Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

Pe scurt a inceput sa intrerupa intr-o zi dupa ce s-a incalzit motorul si apoi s-a oprit de tot in mers, la drum intins si nu a mai pornit. De-abia dupa ce se racea puteam sa pornesc si sa mai fac cativa kilometri in 2 sau trei cilindri si fara sa iau piciorul de pe acceleratie. Un prieten mi-a spus ca e bobina dar dupa ce am schimbat-o, o data cu fisele, facea la fel. De-abia dupa ce am pus si bujii BKUR6ET-10 si-a revenit. Inainte aveam niste bujii Beru ultra-x cu patru catozi, dar care nu erau recomandate de producator si tind sa dau vina atat pe ele cat si pe benzina proasta de la noi. Ce nu am incercat e sa pun bobina veche si cu fisa oxidata (si la mine era doar una) si sa vad daca merge asa, dar daca tot le-am schimbat nici nu vreau sa stiu... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service cand m-am dus, au pus tester-ul si indica bobina 3 ca da rateuri in continuu si imediat m-au intrebat de cat timp merg asa. Pe urma mi-au zis ca motorul are protectie, daca merg mai mult de 15 km cu o problema la motor opreste automat alimentarea si distractie pe urma :) Daca zici ca o pornit cand so racit motorul nush dar nah. Eu te sfatuiesc sa o duci la service ca e mai ieftin decat sa o pui pe un trailer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sa va povestesc si eu despre probleme cu bobine (si nu numai).

Acum cateva nopti eram la plimbare prin oras, am calcat-o de doua ori in prima treapta inspre 5-6000 de ture. Imediat simt un tremurat si dupa 10 secunde se aprinde si martorul.. "Pff, iar mi s-a dus o bobina". (Patisem ceva asemanator cu doua luni in urma cand s-a rezolvat prin schimbarea bobinei 2 si totul a fost ok apoi). M-am gandit ca plec incetisor spre casa si vad eu de dimineata. Numai ca pe drum a inceput sa miroasa puternic si cand am vazut si fum... Am oprit, am mai incercat eu apoi sa o pornesc dar degeaba. Noaptea s-a incheiat cu chemat platforma, dus acasa.

Bobina 3 nu ca s-a ars, s-a topit. Abia am putut sa o scoatem.

Azi, in service.

Bobina topita, ulei aruncat putin pe langa garnitura de la busonul pe unde se pune in motor. Hm, a doua bobina in doua luni.

Dupa inlocuirea bobinei tot nu porneste, eroarea de misfire pe cilindrul 3 s-a sters dar, hopa, eroare la clapeta de acceleratie. O ia mecanicul, o scoate, o curata, o pune la loc. Nimic, adaptarea clapetei nu se face, nici macar nu se aude vreun bazait la ea. Se gandeste ca s-a dus clapeta, poate ca sa luam una noua (1060ron)! Numai clapeta noua nu ma gandeam eu ca imi trebuie.

Sa zicem ca s-o fi stricat si ea, in fine.

Dar ce naiba au bobinele astea de se ard in draci, si se pare ca e si un tipar - se intampla la turatii mari. Si uleiul ala aruncat.

Deocamdata am lasat masina in service, sa vina si electricianul, sa se mai uite la ea si sa se dumireasca daca intr-adevar clapeta a murit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-i drept, la turatii ridicate bobina trebuie sa se incarce si descarce mai des iar asta o poate incalzi si eventual arde. In mod normal insa nu ar trebui sa o suprasolicite peste parametrii constructivi. Am auzit insa ca daca aprinderea nu se face corect pe un cilindru, calculatorul creste curentul prin bobina, catre bujie. Acest lucru se poate datora fie bujiei defecte(uzate), fie amestecului incorect din cilindru. Daca spui ca nu mai reactioneaza clapeta, as merge pe a doua varianta, insa incearca sa salvezi clapeta asta, poate o readuce electricianul respectiv la viata. Daca nu, intereseaza-te pe dez.ro de una sh. Defectarea ei insa nu imi pare a fi plauzibila pentru ca daca s-ar fi blocat cumva intr-o pozitie, ai fi simtit si tu asta, ca nu mai raspundea corect si oricum are un traductor pe baza caruia se calculeaza injectia de benzina. De uleiul de la buson nu stiu ce sa zic. Doar daca nu ai compresia buna intr-un cilindru din cauza unui segment deformat sau ceva, s-ar putea crea presiune in carter si ar putea intra si ulei in cilindru, ceea ce cred ca ar fi o varianta, desi nu am auzit de cazuri similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am avut probleme cu bobinele cand aveam bujiile obosite. BlackMilk, iti recomand sa schibi bujiile si sa pui de tip long life din platina (50 lei bucata la PoRo (bosch/ngk) si parca ai si 20% reducere - in functie de vechimea masinii). Bobinele long life se schimba la 60.000km. Eu am aproape 180.000 km si una din bobine e cea originala din 2001. Iti recomand sa ai o bobina la tine, mai ales la drumuri lungi. Bobinele iti recomand sa le cumperi tot originale.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu acum vreo doua luni probleme cu nobinele astea pacatoase...Mergem cu 40km/h in a 4 si nu avea putere deloc.Imi dadea missfire pe cilindrul 2,dupa ce am mers vreo doua zile asa ca nu aveam de unde sa iau,a mai cedat una.Si uite cum mergeam eu in doua bobine,ce-i drept am mai mers putin asa ca mi-era ca cedeaza micuta.

