Jump to content

Masina nu mai are putere! (limp mode)


NickName
 Share

Postare recomandată

primul sfat este sa faci un log, sa ne uitam pe el - in functie de asta, vedem de la ce este.

Verifica si furtunasele de vacuum - sa nu ai vreunul ciupit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu aici logul facut inainte de schimbare furtunelor de vacum.

Mentionez ca turbina a fost desfacuta, s-a tinut numai galeria de evacuare si s-a pus restul de la alt GT15 cu alt PN dar s-a potrivit si masina a mers cu 160km/h fara Limp Mode. (mai aveam "pedala")

- Nu s-a umblat la actuator

- Furtunul mare care iese de la EGR si merge la intercooler nu se umfla deloc

- In log se vede ca turbo nu face presiune

- Se aude un fasait cand masina este in sarcina, mentionez ca dupa ce ia Limp Mode acest fasait dispare.

- Pana ia Limp Mode scoate fum negru (am toba rupta pe intermediara)

Log Bora.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

help! am o problema la golful-etul meu din semnatura...

1. pana in cca.1800 rpm nu are putere ;daca am pornit ac-ul, aproape moare motorul la plecare de pe loc...;

2. dupa 1800 rpm trage substantial (aproape ca in vremurile bune), pana pe la 3000 dupa care iar sesizez o descrestere a puterii (nu trage , dar nu asa evident ca de la 800 la 1800 rpm);

3. in treapta a 4,a 5-a si a 6-a, la accelerari (nu neaparat bruste), trepideaza;

4. am curatat turbina, am inlocuit actuatorul, am schimbat debitmetrul de aer, am schimbat electrosupapa ce actioneaza prin vacum turbina, am schimbat "compensatorul",(bila aia neagra ce e legata la sistemul de furtunase de vacum),insa fara nici un rezultat;

5. am fost la un service ce avea un stand ce determina puterea motorului (DINO JET, parca)si din cei 116 cp pe care ii avea ajm-ul meu candva, acum abia 70 cp ; de asemenea inginerul de acolo mi-a spus ca amestecul ajuns in cilindri este sarac in combustibil, si ca nu se alimenteaza aspect confirmat si de o sonda pe care a introdus-o in teava de esapament, ca la inspectia rar...

6.am plecat cu masina asa in concediu si intradevar am avut un consum mediu de 4,8 l /100 km si oricat turez motorul, nu scoate aproape deloc fum.

Dati-mi un sfat cei ce credeti ca stiti, va rog !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un golf 4, 1,4, benzina, si de ceva timp nu se mai acceleraza cum trebuie, cand incerc sa accelerez, masina merge in suturi si se aprinde intermitent motorul de la bord. am schimbat bujiile, nu a mai facut un timp, si acum face la fel. are cineva o idee??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi zice ca egr-ul, dar ... nu cred, ca nu apare mereu problema, apare mai des dupa 2500 de ture in fiecare treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

Azi in mers dupa o soferita cu un Logan care mergea cu 50 Km/h pe o anumite portiune de drum in care se afla radarul, am depasit-o ... si pe altii din fata ei, cam vreo 4 masini, am ajuns pe la 120 Km/h si am mers asa cam 1 km pana am prins pe altul in fata. Am incercat sa-l depasesc si depaseste daca ai cu ce. Masina numai tragea...nici in viteza inferioara nici superioara.

M-am prins de faza si imediat m-am gandit la TURBINA. Am urcat un deal cu viteza a-2-a (cam asa de abrupt era) si mi se parea cam fortata masina... Oricum am mers cu 80 km/h in viteza a 4-a cam vreo 10 km.

In fine am ajuns la destinatie la cumnatul meu la service si dupa 30 de min am plecat... Culmea, si-a revenit masina. Tot asa mi-a zis si el ca trebuia sa opresc motorul ca sigur isi revenea de atunci, dar nu am stiut. Posibil vre-un senzor ceva, ca am fortat-o eu in depasirea aia si atunci s-a intamplat ceva.

M-am dus la destinatie (vreo 15 km, condusa de mine si cu el impreuna), iar el s-a intors cu ea la service pentru a putea fi verificata maine.

