Jump to content

Audi A4 B6 sau Ford Focus MK2 Facelift


GT-RS
 Share

Postare recomandată

Nu a zis nimeni ca nu sunt bune, problema este alta si vad ca nu privesti din partea din care trebuie:

 

incearca sa mergi cu masinile alea "a4 b5 din 96, golf 3 din 95, vad pe drum si modele mai vechi, deci de ce n-ar fi mai bun un a4 mai nou cu 7-8 ani ? Chiar si un golf 2 am vazut ieri." intr-o vacanta in Grecia/Turcia/Muntenegru/Italia si asa mai departe, o fi bune de cumparat paine si prajit vinete in weekend la 30km de casa.

 

 

Totodata, cand ai sa cumperi o masina mai veche, ai sa o iei intr-o stare mai mult sau mai putin buna, sa nu-mi zici tu mie ca ce ai enumerat acolo e tot ce trebuie schimbat. Nu o sa renteze nicidoata sa te apuci sa schimbi toate cauciucurile si furtunele pe o masina, pai doar bucsele toate/furtunele de frana/tubulatura motor/ conducte tecosta cateva zeci de milioane, ce ziceai? audi din 95?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca revin cu niste lamuriri, ca tot ne-am contrazis in legatura cu varsta unei masini si in special de diferenta de vreo 5 ani intre A4 si FOCUS, si de ce A4 si nu FOCUS !

 

-am citit seara aceasta ca nemtii (VW cel putin) in anul 2005 a intrat in politica de reducere a costurilor, masinile nu mai puteau indeplini normele si trebuia sa foloseasca la diesel adblue , cum s-a si pus pe PASSAT 2.0TDI 136cp. Pentru costurile de 300euro care erau necesare pe modelele euro 5, au renuntat si au pacalit cu softul ala. Am mai citit ca inclusiv la Golf 5, dupa anul 2006 s-a produs o scadere a calitatii, chiar daca au venit cu minuni de navigatii si alte dotari, insa alea erau optionale si daca le doreai le plateai, pe cand masina per ansamblu trebuie ca in dotarile standard( de baza, sau nivele superioare) sa pastreze costurile cat mai reduse.

-am citit tot in aceasta seara un raport de utilizare al Alfa Romeo Giulietta, care in prezent ca masina sh are o calitate in interior mediocra, sub medie ! Are probleme mari cu rugina + electronice si altele mecanice costisitoare si enervante, pe cand la alfa 159 (sau 147) nici vorba de calitate mediocra sau rugina, a fost una din cele mai bune masini Alfa, insa a fost prea grea, iar cele electrice sunt oricum cunoscute la masinile italiene :)), inclusiv la vopsea care e foarte slaba pe Giulietta si unii proprietari spun ca se ciobeste si daca o speli cu aparat cu presiune si asta nu numai la Alfa Romeo Giulieta, cat si la alte modele din alte tari. Deci inca o dovada ca si italienii s-au luat dupa nemti. Mai sunt cazuri de masini noi care sunt mai slabe calitativ insa n-am suficient timp sa detaliez.

 

In concluzie, un A4 in stare buna de functionare merita pentru diferenta nefavorabila de 5 ani. E din alta clasa, alta calitate. Iar intretinerea, cautati voi pe siteuri specializate si comparati costul la volant, turbo si alte piese si o sa ramaneti uimiti.

 

In ultimii ani au mers pe principul designului care l-au imbunatatit foarte mult cu diferite leduri, jante, etc , care sa iti atraga privirea si sa iti placa mult, insa caliatea a scazut considerabil. Puteti sa va raspundeti singuri la aceasta dilema prezentata de mine daca, comparam PASSAT B5.5 cu B6, ca tot sunteti multi posesori si cunoscatori, B6 sedan cel putin e mult mai frumos, insa calitativ ... va las sa raspundeti voi la aceasta intrebare (si nu in ultimul rand, cunosc posesori de B6 care le pare foarte rau dupa B5.5, cunosc posesori de Octavia 1 pana in 2004 (nu modelul TOUR care era mai slaba) care sunt dezamagiti de upgradeul facut la Octavia 2.