Preventiv,am schimbat toate bobinele 140 ron/bucata si toate bujiile 100 ron/4 buc.

Am scapat de probleme si mai am si acum doua bobine originale bune in portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patit si eu. Bobine neschimbate mult timp, a cazut acum vreo 2 luni una, acum alta. Mi-am dat seama ca o sa cada si celelalte doua, asa ca le-am schimbat cu altele noi (dar pe cele doua vechi, care inca sunt functionale, le tin in portbagaj, in caz de ceva). 150 de lei schimbatul uneia. preventiv, pentru ca am ajuns la 70 de mii de km de schimbarea bujiilor, am pus si din astea altele noi - schimbatul lor mi-a mai luat 3 milioane. am mai curatat si clapeta de acceleratie, pentru orice eventualitate, 30 de lei. mi-a ajuns...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF topic:

Si eu am curatat clapeta,tot preventiv...azi am schimbat uleiul,filtru de ulei,filtru de polen,tot preventiv si astea.:))

O sa mi se spuna PREVENTIVUL de acum inainte blah_.gif

Modificat de cogdao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

acum 2 ani am schimbat si eu bobina(la mine e o singura bobina) dupa ce am imi dedea erori de misfire pe vag com.....am schimbato a mers foarte bine toate bune si frumoase si nici nu mi-a mai aparut vreo eroare;

dar acuma dupa 2 ani merge relativ bine dar o mai simt cum merge parca in 3 zic eu.......turometru sta fix dar simt la relantiu o trepidatie mica ca si cum ceva nu lucreaza iar asta cateodata.......iar uneori merge in toti 4 parca e ca unsa iar uneori parca nu vrea sa foloseasca toti 4 cilindri,iar pe vag com nu imi iese nici o eroare

bujiile le-am schimbat am ngk ,au vreo 15 mii max

iar fisele nu imi sunt crapte si sunt curate la imbinare

eu banuiesc bobina sa nu dea curent suficient pe una din fise iar de asta sa imi mai dea acele intreruperi mici care imi iau si din puterea masinii......astept parerri ca ma chinui sa ii dau de cap.mc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti urmari cu vag-com daca ai rateuri pe vreun cilindru. Daca pe counter-ul de misfire nu-ti apare nicunul, atunci tremuratul e din alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o mica intrebare daca se poate. Trebuie sa schimb o bobina la un seat ibiza 1.4 cod motor bby. Are misfire pe cilindrul 4. Stiu cum se schimba bobina dar nu stiu care e cilindrul nr. 4. Ma poate ajuta careva va rog? Care e ordinea? 1-4-3-2? 1 fiind in partea din stanga cum ma uit la motor.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 e langa distributie,deci 4 e in capatul opus.Daca distributia e in stanga,cil 4 e in capatul dreapta.Aia e ordinea de aprindere si e 1-3-4-2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare! de curand motorul meu nu mai mergea rotund si avea pierdere de putere. Deci bobina ...Am scos toate bobinele si le-am masurat cu ap.de mas.-toate aceleasi valori . Am mers la mecanic unde a pus vagcom-ul =>o bobina arsa . l-am intrebat cum este posibil? raspuns : nu era strapunsa de tot (mai dadea un pic de curent) si bobinele nu se pot masura corect cu ap.de masura. cel mai sigur cu vagcom-ul.Sper sa va fie de folos .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Scuze....bad post.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor! Sa ma prezint VW Golf4 1.6,16v. 200350km si vin cu urmatoarea nelamurire acum 3 zile mi-am schimbat toate cele 4 bujii la masina una find busita. Am parcus aprox 50km dupa aia si ieri cand am pornit-o iara aceleasi efect avea masina, adica scutura motoru nu avea tractiuna e clar ca ceva s-a intamplat iara.... Ii drept ca din 2008 si pana in ziua de azi am schimbat 3 bobine. Cum as putea verifica daca bobinele sunt duse sau iara bujiile? Mecanicul m-a sfatuit sa scot bujiile si sa ma uit la ele daca sunt toate identice... ieri o ora buna m-am chinuit in incercarea de a le scoate dar fara nici un rezultat :icon_redface: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai eleganta varianta ar fi sa urmaresti rateurile cu o interfata si sa vezi care cilindru iti face probleme. Daca nu ai acces la asa ceva, porneste motorul, scoate fisele una cate una si vezi daca se modifica mersul motorului cu ea lipsa. Daca nu se intampla nimic atunci cand scoti fisa, acolo e problema. Acum, daca lipesti fisa de blocul motor si se face arc, e o problema la bujia respectiva, daca nu, poate fi de la bobina sau fisa. Incearca totusi sa nu te sprijini de caroserie cand scoti fisele, pentru ca daca sunt defecte pot sa si curenteze. Inca ceva, mi s-a intamplat sa scot o fisa si sa imi iasa cablul din mansonul acela de cauciuc pe care il cuplezi la bujie. Verifica fiecare fisa inainte de a porni motorul. Tot atunci ar trebui sa scoti de fapt si aparatoarea aceea de plastic orizontala in care se baga fisele(daca ai asa ceva), ca sa nu-ti incurce operatiunea(nu prea am incredere sa le scot cu surubelnita); daca e necesar fii atent pentru ca trebuie scoase toate fisele si puse inapoi in aceeasi ordine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seri,

