Jump to content

Oprire motor la ralanti cu AC pornit


Barosul
 Share

Postare recomandată

Salut! Am o Cordoba 1.4 16v 2004. Anul acesta, acum de cand s-a incalzit, a venit vremea aerului conditionat. Odata cu pornirea AC, a aparut si problema mea care consta in oprirea motorului la ralanti, dar nu de fiecare data. Ca sa fiu mai clar, se intampla mai ales cand ma apropii de oprirea masinii la intersectie si calc frana si ambreiajul.
De atunci tot incerc sa observ mai atent fenomenul si cine il provoaca. Am observat ca nu de fiecare data, dar uneori la decelerarea brusca, care se intampla odata cu calcarea ambreiajului, turatia motorului care la ralanti la mine e undeva la 700rot/min, coboara mai mult, adica spre 400rot/min. Am o banuiala ca atunci, in acel moment critic, daca porneste electroventilatorul comandat de AC se intampla sa se opreasca motorul. Mentionez ca am probat pornirea electroventilatorului, cu AC pornit, cu motorul la ralantii, stand pe loc si nu se opreste. Fara AC nu se opreste niciodata.
Am incercat remedierea problemei curatand clapeta de acceleratie si adaptand-o. Nu am rezolvat problema. Am scanat cu VCDS, nici o eroare. 
Daca aveti vreun sfat sau vreo idee, cine provoaca momentul critic, adica decelerarea la 400rot/min sau care ar fi cauza opririi si cum se poate remedia, va rog ajutati-ma pentru ca ma dispera.
Daca la aproprierea de intersectii, ma mai uit mult la turometru sa vad cand se opreste motorul sigur intru in careva si mai grav ar fi la trecerile pietonale.
Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Barosul

    13

  • allen.b

    6

  • Al Bundy

    5

  • cuibusel

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poti dezvolta putin MRC ca si eu am o problema similara. La mine daca sunt la anumita turatie si debraiez, turatia scade mult sub ralanti si apoi revine pe la 700 rpm. Se intampla si in mers si in stationare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducta de vacuum pentru servofrina, membrana din servofrina sau alte futunele de vacuum daca mai are pentru alte mecanisme gen clapeta aer cald.

Dar eu as verifica si clapeta de acceleratie. Cand virezi pe loc ,la capatul cursei se opreste motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am schimbat filtrul de aer la motor, ma gandeam ca lipsa oxigenului suficient arderii la ralanti poate fi si asta o cauza a problemei mele. Nu am rezolvat. Verific vacuumurile si revin. Multumesc MRC!!!

Mentionez ca imi aduc aminte de oprirea motorului iarna asta si fara AC pornit, dar foarte rar si nu i-am dat importanta. Acum luand din puterea motorului cu AC-ul se intampla mai des si am considerat-o problema grava.  :icon_confused: 

Modificat de Barosul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai probleme cu clapeta de acce;eratie, nu compenseaza efortul suplimentar la relanti, are un motoras care "tureaza" putin motorul cand apare sarcina mare gen AC, servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Bun daca acolo e problema, ce presupune asta? Schimbarea motorasului? Care e rezolvarea? De ce nu vede o eroare le scanarea cu VCDS? Motorasul nu poti sa zici ca nu functioneaza pt ca am verificat,Cand pui contact face capatul de cursa, clapeta o actioneaza. Cine comanda motorasul e bolnav, adica ECU nu da comanda?

Modificat de Barosul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

La sugestia lui Stealth, am demontat iar clapeta de acceleratie, am mai curatat-o o data cu spray pt.asa ceva. Nu prea am avut ce curata. am inchis-o cu mana si am suflat aer cu gura, chiar etanseaza. Nu are depuneri nici in cant. Am demontat si carcasa de plastic cu motorasul. Inauntru curat bec, cu vaselina pe rotile dintate, fara uzura la dinti, contacte electrice curate, montat la loc. Am demontat si EGR, curatat cu acelasi spray, asta avea ceva mizerie. Montat ambele la loc, apoi adaptat fiecare dupa carte, adica dupa indicatiile de la Ross-Tech, pun si linkurile poate intereseaza si pe altii o adaptare corecta.

Throttle Body Alignment (TBA)  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA)                                      Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Adaptation    
 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Exhaust_Gas_Recirculation_(EGR)_Valve_Adaptation                                                          La finalul fiecarei operatiuni am avut   (ADP OK) deci fara erori.
Am sa vad dupa ce merg cu ea cu si fara AC pornit, daca am rezolvat ceva si revin. Pana atunci mai astept sugestii de la voi. Multumesc anticipat!
Modificat de Barosul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu vacuumurile. Conducta de vacuum e din plastic si e Ok. Duce direct la servofrana, fara alte ramificatii. Servofrana se comporta bine, nu se aude nici un zgomot ca ar trage aer, altfel nu stiu cum sa verific. 