E veche, stiu asta ! Insa numai odata schimbi turbo si te tine inca cativa ani si nu mai ai probleme si acest lucru e valabil la orice piesa, pe cand la modelele cu defect de fabricatie, ii inlocuiesti imbusul la pompa de ulei si niste mecanici mi-au zis ca pe parcurs trebuie inlocuit din nou si acel lucru costa.

 

Poate am gresit un unele afirmatii si nu ma supar daca ma corectati, imi face placere sa am cu cine discuta pe aceste subiecte.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai inteles problema, nu merge nimeni cu A4 30.000 - 40.000 km/an, ai inteles?Nu se risca nimeni sa mearga in concediu prin europa cu o masina de 15 ani, daca te lasa masina ce faci? faci pe mecanicul? Eu am curaj sa merg cu un logan din 2010 in Grecia dar cu un b5 din 2001 sau cu un A4 din 2000 nu am curaj si nu am sa fac asta niciodata. Tu probabil nu intelegi cate piese se pot defecta la o masina, nue  vorba doar de o turbina, sau de volant, sunt o gramada de piese care daca se defecteaza iti ramane masina-n drum si nu ai ce sa-i faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deenman tu mai citesti asa pe acest forum? Rasfoieste si minuneaza-te: passat 2008 iesit bolt piston prin bloc grecia, passat bkp(parca) caruia i se opreste motorul in mers din cauza injectoarelor, motorul 1.4 de 160 cp care are pistoane din mamaliga si lista poate continua. Tu ai avea curaj sa mergi cu astfel  de masini in concediu? La generatiile mai vechi de pd merg chiar si cu 3 injectoare bune, te duc acasa. Parerea mea e ca daca iti cumperi un a4 b6 cu sitoric si il intretii, nu are moarte, te duci la polul nord cu el.

 

 

 

Edit: Iti mai dau un exemplu. Unchimiu are ford focus 2006(sau7) 1.6 tdci de 110 cai. El locuieste in italia de unde a si luat masina(km putini, carte service). Masina arata acum 4 ani ca noua cand o cumparase. De fiecare data cand a venit in Romania cu masina a avut probleme. Ba EGR, ba turbo, ba alternator. Alternatorul l-a costat 700 euro (musai oem ca trebuie adaptata partea electronica pe masina, asa a motivat service-ul). 

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai inteles problema, nu merge nimeni cu A4 30.000 - 40.000 km/an, ai inteles?Nu se risca nimeni sa mearga in concediu prin europa cu o masina de 15 ani, daca te lasa masina ce faci? faci pe mecanicul? Eu am curaj sa merg cu un logan din 2010 in Grecia dar cu un b5 din 2001 sau cu un A4 din 2000 nu am curaj si nu am sa fac asta niciodata. Tu probabil nu intelegi cate piese se pot defecta la o masina, nue  vorba doar de o turbina, sau de volant, sunt o gramada de piese care daca se defecteaza iti ramane masina-n drum si nu ai ce sa-i faci.

Hai ca ma faci sa rad. Pe langa ce a zis Planetara...

http://www.automarket.ro/stiri/expeditie-la-cercul-polar-de-nord-cu-un-bmw-525i-din-1991-32265.html :winter:

 

Deci unii fac expeditii de 13.000km cu un BMW din 91 (acuma sa nu te vad ca zici: alea au fost masini bune) ca nici A4 B6 nu e cu mult mai departe, e printre ultimele modele care au prins epoca, calitatii si nu a consumului. E drept ca daca iti iei AUDI si cauciucuri doar din Germania pe care le arunca nemtii, atunci cu siguranta ca si starea masinii e la fel.  :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu esti serios? compari o masina care cu siguranta este pregatita special pt asa ceva cu o ragalie cum sunt 70-80% din b6-urile aflate la vanzare in Romania?

sau punand altfel problema, cu cateva mii de euro investiti intr-un b6 (adica aproape inca odata cat te costa masina!!) as avea curaj si eu sa plec oriunde.

se observa foarte usor din mesajele postate cine are mai multa experienta cu diferite masini si cine nu :).

