Jump to content

Masina nu mai are putere! (limp mode)


NickName
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Va scriu aceste randuri pentru a incerca sa vin in ajutorul altor colegi care s-au confruntat cu problema pe care am avut-o eu.

Am o Bora (1.9TDI, 96kW motor ASZ) din 2003, cu 303.000 km, la care a fost adaugat si un chip de putere (soft - din cate stiu eu).

[ceea ce vreau sa va spun va fi aranjat in 3 sectiuni: 1) ce mi s-a intamplat; 2) ce am facut; 3) ce va sfatuiesc]

1) Dupa ce a trebuit sa folosesc mare parte din caluti ca sa plec de pe loc, ruland in continuare am observat ca masina nu mai trage (ca inainte), iar mai apoi am observat ca nu mai trage deloc.

Citind destul de multe pe forum am ajuns la urmatoarele concluzii:

- masina a intrat in limp mode

- debitmetrul nu mai functioneaza

- probleme cu EGR-ul

- probleme cu turbina

2) Banuind ca este vorba de limp mode am incercat sa fac o diagnoza a masinii pentru a "sterge" eroarea (si eventual pentru a remedia probelama care o genera). Am fost la diverse service-uri, iar pretul ridicat (eu ma aflu in Franta) - peste 69 euro/diagnoza - m-a facut sa imi cumpar din Romania o interfata VAG-COM (cu doar 40 euro) pe care am primit-o in timp destul de scurt (printr-o serie de imprejurari favorabile)

Intre timp m-am apucat sa "testez" debitmetrul de aer (MAF) - am scos mufa si mi s-a parut ca masina ar merge mai bine (lucru perceput total eronat...). Am comandat un debitmetru Pierburg (78 euro) si l-am schimbat (utilizand un patent, caci nu am putut gasi acea cheie-stea in 5 colturi cu "gaura" in mijloc). Dupa inlocuire masina mergea la fel! (am schimbat, caci le venisera timpul, si filtrele de aer si respectiv habitaclu).

Am intrat (in scurt timp) in posesia interfetei de diagnoza si am dat un "scan" din care nu am inteles mare lucru, iar apoi am "sters erorile". Nicio schimbare in comportament (vis-a-vis la masina).

Am facut o a doua scanare si am retinut urmatoarea eroare:

VCDS

Windows Based VAG/VAS Emulator

Version: Release 10.6.4

www.Ross-Tech.com

Dealer/Shop Name:

Workshop Code: 000 00000

Diagnostic Trouble Code Report

Tuesday,11,October,2011,20:24:41:10074

VIN: License Plate:

Mileage: Repair Order:

Control Module Part Number: 038 906 019 HJ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1490

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 01266

Additional Info: WVWZZZ1JZ3W576885 VWZ7Z0C7076185

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0 0 X X X

la care am gasit ca si completari pe forum urmatoarele:

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Possible Symptoms

* Reduced power output

* Limp mode

Possible Causes

* Boost Pressure too Low

* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking

* Charger Pressure Control defective

o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

o Check / Clean mechanism for variable nozzles

din care sa fiu sincer nu am inteles prea multe...

Totul m-a dus cu gandul la turbina... si cum era/sunt in Franta la o gramada de bani aruncati pe masina!

Am dat din greseala peste cipos, colegul de pe forum, pe care l-am sunat, si in mai putin de 5 minute la telefon m-a linistit, spunandu-mi ca in proportie de 99% turbina este in regula si trebuie sa verific futunasele de presiune.

(Masina nu scoate niciun "fel de fum" - in cantitati anormale - alb sau negru!)

Am verifica furtunasele, si, intradevar, unul din furtunasele din spatele EGR-ului nu a fost prins in clips-uri si prin frecare cu EGR-ul (la temperaturi foarte ridicate) a cedat in mod normal). Am bandajat (temporar) cu banda adeziva acel furtun si totul este ca inainte de intamplarea nefericita (bine sau rau pentru masina decat un mecanic adevarat imi poate spune).

