Jump to content

Inversare comanda geam electric


Razvan_87

Recommended Posts

Salutare,

Am ramas fara baterie astazi, am luat curent de la o alta masina, totul bine si frumos. Apoi am observat ca geamul spate dreapta functioneaza invers. Adica atunci cand apas pe buton urca si vice-versa.

Am facut o diagnoza si mi-a aparut urmatorul cod de eroare:

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl

Part No SW: 1K0 959 704 K HW: 1K0 959 704 K

Component: Tuer-SG 006 1207

Coding: 0000192

Shop #: WSC 00028 028 1012545

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

00103 - Right Rear Interior Locking Button (E311)

008 - Implausible Signal

Va rog frumos sa ma ajutati cu o solutie daca aveti, sau daca nu cu un sfat.

Va multumesc

Link to post
Share on other sites

Sterge erorile respective si vezi ce mai apare. Eventual fa-i un basic settings (ori din VCDS ori de la consola de la sofer - coboara geamul jos, tine-l in pozitie maxim jos 2-3 sec, apoi ridica-l si faci aceeasi operatiune). Nu cred totusi ca trebuia sa deschizi un topic nou pentru aceasta problema. Un simplu search te-ar fi ajuta. Aria de erori o ai aici.

Link to post
Share on other sites

Un simplu search nu m-a ajutat pt ca nu am gasit nimic. Am gasit aceasta problema pe un forum de afara dar nu avea nimeni nicio solutie. Si am vazut ca e o problema destul de cunoscuta pe la ei. Toti au patit-o dupa ce au ramas fara baterie.

Am sters eroarea, dar apare imediat din nou.

Am incercat sa ii fac si un basic settings dar fara rezultat.

Presupun ca nu este o problema tehnica a motorasului, pt ca altfel nu ar mai fi mers deloc.

Mai astept ceva sfaturi.

Multumesc

Link to post
Share on other sites

Incearca si basic settings din VCDS. Inainte verifica si daca controller-ul este codat corect (vezi balonul de help sau eventual fa-i aceasi codare cu usa de cealalta parte). Recodeaza folosid vechea valoare.

Edited by pronet
Link to post
Share on other sites

desfaci fata de usa si rotesti cu 180 de grade carcasa/statorul motorasului.

Edited by andrei_221
Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa faci asa ceva. problema se rezolva din soft , la reprezentanta, VCDS nu stie sa faca treaba asta.

LA tine cred ca e codat gresit, nu ai buton de inchidere centralizata pe acea usa. Verifica si pe cealalta usa care este codarea si schimb-o si aici daca e nevoie.

cat despre senzul de actionare, la reprezentanta se rezolva prin scxhimbarea unui parametru.

Link to post
Share on other sites

Problema a aparut dupa ce am ramas fara baterie complet.

In rest totul functioneaza OK pe usa respectiva, doar geamul e problema.

O sa verific maine daca e vreo diferenta intre codarile pe cele 2 usi spate si va anunt.

Multumesc pt informatii.

Link to post
Share on other sites

Stiu ca la reprezentanta se poate schimba un parametru special pentru problema asta cauzata de undervoltage, dar sunt si cazuri cand nu functioneaza remediul. Iar la un caz, s-a rezolvat doar prin modificarea pozitiei statorului.

Link to post
Share on other sites

Degeaba modifici pozitia statorului. nu se rezolva.

Link to post
Share on other sites

asa am zis si eu, ca nu are cum sa mearga. Pana am testat treaba asta si a functionat

Link to post
Share on other sites

astazi nu am avut timp sa incerc cu VAG-ul, dar zilele urmatoare ma ocup de problema, iar daca nu merge asa voi incerca si varianta lui andrei_221 si va dau de veste. multumesc

Link to post
Share on other sites

Nu merge ci vCDS ci doar cu VAS-UL de reprezentanta.

Link to post
Share on other sites

Astazi am pus VAG-ul pe masina si am reusit sa recodez acel modul cum e la cealalta usa. Am gasit si un log mai vechi al masinii si am vazut ca cele 2 usi aveau aceeasi codare adica: Coding: 0000144

Astfel am reusit sa scap de una din cele 2 erori dar problema la geam tot nu s-a rezolvat.

