Jump to content

Ce se verifica la ITP?


toni
 Share

Postare recomandată

Trebuie sa fac ITP-ul zilele astea si am cateva mici probleme. Am avut un incident in urma cu ceva timp si inca nu am facut masina (bara fata+capota vopsit, far dreapta - cleme rupte) si am si parbrizul ciobit.

Ce se verifica exact?

Azi am fost in service pentru reparatii si dupa ce au dat bara jos au descoperit ca trebuie sa mai schimb si grila, care nu o au si trebuie comandata, deci mai dureaza, asa ca m-au lasat sa plec. Au dat si farurile jos deci nu stiu daca lumineaza cum trebuie (inainte luminau corect zic eu). Voi avea probleme? De asemenea, parbrizul are ceva daca este ciobit?

La roti se uita? Sunt alte dimensiuni fata de ce este in talon ...

PS: site-ul RAR nu merge momentan, dar stiu ca ceva sumar oricum acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La roti s-ar putea sa ai probleme... n-ar fi o idee rea sa pui niste roti de 16" daca ai de la cine sa imprumuti pt 1-2 zile... daca ai nevoie, let me know

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am facut in mai anul trecut la un atelier micut. Au verificat seriile de pe masina, franele pe stand si gazele.

Nici macar nu au ridicat-o sa vada jocurile sau altceva...

Anvelopele le aveam pe cele originale din fabrica (ca si dimensiune) 205/55/16 dar la RAR in CI au trecut doar 195/65/15 si in talon am 195/15 :). Nu au obiectat...

Eu oricum mi-am trecut la RAR in carte si anvelopele de 205/55/16, preventiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am facut ITP acum 10 zile la bmw filaret...a costat 500.000lei nu aveam jantele pe 17 le aveam pe 15 dar in talon scrie 16...in fine aveam si folie dar n-a zis nimic...ori nu s-a ginit ori nu l-a interesat! bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut 2 ITP-uri in ultimele 2 sapt :).

Deci, daca nenea inginer are chef, in principiu verifica urmatoarele:

- serii motor + sasiu

- lumini + stergatoare si alte butonase (faza lunga scurta, semnalizari, inclusiv lumini la numar verifica)

- suspensie

- frane fata + spate

- ridicata pe rampa verifia joc directie

- inaltime lumini (au un fel de rigla cu care masoara la ce inaltime bat)

- triunghi reflectorizant, extinctor, trusa medicala (atentie expira la 18 luni trusa, de mine s-a luat, dar a fost de treaba pana la urma)

Cam atat daca-mi amintesc bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principal pun accentul pe directie, noxe si frine (dar si astea pot fi masluite daca stii unde sa mergi) seriile conf CI, RCA valabil; pe partea optica nu trebuie sa fie prea grave "abaterile".

Nu mai stiu sigur daca la RAR sau la ateliere care fac ITP trebuie sa ai acelasi fel de cauciuc pe punte(2+2 nu 1,2,3,4) dar cred ca nu e cazul la masina ta :)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut 2 ITP-uri in ultimele 2 sapt :).

Deci, daca nenea inginer are chef, in principiu verifica urmatoarele:

- serii motor + sasiu

- lumini + stergatoare si alte butonase (faza lunga scurta, semnalizari, inclusiv lumini la numar verifica)

- suspensie

- frane fata + spate

- ridicata pe rampa verifia joc directie

- inaltime lumini (au un fel de rigla cu care masoara la ce inaltime bat)

- triunghi reflectorizant, extinctor, trusa medicala (atentie expira la 18 luni trusa, de mine s-a luat, dar a fost de treaba pana la urma)

Cam atat daca-mi amintesc bine.

vad ca tu ai fost ghinionist rau de tot de te-a luat cu truse si chestii de genul asta, se pare ca in bucuresti e destul de nasol :)

Ideea este ca importante sunt seriile toate, franele, jocurile si gazele ... in rest totul este relativ la RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Daca masina are mici probleme nu inteleg de ce trebuie sa mergi sa faci ITP la RAR??? Exista o droaie de service-uri care pot sa faca ITP.....pe linga cele de firma

(cu citiva ani in urma la RAR m-au respins ca era o bucsa uzata....la un amortizor :) )

@toni> in service-ul in care ai mers nu poti sa iti faci ITP??

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers cu la ITP pe Bd.Timisoara, langa service Fiat parca, exact intre service si Benzinaria aia (MOL parca) si e un Nea Sapca acolo care una peste alta e de treaba.

Chestiile alea nu mi le-a verificat mie pe toate, unele la o masina altele la cealalta, dar cat am mai stat sa ma uit si ce verifica la alte masini per total astea au fost verificarile.