nu recomand verificarea cu bobina scoasa de pe bujie, o sa strici bobinele si va trebuie sa le inlocuiesti pe toate!....poti sti 100% daca o sa pui vag-com-ul pe ea, asa o sa vezi care bobina este mai "obosita"...bafta multa

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa facea si mecanicul meu si am zis sa incerc si eu sa vad daca imi dau seama, dar el un doi si-a dat seama! am incercat (cred ca asa cum ai spus tu) am scos fiecare bobina in timp ce mergea motorul dar nu prea mi-am dat seama, toate pe care le scoteam mi se pareau a functiona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica nu se vedea nici o diferenta in functionare, motorul mergea la fel si fara bobine? Cat de mult le-ai ridicat? Poti da curent bujiei si prin aer, daca nu ridici destul.

Modificat de andygtafan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ce consta vag com-ul? am mai auzit de el, il poate folosi oricine, indiferent ca esti sau nu mecanic? poti sa-mi dai mai multe detalii?

pai le-am ridicat cat ma lasa cablu lor de alimentare. as scoate si bujiile sa le vad dar nu stiu cum:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-com-ul este un program care cu ajutorul unei interfete ce se ataseaza la masina iti poate citi erorile din calculatorul masinii, poti vedea parametrii de functionare a motorului etc. E ca si diagnoza de la service, dar ca acolo au aparatura de obicei mai performanta. Da, o poate folosi oricine daca o are, adica interfata(cablul) si programul. Probabil ca nu ai timp sa investesti in asa ceva pentru a rezolva problema actuala, dar pe viitor ar fi o investitie justificata. Pentru alte informatii exista un topic special despre asta si iti dau si eu solutii daca ma contactezi pe privat. Ideea ar fi sa gasesti un prieten ceva care are deja si sa te ajute. Daca nu vrei sa-ti bati capul si ai un service pe aproape, te sfatuiesc sa mergi acolo, doar sa nu mergi mai mult de 20 km ca nu stiu cat de grava e problema.

Modificat de andygtafan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-com este aparatul/soft-ul cu care se face diagnoza la motor...eu pot sa spun din propria experienta ca asa am verificat si eu bobinele si am ars 3 dintre ele, VW nu mai este Dacie sa verifici cu fisa scoasa bujia...dute la un service sa o puna pe tester si o sa si rezolvi problema...bafta

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mi se pare banal sa nu poti schimba o bujie sau o bobina, mai ales ca am stat acolo langa mecanic si am vazut toate miscarile cum se inlocuiesc chestiile astea, iar daca nu necesita o "facultate" vag com-ul, cred ca o sa-mi fac rost pe vitor de unul. si aveti idee cum as putea pescui bujiile din tubul acela?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile stau prinse de cheia de bujii atunci cand le bagi sau scoti, insa cheile astea din comert sunt de toata jena. Si eu am rupt una, am sudat-o, am spiralat-o de cat am tras de ea si doar cu ajutorul unui prieten care a prins si el cu un mox am putut sa scot o bujie.

Modificat de andygtafan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc pt pareri si sugesti...ma mai gandesc sa vad ce voi face cu ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!