Acum imi mai apare doar:

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl

Part No SW: 1K0 959 704 K HW: 1K0 959 704 K

Component: Tuer-SG 006 1207

Coding: 0000144

Shop #: WSC 00028 028 1012545

1 Fault Found:

00103 - Right Rear Interior Locking Button (E311)

008 - Implausible Signal

Link to post
Share on other sites

Tot la reprezentanta e solutia.

Link to post
Share on other sites

Si la reprezentanta cu cine trebuie sa iau legatura? Ma puteti indruma catre o anumita persoana?

Link to post
Share on other sites

TE pot indruma catre AVIA Motors, acum sunt si dealeri VW si cauti pe cei de la electrice, le, expui problema , or sa te trimita in fata la consilieri sa deschizi contract de service si gata, se rezolva. la consilieri sa intrebi cat te costa.

Link to post
Share on other sites

Astazi am fost la AVIA Motors.

A fost nevoie de un update prin VAS la calculatoarele de usi si totul s-a rezolvat. A durat aprox 1 ora si a costat 90 de lei.

Multumesc Al Bundy pt indrumari si celorlalti pt sfaturi.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
cristi_craciun_2009

Buna seara, am si eu o problema, usor ciudata. Astazi dupa ce masina a stat cateva ore fara baterie am observat o chestie ciudata. Inchid masina, ea isi face verificarea daca toate geamurile sunt inchise si vad ca geamul de pe stanga spate coboara. Deschid din nou si apas pe butonul de la geam ca sa-l inchid. Nimic. Apas in jos si abia acum se inchide. Se pare ca s-a inversat comanda intr-un fel. Am incercat tot felul de recalibrari cu cheia in usa dar degeaba. In timp ce toate geamurile se ridica, ala coboara si invers. Mentionez ca nu s-a umblat niciodata la instalatia electrica a masinii. Celelalte 3 geamuri au ramas cu cele 2 pozitii ale butoanelor, asa cum era inainte sa moara bateria. Care poate fi problema? Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Primul lucru pe care il poti face este sa deconectezi din nou bateria. Dupa conectare ar trebui sa fie in regula. Ai grija la conectare, pe cat posibil, sa nu faca scantei.

Link to post
Share on other sites
cristi_craciun_2009

Am incercat sa scot borna negativa atat cu geamurile ridicate cat si lasate dar fara rezultat. A trebuit sa fac o improvizatie de moment, pentru ca daca o lasam asa aveam de ales sa raman cu geamul deschis sau cu masina descuiata dar cu geamul ridicat. Asa ca am demontat panoul usii, am incuiat-o si cu usa incuiata si geamul ridicat am scos mufa de la motorul electric (se pare ca pe aceiasi mufa este si incuietoarea). O sa o las deocamdata asa pana fac o scanare de erori sa vad daca gasesc ceva. Oare se poate reinitializa comanda pentru geam cu VCDS? Daca nu gaseasc o solutie si daca doamne fereste e stricat calculatorul de confort, atunci macar sa dezactivez functia de ridicare automata a geamurilor la armare. :dry:

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

din VCDS nu ai ce sa-i faci.

 

si din butonul de pe consola, face tot asa ? 

Link to post
Share on other sites

SE poate face din VAS-PC inversare comanda sau mecanic, din motorasul de la usa. Am gasit acest defect la multe masini, dupa schimbarea bateriei.

Link to post
Share on other sites
andrei_221

Da, VAS are corectia Undervoltage pentru acest defect.  SAu mecanic prin rotirea cu 180 grade a statorului de la motoras.

Link to post
Share on other sites

aceeasi problema am avut-o si eu, ca si rezolvare am schimbat modulul din usa cu un altul acelasi cod. Initial m-am gandit sa inversez polaritatea, dar era prea multa bataie de cap, asa ca iti recomand sa schimbi modulul.

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

sau o rezolvati cu VAS-ul.... e mai ieftin si cu mai putina bataie de cap

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...