La mine la prima masina au verificat mai sumar si s-a luat de mine ca n-aveam extinctor si trusa era expirata (masina avea 2 ani trusa primita la cumparare dar expirase dupa 18 luni). La a doua in schimb n-a mai verificat trusa, triunghi etc in schimb a verificat luminile (la prima nu verificase) si mi-a gasit becul de la nr cu problema (nici eu nu stiam de el :).

Deci dupa cum e norocul sau cum are chef Nea Sapca :) Eu am postat toate verificarile pe care am vazut ca le fac, deci un fel de worst case scenario :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut si eu pe acolo mai devreme (ma refer la cel de pe Bd. Timisoara) sa intreb ce si cum. Cu farurile mi-a zis ca nu e problema, trebuie sa "arda" si nici cu parbrizul, trebuie sa gasim un unghi din care sa nu se vada in poza :)

In schimb cu rotile, cica trebuie sa fie ca in talon. Nu stiu ce sa fac, ca vremea nu prea ma invita sa muncesc iar la ele. Ma bate gandul sa le pun pe cele de iarna in masina si sa le ii arat ca am si dimensiunile alea si ca oricum le schimb dupa :) si sper sa fie realist.

@DragosR: ba cred ca da. Dar e vorba de Avia Militari si nu stiu daca se face pe loc sau trebuie si acolo programare, plus ca problemele cu parbrizul si rotile raman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca considera toata problema teoretic, ca la carte, te pica si iti da revenire din multe motive : alte dimensiune de roti decat cea/cele inscrise in talon; parbriz crapat; stare necorespunzatoare a caroseriei (ce spuneai tu de capota, bara,etc.). Mai pot aparea in plus, depinde cum se prezinta masina, probleme de noxe, frane, pierderi "lichide".

Insa la un service "de treaba", autorizat pt itp, se poate rezolva fara prea mare dificultate, cu spaga corespunzatoare. Anul trecut auzisem pe un cunoscut ca costa undeva 120-150 Ron cu totul.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce s-a scris fiecare are in parte dreptate. Dar va pun acum o intrebare:

chiar nu va intereseaza in ce stare tehnica va este masina ?!!, sau mai

important este sa aveti "stampila" in talon.

Acum vreo 2 saptamani a venit la mine o persoana sa fac inspectia tehnica la un ford de 2 ani dar cu aprox 90.000 km la bord. Dar ea nu vrea decat stampila pentru ca ea stie ca masina este OK. Dar in urma verificarii pe standul de frana rezulta ca pe puntea spate avea o diferenta la forta de franare de 80% ( normele prevad max 20% )- pe fata era bine- frana de mana nu functiona deloc la una din roti, dupa care: rotulele aveau un joc serios iar capul de bara dreapta mai sa pice afara. I-am aratat efectiv jocurile, dar o tinea pe a ei, pe deasupra era revoltata ca masina ei trebuia din start sa treaca,si ca stiu eu cate Dacii rablagite circula nestingherite pe sosea ( cei drept f. multe nu au nici ITP si nici RCA ) ?. Daca nu ar fi aceasta verificare obligatorie oare cati si-ar mai verifica in ce stare e masina sau ar circula cu ea pana pica ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Starea tehnica este foarte importanta si este normal sa ai in perfecta stare frinele, directia, partea electrica si motorul sa nu polueze, daca nu pnetru tine ca sofer iresponsabil macar pentru ceilalti; daca lovesti o masina mai e cum mai e dar cind dai peste un pieton urmarile sint altele.

Eu unul nu accept sa ma intoarca cei de la ITP din cauza ca ba am o zgirietura pe usa, ba ca parbrizul e crapat un pic pe coltul din dreapta jos sau ca nu am broasca la portbagaj si multe alte maruntisuri.

Tanti a venit la revizie fara sa faca absolut nimic pentru intretinerea agregatului, drept pentru care si-a meritat-o. Inca o dovada de blat la examenul pshihologic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nicaieri la ITP sa se respinga o masina pentru aspect exterior.

Iar la parbriz fisura sa nu fie in raza vizuala a soferului, care este de fapt si interpretabil. De fapt din acest an s-au dat sarcini precise sa se pun accent deosebit pe directie, frane si electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rudolf: exagerezi!

Daca nu m-ar interesa starea tehnica a masinii crezi ca as mai sta pe forum toata ziua?

Si nu sunt nici vreun inconstient cu masina puternica iar la prima curba sa-mi pice volanul in poala!

