Jump to content

Instalare Xenon Aftermarket


Passat 3BG
 Share

Postare recomandată

Pavy, nu te ambala in gol, ca te calezi.

Ti-am sugerat sa ne arati si sa ne explici ce si cum. Comprende?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai tu faruri cu autoleveling asta e, esti un norocos dar asta nu inseamna ca nu mi-as dori si eu si nici nu iti da dreptul sa arunci cu pietre.

Autolevelingul nu face mai nimic, doar are grija sa nu uiti farurile ridicate daca incarci masina. Diferenta o fac insasi farurile, care sunt concepute diferit pt xenon si diferit pt halogen. Tu ai pus xenon intr-un far cu oglinda proiectat sa functioneze cu halogen, deci cu o sursa de lumina punctiforma. Chiar si pozele de pe site-ul tau sunt edificatoare, in toate se vede ca super-xenoanele premium de 200 de lei bat in toate directiile, mai putin pe sosea.

Pe mine nu ma deranjeaza asa de tare ca ma orbesc altii, eventual contraatac cu faza lunga.

Super metoda ai adoptat, dar daca nu ii areti si degetul mijlociu, parca nu e completa solutia. Oricum nu e nevoie sa dai faza lunga, cu "xenoanele premium pe scurta" orbesti la fel de tare. E bine cand va orbiti intre voi, cei cu xenoane pe oglinda. Razbunarea e arma desteptului.

Daca vreti xenon si nu aveti bani de a face conversia cu componente OEM, schimbati macar farurile cu unele concepute pt xenon. Autolevelingul si spalatorul de faruri nu sunt neaparat necesare.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Borisake comprende comprende, filmuletul e pe drum, cine si ce va intelege din el posibil va mai invata ceva. Sa va arat si sa va explic ce si cum nu mai pot ca risc sa ma calez, noroc ca mi-ai amintit. Oricum asta va fi ultimul post din punct de vedere tehnic din aceasta arie si pe aceasta tema deaorece vad ca sunt altii, adevarati doctori in xenon. Poate ne explica lucian.1950 despre familia xenoanelor din care face parte si neonul dupa spusele lui. Daca ii spun ca neonul are filament probabil va crede ca il injur. Oricum el nu a inteles exemplul si nici aluzia facuta la neon.

Filmuletul poate sa para un pic cam primitiv dar e cel mai bun exemplu. Imi pare rau ca nu am lux-metru sa se vada clar si adevarat intensitatea luminoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pavele Pavele... foarte tare demonstratia. :lol:

Acum pe bune, toata stima si respectul. Intr-adevar este asa cum spui. Fiind in domeniu, am inteles ce faci tu acolo.

Habar n-aveam de acel semireglabil. Dar banuiesc ca nu la toate drosserele e disponibil. Eu am desfacut unul defect, dar era totul acoperit in rasina, deci nu aveai ce sa reglezi.

Acum insa... se nasc alte intrebari:

Daca reglezi intensitatea pe maxim, cedeaza drosser-ul mai repede?

Cedeaza becul mai repede? Ce se intampla de fapt?

Iar daca-i asa, de ce nu l-au reglat din fabrica pe maxim?

Cu ce scop l-a pus producatorul acolo? In ideea unei calibrari pe stand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Acum ma duc sa-mi asamblez inapoi pompa de fludor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apreciez acest gest frumos, de a filma o demonstratie pentru toma-necredinciosii de-aici.

Cat despre neon-xenon, cred ca dl. Lucian se referea la faptul ca ambele gaze se afla in aceeasi grupa (VIII) in tabelul periodic al elementelor (Tabelul lui Mendeleev).

Inca odata multumim pt demonstratie si apreciem efortul :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autolevelingul nu face mai nimic, doar are grija sa nu uiti farurile ridicate daca incarci masina. Diferenta o fac insasi farurile, care sunt concepute diferit pt xenon si diferit pt halogen.

Sa crezi tu ca autolevelingul nu face mai nimic. Exista un computer care aduna informatii de la cei doi senzori plasati pe bascula fata stanga si spate stanga pentru a stabili nivelul de inclinare al masinii. De asemenea se stabileste daca masina incepe sa urce o panta sau a terminat de coborat. Computerul responabil cu autoleveling preia si informatii legate de accelerarea si franarea autovehiculului in orice moemnt. Motoarele pas cu pas de reglare a farurilor cu xenon oem sunt capabile sa faca intr-o singura secunda un ciclu complet de ajustare pentru ca exista destule situatii cand o accelerare sau o franare poate dura mult mai mult decat o secunda. Iar pe acea durata, fie orbesti grav pe cineva de pe contrasens (cu toate ca sunt multi carora nu le pasa dc orbesc pe cineva, au fost cazuri cand cel orbit a intrat frontal chiar in ei), fie tu nu vezi nimic.

