Jump to content

Aerisire instalatie racire motor


dan2007
 Share

Postare recomandată

On 2/11/2017 at 11:55 PM, Nick69p said:

Nu te mai chinuii. Am patit la fel, ai mers mult cu pompa de recirculare defecta, sirocoul a supraincalzit apa si s-a dus garnitura de chilasa. Am schimabat garnitura, planat chiulasa, schimbat pompa de recirculare si totul e in parametrii.

Sirocoul nu supraincalzeste niciodata apa,de aia are senzori,in momentul cand citeste temperatura mai mare de 85grade(sau pe acolo) il da in standby si ulterior il opreste.Cu o pompa de recirculare defecta el nu functioneaza mai mult de un minut si da eroare de supraincalzire,aici vorbim de partea de incalzire auxiliara,ca pana ajunge apa "supraincalzita'' in motor e cale lunga......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Postez aici, desi nu e tocmai  potrivit. Cum se schimba senzorul G62 la sharan? Pe deasupra nu am vazut nimic, plus ca nu vad cum as putea baga mana in spate (din ce am citit, inteleg ca la pasat e pozitionat pe partea din spate a motorului, in spatele pompei tandem) sa ajung pe undeva pe langa chiulasa. Trebuie neaparat ridicata pe elevator sau merge sa ma bag sub ea numai ridicata pe cric?

P.S. Cu motorul caldut (dupa aprox 3 ore de stationare) cand pun contactul, martorul de bujii sta foarte mult aprins (temp afara in jur de +10 grade) si cand porneste motorul se tureaza pana la 1800 de rotatii dupa care scade imediat la 850. Zilele trecute cand mi-a facut figura asta am vazut in oglinda fum negru. La testare saptamana trecuta a iesit eroare pe G62.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba pe "deasupra".E situat in spatele pompei tandem si ca sa ai cat de putin acces trebuie sa dai tabla aia de sub stergatoare(care acopera zona filtrului de polen)scoti filtrul din suport(cu tot cu furtune) si iti faci mai mult loc,scoti mufa din senzor,scoti siguranta(tragi de ea in jos) si cu celalalt senzor nou faci rocada.Sa ai pregatit si antigel,se pierde apr 1 litru(depinde cat de repede te misti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam. Cand ma gandesc ca saptamana trecuta am schimbat si filtrul de polen si probabil era floare la ureche de schimbat senzorul cu pricina... Sa vad daca ma bag eu sa fac operatiunea sau merg cu ea din nou la mecanic. Am citit cred ca tot pe forumul de la pasat ca e bine sa desfac inainte busonul de la lichidul de racire ca sa "rupa" presiunea si dupa aia insurubat la loc ca atunci cand scot senzorul sa iasa mai putin antigel ca altfel risc sa dau pe antigel mai mult decat pe senzor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare! Am si eu o problema daca se poate spune asa!Am si eu un sharan auy il am de vreo o luna si problema este ca urca greu temp. La apa. Am crezut ca este de la termostat pe care l-am si schimbat cu unul mahle, inainte a fost wahler cred. Acum parca merge putin mai repede acul dar am observat ca furtunul gros  de la termostat este rece desi am facut drumuri mai lungi de 50km acul sta la 90  , nu pierd antigel am desfacut busonul la borcan cu motorul fierbinte si nu a facut decat un fassss ,singura problema e cu furtunul acela rece  chiar si dupa drumuri lungi! Am turat motorul in fata blocului cateva minute si am pus mana pe acel furtun,era fierbinte deci termostatul lucreaza ai el !oarce in mers de ce ramane rece acel furtun? La iarna inseamna ca nu va da caldura daca acum la temp de 10-15 grade eate rece! Daca stie cineva de ce face asa va rog sa imi raspundeti!

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca temp in bord sta la 90 e totul normal

Data viitoare pune termostat oe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stapanesti sanatos sharanul. Faina masina. Ce pot spune e ca se incalzeste greu motorul. Zilele trecute la un drum de 20-25 minute pana in oras mie nu mi-a ajuns acul la 90. Iarna ce sa mai povestim, daca nu ai incalzire auxiliara faci frigul. Daca termostatul functioneaza, acul e la 90 si furtunul de dupa termostat e rece, singura explicatie e ca apa calda e directionata pentru inclazirea in interior si probabil e suficient penru a mentine temperatura motorului la 90. Incearca sa opresti incalzirea in masina sa vezi ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu folosesc incalzirea in masina momentan e primavara!Dar acu vreo 2 zilea fost destul de frig la Cluj 0 grade a nins, am mers cu masina vreo 20 km si nu a urcat acul la 90, statea undeva la 70 dar cu caldura pornita pe automat la 22de grade! Am inteles ca are sirocol masina dar este scoasa nu stiu ce mufa fostul proprietar a zis ca nu la folosit niciodata el avea garaj incalzit, momentan nu imi fac griji dar daca vine iarna e naspa sa stai in frig poate si vreo ora pana o sa dea caldura in conditiile astea! Sirocolul ala unde se afla pe masina si cum se poate verifica/repara?

multumesc anticipat

Am mers pe caldura mult chiar cu clima pornita si in viteze inferioare si tot rece era acel furtun!la termostat original stie cineva un cod?

