Jump to content

Oprire motor la ralanti cu AC pornit


Barosul
 Share

Recommended Posts

se intra pe 01 Engine si pe un canal este o casuta de genul  001101 ( nu exact asa ). cand apesi ambreajul unul din 0 se face 1, iar cand apesi frana alte 2 cifre de 0 se fac 1

Edited by andrei_221
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Barosul

    13

  • allen.b

    6

  • Al Bundy

    5

  • F l o r i n

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

iulian_pirpiliu

Pe 01 Engine , canalul 066 al doilea camp din stanga apar acei biti. Ultimii 2 din dreapta sunt pentru switch frana (din 0 se fac 1 cand se apasa pedala, este esential sa se faca simultan), iar al 3-lea din dreapta este pentru switch ambreriaj (se face din 0 1 cand se apasa pedala). Eu insa intrebam daca este normal cum se comporta relantiul.

Edited by iulian_pirpiliu
Link to comment
Share on other sites

Iulian, nu prea se aseamana cu descrierea cazului meu, care era numai la decelerare brusca. Oricum dupa descrierea ta, pot sa iti sugerez sa verifici regulatorul de incarcare a alternatorului. (eu l-am schimbat dar nu am mai mentionat, cauza fiind alta). La pornirea AC, turatia la ralanti pare ca e cam maricica, e normal sa creasca dar nu asa mult si trebuie sa se pastreze la acea valoare pana opresti AC-ul.  

Link to comment
Share on other sites

iulian_pirpiliu

Nu știu de unde ți-ai dat seama că nu e ca la tine, Barosul. Eu am spus doar că la mine se opreste motorul mai rar dar exact in aceleași condiții ca la tine, adica la decelerare mai bruscă sau mai puțin bruscă, când calc frâna și/sau ambreiajul, nici eu n-am putut observa combinația exactă dar NUMAI cu AC-ul pornit, deci exact ca la tine. Încarcarea am verificat-o de 2 ori după ce am schimbat acumulatorul și este 14,22 V.  Dacă pornesc motorul și pornesc pe rând toți consumatorii relantiul stă băț. Dacă pornesc AC-ul relantiul crește la 950, însă nu știu dacă e normal ca după un timp să revină la 750 cu AC-ul pornit. Dacă opresc AC-ul un pic și îl pornesc din nou crește și relantiul, deci pică ideea ca încărcarea ar scade după o vreme, deci ... M-am gandit totuși ca ar merita să încerc să schimb și eu switch-ul ambreiaj însă am ezitat fiindcă nu prea știu cum să ajung la el. Daca îmi poți explica pe scurt ce se demontează l-aș schimba. Stimă! 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ura!! Am rezolvat! 

Ca sa nu procedez si eu ca ceilalti, care dupa ce au rezolvat problemele nu au scris si cum au facut asta, am sa impartasesc si celorlalti rezolvarea, poate ajuta si pe altii.

      Marea problema era: oprirea motorului la decelerare brusca, odata cu calcarea ambreiajului, cu multi consumatori porniti. 

                            Cauza: intrerupatorul de la pedala de ambreiaj defect.

                       Explicatie: Impulsul transmis de acest intrerupator la ECU, ii spune acestuia sa controleze decelerarea si stabilizarea turatiei la ralanti pentru a nu intra motorul in balans si a ajunge la puncte critice care pot duce la oprirea lui. Ceea ce am patit eu.

 

Bravo meserie,

 aceiasi problema o am si eu si venisem pornit sa scriu pe forum, azi mi s-a intamplat aceklasi lucru de cel putin 5 ori atat la viraj cat si in mers la decelerare cand apasam ambreiajul. Daca ne poti spune te rog cat te-a costat deranjul.

Multa bafta fara incidente.

Link to comment
Share on other sites

este vreo 60 lei un switch oem la reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut. Aceeasi problema o am si eu, doar ca se opreste motorul cand este rece, fara sa pornesc AC.

Scade turatia daca actionez orice parte electronica a masinii, gen geamurile electrice sau luminile. Plus ca nu sta fix turometrul. Atasez si un video cu simptomele. 

 

Ce poate fi ?

 

Link to comment
Share on other sites

iulian_pirpiliu

Daca este fara pornire AC cred ca este cu totul alta problema. Ai verificat releul de incarcare?

Link to comment
Share on other sites

Salut. Nu am verificat. Dar cred ca este o problema cu alimentarea, pentru ca si in mers imi face figuri cateodata, nu trage, s-a si oprit odata cand mergeam cu ea pe liber, intr-o vale mai lunga pe drumul Pitesti - Craiova...

Link to comment
Share on other sites

Ieri am observat urmatorul lucru: martorul "check engine" sta mereu aprins, si daca scot masina pe liber si o las sa mearga asa sa zicem 20 secunde, incepe si licare martorul, apoi cand o bag din nou in viteza, ramane aprins la loc. Daca ajuta cu ceva informatia asta..