 

la masinile vechi este foarte greu sa mai gasesti una in stare buna. deja sunt masini ieftine, deja cei care le vand sunt oameni care nu prea si le permit asa ca si intretinerea facuta de ei este mediocra. 70-80% din masinile dinainte de 2004 asa sunt. care va pricepeti uitati-va numai la anvelopele la majoritatea masinilor 2000-2005 sa vedeti in ce hal sunt, sau ca proprietarii merg cu anvelope de iarna si vara, sau doturi de acum 8-9 ani etc.

unde mai pui faptul ca aceste masini costand de noi 30-40.000euro in primii ani au facut multi km. nemtii si in general oricine da 30.000 pe o masina omul ala se si plimba cu masina, o si alearga, nu o ia sa mearga 12.000km an. asta se traduce in km multi.

 

exista si b6 bune (20-30%) dar pe langa faptul ca sunt raritati costa si corespunzator (adica cat costa o masina intretinuta ca la carte!). dar cine mai da azi 7000eur pe un b6 in stare extraordinara?

 

din pct meu de vedere sunt 2 variante. ai bani putini de achizitie se presupune ca nu ai nici bani de intretinere. (sub 5000eur mi se par bani putini, nu iei nici un logan nou sa fim seriosi), atunci e normal sa lasi la o parte figurile, ca vrei calitate, ca vrei nu stiu ce. iei o masina cat mai noua si cat mai ieftin de intretinut, cu cat mai putini km, eventual unic proprietar, o masina care ai garantia ca o iei cu 50.000-70,000-90.000km.

vrei totusi figuri? vrei calitate? nu e problema dar asuma-ti riscul ca acestea se platesc, ca vei lua o masina desi fiabila dar foarte uzata, trecuta prin cine stie cati proprietari... dar cu toate astea nu este o alegere proasta atata timp cat esti constient de costurile de intrettinere. in general cine are ~5000eur pt achizitie nu prea isi poate permite si intretinerea ca la carte la o masina premium cu costuri maricele cum este a4, dar acum or mai fi si exceptii, fiecare stie cum sta financiar. dar e bine sa fii ancorat in realitate sa stii la ce te bagi.

 

mai departe fiecare stie cu siguranta ce e cel mai bine pentru el dar sincer pentru cineva care nu se pricepe f bine, pt cineva care are o experienta anterioara limitata cu masinile este cea mai proasta alegere sa ia o masina veche si cu costuri mari de intretinere, parerea mea. pentru cine se pricepe, a mai avut, e altceva, stie la ce sa se astepte, mai stie sa isi repare singur una alta ca dai faliment daca te duci la mecanic pt orice lucru minor care apare (des) la masinile mai vechi, mai stie deja si niste dezmembrari cu pret bun si asa mai departe :))

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,


 


Sunt detinatorul unui VW Polo 6n2 si sunt interesat sa il schimb cu o masina mai mare ( preferabil Break). Am stat si am cautat, m-am gandit si am ajuns la concluzia sa aleg intre:


 


Audi A4 B6 2002 - 1.9TDI ( 101 sau 131 CP) cu aprox. 220.000 KM


http://olx.ro/oferta...html#879fedf221


 


vs.


 Ford Focus II 2006 1.6 TDCI ( 90 sau 109 CP) cu aprox. 170.000 KM


http://olx.ro/oferta...html#cee788bb75


 


Masinile sunt in mare parte cu titlu de prezentare, in sperata ca ma puteti ajuta sa aleg intre cele 2 variante care au o diferenta de ani. 