Nu am apucat sa bagam testerul pe ea, dar ma intreb ce mi-a taiat puterea in timpul mersului incat pedala ajunsese dintr-o data in blana si masina nu prindea mai mult de 100 km/h ?

Daca si-a revenit dupa ce a fost oprita, este posibil ca vre-un senzor sa-mi faca figuri ?

Totodata vreu sa va spun ca am un scartait fin sau usor (nu stiu cum sa ii zic), atunci cand este accelerata de pe loc sau in mers. Sa fie de la turbina. La relanti nu se aude nimic. Acest scartait il am de vreo luna.

Precizez ca masina mea scoate dimineata sau a doua zi cand o pornesc, fiind rece, fum alb pana se incalzeste motorul. Toate astea de cand am pus o supapa de unisens, in sens invers, pe furtunul de retur de la motorina. A tacanit ceva pe la motor si de atunci s-a stricat ceva, neavand nici o eroare pe doua testere diferite.

Problema e ca niciodata nu mi-a facut figura de azi, adica sa nu traga, dimpotriva rupe la mers.

Tot de vreo luna, la plecarile de pe loc in primele doua viteze pana ajungea la 2000 RPM era cam moarta, fara putere, cand ajungea si trecea de 2000 RPM rupea... ce poate fi ? :(

Sunt disperat, stau cu banii ca dracu... sunt mancat :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina si-a revenit dupa ce am ajuns cu ea la cumantul meu. Tot asa mi-a zis si el ca trebuia sa o opresc si sa o repornesc ca isi revenea.

Oricum am bagat-o iersi pe tester si nu am nici o eroare. In schimb paramatrii la injectoare sunt OK, la 1,2 si 4 am valori de 0,47-0,57 mai putin injectorul 3 care are parametrii intre 1,80 - 2,60. Cred ca de acolo si acel fum alb si des si urat mirositor pana se incalzeste motorul.

In legatura cu turbina tin sa cred ca ma va lasa cat de curand, deoarece daca accelerez masina de pe loc sau in mers pana pe la 2000 RPM se aude un suierat-scartait usor, dar sesizabil pe langa zgmotorul motorului, undeva in spatele motorului. Nu poate fi alt zgomot decat de la turbina. Clapeta nu scartaie, EGR-ul nu scartaie, mai ramane turbina.

Oricum toata povestea pleaca de la injectorul 3, care tind sa cred ca de acolo si pornirea grea dimineata sau a doua zi dupa cateva ore bune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a intrat in Limp, automat trebuia sa aibe stocata eroare pe Engine.

Daca nu are, caut-o pe la furtunasele de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici o eroare stocata. Verificata cu BOSCH ESI :(

Am sa verific zilele astea furtunasele :( Oricum pornirea grea tind sa cred ca este de la acel injector :(

Scartaitul din spatele motorului persista in fiecar zi :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.In urma cu ceva timp aveam o vibratie sub capota din cauza unei carcase de pe traseul filtrului de aer.Am desfacut accea cutiuta pentru a o prinde mai bine si am constatat k in ea exista tot un fel de clapeta pentru deviatia aerului.Problema a fost k aceasta avea in jurul ei o garnitura si fiind foarte veche la miscarea ei aceasta s-a rupt de tot. De atunci masina parca nu mai trage la fel k inainte parca are mici ezitari pe turatii mai ridicate .Ma gandesc k poate fi din acea clapeta sa scape aer pe langa nemaiavand acea garnitura de etansare ? SI va rog daca stie cineva si cum se numeste si ce rol are...!! Va Multumesc !!

clapeta furtun jpg

Modificat de sika_dmx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,postez aceasta problema pentru ca nu gasesc o solutie.am pus si o poza cu erorile pe care le am, primele doua le-am rezolvat usor ramane a treia adica :

17965-charge pressure control:positive deviation

P1157-35-10-intermittent.

Din ce am gasit pe forum am inteles ca este geometria la turbina si trebuie curatata, sau actuatorul,am schimbat actuatorul si degeaba apoi am trecut la turbina am fost la un mecanic si a dat jos turbina, dar nu a demontat turbina ci doar a dat cu un spray de curatat ,totodata am curatat si admisia si egr-ul,au iesit toate ca noi iar clapeta care actiona turbina nu mai mergea greu si se misca usor(in prima faza am crezut ca asta a fost si am scapat de "limp mode".

