Jump to content

Skoda Superb - From TDI to VR6 swap


EmilianPop

Postare recomandată

@EmilianPop"a mai cedat ceva, compresorul de la airride. Merge din 2018, deci nu am ce sa ma plang,"

 

Ce sa mai zic eu, amortizoarele, pernele, compresorul, toate originale din 2011, de cand e masina, e adevarat ca nu cred ca s-a jucat cineva cu inaltimea si duritatea suspensiei, insa inca functioneaza IMPECABIL. "ITP"-ul pe testerul de suspensie a redat valori optime. 

 

E frustrant cand apar bube, e adevarat ca orice se rezolva, contra cost bineinteles! Crezi ca a avut vreo legatura cu drumurile mai "nasoale"? Tin minte ca mi-a cedat si mie compresorul de aer de la suspensie la 530XD, care si el era original pe masina din 2010,  dupa 280 000 km.

Stiu ca tine masina la nivel, "vez Doamne" amortizoare cu perne rezistente la greutate pe portbagaj, dupa ce am trecut o data incarcat cu 4 pasageri si bagaje, mai alert ce-i drept peste o limitare de viteza d-aia, "ridicatura" in asfalt mi-a aparut eroare in bord de suspensie si "curu" s-a lasat pe jos...:grrrrrr:

 

Am luat un compresor original din dezmbembrari de la un X5 lovit cu 80 000 km, era identic (si ala are suspensie pe perne pe spate) cu 150 de euro, am mai tras de masina 2 ani,  nou era 900 eur. 

Modificat de corad0
Link către comentariu

@corad0, eu zic ca e alta mancare de peste cu un compresor de fabrica in ideea in care cel de pe o masina de fabrica este utilizat mult mai putin, deci clar tine mai mult. Eu am abuzat mult de el, mai ales primii ani, cand toata ziua ma jucam sus-jos cu ea. :D Eu zic ca te va tine mult mai mult, fara probleme! Nu cred ca tine de drumuri sincer.. cum ziceam, am abuzat de el mult la inceput mai ales. Ma astept cu cel actual sa tina mult timp, avand in vedere ca nu mai joc cu sistemul atat.

Acuma cat despre perne... nu stiu la cat recomanda producatorul sa le schimbi la o masina de fabrica dotata cu perne. Dar ma astept sa fie intre 5-10 ani. Pana la urma e un cauciuc acolo, care mai imbatraneste, comparativ cu un arc. Eu mi-am propus sa le schimb la 5 ani, pentru siguranta. 


Ziceai de contra-cost, deja nu mai e vorba de contra-cost, ci mai degraba de timpul pierdut si situatia in care te pune cand se strica ceva. Imi place mult VR6le. Asa de mult incat merg cu ea cu orice ocazie prind, e folosita in regim daily as putea zice. Si cand folosesti o masina veche in regim daily, inevitabil apar problemele si vin problemele. Daca as tine-o bibelou, si mers cu ea odata la weekend, sunt convins ca ar trece mult timp fara sa se mai strice ceva. 

Link către comentariu

Asa e, "cauciucaria" se strica mai repede daca masina sta nemiscata mult timp. Macar sa mergi si sa te bucuri de ea! E bine ma gandesc sa verifici pernele din an in an, in caz ca apar fisuri. Ce alt tip de mentenanta preventiva mai e recomandata pentru suspensia pe aer? 

Modificat de corad0
Link către comentariu

@corad0, la masinile cu suspensie pe perne DE FABRICA, sincer nu stiu. Cu siguranta este in manual ce actiuni ar trebui luate. Si intervalul de schimbare. La cele de pe Superb, eu le-am schimbat dupa 5 ani aprox. Pernele nu aratau rau, dar deja se vedeau urme de uzura pe ele. Ca si mentenanta, eu sincer nu le-am facut nimic. Am inteles ca unii le mai curatau / ungeau cu ceva solutii, nu mi-am batut capul. Desi ar trebui din cand in cand sa fac si eu asta. Macar odata pe an la revizia anuala. 

Bun, actiunea de azi, am reusit in sfarsit sa scalez RPM-ul la ceasuri. Montat foita de benzinar, evident ca am uitat sa pun si foita de la martori, iar in loc de EPC, am martorul de DPF  . Dar o rezolv si pe aia urmatoarea data cand le dau jos. Dar RPM-ul arata corect, in sfarsit !  Cum ziceam, urmeaza un detailing interior, exterior peste 1 saptamana. Voi reveni cu poze.

Pana atunci, sper sa imi fac timp intr-o zi sa rezolv cu marsarierul. Sonda de marsarier am scos-o din ecuatie. Am primit confirmare la banuiala mea, si anume o problema electrica SI NU sonda. Faptul ca oglinda dreapta se lasa in jos cand bag in marsarier e practic o confirmare ca sonda functioneaza ok. Probabil cand noul bord a fost montat, s-a intamplat ceva.. sper ca problema sa fie in spatele plasticului de sub volan si sa nu fiu nevoit sa desfac iar tot bordul pentru problema asta.20251011_124520.thumb.jpg.20a7e1abd0b278da6a22a0f7c46b216e.jpg

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

@marius1982.11 nici nu am bagat de seama. Daca opresti masina dar nu scoti cheia din contact, informatiile alea raman. Cu cheia scoasa, nu apar. Nici cand bagi cheia dar nu pui contactul. 

Link către comentariu

Si cam asa sta RPM-ul in treapta 5, la 135 km/h. As putea spune ca e avantajul cel mai mare al cutiei de TDI, 5 trepte, pe VR6. Poti merge pe autostrada linistit, la turații relativ mici, fara sa urle motorul deloc. Ca si dezavantaj, probabil ar fi performanta. Cutia foarte lunga nu ajuta, dat fiind faptul ca masina are toti caii la in ture sus. Dar, pana la urma, nu e un race-car :)20251013_153406.thumb.jpg.9d3384004ad815262c0f28cdad53a826.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!