Acum am si o alta intrebare...Cine actioneaza clapeta de aer cald, care la Seat Cordoba este in capacul motorului, inaintea filtrului de aer care e tot in capac. Nu are nici un furtun sau mecanism care sa o actioneze. Mentionez ca pe canalul de aer din capacul motorului unde este aceasta clapeta am gasit cand am schimbat filtrul o parghie care apasata cu mana deschide acea clapeta. Cine o actioneaza, daca stie cineva??? :D  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La g4 clapeta aia e actionata de un bimetal actionat la rindul lui de aerul cald din galerie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi! Sigur e la fel si la Cordoba, de fapt e si singura explicatie. M-am gandit la asta, dar nu eram sigur pana nu mi-ai confirmat ca asa e la G4. Cred ca e acelasi motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e sa fie blocat vara pe aer rece din bara pt o functionare optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm - actionarea se face mecanic, prin bimetal, la motoarele cu capac mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! pt. raspunsuri, dar sa revenim la problema mea inca nerezolvata. Cine este responsabil de turatia minima la ralanti. De ce uneori la decelerare brusca, scade turatia sub 700rot/min si se duce pana la aprox.500rot/min, punct critic in care cateodata se opreste motorul. Cineva sugereaza ca e clapeta de acceleratie vinovata, intradevar poate fi o cauza, daca se inchide de tot, ramane fara aer si se opreste motorul, dar clapeta cu motorasul ei se ocupa de admisia de aer in motor. Cine controleaza timpii de injectie la ralanti. Cine limiteaza turatia minima la ralanti. Cine trebuie sa tureze motorul la aparitia unui consumator? Nu poate fi acolo buba? Daca da , cum se rezolva problema?? Stie cineva? 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU e responsabil de tot ceea ce ai intrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca Ecu se ocupa de toate. :icon_confused: Pai daca el este vinovat, intrebarea era "cum se rezolva problema?? Stie cineva?" Se poate reseta ECU, resofta, adapta sau recalibra? Se poate rescrie harta de injectie? Cum pot remedia aceasta scadere de turatie la ralanti care duce cateodata la oprirea motorului, mai ales cu AC pornit. In 11 ani nu s-a intamplat. Acum de cand se opreste, unde e buba? Ce s-a modificat?

Scuzati daca sunt insistent, dar ma scoate din sarite fenomenul si daca ati citit ce am facut pana acum si tot nu am rezolvat, sa stiti ca am fost si la vreo 3 mecanici care nu i-au dat de capat si nici nu li se parea ca e o asa mare problema. Adica "mergi si matale fara aer si n-ai treaba". Asta o fi rezolvarea? :banghead: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

eu zic intai sa verifici cu alta clapeta.... lasa ECU in pace, pt moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am rezolvat problema, dar sunt incapatanat si caut in continuare. Am mai constatat ca in conditiile mele de oprire a motorului in mers, adica motor la ralanti, AC pornit, cu ventilatorul in treapta 2, faruri aprinse, virat la maxim, la pornirea eletroventilatorului scade tensiunea sub 12 v (11,7-11,9v) E normal sau nu?? Culmea e ca stand pe loc nu se opreste. Numai la decelerarea brusca, cum ar fi calcarea ambreiajului la o turatie superioara, scade turatia prea mult si se opreste motorul si nu de fiecare data.
Si mai am o intrebare, turatia motorului meu la ralanti este de 660-680rot/min. Atat trebuie sa fie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ura!! Am rezolvat! 

Ca sa nu procedez si eu ca ceilalti, care dupa ce au rezolvat problemele nu au scris si cum au facut asta, am sa impartasesc si celorlalti rezolvarea, poate ajuta si pe altii.

      Marea problema era: oprirea motorului la decelerare brusca, odata cu calcarea ambreiajului, cu multi consumatori porniti. 

                            Cauza: intrerupatorul de la pedala de ambreiaj defect.

                       Explicatie: Impulsul transmis de acest intrerupator la ECU, ii spune acestuia sa controleze decelerarea si stabilizarea turatiei la ralanti pentru a nu intra motorul in balans si a ajunge la puncte critice care pot duce la oprirea lui. Ceea ce am patit eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fain,pune si o poza cu infractorul ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai ajuns la rezolvare? L ai massurat sau pur si simplu l ai schimbatt si ai vazut efectele beneffice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fain,pune si o poza cu infractorul ! 

Nu l-am pozat dar este identic cu cel de la frana si il gasesti cu poza la orice magazin online de piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvarea a venit dupa ce mi-am invins incapatanarea de a rezolva singur problema si dupa inca vreo 3 mecanici "specialisti". M-am dus la Tehnodinamic Service Seat. Au intradevar un specialist in diagnoza si dupa ce i-am povestit cum se manifesta motorul, a verificat din prima cu aparatul de diagnoza VAS, care il au in dotare, semnalul de la pedala de frana apoi de la ambreiaj. Semnal care la mine lipsea. S-a schimbat intrerupatorul si de atunci niciodata nu a mai coborat turometru sub ralanti si decelerarea se face usor nu cade acul deoadata cum se intampla cand era intrerupatorul defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
iulian_pirpiliu

Buna ziua. Am o Fabia Combi 2007 cod motor BUD si am exact aceeasi problema dupa descriere. Am verificat switchurile cu VCDS si par a fi OK. La mine insa se opreste motorul mai rar, o data la vreo 5 zile sau la drum lung de vreo 2 ori la 100km. Insa am observant inca o anomalie si anume: turatia la relanti creste la pornirea AC la vreo 950 insa dupa vreo 5-10 minute scade la 750 ca si cand ar fi AC oprit. E normal sau nu?

Modificat de iulian_pirpiliu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ati verificat switch urile cu VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!