Hmmm.... Am avut o Felicia cu problema asta, intra ulei in camera de ardere si ineca bujia in ulei. Am schimbat simeringuri de supapa, garnitura de chiulasa si segmenti si s-a rezolvat. Nu am schimbat motorul, avea doar 74 000km, 1.6AEE.

Oricum n-am inteles cu EGR-ul ce discutie era daca aveai bujiile inecate in ulei?

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai codurile alea 2 de eroare se referea la EGR, asta era prima chestia inainte sa desfaca ei capacu motorului si sa vada surpriza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut prieteni.

Descriu mai jos problema masinii din semnatura.

Datorita faptului ca masina avea mici trepidatii, care se resimteau doar la relanti,am decis sa schimb filtrul de benzina.Filtrul de benzina a fost Mann,cel nou tot Mann,schimbat dupa 30.000 km.Dupa schimbul filtrului nu s-a schimbat nimic in mersul motorului.Mecanicu,cel cu urechea "fina",sesizeaza un zgomot ciudat,o mica anomalie in mersul motorului,cica motorul nu merge perfect rotund.Suspecteaza 3 cauze ale mersului neregulat:supapa arsa,injector decalibrat,bobina de inductie defecta/slabita.

Decide sa verifice la tester daca nu sunt eventuale avarii care trebuie resetate sau alte probleme.In urma diagnozei nicio concluze,masina nu are avarii.Dupa diagnoza sustine ca bobina nu e defecta deoarece defectarea ei ar genera avarie,pe care ar fi trebuit sa o vada pe tester.Totusi decide sa faca o mica proba scotand pe rand cate o fisa afara din bujie in timp ce mergea motorul.Cand a scos fisa de la cilindrul nr.2,s-au generat scantei puternice in zona plotului de la bobina,de pe fisa respectiva.Pt celelalte fise s-a resimtit doar o scadere in turatie fara scantei in zona ploturilor bobinei.

Concluzia lui:bobina e defecta.

Intrebare:din cate stiu boobina e jumostatica,iar defectarea/strapungerea ei atrage dupa sine si probleme la cilindrul 3,e posibil ca izolatia fisei sa fie slabita iar scanteia sa strapunga izolatia,descarcandu-se pe calea cea mai scurta?A intalnit cineva doar o fisa defecta?

Fisele le-am verificat rezistenta cu ohmetru,toate au in jur de 6 kohm si nu prezinta semne mecanice de uzura.Valoarea de 6 kohm e buna sau trebuie schimbate?

Mentionez ca in mersul normal,nu am sesizat scantei la plotul bobinei.La demontarea bobinei si inspectarea ei am obesrvat ,insa,mici fisuri pe fiecare plot.

Daca bobina ar fi defecta,iar gazele de pe cilindrul nr 2 nu s-ar arde complet,avaria nu ar trebui semnalata si de sonda lambda?

In eventualitatea in care trebuie schimbata bobina, care ar fi cea mai buna alegere calitate /pret:MOBILETRON ,FEBI BILSTEIN,BERU sau BOSCH ?

de asemenea,am vazut ca se poate achizitiona separat doar bobina,fara modulul de aprindere.In acest caz pot monta bobina nou cumparata,spre exemplu de la MOBILETRON, la modulul meu de aprindere original,presupunand ca acesta nu e defect?

Un link cu piese de vw ar fi benefic.de asemenea orice sugestie e binevenita.

Multumesc anticipat!

Atasez pozele cu bobina in pricina si ploturile cu fisuri.

post-51918-0-49821300-1344795222_thumb.j

post-51918-0-51152000-1344795273_thumb.j

post-51918-0-63771000-1344795317_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6kohm este valoarea buna.pe fisura aceea poate sa dea rateu aprindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisura respectiva este de la un alt plot de bobina(plot functional,care nu face probleme).Plotul defect are o fisura mai mica.Mentionez ca fisura se afla doar in interiorul plotului si nu se continua in exterior.

Astept si alte opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca alta lucrare.imprumuta o bobina de la cineva cu una asemanatoare si vezi daca''defectul ''persista.Simti ca fura curent la fisa cu pricina pe langa locul unde bobina(locasul fisei)e ciugulita si crapata?In mod normal daca prin zona respectiva fura curent,trebuia sa iti ramana pe partea de aluminiu a bobinei o pata neagra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa pui niste benzina mai buna si dupa cel putin 100 de km sa verifici daca mai ai trepidatiile alea sau nu. De asemenea, daca iti scapa curent prin izolatia fiselor, ar trebui sa vezi scantei la intuneric. Deci daca n-ai ce face, ridica-i capota dupa ce se intuneca si porneste motorul cu fisele conectate si vezi daca face scantei prin izolatie. Desi rezistenta e buna, e posibil sa se agraveze defectul cand e aerul foarte umed, spre exemplu cand ploua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri.

GABIVVX,am observat scanteile doar cand s-a scos fisa din bujie.Scanteia e destul de puternica.Cand am dat jos bobina,nu am observat o pata neagra pe modulul de aprindere din aluminiu.

alexanderdj,benzina pun numai buna Petrom/Rompetrol.O sa ma uit la intuneric sa vad daca sunt scantei cu fisa pusa la loc.