Modificat de lucaflo26
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici colegu cauta ca nu e greu

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

Am citit postarile. Si sharanul meu AUY facea figura dupa schimbul distributiti, desi nu asta i-a cauzat boala, de a nu baga caldura si a avea nivel prea mic de apa. Masina insa trage. Urme de apa in ulei nu sunt, si nici invers. Am demontat sirocou, am schimbat coliere. La mine a fost clar a scos apa pe langa sirocou. Dar tot pentru ca ii crescuse presiunea. A facut drum de Cluj - Praga si a scos apa la intoarcere pe Piatra Craiului... "Momentul ala cand iti vine s-o dai cadou... la dusmani"

E in germana video-ul dar cred ca merita. Mintulul 7:50

Deoarece cred ca sunt multi care mai tin la PDurile de peste 15 ani. Cred ca va poate ajuta schimbarea acestui furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

La mine nu pierde antigel doar ca se incalzeste foarte greu desi e sxhimbata distributia si termostatul, sirocolul nu stiu daca functioneaza! Poate fi de la acel furtun minuscul de la borcan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Dupa ce am tot citit pe aici, m-am dus aseara acasa tinta la masina, la acea supapa de pe furtunul care merge in partea superioara a vasului de expansiune. Nu cred ca trebuie sa mai spun ca era infundat. Am bagat o sarma si l-am desfundat, dar imi facea impresia ca se tot infunda si atunci l-am scos de tot si l-am pus la robinet sa treaca apa cu persiune prin el. Rezultatul a fost ca dupa ce am pornit motorul am mai bagat inca 1,5l de apa in masina. Banuiala mea e ca pe acel furtun se face aerisirea si cu el infundat sigur ramane aer prin instalatie. Acum intrebarea mea, este posibil ca din cauza acelui furtun infundat sa nu se aeriseasca corect circuitul radiatorului si sa imi duca la supraincalzirea motorului in sarcina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut ca am rezolvat cu desfundarea acelei duze de pe furtunul de aerisire. In parte cred ca de acolo a fost problema. Am plecat din nou cu masina semi-incarcata si ca sa vad daca am rezolvat problema am calcat-o un pic mai tare pe autostrada cu aerul conditionat pornit si la 36 de grade afara indicate de climatronic. Cat am mers in limita legala (XXXX) a fost ok, acul a stat la 90. XXXXX si o buna bucata de drum nu s-a intamplat nimic, dar la un moment dat cand deja nu mai eram atent la acul de temperatura, povestea s-a repetat, piuit, becul de temperatura aprins... Am lasat-o moale dar temperatura nu scadea deloc de la 120. Am tras pe dreapta, cu motorul inca pornit desfacut capota si vad un furtun ca incepe sa cedeze. Am desfacut busonul de la vasul de expansiune si temperatura a cazut la 90 dintr-odata. Cu busonul desfacut am reusit sa ajung la destinatie (mai aveam vreo 50km) in mers linistit fara sa mai treaca temperatura de 90. Cu toate acestea apa cred ca mai ramasese numai in motor/radiator. In calorifer si pompa suplimentara nu mai era demulta vreme. Primul lucru, am verificat duza cu bucluc, dar de data asta era desfundata. Aveti idee daca eposibil sa se infunde numai trecator? Ma gandeam ca atunci cand am desfacut busonul, am creat diferenta mare de presiune intre capetele furtunului si a iesit mizeria sau ce o fi fost de a infundat. Nu stiu ce altceva poate sa mai fie. Ventilatoarele functioneaza, termostatul pare si el ca merge. Se poate sa nu faca fata sistemul de racire la ce l-am supus eu? M-as cam indoi ca nu am ajuns la viteza maxima. Nu mai aveam mult, dar nici cu pedala nu eram complet la fund.

 Am editat eu postul ca sa elimin referirile la viteze ilegale. Data viitoare aplicam sanctiuni.

