Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece


slip
 Share

Postare recomandată

ar putea fi senzorul de temperatura motor de vina din cate spui, in functie de valorile date de el se imbogateste la rece sau se saraceste la cald amestecul si creste turatia la relanti cand e motorul rece, de obicei e separat fata de senzorul care trimite temperatura in bord, singurul mod in care ai putea verifica e sa vezi temperatura motorului indicata in vag-com, la rece ar trebui sa fie cam la fel cu cea ambientala iar cu motorul cald undeva la 90 de grade, daca nu ai posibilitate de testare cu vag-com acel senzor nu e scump fata de cat ai bagat in masina pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cumparat senzor,montat astazi,pornit foarte greu,circulat cu ea si....degeaba....nu pare a fi nicio modificare...sa fie de vina faptul ca nu am facut adaptarile,resetarile cu vag-ul?doar am decuplat bornele de la baterie.Si cum se intampla ca fara senzorul asta,adica cu mufa decuplata funtioneaza al naibii de bine????se poate ca firele care duc la ECU(doua din patru care pleaca din senzorul de temperatura) sa fie intrerupte sau ceva?banuiesc ca daca era asa masina se comporta ca si cum ar fi decuplata mufa.mai dati-va cu parerea....ma gandesc si la acel releu de care spunea cryss mai sus...dar l-am verificat si nu pare nicidecum defect ceva la el,nu e oxidat sau ceva...arata ca si nou....cred ca o iau razna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are 4 fire fiindca 2 merg la ecu si 2 la bord

de ce nu faci o diagnoza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns...dar....tocmai am facut..pentru a treia oara...si....nimic....nu imi arata nici-o eroare..cat despre acel senzor de temperatura..e nou...ieri l-am pus si..degeaba.. si in afara de asta...de ce face asa doar cand este conectat???asta inseamna ca firele nu sunt intrerupte sau ceva.....pentru ca daca ar fi fost intrerupte ar fi functionat ca si cum nu ar fi fost conectata mufa de la senzor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplator am desfacut releul responsabil cu pompa de benzina....in interior are o bobina,si o rezistenta si un punct de contact asemeni celui de la platina de la dacie...ambele parti,suprafata pe care se face cntactul cand bobina lucreaza,erau cu un praf negru pe ele,de la uzura..am sters acele puncte,si le-am slefuit putin cu un smirghel foarte fin....ma gandesc ca este posibil ca aceste puncte sa nu faca contact mereu.....totusi nu stiu la ce interval releul da comanda pompei.banuiesc ca destul de des fiind nevoie sa se mentina o presiune constanta.astazi voi monta releul la lcul lui sa vedem....nu am mari speranta dar merita incercat...va rog sa mai veniti cu pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul pompei de benzina cupleaza la punerea contactului (sau la vw la deschiderea portierei) pentru cateva secunde

si apoi dupa ce motorul porneste, adica depaseste un prag de ~ 50 rpm, si se mentine cuplat pana la oprire pentru ca presiunea in rampa nu ar putea fi constanta altfel

deci la fiecare pornire acel releu cupleaza di decupleaza de doua ori, scanteia apare intre contactele releului la decuplarea releului, se poate preveni acest lucru daca se leaga un condensator care sa absoarba energia scanteii, acesta trebuie legat in paralel cu contactele releului, in acest caz legarea contesatorului se poate face pe firele de cablaj care vin la soclul releului, valoarea aproximativa a condensatoruli poate fi de 4,7 - 47 micro-farazi cam la 100v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o noua operatie....desfacut senzor map,(inlocuitorul debitmetrului la motorul meu),era plin de ulei si mazga...curatat frumos cu spray dgresant,montat la loc si...la fel.....releul pompei de benzina functioneaza.....oricum ar fi pare a fi o problema de alimentare,dar pompa are 1 an si ceva...am luat la verificat toate furtunele....nimic...am citit aici o solutie cum ca daca as desface furtunul scurt de retur,doar cel care face legatura intre pompa si capacul pompei,astfel incat benzina sa curga direct in rezervor,s-ar rezolva problema...mi-e greu sa cred dar o sa o fac si pe asta...in continuare astept pareri....ma chinui din noiembrie cu masina asta...