Nu sunt interesat de alte marci sau modele. De asemenea nu sunt interesat de remarcile gen cu 3500 euro iti iei un audi varza. Si polo-ul care l-am luat l-am luat  sub media pietei ca si pret, si tin sa zic ca am investit in ea consumabilele care trebuie schimbate la 10.000. Luata la 150.000 km, iar acum face 180000 intre timp am schimbat bucsele care datorita drumurilor noastre au inceput sa bata si 2 bujii, o sa schimb distributia ca ii vine randul la 180.000, in rest merge struna. De asemenea va ramane in familie.


 


Multumesc anticipat!  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Una la mana, bujiile nu au cum sa bata. Doi la mana, intr-adevar la 3500 euro iti iei un A4 B6 1.9 TDI la care trebuie sa platesti taxa in jur de 800 plus alte cheltuieli(RAR, asigurarare, etc) ajungi la 1000-1200 euro. Si asa s-au facut 4500 euro. Si trebuie sa fii pregatit de o revizie gen ulei, filtre, distributie, etc. Care si astea costa in jur de 400-500 euro. Deci ajungi la 5000 euro.

In cazul asta nu cred ca mai trebuie sa iti spun parerea mea. Ajungi sa iei un Focus 2 Facelift break 2008-2010, poate chiar Euro 5 si chiar Titanium daca te straduiesti.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-A L E X-

taxa e 600, rar 100, asig 70, acte 100 (maxim cu tot cu motorina si nr. rosii) s-au facut 800. revizia o faci indiferent de masina, deci cu ideea ca ajung la 5000, nu e relevant pentru ca si peste aia la un ford 2008-2010 trebuie alti 400 - 600euro, si daca o tot luam asa ajungem la masina noua. Fii sigur ca am si banuti de inmatriculare si mi-am luat in calcul si un schimb complet la masina, indiferent care e aceea ( raportul de preturi fiind aproape 1 intre cele 2 masini ca si piese de schimb).

 

 

 

Salut. Una la mana, bujiile nu au cum sa bata.

 

Corect! eu ma referam la bucse.

 

 

Pe mine ma intereseaza de ce una si nu cealalta.

Modificat de andrei0588
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e simplu: A4 B6 a fost o masina trainica, cu o calitate de asamblare superioara(premium), insa e greu sa gasesti mai ales pe Romania o masina corecta, km rezonabili pana in 250000 km. Daca gasesti o masina de genul acesta e lucru mare. Majoritatetea au peste 300-350000 km si deja cer bani, multi bani.

 

Un Focus 2 Facelift gasesti mai usor sub 250000 km reali. Calitatea materialelor nu e intocmai ca la un Audi A4 B6, antifonare mai precara, etc. Insa daca gasesti o masina corecta ai sansa sa nu investesti atatia bani in schimbul de piese ca la un A4. Dotarile posibil sa fie la fel sau poate mai bine, depinde.

 

Parerea mea strict subiectiva este legata de Focus 2 Facelift. E mai noua, km mai putini, piese mai ieftine, Euro 5 posibil(dupa luna 8 sau 9 2009), etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici una, pt. ca ambele sunt samsarite, insa daca ar fi sa aleg numai dintre cele doua, nici nu m-as obosi sa vizitez A4-ul, pt. ca este pregatita pentru vanzare si are nr. acela de km cum sunt eu iepuras pufos. Sunt suficiente masini pe piata de unde poti alege decat sa te lasi mintit pe banii tai de un combinator. Cauta si-n orasele din jur.

Fordul are o descriere detaliata, inclusiv ce piese a avut schimbate. Daca se confirma la vizionare si are facturi doveditoare, o poti lua in considerare. Ceea ce afirma ca a schimbat, este normal la acel nr. de km. Verifica totusi starea amortizoarelor, ambreiajul, discurile de frana; toate ar fi trebuit sa fie schimbate pana acum sau necesita schimbare. Vezi si istoricul pana la 160k km daca este real. Daca vezi acelasi pix la doua revizii sau stampilele pozitionate foarte asemanator, cartea de service este masluita.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!