Multi spun ca astea sunt prostii cu care VW isi pacaleste clientii si ii "face" de bani...gandire tipic romaneasca. Nu...nu toate natiile sunt ca noi romanii...nu toti se gandesc cum sa traga teapa. Sunt foarte putine lucruri intamplatoare pe masinile astea, si, in general, cand platesti o extra-optiune, la VW chiar merita.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autolevelingul meu OEM are un delay de cca 5 secunde, am testat in mod expres. Adica, am pus masina in fata unui zid la ~10 metri, cu motorul si farurile pornite, apoi am urcat 3 grasi pe portbagaj. Dupa aprox. 5 secunde farurile au inceput sa coboare incet-incet. Dupa ce s-au ridicat grasii din spate, farurile au urcat la loc tot asa, cam dupa 5 secunde. De aici am tras concluzia ca autolevelingul nu face altceva decat sa regleze farurile in functie de incarcatura, insa nu in timp real, adica nu se misca deloc la trecerea peste o denivelare.

Acuma nu stiu sa spun sigur, poate la modelele mai noi functioneaza altel, dar cred ca daca ar regla permanent farurile sus-jos, dupa toate denivelarile existente si dupa toate franarile-accelerarile, mecanismul nu ar rezista prea mult, avand in vedere ca sunt niste rotite din plastic acolo.

Repet, e posibil ca reglajul sa se faca permanent si in timp real la modelele mai noi, dar cel putin la modelul meu (fabricatie 2002, pe talon 2003) autolevelingul functioneaza asa cum v-am descris eu mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi mod de functionare l-am observat si eu, dar aveam nevoie de confirmarea unui posesor de autoleveling.

Deci exact cum am mai spus pe undeva, poti avea linistit xenon fara autoleveling, daca ai bunul simt sa cobori farurile cand incarci masina.

Iar daca circuli mai mult singur si cu un mic bagaj, utilitatea sistemului se apropie de 0.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca acest lucru nu se poate spune si despre spalatoarele de faruri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut !

Eu le-as pune la orice tip de far. In perioada asta simt din plin lipsa lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pavy,

te inseli rau cu cit stiu eu despre neon si xenon... faptul ca pe unul il aprind doua filamente si are o temperatura de lucru si ca de fapt lumina o da stratul fluorescent depus pe tub .... si pe celalalt il aprinde o scinteie si ca are alta temperatura .... nu inseamna ca sint identice, dar sint din aceeasi familie din care face parte si becul cu halogen.

In fine, cit priveste experimentul tau, recunosc ca ai avut dreptate si se poate umbla un pic la nivelul de lumina , dar acum vine si intrebarea, cit scurteaza viata becului aducerea la maxim din semireglabil si diferenta este sesizabila cu ochiul liber ?! . Daca tot ai facut experimentul, incearca sa folosesti in locul fotorezistentei celule solare ( poti lua de la un exponometru vechi sau de la un calculator cu celule ... tare sint curios care ar fi variatia tensiunii furnizate de celule, cu atit mai mult cu cit masuratoarea ar fi mai precisa.

Oricum felicitari pentru ideea experimentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare ce? In WATTI se masoara PUTEREA.

Ghici ciuperca ce-i, P=UxI; W=VxA :)

Ti-a raspuns Cosmin la ce faceam eu referire, intreband cu suptilitate; ca ce intelege el prin 35w ... . Stiu si eu in ce se masoara puterea.

Pavy, eu stiu ca becul da lumina nu balastul. Tu zici ca balastul de 55W degaja lumina mai multa fata de cel de 35W? La un kit de-al meu de 50W mi s-a ars un bec si l-am inlocuit cu unul de la alt kit de 35W, si nu s-a ars becul inlocuit si nici lumina mai multa nu aveam, dar cum zicea si Cosmin vb de kit-urile AM clasice.

Poti sa ne zici/arati si noua ceva kit-uri de care vb tu? Sa stim si noi cum sunt, la ce bani se dau?