tot eu...o chestie ciudata este ca atunci cand decuplam furtunele tur si retur de pe capacul pompei,curgea benzina cu gramada pe ambele furtune,acum insa furtunele sunt goale,nu mai curge nimic din ele chiar daca am mers cat de cat cu masina,asa chinuita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi,asa de ochii lumii facut alta operatiune...verificat fisele...masurate...cele 4 pe care scrie valoarea 5k ohm,aratau in jur de 6k ohm..deci functionale,ok...iar principala de 1k ohm arata 1,80km deci cred ca sunt ok toate....intamplator am marit avansul de la delcou...si parca merge un pic mai bine..dar..e o chestie fortata si simptoma nu a disparut...doar mergea un pic mai bine,dar avansul era la maxim!!!!!!!...asadar cred ca ramane a fi o problema de alimentare...numai ca pompa se aude,parca prea galagioasa dar se aude...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai umbla la "delcou" ( nu e nicun delcou acolo de fapt, e doar un distributior si un senzor hall de turatie si pozitie a arborelui) pentru ca avansul nu se regleaza sub nicio forma de nicaieri. el e fixat in memoria ecu. tot ce faci este sa risti sa lungesti scanteia intre lulea si ploturi sau chiar sa sara scanteia pe alti cilindri sau ii dai semnale eronate si nesincronizari cu fazele injectiei etc.

pune un manometru pe rampa injectoarelor, iti poti faci usor unul singur cu un furtun,coliere sanatoase, manometru ordinar de 5-6 bari de la Rorom si un T-eu pe care il inseriezi pe furtunul de intrare in rampa, apoi du motorul in diferite regimuri si vezi cum stai cu presiunea.

si nu uita, dupa fiecare interventie gen curatat MAF-ul,Mapul, clapeta,sensorul de temperatura etc, trebuie rulata neaparat "adaptarea" via vag-com.nu cu borna scoasa sau alte bazaconii. daca nu rulezi Adaptation, ecu nu-si da seama ca i-ai dres vreun organ si continua sa mearga prost desi senzorii ii pot fi buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot eu.....scanat astazi si cu vw tools si cu vag-com si rezultatul..singurul este senzorul map!!!!!!!!!...adica e praf...sters eroare,aparut din nou si tot asa....am scos mufa de la senzor si am mers fara...alta treaba:) acum nu zic ca o sa merg fara tot timpul,pana la acizitia unuia nou(scump si ala:((...dar sunt interesat cu cat ar putea creste consumul si daca se poate strica ceva la motor circuland cu mufa scoasa,adica fara senzor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut melinte

intrebare ....eu la 6n motor aer din 1998 am senzor MAF ? unde e pozitionat cum arata ? :-? ........multumesc ...eventual nij poze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la ce fel de motor te referi dar de pilda AEX 1.4 8v nu are MAF ci MAP care este montat in partea stanga a galeriei de admisie.

Asta masoare valoarea depresiunii din colector si temperatura aerului.

Cantitatea de aer o deduce ECU din pozitia clapetei, din turatie,din valoarea MAP, a temperaturii aerului si a apei conform unei mape prestabilite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...ca raspuns la unde este situat senzorul map ...la mine,motor AFH,1998- se afla in partea stanga a motorului,ca punct de orientare,sub intrarea in cutia filtrului de aer.repet,asta pentru motorul meu...din cate siu acesta este inlocuitorul debitmetrului,deci sunt si motoare prevazute cu debitmetru propriu zis din gama polo. ca aspect este un fel de doza care intra in galeria de admisie,prinsa pe aceasta cu doua suruburi,si are o mufa cu patru fire...ca o paranteza...astazi am gasit acest senzor la diferite preturi cuprinse intre 150-400 ron..pentru motorul AFH.Acesta impreuna cu sensorul de temperatura,comunica ecu-ului date pentru ca acesta din urma sa comande corect clapeta de acceleratie ce formeaza amestecul aer-combustibil optim.P.S- a nu se intelege ca sunt vreun specialist,doar ma documentez:)