Am pus totul la loc apoi am dat cateva pedale si urca mult mai repede in turatie :icon_thumleft: ,am testat masina imediat ce am pus tot la loc si a mers foarte bine nu imi mai intra in limp mode,dar nu i-am dat a 5 a......ca de obicei imi intra in treapta a 4 dupa 2500.si am mers cu a 4 a pana aproape de 4000 si tragea foarte bine.

A doua zi am plecat la un drum lung....si cand i-am dat a 5 a la 3000 de ture a intrat iar:(( si de atunci am observat ca se aude si un fluierat foarte usor de la turbina nu foarte tare ci doar daca opresc casetofonul il aud,inainte sa umblu la turbina nu se auzea nimic.

Va rog daca ma puteti indruma cu o parere,va multumesc!

post-75019-0-39865100-1350932015_thumb.j

Modificat de bogdan0990
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al treilea e cel ce iti da limp-ul, fa un log si vezi presiunea turbo , limp poate fi si valva n75 sau un furtun de vacuum, posteaza log

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

  • Reduced power output
  • Limp mode

Possible Causes

  • Boost Pressure too High
  • Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
  • Charger Pressure Control defective
    • VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

    [*]Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

  • Check Hoses/Pipes to/between Components
  • Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
  • Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
    • Check / Clean mechanism for variable nozzles

Modificat de misulikkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc sa fac un log si sa il postez cat mai repede,multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi N75 sa vezi daca ii de acolo.Si eu aveam probleme de genul, imi facea figuri cand si cand apoi la fiecare drum si am rezolvat problema prin schimbarea N75.

Daca schimbi N75 sa verifici si furtunele de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa le iau la rand furtumasele si care dau semne o sa la inlocuiesc......sper sa nu fie de la turbina:(

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic

Exista f multe discutii pe acest forum despre fenomenul Limp Mode

Cei care se ocupa de curatarea turbinelor spun, ca desi dai cu spray nu rezolvi nimic

Trebuie demontata toata si curatate vanele si cel mai important refacut planeitatea inelului pe care lucreaza vanele

Din ce se zice, acestea ar agata pe acel inel

Aceeasi problema o am si eu, in sensul ca a fost data jos si curatata dar nu cred ca s-a facut planeitatea

Astfel ca dupa 500 km iara ia limp mode

Imi mai ramane varianta N75, despre care stiu ca a fost si blocata o data, si eventual o recuratare a turbinei si neaparat planeitatea ei

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc joky ,am vazut tot felul de discutii pe forum dar sincer nu am inteles mare lucru.stii pe unde pot sa gasesc un mecanic care sa imi desfaca turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa verifici si asta

Eu asa am patit si dupa ce am desfundat furtunul ala a mers bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai expert e colegul Cipos de aici de pe forum din Bucuresti

Daca ai avea ocazia sa ajungi la el te-ai scos

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mai multe VW-uri pe care le-am avut simptomul asta era datorat blocarii actuatorului.De fiecare data le-am schimbat la Cipos.Dureaza putin si nu costa o avere.Uneori se poate debloca actuatorul dar nu stiu cat mai functioneaza dupa aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mult.... cel mai bine, jos cu el, altul nou - si verificata si geometria turbinei, daca lucreaza usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am o Bora din 2003 1.9 tdi 74 kw...de ceva timp nu mai trage bine pana nu o turez cand plec peste 2500de turatii dupa care isi revine cat de cat.

pusa pe tester a dat eroare la debitmetru...eroare stearsa dar nu s-a rezolvat problema...deci nu e de la debitmetru pt ca altfel am inteles ca nu trecea de 120 km/h ceea ce nu e cazul..se poate o sugestie?...ar putea fi vreun furtun?...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e asa.....

Fa un log in mers si o sa vezi imediat de la ce este. O scanare statica, de cele mai multe ori nu poate sa reliefeze daca sunt sau nu, probleme la debitmetru sau la turbina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!