Astfel am rezolvat problema mea, cu urmatoarele costuri:

- filtru aer (9 euro) - inutil in rezolvarea problemei

- filtru habitaclu (6 euro) - inutil in rezolvarea problemei

- debitmetru aer (78 euro) - inutil in rezolvarea problemei

- interfata VAG-COM (149 lei transport inclus pana in Craiova) - util in proportie de 49%.

3) Ce va sfatuiesc:

a) cand apare o astfel de problema (sau de orice natura) - incercati sa "banuiti" cauza sau piesa care credeti ca nu functioneaza - si adresati-va unui mecanic/specialist cu experienta

*** Pe aceasta cale vreau sa ii multumesc in mod special lui cipos pentru sfatul dat si am sa incerc (ca atunci cand ajung in Bucuresti) sa ii dau cel putin o bere

b) daca refuzati sau chiar nu aveti posibilitatea enuntata mai sus, strict pentru o problema asemanatoare, v-as putea recomanda sa il contactati pe cipos (asta daca si el este de acord, bineinteles)!

c) daca si varianta b) pica, atunci chemati un prieten, puneti-l la pedala si incercati sa ascultati pe unde "sufla" presiunea (care nu mai ajunge in turbina)

d) daca totul pare in regula, scoateti mufa de la debitmetru (MAF) si dati o tura cu masina si vedeti cum se comporta (mai multe detalii vezi gasi pe forum). Daca merge mai bine, atunci el este buba, altfel, cautati in continuare...

e) interesati-va cum functioneaza turbina, cine o poate "curata"/inlocui si la ce preturi...

Toate cele scrise mai sus sper sa vina in ajutorul celor care au mai avut astfel de probleme... Tin sa precizez ca nu sunt un specialist in domeniul auto (chiar daca de ceva vreme "construiesc" Peugeot, Citroen si Mitsubishi...), sunt doar un utilizator/un fel de sofer, caruia ii place sa aiba grija de masina pe care o conduce (pentru a fi in siguranta)

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o dovada ca schimbarea pieselor dupa ureche,costa. Primul si primul rand cand ai o problema la masina, faceti o diagnoza, care va lamureste si localizeaza problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica completare: cele subtiri nu sunt de presiune ci de vacuum, si chiar daca pui pe cineva sa asculte nu cred ca aude pe unde trage aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica completare: cele subtiri nu sunt de presiune ci de vacuum, si chiar daca pui pe cineva sa asculte nu cred ca aude pe unde trage aer.

se aud cele de vacum, am avut un teu ce imbina futunele rupt si se auzeau, deci daca cunosti sunetul motorului in regula iti dai seama.

Modificat de theoane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
bejanbijupersian

Am si eu o problema cu un vw golf 1.9 TDI 101 CP de ceva zile nu mai are putere , cum avea inainte si mai mult de 120 km/h in viteza a 5 -a nu mai prinde , plus ca se aude si ceva la motor care suflaa foarte tare , daca a mai trecut cineva prin ce am trecut eu sa imi spuna si mie . Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca zici ca auzi scapari de presiune - verifica furtunele de la turbina - e posibil sa gasesti unul spart, desfacut....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bejanbijupersian

sincer sa fiu nu prea styu unde se afla furtunasele de la turbina , dar parca suflul se aude cam pe sub motor..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is niste furtunase subtiri, cel care actioneaza turbo trece undeva pe langa EGR si merge in jos la turbo, dar daca sufla asa tare posibil sa iti fi sarit sau spart furtunul care iese din turbo si merge la admisie, bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bejanbijupersian

am gasit din fericire furtunul avea ulei pe el si era crapat , se intampla ceva daca il infasor in banda izoliera ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteai sa pui eventual o poza cu furtunul cu pricina, sa stim despre ce e vorba. Din ce zici tu, posibil sa fie furtunul intercooler-turbina. Nu cred ca se intampla nimic daca pui banda, adica nici rau, dar nici bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare,

Am urmatoarea problema : atunci cand rulez cu masina (in oras de ex) motorul pierde din putere. Nu ii un fenomen constant sau la o anumita viteza, in momentul in care apas acceleratia masina trage, dar uneori se simte si in pedala cum masina pierde din putere.