totusi...repet intrebarea-care sunt riscurile daca pentru moment circul fara acest senzor MAP(cu mufa decuplata)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciunul major daca o tii doar cateva zile, e ca si cum ai merge cu sonda Lambda defecta sau scoasa,iti consuma mult,polueaza mult,nu dezvolta puterea nominala si adio catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUmparat astazi senzor MAP,montat,adaptat cu vag...scanare-nicio eroare...dar....merge la fel.....!!!!!!!!!o sa ma urc pe pereti....aceeasi simptoma...a ramas de verificat acea supapa de tur/retur de pe rampa injectoare,dar nu am gasit una de proba....pe langa asta azi am facut proba si cu o bobina de inductie(chiar daca a mea nu are decat vreo 6-7 luni)..si nicio modificare...Fratilor,pe cat de bune credeam eu masinile VW,poate poate da Domnu sa apara un atotcunoscator care sa-mi rezolve problema,si implicit sa nu ma lase asa cu o impresie proasta despre polo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor....nu-mi mai vine sa strig ura dar...s-a rezolvat..acu vine partea cu rasul...pentru ca defectul principal era......pompa de benzina...aseara tarziu,m-amn dus la dezmembrari si am luat de acolo o supapa pentru rampa si o pompa de benzina care arata ok..amandoua piesele cu 180ron...azi m-am apucat de monta intai supapa....cea veche avea sita rupta si m-am gandit ca poate fi nasol fara sita,se pot infunda injectoarele mult mai repede...am schimbat-o si...la fel ...nicio modificare...la urma urmei am schimbat pompa(pompa de pe masina nu era una prea calitativa,stiu ca dadusem pe ea acum un an jumate vreo 150 ron,noua!)l..dar nici prin gand nu mi-a trecut ca se poate duce asa de repede..plus de asta nu-mi indica nici nivelul de benzina corect din cauza ca pompa am montat-o pe suportul orginal si statea aiurea..)in fine....schimbat pompa azi cu cea de 100ron.second,ce-i drept originala..si...fuge de mananca pamantul...niciun inecat niciun dat in nas nici nimic....so...dupa toata aventura asta,nu vreau sa fac un rezumat al pieselor cumparate,si nici nu vreau sa ma intreb de ce cu vag com apareau ca defecte...probabil valorile eronate depindeau de benzina!...Asa ca nu-mi ramane decat sa salut pe toti cei care mi-au raspuns,si sa le multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Vad ca sunt persoane active si cunoascatoare pe acest forum asa ca va rog sa ma ajutati cu un sfat.

La mine nu porneste motorul ( motor AEX 1,4cc,44kw).

Parca ar fi o Dacie inecata, nu da nici un semn ca ar vrea sa porneasca.

Electromotul invarte , Bateria are putere, scanteie primeste, am desfacut conducta de tur si vine benzina cand pun contactul, pompa de benzina se aude pornind cand pun contactul.

E posibil sa se fi inecat?

Am schimbat cutia de viteze( avea pinioanele de la treapta a 5-a barbierite), iar dupa ce am terminat cu cutia de viteze am pornit motorul, a mers un minut ( mergea prost, " in trei")si s-a oprit singura. Dupa aceea nu a mai vrut sa porneasca. Deja au trecut vreo 3 zile si nu stiu ce sa mai verific. Intre timp am gasit o fisa scoasa de la bijie( probabil de asta mergea "in trei").

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

am revenit cu alte precizari...

dupa ce am confectionat o lampa de verificare cu bec am mai verificat urmatoarele:

-presiunea benzinei pe retur la iesirea din rampa de injectie ajunge la 3-3,5 bari (ceea ce e suficient , poate chiar mult)

-senzorul HALL e alimentat si functioneaza intermitent cand dau la automat

-am scos mufa de la intrarea in bobina de inductie; se pare ca e alimentata si primeste semnal intermitent cand dau la automat;

-am scos mufele de la injectoare si am verificat la primul cilindru din partea opusa delcoului, primeste semnal intermitent.

din toate astea inteleg ca modulul de comanda si senzorii aferenti functioneaza, alimentarea cu benzina de asemeni, aprinderea la fel... ce mai lipseste din schema?

ar putea fi un contact de relanti? , un potentiometru?

ce credeti?

maine aduc mecanicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-com mai intai de orice. Nu aduce un meserias de Dacii care nu a vazut in viata lui un laptop si care se apuca el "batraneste" sa taie fire si sa masoare etc.