Acum sa ma explic ca vad ca e nevoie (pentru toti): am lovit pe cineva in spate la viteza foarte mica (20km/h) in urma cu vreo luna, daune: bara fata revopsit, capota revopsit (asta mai mult ca am vrut eu, pentru ca mai avea niste urme de pietre si am zis ca e momentul ideal sa o fac, altfel abia se vede), grila radiator (iar, daune minime), far dreapta - cleme prindere rupte. Am facut constatare la Casco, am mers la service pentru comanda si programare. Azi am fost la service conform programarii, au dat bara jos si au constata ca trebuie schimbata toata grila (initial nu se vedea a fii sparta) si trebuie comandata, deci toata treaba se amana. Treaba face ca pana pe 23 eu trebuie sa fac ITP si nu vrea sa mai aman pana saptamana viitoare, desi s-ar putea ca pana atunci sa rezolv problema cu farul, ca despre cum arata masina nu se pune problema, daca este putin murdara nu stii unde a fost lovita.

Problema2: parbrizul: este ciobit de 1.5 ani si n-am vrut sa-l schimb din motiv ca nu-mi place sa merg cu masina in service, mai ales pentru ceva care nu ma deranjeaza si nici nu s-a extins in aceasta perioada.

Problema3: rotile - am trecut de la 16" la 17" pentru a imbunatatii stabilitatea masinii si chiar s-a simtit. Incepand cu anul 2002 modelului meu de masina i s-a adaugat un kit aerodinamic si s-a transformat in TopSport. Acel kit aerodinamic contine si jante pe 17" cu cauciucuri 225/45/R17 (cum am si eu), deci nu se poate spune ca le-am pus dupa ureche. Intr-adevar jantele sunt putin mai late si cu 2mm iesite mai inafara, iar cand cei de la RAR imi vor aduce argumente serioase ca nu e bine ce am facut cat si pentru restul "tampeniilor" care ies de pe poarta lor, eu le schimb.

Problema4: tu cand dai un examen (de orice fel) nu vrei sa stii ce arii vor fii abordate? Sau cand se face o licitatie nu e normal sa exista un caiet de sarcini? Ce e asa gresit in a stii ce se va intamla la acea verificare? (acum poate exagerez eu, dar inteleg ideea ...). Daca ar fi gratuita poate nu m-ar interesa asa tare, dar din moment ce eu platesc la fiecare "verificare" e normal sa stiu cu ce as putea avea probleme.

Problema5: ca tot ai adus vorba de Daciile rablagite ... mai mult ma intereseaza starea lor tehnica si cum circula unele pe strada. Eu nu mi-am pus niciodata problema trecerii ITP in regim turbo (aka spaga), vreau sa-l fac pe bune, dar cu niste oameni realisti. Cateodata prea sunt mai catolici decat Papa si incercam sa gasim probleme acolo unde nu sunt, iar pe alta parte inchidem ochii la multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la RAR citire:

In conformitate cu Ordonanta nr.78/2000, vehiculele rutiere, cu exceptia celor noi, care urmeaza a fi inmatriculate vor fi supuse verificarii tehnice de catre RAR.

Aceasta activitate se efectueaza conform Reglementarilor privind certificarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut 2 ITP-uri in ultimele 2 sapt ;).

Deci, daca nenea inginer are chef, in principiu verifica urmatoarele:

- serii motor + sasiu

- lumini + stergatoare si alte butonase (faza lunga scurta, semnalizari, inclusiv lumini la numar verifica)

- suspensie

- frane fata + spate

- ridicata pe rampa verifia joc directie

- inaltime lumini (au un fel de rigla cu care masoara la ce inaltime bat)

- triunghi reflectorizant, extinctor, trusa medicala (atentie expira la 18 luni trusa, de mine s-a luat, dar a fost de treaba pana la urma)

Cam atat daca-mi amintesc bine.

sa nu uitam si de fotografiile ce trebuie facute din fata si lateral..cel putin mie la peugeot asa m-au respins prima oara, pentru k am avut o infundatura in usa dreapta si pe motivul asta ...k nu puteau face poza si nu era trasa in linie.. ;) drept urmare am fost la un meserias care mi-a tras putin in afara tabla..

oricum, baietii au fost foarte bine intentionati in privinta "mini-accidentului" :) si spun asta pentru k pe langa usa am mai avut si o zgarietura pe care ulterior s-au gandit ei sa 0 acopere cu zapada... ;) tare nu?si a mers...

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest caiet de sarcini pe care il vor multi sa-l vada se numeste RNTR 1/2006 si se poate cumpara la orice reprezentanta RAR si daca bine tin minte nu costa 10 RON. Acolo exista o anexa 2 care contine toate etapele si procedurile de verificare impuse de RAR. Putine masini indeplinesc conditiile de verificare impuse daca respectam ce scrie acolo. Dar ca sant si indivizi care cauta nod in papura, accept !!