Vreau sa imi fac meaculpa ca s-a inteles gresit ce am vrut sa zic si Paul mi-a atras atentia si pe buna dreptate "Pavy, eu stiu ca becul da lumina nu balastul." vroiam sa fac referire strict la bec, in sensul ca nu se arde, becul este perfect functional la ambele puteri, dar ora la care scriam...a iesit o ineptie. Scuze.

Acum ramane de vazut daca acel kit fortat prin variabil (adica cu putere mai mare) o sa aibe viata cat de cat decenta si nu moare dupa 2 luni de functionare.

Eu zic ca toata lumea vrea ceva mai bun pe maisina pt el si nu o face cu orice pret in defavoarea altora.

Faptul ca un X te orbeste inseamna ca este nesimtit sau nu ii pasa de colegii lui de trafic sau le este foarte lene sa mearga la un service sa isi regleze farurile cum este si normal, doar sa ii fie lui bine. Aceia trebuie blamati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu HID-ul lucreaza in sarcina serioasa numai la aprindere, in rest pentru mentinerea scinteii este intr-un fel de relantiu . Eu cred ca becul este cel care ar fi suprasolicitat prin acel reglaj.

Repet intrebarea pentru Pavy, este, si cit este , sesizabila diferenta de intensitate a luminii becului cind se umbla la semireglabil ?!

Borisake, cred ca asa trebuia sa scrii : Faptul ca un X te orbeste inseamna ca este nesimtit sau nu ii pasa de colegii lui de trafic sau le este foarte lene sa mearga la un service sa isi regleze farurile cum este si normal, doar sa ii fie lui bine. Aceia trebuie blamati.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog citeste cu mai multa atentie postul 328.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal all, am schimbat doar becurile de 6000 cu unele de 4300 . Repet xenon AM.

Diferenta mare .

Cele de 4300 sunt net mai luminoase si mai de ajutor decat cele de 6000.

Va recomand, cei care aveti 6000 sau mai mari , sa le schimbati cu cele de 4300.

Va pupa tata si :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu m-am putut hotara daca e mai multa lumina cu astea de 4300, dar sper sa fi facut o alegere buna cand am trecut de la 6000. Oricum am lasat pe DRL de 6000, deci am pastrat "aspectul" mai frumos ziua. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Culmea, dar acelasi lucru l-am facut si eu Radu, dar acum vreo saptamana jumatate. Inca nu m-am obisnuit cu lumina data de noile becuri de 4300 dar per ansamblu mi se pare imbunatatita vizibilitatea pe timp de noapte. Nu am facut niciun drum asa, mai lung pe intuneric sa-mi fac o idee mai aproape de adevar dar, revin. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sunt mai luminoase cele de 4300k ca normal cele de 6000k ar trebui sa fie mai tari...care este "smecheria" ?

Modificat de adyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu te-ai gandit sa iei topicurile la rand? Incearca pe Google sau Wikipedia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all,

@ COsmin : am renuntat la aspect deoarece in afara localitatilor, noaptea daca mai era si un pic de ploaie ...BLIND TOTAl. Decat sa merg cu faza lunga ... :((

@ R_A_Z_V_A_N : le-am montat de vreo luna ( am uitat eu sa postez impresiile) si sunt MULTUMIT :)

Trebuie sa mentionez ca si farurile sunt schimbate(OEM) de prin 2009 cand cele vechi 'au ramas ' intr-un caine pe la Caracal :D

Va pupa tata si :Driver: Safe

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

are cineva idee ..........am avut pe masina far cu h4 si mi-am pus faruri cu xenon (cu d2s si h1/h7 nu mai stiu exact) ideea e ca (normal) xenonul nu sta mereu aprins (doar pe faza scurta, cand trec pe lunga -s-a terminat jucaria, se stinge)

masina e o Octavia 1 tour (are idee cineva, se poate face ceva cu vag-comu' sau trebuie vre-un montaj electronic ? eu m-am gandit sa le pun in paralel lunga cu scurta trecute print-o dioda, adica atunci cand aprind scurta sa fie soar scurta si cand aprind lunga sa fie scurta + lunga)

merci!

astept pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se trage un fir de la siguranta 20 sau 21 la blocul de lumini pe pinul 7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am deja 12 V acolo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 12v cand esti pe faza scurta, cand dai lunga nu mai ai. LA golf, care are 2 becuri in far, pe schemele electrice mai apare in plus firul de care zic eu, fir pe care vin 12v de la blocul de lumini cand dai faza lunga FAza scurta actuala trece prin maneta de schimbare a fazelor si cand dai lunga dispare alimentarea de scurta.

Intelegi acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!