Nu mai e suficient "ca la Dacie" sa verificam niste fire daca vine curent pe ele sau nu, calculatorul masinii poate stabili eronat managementul injectiei (a timpilor ) din varii motive ; nu ai cum masura cu beculetul timpii de injectie, momentul avansului etc.

pe langa semnalul Hall, ECU se mai bazeaza esentialmente si pe sonda lambda,pe semnalul depresiunii din colectorul de admisie, pe temperatura aerului si a apei.

Este foarte riscant sa pui consumatori pe semnalul final al injectoarelor, poti avaria ireversibil ECU,pentru ca impendanta injectorului este cu precizie cunoscuta de ECU si orice modificare a ei il poate determina sa creada ca e defect si sa genereze un cod de eroare .

Verifica inca odata fisele ,ordinea lor la capacul delcoului,luleaua.

Verifica si reperele distributiei.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am si eu o mica problema cu pornitu POLO 6N2 2001 motor 1.4 mpi AUD...dimineata cand pornesc masina , la prima cheie nu porneste electromotoru invarte dar masina nu porneste , porneste la a 2 a cheie ....si relanteul e un pic instabil tremura , iar daca iau pricioru de pe ambreiaj , sau invart volanul ( am servo) se opreste motoru .....dupa ce se incalzeste putin nu mai face probleme de genul asta !

Pe bord nu mi se aprinde nimic .....trebuie sa curat clapeta de acceleratie , sa verific bujiile , filtru de benzina ......care ar mai putea fi alta cauza?

Modificat de ionut melinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stealth, dar daca as verifica cu led in loc de bec incandescent?

In manual spune ca se verifica cu "lampa cu diode"( cum e instrumentul asta?)

Am desfacut si capacul de la distributie , am adus roata de la axul cu came la O (punctul de pe fulie la sageata de plastic de pe carcasa)impingand masina in viteza a 5-a si cand ma uit la fulia de la arborele cotit... o diferenta de aproape un dinte de curea intre O si crestatura de pe fulie. Ar putea sa fie asta cauza pentru care nu porneste motorul?

Multumesc pentru sfaturile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum ai vazut reperul de pe arborele cotit ca din cate stiu nu e vizibil pre usor decat scotand fulia de curea de accesorii,dar in principiu, un singur dinte evident ca e suficient sa dea peste cap totul, in afara de deschiderea aiurea a supapelor mai da si semnal implauzibil la Hall pentru scanteie si pentru momentul injectiei.

De la senzorul Hall de pe distribuitor nu merge doar aprinderea ci si injectia.

ionut melinte, din ce spui tu, 90% ar fi clapeta cu probleme sau motorasul ei care nu mai compenseaza AFR-ul la relanti. Cand virezi sau bagi consumatori trebuie marita putin turatia la relanti (si putin avansul) . Daca actuatorul nu mai merge bine, motorul nu face fata si se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da clapeta e foarte murdara , trebuie sa o curat , ... , si sa o adaptez , dar nu imi face problema asta decat la prima pornire , daca opresc si pornesc din nou ; o ia fara probleme . clapeta nu e ca la 6n, nu e pe cablu , e electronica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stealth,

spuneam de reperul de pe fulia arborelui cotit ( e o crestatura pe marginea fuliei)si pe carcasa de plastic de la distributie sunt doua repere notate "z" si "O", aflate foarte aproape una de alta ( cam un dinte distanta). o sa pun o poza.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da clapeta e foarte murdara , trebuie sa o curat , ... , si sa o adaptez , dar nu imi face problema asta decat la prima pornire , daca opresc si pornesc din nou ; o ia fara probleme . clapeta nu e ca la 6n, nu e pe cablu , e electronica !

Stiu,am un cumnat care are un 6n2 cu AUD din 2001 si e 'drive-by-wire', partea naspa la asta cand o cureti e ca nu o poti deschide cu motorul oprit ca sa poti sterge cum trebuie, sa poti baga o carpa etc. Obligatoriu sa ii faci adaptare dupa spalare.

@ssagitariuss , am remarcat dupa ce am postat ca te refereai la fulia curelei de accesorii, o sa ma uit si eu la al meu de curiozitate, eu cand mi-am schimbat (in parcare!) cureaua de distributie am remarcat reperul ca fiind pe roata 'dintata'.

Nu am idee daca "e voie" cu led la injectoare,nu stiu ce sa spun.. insa eu ma feresc cumplit sa pun orice consumator pe vreun circuit pilotat de ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!