Modificat de vdragos
Discutii despre comportamente ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Andrei,  nu sunt specialist in motoare ... mare branza nu pricep dar din ce spui...parca am avut la fel, si anume : iarna la viteze de 50..70 km/ h totul ok... caldura in mașină .."apa" la 90°. Putin mai jos pedala la 80..90 km.. se intrerupea caldura, apa urca, aer in instalatie, antigel aruncat afara pe la supapa.(am completat si 2 litri). Vara povestea identica mai putin caldura..de care nu aveam nevoie. Posibila cauza si solutia : garnitura de chiulasa si inlocuirea ei. O aveam impuscata in 2 locuri. Dupa schimbare.. am facut cca 5000 km, drumuri lungi cu viteze constante de pana la 120 km/h (autostrada) iar rezultatul : nu presiune, nu refulare, nu temperatura crescuta. Chiar am antigel de vanzare :))

La mine asta a fost problema.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 80-90 Km/h chiar si vara + masina incarcata e absolut ok. Acul sta in pozitie de "drepti". La limita legala pe autostrada iar nu am avut probleme multa vreme (30 de minute cred ca e un timp suficient). Chiar nu stiu ce poate fi. O sa il intreb pe mecanic daca poate fi de la garnitura de chiulasa ca i-am dus masinsa sa ii inlocuiasca furtunul spart. Eu am tot verificat busonul de ulei si nu se vad urme si nici in antigel nu e ulei. Ce am vazut in vasul de expansiune e ceva care as fi zis ca e silicon la prima vedere. Dupa cum am vazut insa ca aratau furtunele sparte pe dinauntru, as zice ca ele sunt cauza pentru ca efectiv se lua cauciucul de dinauntru pe degete. Daca acel cauciuc ajunge in furtunul care duce in partea  de sus a vasului de expansiune, duza aia se infunda automat. O sa ii pun un furtun normal acolo si o iau la calarit pe autostrada.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai mers cateva sute de km cu masina si pare ok. Mers sustinut pe autostrada si nu numai, masina incarcata si f incarcata si nu am mai avut probleme. Nu am fortat nici eu la maxim ca eram si cu copiii si nu voiam sa raman in camp. Cand m-am intors acasa chiar mi s-a parut, pentru prima data dupa ce au aparut problemele, ca sistemul de racire merge asa cum il stiam. Dupa o noapte de stat sistemul era in continuare in presiune care s-a descarcat dupa ce am desfacut busonul, exact cum stiam de dinainte sa inceapa problemele. Sper sa nu mai apara ca mai am drumuri mai lungi de facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai rezolvat problema,pana la urma toate s-au intamplat din cauza acelui furtun ? L-am desfacut si eu la un prieten cu un Sharan si am vazut ca are o valva in el....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper ca asta sa fi fost problema. De atunci am facut peste 1000 km si nu s-a mai intamplat nimic. Duza respectiva am scos-o complet. Am mers si pe drum de munte cu masina incarcata complet (in viteza 1) si pe autostrada de la Sibiu la Sebes pe portiunile care urca tare cu 130 si am urcat pe serpentine pana la 1250m si indicatorul de temperatura nu a mai sarit de 90. Eu banuiesc si furtunele pe care le-am schimbat pentru ca pe dinauntru erau aproape gelatinoase. Am vazut si in vasul de expansiune ceva pete mici negre care banuiesc ca au fost din acele furtune. E posibil ca acel cauciuc topit sa fi astupat duza de pe furtunul de aerisire si de acolo sa fi fost problemele.

As mai avea o intrebare, ca acum trebuie sa bag antigel in instalatie ca pana acum numai cu apa am completat. Unde desfac ca sa fiu sigur ca s-a scurs toata apa din instalatie? Undeva dedesubt, la caloriferul din spate, sau unde e cel mai indicat, si nu in ultimul rand, mai usor de ajuns?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sistemul asta de racire ma baga in boala. Credeam ca nu mai am probleme dupa toate drumurile pe care le-am batut in vacanta cu masina superplina, dar azi mi-a facut o figura tare ciudata. Pornit motorul, totul ok, si dupa jumatate de minut piuie si se aprinde si clipeste martorul de lichid de racire. Motorul era complet rece si acul in bord nici nu apucase sa se miste de pe minim. Am oprit motorul, lichidul in vasul de expansiune era mai jos bine de minim, aproape de fundul vasului, dar era, si in plus presiune era inca in sistem cu toate ca ultima deplasare cu sharanul a fost duminica. Am completat cu ceva apa (cam jumatate de litru) am pornit iar motorul si nu s-a mai aprins nimic. Cand m-am uitat in vasul de expansiune (dupa ce am turat un pic motorul) am vazut in vas o spuma fina, alba la suprafata. Cu motorul la relenti spuma dispare incet, incet, dar turand motorul apare din nou. Aveti idee ce poate sa mai fie de data asta? Mecanicul mi-a zis ca ar trebui sa aiba un senzor de lichid de racire si din cauza ca era lichidul asa de jos in vas acel senzor a simtit si atunci mi s-a aprins martorul in bord. Totusi nu prea cred pentru ca martorul nu s-a aprins imediat ce am pus contactul ci dupa aproximativ jumatate de minut spre un minut. In plus, in  vara cand am avut problemele cu furtunele sparte am mers bucati de drum intregi cu apa curgand pe la sparturi si fara lichid in vas si nu s-a aprins nimic. Apa sub masina nu am vazut si nici nu prea cred ca a curs pentru ca asa cum am zis mai sus era presiune in sistem ca a facut "puff" cand am desfacut busonul asa ca nu pot sa imi explic nici nivelul scazut de lichid. Sa mai fi fost ceva neaerisit cum trebuie, vreun calorifer, ceva? Eu totusi stiu ca am dat drumul si la caldura ca sa se aeriseasca peste tot... Si sa scada asa brusc dupa mai bine de 2 luni de cand am pus apa?