In Germania, vrei sa ai 4 halogene pe masina nu este o problema dar atunci trebuie sa figureze si in talon si sa fie corect montate, vrei jante de 17" nu-i o problema daca fabricantul a omologat si astfel masina, dar vezi nu o faci ca asa vor muschii tai.

Referitor la coroziuni aici nu se face refrire la aspect ci la structura de rezistenta a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la RAR acum o saptamana cu batrana skoda din '75 pentru omologare motor.M-am dus cu ea fara sa-i fac nimic sa vad intradevar ce probleme are si ce este stricat.Dupa prima verificare au iesit bine franele,directie,pivoti,bucse,capete de bara si sistemul electric am fost respins pentru noxe,cauciucuri alte dimensiuni,volan neomologat,ornamente faruri lipsa,grilele de pe stalp(de aerisire)lipsa.Singurul lucru de care au intrebat au fost geamurile,daca sunt omologate.La revenire am schimbat si pus la loc tot ce trebuia mai putin noxele reglate ca nu am mai avut unde,inchisese peste tot(era meci).Ajuns la rar au pus senzorii in toba si pe motor dupa care mi-au reglat carburatorul si au iesit noxele ca la masinile euro3,pe bune...si asa m-am ales cu itp pe 2 ani si motor omologat fara spaga.Numai bine si mergeti fara frica la itp-uri ca aveti masini bune..!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am facut azi. Pana la urma n-am mai schimbat rotile si nici nu le-am mai zis nimic. Nici ei nu au zis :)

Pe partea de lumini se verifica decat daca merg, n-a fost nici o problema ca farul era miscat 1-2cm, nici nu cred ca au observat.

Cu parbrizul iar n-a fost nici o problema.

Luni sper sa-mi vina piesele si sa o fac, fara parbriz care poate o sa-l schimb pana la urmatorul ITP din 2008 :D Spre sa ajung sa fac si trecerea rotilor in talon sa nu mai am discutii.

Multumesc pentru raspunsuri si ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

ce se verifica la ITP=spaga

am fost cu masina la ITP la niste gainari in incinta la fostul IOR 2 de pe bulevardul TH PALLADY visavi de reprezentanta OPEL GTT-bucuresti si m-am dus cu masina ok dar ok.si ce credeti ca-mi spune omul de la ITP asa mai pe la sustache ca nu se vede bine-spre deloc seria de motor la camera si ca mai trebuie sa dau ceva asa 150ron in plus ca altfel ma da la comisia mixta a rarului si-mi blocheaza masina.stiti ce am facut l-am bipbipbip in gura pe om si l-am sunat pe un cunoscut de la RAR si i-am spus istoria si m-au programat in grivita prin linia de programare telefonica a rar-ului.stiti ce era culmea ca la RAR era absolut vizibila pe camera seria motorului si se vedea chiar unde o batuse RAR-ul cind am adus masina deoarece nu era poansonata initial nici o serie.

Concluzia atentie la gainarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am facut si eu ITP miercuri la neamt. M-am dus cu masina, ia facut poza la motor dupa masinii din fata, a verificat franele si gata. "Te costa 95 Ron. Plateste la colegu!". M-am dus la colegu , am dat 120(plus taxa de smecher) asa si am plecat. Nu mai zic ca aveam un far spart, si parbrizul ciupit in cateva locuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut ITP-ul acu vreo 2 saptamani in Ploiesti, doar frane, noxe si doua poze cu masina, pret 75 lei. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am si eu un golf 4 4 motion 2001.... era timpul s afac ITP ... am fost in colentina ca de era chiar langa blocul meu si zice nenea ala ca 120 lei .... zic ok. Apoi aude el ca -i 4x4 si zice ah pai 190 lei ... zic pas si merg in militari ca acolo stiam sigur ca-i doar 120 lei.... o urca pe rampa incarca softul pentru 4WD ca sa nu o arunce din stand si da drumul la test frana axa fata ... REZULTAT: forta franare max N stanga:3466N dreapta:1370N ---- dezechilibru forta franare % :60% limita maxima <=30% ... deci TEST ITP picat... :(( .... abia am schimbat placutele de frana si masina franeaza impecabil... bineinteles primul lucru telefon la mecanic el mi-a zis ca in 2000km parcursi s-au asezat palcutele si ca nu s-a priceput ala la ITP ca 4x4 nu e pe toatre drumurile si ca n-am facut itp la cine trebuie ca e ciudat raspunsul testului... acum nu prea imi vina sa dau inca 190 lei sa merg si in alta parte.... pareri ceva ???

Modificat de Aries_0v0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a putea face testul de fr

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!