Link to comment
Share on other sites

Da, am facut. Faptul ca martorul ramane aprins, este de la sonda lambda, detecteaza o anomalie ceva. Iar faptul ca era intermitent, este de la bobina de inductie. Din ce mi-a zis mecanicul, cateodata da rateuri, si functioneaza ca si cum ar fi in trei pistoane. Recomandarea lui a fost sa schimb filtrul de benzina sa vedem daca mai apare ceva la sonda lambda, iar legat de bobina de inductie a zis ca mai pot circula asa cu ea, nu e urgent s-o schimb.

 

Voi ce parere aveti ?

Link to comment
Share on other sites

pana nu postezi erorile asa cum apar ele pe tester nu avem cum sa ne dam cu parerea.

Link to comment
Share on other sites

Luni o sa fiu in Bucuresti, daca poate sa ma ajute cineva cu o diagnoza, as fi recunoscator. 

Link to comment
Share on other sites

DA, vezi in aria de prestari servicii persoanele disponibile.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am aflat care este problema. Bobina de inductie da eroare pe cilindrul 4.

Link to comment
Share on other sites

Si aveai eroare pe ea (bobina)?

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca martorul ... ... era intermitent, este de la bobina de inductie. 

Destept mecanicul care a vazut masina.Am patit si eu sa nu dea eroare bobina si am inlocuit pe rind bobinele,pina am dat de cea defecta,tocmai pentru ca check engine clipeste intermitent la defectul asta.

Link to comment
Share on other sites

oricum, o bobina/bujie cu probleme, se poate vedea in blocurile de masura pe de Engine, cu VCDS-ul

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mii de multumiri userului barosul ptr postarea rezolvarii. Am avut aceeasi situatie la un Polo 9N si s-a rezolvat prin inlocuirea switch-ului!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare baieti! 

S-ar parea ca am si eu aceeasi problema ca cea descrisa de Barosul la deschiderea topicului. Masina este un SEAT Ibiza 1.4 BXW 86 cai. Pe scurt, AC ON, masina data pe liber dupa o accelerare mai sanatoasa, apoi franare pana cand aproape masina se opreste de tot -> motor mort. Toti ceilalti consumatori raman porniti, inclusiv servodirectia. Solutia este sa ii dau o cheie si sa pornesc si motorul. Imi poate spune cineva un cod sau imi poate da un pont cu gasesc comutatorul de la pedala de ambreiaj? M-am uitat pe cateva site-uri de piese si am gasit doar switch pentru frana.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nastasedan

Rezolvat prin demontarea switch-ului de la ambreiaj si repararea acestuia.

Era rupta o mica tija din plastic care decupla un contact electric. Rezolat cu Picatura Gel.

Edited by nastasedan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mulțumesc băieților (Barosul, Nastasedan) ca au făcut schimb de experiență. Aceiași problema am avut-o și eu cu oprirea motorului în mers în decelerare cu AC pornit la călcarea pedalei de ambreiaj la un Vw polo 9N(1.4,16v.2007)Am schimbat singur ca și ei swichul de ambreiaj(comutator actionare ambreiaj). Problema rezolvata dotorita vouă ca aveți bunului-simț civic sa împărtășiti experientele. după câteva vizite la service-uri de cartier la mecanici și electricieni "pricepuți ",piese schimbate aiurea, manopere plătite degeaba. 

Edited by Alexpyp
Recunoștință
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

VW Polo 9N3 2007, vizite la diversi mecanici, vizita la reprezentanta VW!!! bani cheltuiti, clapeta de acceleratie, electroventilator, regulator de tensiune de la alternator schimbate toate si problema nerezolvata. Dupa ce am citit acest articol problema s-a rezolvat, datorita voua (Barosul si Nastasedan) ca ati avut amabilitatea sa scrieti aici solutia problemei. Va multumesc :Driver::cheers:.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Mulțumesc și sănătate lui Barosul.

Aveam exact problema relatată in primul post de dânsul la o Fabia 14 16v bxw 86 cp.

Am chemat un nene cu vcds nu a găsit erori mi-a recomandat să scot pompa de benzina s-o curăț, nu am făcut nu mi se părea plauzibil mașina trage perfect. 

Ca norocul până am citit acest topic nu am ajuns să fac decât : filtru aer nou, reset din baterie, făcut plinul și băgat aditivi de injectoare cam atât dastea la îndemână.

Și am aplicat rezolvarea împărtășită din mărinimia lui Barosul. 

Era ruptă lamela metalică de contact ( gen platină la delcou) se auzea zdrăngănind înăuntru.

De la dezmembrări. Demontare montare ușoare după ce demontezi planșeul de deasupra pedalelor. 

 

Merita luat nou . La karma de unde iau totul era 104 lei. După accelerație cea mai folosită pedală.

 

Mulțumesc.

 

 

IMG_20210716_091631624_HDR~2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!