Am tot cautat si in alte topic-uri sa vad daca problema s-a mai discutat, dar nu am gasit un raspuns exact .

Modificat de florinash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica clapeta de acceleratie prima data. vezi ca e un topic legat de montarea/demontarea/curatarea acesteia.

numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza prima data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
am gasit din fericire furtunul avea ulei pe el si era crapat , se intampla ceva daca il infasor in banda izoliera ???

Furtunele de recirculare a gazelor si vaporilor de ulei din bloc nu sunt niciodata sub presiune, ci sub aspiratie, deci faptul ca sunt infasurate in banda e o solutie, insa numai una temporara. Schimba-l la prima ocazie favorabila.

Dupa 7 ani de experienta cu 1.8T, pot sa spun ca defectul motoarelor din generatiile Euro 4 si peste de la VAG (1.8T, 1.9TDI, 2.0TFSI, 2.0TDI etc) sta in faptul ca sunt cele mai steampunk motoare moderne, de parca le-ar fi proiectat Jules Verne in persoana. Un adevarat labirint de conducte, valve, circuite, pentru aer, vacuum, ulei, lichid de racire, gaze arse, gaze din baia de ulei, combustibil, pana si un circuit pentru vaporii de combustibil de la rezervor pana la motor. Si in acelasi timp functioneaza foarte cald - indiferent la ce temperatura ar fi mentinut blocul de catre sistemul de racire, compartimentul motorului are temperatura unui cuptor.

Din acest motiv, componentele care cedeaza primele sunt conductele de cauciuc si plastic, apoi izolatia firelor, apoi senzorii. Abia dupa toate astea sunt componentele mecanice in pericol.

Deci atunci cand diagnoza nu arata precis in ce consta defectul, eu as lua pas cu pas conductele la examinat. In 9 cazuri din 10, se vor descoperi motive serioase pentru care trebuia facuta examinarea.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare.

Am si eu problema cu Golful meu, 1.9 TDI motor ATD.

Cand ma duc la drum deschis, mai ales cad trebuie sa depasesc mi se taie toata puterea. Din cate am observat se intampla cand vreau sa accelerez mai brusc la viteze de peste 100 km/h dar am patit-o si la viteze mai mici dar mai rar.

Am fost la 2 mecanici diferiti si fiecare a facut cate ceva dar nu a rezolvat problema.

Primul mecanic a sarit pe turbo, la demontat curatat si montat la loc spunanac ca este ok inafara de depunerile pe care le-a indepartat. Nu a rezolvat de loc problema.

Al doiela mecanic a schimbat 3 furtunase de presiune/vacum si problema tot persista.

Sapatamana asta m-a chemat inapoi si a zis ca este ceva senzor sub bidonasul de barbriz care trebuie curatat. Oare are dreptate sau arunc bani degeaba?

Astept sfaturi deoarece intentionez un drum lung cu masian in luna septembrei si nu vreau sa merg cu limp mode si sa nu pot depasi.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine e sa`i faci un log in mers. e clar limp mode .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna tuturor

cu permisiunea dv si cu riscul de a va stresa va supun atentiei problema mea. conduc un golf 4 variant 2002 ,1,9 TDI PD, motor AXR [ cred] si de ceva timp ma lovesc de o problema serioasa pt mine. de f multe ori , in mers , motorul nu mai trage. parca fug cativa din aia 101 cai de sub capota. si atunci cand se intampla asta , din mers sau dupa ce am tras pe dreapta, OPRESC si REPORNESC MOTORUL. si atunci iar merge. asta se poate intampla si de 2-3 ori pe 10 km parcursi. sau nu se intampla in 200 km....mentionez ca pierd ulei pe la EGR , putin , si ca furtunul de presiune nu foarte etanseaza la intrarea spre EGR. eu banuiesc ca e ceva cu o electro valva sau electro supapa. mi s-a spus ca EGR poate fi. ce sa mai fac? nu am schimbat nimic pt ca nu vreau sa o fac dupa ureche...multumesc