 

Primul lucru la care m-am gandit a fost ca a cazut pompa de apa, si apa s-a incalzit repede in motor si a declansat martorul, dar daca dupa ce am pus apa nu a mai facut, cred ca pica varianta asta... Dati-mi simie un sfat ca nu mai stiu deunde sa o apuc. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce anume din ce am scris mai sus te face sa crezi ca e vorba de garnitura de chiulasa? Faptul ca s-a aprins martorul in bord cu motorul rece (aba pornit) se poate explica in felul asta? Presiune excesiva in instalatia de racire nu am si nici ulei  in apa sau apa in ulei. Trebuie sa ma duc zilele astea la mecanic pentru niste maruntisuri si discut cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu spuma din borcan dar cel mai bine verifica la mecanic.

 

Nu mai folosi limbaj de chat, se sanctioneaza! Multumesc.

 

Modificat de vdragos
Limba romana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mai intreb odata ca nu prea m-am descurcat, cum se scoate toata apa din instalatia de racire? La pasat am inteles ca ar fi un robinet pe radiator, dar eu nu l-am vazut ca sa il desfac. Am desfacut mai intai un furtun care intra in webasto, dar nu a curs prea mult pe acolo (1l). Am pus un pic contactul ca sa porneasca pompa de recirculare, dar nici asa nu a mai iesit cine stie ce. Pompa fiind cam sus, m-am gandit ca s-a dezamorsat, asa ca am turnat inapoi apa in vasul de expansiune, dar asa am pierdut controlul lichidului pe care l-am scos. Oricum nu mi s-a parut ca a iesit mai mult decat am bagat. Dupa aia am desfacut furtunul gros care iese din radiator si intra in motor, dar acolo nu am putut sa masor deloc pentru ca pana am reusit sa culc furtunul respectiv ca sa iasa toata apa de pe el, s-a dus apa peste tot. Estimativ nu as zice ca am scos mai mult de 3l per total si nu stiu cum sa fac sa mai scot. La pasat inteleg ca sunt 7l de lichid de racire. La sharan care e capacitatea? Eu nu am luat decat 3l de antigel concentrat pe care daca il fac jumate jumate cu apa am 6l, probabil insuficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici niste date privind cantitatea de lichid de racire.Ca sa dai cat mai mult lichid de racire jos cred ca tot pe la furtunul de jos al radiatorului ai mai multe sanse,e cel mai jos punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit ceva, dar nu stiu cat de bine a iesit. Nu am reusit sa desfac furtunul din partea de jos a radiatorului, dar l-am scos de acolo din fata de unde intra la loc in motor si l-am culcat ca sa fie cel putin la acelasi nivel cu iesirea de jos a radiatorului, sau chiar mai jos. Sper ca acolo nu a mai ramas. Dupa aia am mai vazut pe forum la pasat ca trebuie desfacut un furtun de la racitorul de ulei. Iar nu am reusit sa desfac de jos, insa am desfacut de sus si am dus furtunul in jos. A mai curs si de acolo cam 1l. Dupa toate operatiunile astea am pus totul la loc si am inceput sa torn antigel. Am dat si o mica tura cu masina. Au intrat aproape 6l. In privinta capacitatii instalatiei, nu stiu daca am doua calorifere in masina. As zice ca nu, dar nu stiu exact cum sa imi dau seama. pe dedesubt nu sunt decat conductele care ajung la webasto. Orientativ, daca ar fi dupa ce am vazut in linkul pe care l-ai pus ar fi cam 7,4l. Eu am bagat aproape 6 si probabil nu s-a aerisit inca complet, poate ajung la un 6,5 si cred ca ar trebui sa ma declar multumit. O sa iau antigel concentrat si torn din el direct ca sa am o sansa sa ajung la o concentratie de 1:1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!