Se poate monta doar bobina nou cumparata,spre exemplu de la MOBILETRON, la modulul meu de aprindere original,presupunand ca acesta nu e defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

www.autokarma.ro intra pe site-ul asta si cauta-ti piesele dupa masina si motor si vezi daca se gaseste separat bobina de modulul de aprindere. Parca eu retin ca atunci cand m-am uitat de bobina pentru a mea, vazusem si bobina de-asta cum ai tu la vreo 220 de lei, dar trebuie s-o gasesti putin mai ieftin decat pe site. De asemenea poti cauta si la Unix piesa de care ai nevoie, cu mentiunea ca daca nu iei pe original, sansele ca piesa respectiva sa nu se potriveasca 100% din diferite puncte de vedere, creste direct proportional cu scaderea pretului piesei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe site dar nu gasesti decat peste 300 ron si nu ca si a mea.Daca stii vreun link il astept.

M-am uitat acuma seara,pe intuneric, la bobina de inductie,cu motorul pornit nu am vazut nicio scanteie la ploturile bobinei.

Masina merge destul de bine in sarcina,o sa pun benzina 99% si o sa curat valva EGR si clapeta de acceleratie.S-ar putea ca tremuratul usor si mersul putin neregulat la relanti sa vina de acolo.

Daca mai sunt sugestii le astept cu cea mai mare placere.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare la toata lumea!

zilele trecute am desfacut si eu capacul de plastic care acopera partea superioara a motorului si am observat ca am 3 bobine de inductie fff vechi asta insemnand ca una este din 2003 una din 2005 si una din 2004.masina are aproape 150 000km si este fabricata in 2002.11. urmeaza sa fac un drum mai lung.probleme nu am cu masina, motorul merge rotund niciun martor aprins totu-i ok, dar mi-e frica sa nu cedeze vreuna.

rog pe cei care au mai schimbat bobinele de inductie sau cei care stiu care-i limita de functionare a unei bobine sa-mi raspunda, sa-mi dea un sfat, pt ca daca au date diferite ma gandesc ca au fost schimbate toate?masina a fost cumparata din Germania.

ps: era sa uit.....si cea de-a patra e din 2008, cu siguranta a fost schimbata pt ca e si alta tara de fabricatie-Turkey iar celelalte Italy.

astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geforce, o limita de functionare a unei bobine nu e data nici macar de producator.

Sunt foarte multi factori care influenteaza durata de viata a unei bobine, primul fiind modul de exploatare, calitatea bujiilor, temperatura.

De obicei, daca ele ar fi obosite, si anume infasurarile bobinei sunt subtiate si datorita caldurii se pot arde, acest lucru se intampla deseori in sarcina ( subturare, forja).

Daca nu poti dormi noaptea, dute si i-ati bobine noi si nu mai ai stres.

Daca nu, mergi preventiv cu masina, exploateaz-o corespunzator si ca regula generala, sa ai o bobina in portbagaj.

Eu am intalnit persoane care schimband bobinele ( nu au fost luate oem ci aftermarket) , dandu-se mari ca ai bobine noi, in forja, au reusit sa arda una chiar noua fiind. Deci asta nu inseamna ca chiar de noua nu se poate arde.

Dar, mai presus de toate daca ai bujiile bune, teoretic bobina nu ar trebui sa se incalzeasca anormal si de aici si sa reziste mult timp.

Orcum, acestea care au data fabricatiei pe capul lor si nu pe mufa, beneficiaza de o rezivie constructiva, primele modele care aveau codul pe plasticul unde vine mufa aveau probleme de fabricatie.

Si intradevar, bobinele noi sunt fabricate acum in Turcia si nu mai sunt in Italia, insa asta nu reprezinta un factor in minus privind fiabilitatea.

Eu le-am schimbat pe ale mele acum cativa ani, le-am luat oem de la reprezentanta si tot in Turcia sunt facute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Saptamana trecuta am schimbat si eu o bobina,Beru facuta la turci.Asemenea colegului defuncta era ultima originala,de cand e masina.Eu as lua una buna din dezmembrari pe care sa o pun in masina,la roata de rezerva.Dupa cate am intampinat cu golful de cand il am nu plec la drum lung fara trusa de scule si laptop cu diagnoza (exact ca atunci cand aveam dacie ,diferenta e doar de partea de diagnoza :icon_thumleft: ).

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@Paulorossi, ce-ai mai rezolvat cu bobina?

Am si eu simptome asemanatoare, numai ca nu la relanti ci cand accelerez brusc. Uneori si la mers normal. La relanti aparent sta bine de obicei. Mi s-a aprins check engine in bord si am scanat cu vagcom : missfire pe cilndrul 2.

Bobina mea e 'bloc', ca a ta, si as fi interesat cum se poate masura. Am inteles ca o bobina din acel bloc serveste doi cilindri 1-4, 2-3 dar eu am deocamdata missfire doar pe 2 si citind pe aici suspecta ar fi fisa de pe cilindrul 2. Sper sa fie ea si nu vreo supapa de evacuare sau injector de pe cilindrul 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!