Modificat de BRAVO-2-0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo vad ca ai un singur post facut si anume asta, cauta pe foum ce inseamna log si fci unul , pe urma vedem, din prima impresie poate fi actuatorul sau geometria imbacsita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura intre 2600- 2700 de rotatii simt ca pierd putin din putere dupa care revine la normal indiferent in ce treapta de viteza si se duce bine pana la 4500 de rotatii. Am curatat turbina, am schimbat debitmetru Bosch in ianuarie 2012,si de atunci functiona normal turbina, actuatorul si tot motorul. De o luna simt aceasta pierdere de putere, dar este destul de scurta si nu totala, cand trec prin acel interval de turatie.In jurul egr-ului am observat putin ulei ! Astept sfaturi !

Modificat de moldovan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...inca mai caut despre log in din mers....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Uita-te in aria Tdi....acolo e un topic chiar la inceput denumit "modalitatea de efectuare a unui log in mers"....si gasesti acolo un fisier pdf pe care il descarci si il citesti. Succes

Sent from my E15i using Tapatalk

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu-mi mai tragea ALH-ul bine, nu intra turbo deloc.

In viteza a 3-a ajungeam cu pedala la fund si abia se tura la 3000rot/min. :dry:

Am luat furtunasele la controlat si am gasit unde era "buba" (datorita unui prieten priceput).

Nu cunosc toate denumirile tehnice asa ca... :))

Sub tubulatura aia mare care vine de la filtrul de aer, se afla un furtun care are un fel de cot din plastic in care intra un furtun cu diametrul mai mic. Cotul acela era infundat.

Am desfacut colierul de la pompa de vacuum si apoi am tras cu grija si din partea cealalta pt a scoate afara tot ansamblul de furtune si cot.

Am astupat cu degetul partea unde este colierul si am suflat aer cu compresorul pe partea cealalta.

Imediat a sarit dopul pe cotul acela mic de plastic.

Montat totul la loc si apoi am facut teste gen "talpi la greu".

Si-a revenit! :icon_cheesygrin:

Am facut ieri aprox 300 km si a mers foarte bine, am turat motorul intr-o depasire pana la aprox 4000rot/min fara probleme.

201209011511m.th.jpg 201209011512m.th.jpg

Inca ceva: Sa se fi infundat de la mizeria pe care am gasit-o in carcasa filtrului de aer ?

mizeriefiltruaer092012.th.jpg

Filtrul e schimbat de aprox. 9000Km si l-am mai curatat odata pe la 5000Km de cand am facut schimbul.

Nu avea cine stie ce mizerie in el, era cam asa:

filtruaer.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am facut din doua gt15, o turbina functionala, la o saptamana de mers fara probleme a inceput din nou limp mode.\

Facut log in mers, concluzie, turbina nu baga aer.

Astazi am verificat furtunele de vacuum si cel putin 2 dintre ele sunt foarte vechi si par a fi crapate.\

Dupa ce plec de la munca o sa incerc sa fac ce ai facut si tu si sper sa mearga. Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat toate furtunasele de vacuum aferente turbo/egr. Cele de pe masina erau coapte, cateva aveau si gauri.

Am verificat componenta care la tine era infundata si merge ok. Masina merge la fel de rau ca si inainte.

Nu stiu sincer ce sa-i fac, se aude un fasait in sarcina care dispare cand masina isi lua Limp Mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin : La masina din semnatura intre 2700- 2800 de rotatii simt ca pierd putin din putere dupa care revine la normal indiferent in ce treapta de viteza si se duce bine pana la 4500 de rotatii. Am curatat turbina, am schimbat debitmetru Bosch in ianuarie 2012,si de atunci functiona normal turbina, actuatorul si tot motorul. De o luna simt aceasta pierdere de putere, dar este destul de scurta si nu totala, cand trec prin acel interval de turatie.In jurul egr-ului am observat putin ulei ! Parca dupa curatarea turbinei nu mai pleaca asa bine pana la 1500 de ture dupa care in intervalul 1500- 2700 trage foarte bine apoi se pierde putin si dupa 2800 - 4500 trage din nou foarte bine. Astept sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!